[Prasówka #72] Google testuje prototypy AR i nowe funkcje w Performance Max

Google testuje prototypy AR – Google Glass. Z kolei Instagram dodaje nowe narzędzia wyszukiwania firm w mapach IG, a Meta dołącza ekskluzywne opcje treści dla płacących subskrybentów. Więcej w najnowszej prasówce!
26 lipca 2022

Za nami kolejne dwa tygodnie, obfitujące w aktualizacje, nowości i ciekawe informacje ze świata mediów społecznościowych, SEO, oraz płatnych kampanii reklamowych. Warto przyjrzeć się tym najbardziej istotnym. W naszej prasówce prezentujemy zbiór najważniejszych nowinek z branży. W obszarze social media, z pewnością należy wspomnieć o nowych treściach Meta dostępnych dla płacących subskrybentów, nowej platformie Business Manager od LinkedIn czy funkcji map w Instagramie. Zapraszamy do dalszej lektury po więcej szczegółowych informacji.

 

Spis treści:

1. Instagram dodaje nowe narzędzia wyszukiwania firm w mapach IG.
2. Meta dodaje nowe, ekskluzywne opcje treści dla płacących subskrybentów.
3. LinkedIn pozwoli lepiej zarządzać kontami za pomocą nowej platformy Business Manager.
4. Instagram testuje nowe narzędzie „Producent na żywo”, aby ułatwić bardziej profesjonalnie wyglądające transmisje na żywo IG.
5. TikTok dodaje nowe filtry zasobów reklamowych, aby zapewnić bezpieczne umieszczanie reklam w aplikacji.
6. Google potwierdziło problem z indeksem wyszukiwania.
7. Google Search Console.
8. Problemy z Google Ads i Google AdSense.
9. Google testuje prototypy AR – Google Glass.
10. Błąd organiczny wyszukiwarki Google.
11. Narzędzie Ads Creative Studio od Google dostępne globalnie.
12. Nowe funkcje w kampaniach Performance Max.
13. Aktualizacja polityki Google związanej z reklamami treści politycznych.
14.Podsumowanie.


Instagram dodaje nowe narzędzia wyszukiwania firm w mapach IG


Instagram narzędzia

Instagram uruchomił nową funkcję wyszukiwania na mapie, która zapewni kolejny sposób odkrywania lokalnych firm i uzyskiwania o nich więcej informacji za pomocą narzędzi w aplikacji.

Nowa opcja wyszukiwania mapy umożliwi użytkownikom Instagrama odkrywanie popularnych oznaczonych lokalizacji wokół nich, a także będzie można filtrować lokalizacje według określonych kategorii, takich jak restauracje, kawiarnie i salony piękności.

Od teraz użytkownicy Instagrama będą mogli odkrywać więcej treści opartych na lokalizacji, z otagowanymi, publicznymi relacjami i postami zapewniającymi dodatkowy kontekst i pokazujący, jak wygląda każda firma, w doświadczenia innych użytkowników tej platformy.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-new-business-search-tools-within-ig-maps/627635/ 


Meta dodaje nowe, ekskluzywne opcje treści dla płacących subskrybentów


Meta opcje

Meta chce ulepszyć swoje narzędzia do zarabiania i budowania społeczności dla twórców, dzięki nowym funkcjom tylko dla subskrybentów, które będą lepiej zachęcać użytkowników do rejestracji i wspierania twórców poprzez subskrypcje.

Meta wprowadza nowe czaty dla subskrybentów, które umożliwią twórcom prowadzenie ekskluzywnych sesji czatowych z maksymalnie 30 osobami jednocześnie, zapewniając bardziej intymną i zamkniętą przestrzeń, aby pomóc w budowaniu społeczności.

Czaty subskrybentów zostaną aktywowane za pomocą nowej naklejki „dołącz do czatu” z historii na Facebooku lub Instagramie. Może to być dobry sposób na budowanie społeczności subskrybentów i zapewnianie większej wartości osobom śledzącym profil danego twórcy.

Nowe opcje zapewnią więcej sposobów na zwiększenie wartości oferty subskrypcji, co może pomóc w generowaniu większego zainteresowania płatnymi treściami.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-adds-new-exclusive-content-options-for-paying-subscribers-to-help-cre/627330/


LinkedIn pozwoli lepiej zarządzać kontami za pomocą nowej platformy Business Manager


LinkedIn zarządzanie

LinkedIn stara się odpowiadać na potrzeby użytkowników, chce, jak najbardziej ułatwiać i uprzyjemniać im pobyt w serwisie.

Stąd wprowadza nową platformę o nazwie Business Manager. Za jej pomocą zarówno marketerzy, reklamodawcy, jak i przedstawiciele małych firm, będą mogli zarządzać wieloma kontami z poziomu jednego pulpitu nawigacyjnego. Zapewnia ona również widok wszystkich kont reklamowych i stron, dając gwarancję bezproblemowej kontroli nad nimi. Pozwala również zarządzać uprawnieniami i dostępem, ze scentralizowaną listą wszystkich połączonych profili i użytkowników. 

Business Manager daje swoim użytkownikom możliwość udostępniania danych dopasowanych odbiorcach na kontach reklamowych. Co w znaczący sposób uprości to wykorzystywać dane o niestandardowych odbiorcach i informacji, które znajdują się na ich profilach.

Wszystko w jednym miejscu, nowa platforma ma być dla użytkowników intuicyjna i z pewnością spodoba się markom i agencjom zarządzającym wieloma projektami.

Więcej: https://socialpress.pl/2022/07/linkedin-pozwoli-lepiej-zarzadzac-kontami-za-pomoca-nowej-platformy-business-manager


Instagram testuje nowe narzędzie „Producent na żywo”, aby ułatwić bardziej profesjonalnie wyglądające transmisje na żywo IG


Instagram producent

Instagram chce pomóc twórcom transmitującym na żywo zmaksymalizować swoje możliwości dzięki nowemu narzędziu Live Producer, które umożliwi nadawcom w aplikacji strumieniowanie z komputera stacjonarnego i za pośrednictwem różnych platform strumieniowych innych firm.

Proces ten ułatwi bardziej profesjonalnie wyglądające i dostosowane strumienie IG Live, z obsługą wielu kamer, zewnętrznych mikrofonów, nakładek graficznych i innych.

Chociaż nie jest jeszcze dostępny dla wszystkich. Obecnie dostępny jest tylko dla niewielkiej grupy użytkowników wersji beta.

Więcej: https://techcrunch.com/2022/07/11/instagram-live-producer-tool-that-go-live-desktop-using-streaming-software/


TikTok dodaje nowe filtry zasobów reklamowych, aby zapewnić bezpieczne umieszczanie reklam w aplikacji


TikTok chce zapewnić markom większą pewność umieszczania reklam dzięki nowemu procesowi „Filtru zasobów”, który umożliwi reklamodawcom zapewnienie, że ich treści nie będą wyświetlane obok potencjalnie obraźliwych klipów w aplikacji, jeśli tak zdecydują.

Platforma TikTok zauważa ponadto, że technologia jest w stanie uczyć się w czasie rzeczywistym, aby doskonalić swoją klasyfikację i ewoluować wraz z pojawiającymi się trendami treści.

Wskazuje to również na to, jak zaawansowane systemy TikTok wykrywają treści w klipach wideo, co jest jednym ze sposobów, w jaki napędzają bardzo uzależniający kanał „Dla Ciebie”.

Więcej: https://bestseoreviews.com/2022/07/11/tiktok-adds-new-inventory-filters-to-ensure-safe-ad-placement-in-the-app/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Ostatni okres nie był zbyt przychylny dla Google, co potwierdzają liczne problemy i błędy. Przykładowo, problem z indeksem wyszukiwania, usterki Google Ads oraz AdSense czy błąd organiczny. Z drugiej strony natomiast, warto wspomnieć o Google Glass, czyli prototypie AR, który jest obecnie w fazie testów. Poniżej znajdziesz szczegóły na temat ostatnich najważniejszych wydarzeń z branży SEO.


Google potwierdziło problem z indeksem wyszukiwania


Google indeksowanie

Google 15 lipca potwierdziło występowanie problemu z indeksem wyszukiwania. Problem dotyczy dużej liczby witryn i obecnie przyczyna problemu jest nieznana. Problem został szybko zidentyfikowany i zostały rozpoczęte prace naprawcze.

Błąd jaki wystąpił, prawdopodobnie miał wpływ jedynie na nowe treści. Powodowało to, że nowe treści nie były indeksowane przez wyszukiwarkę. Dzięki czemu nie ma to wpływu na ranking i nie trzeba martwić się spadkami pozycji.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-confirms-indexing-issue-affecting-large-number-of-sites/457767/


Google Search Console


Google Search Console

Google ogłosiło nowy sposób weryfikacji witryny i usługi w GSC. Można teraz korzystać z weryfikacji DNS CNAME. Co to daje? Jest to dodatkowa metoda weryfikacji, która wychodzi naprzeciw wymaganiom programistów, którzy bardzo często zajmują się weryfikacją witryny.

Dodatkowa metoda daje możliwość implementacji nowych funkcjonalności, które użytkownikom daje większa wygodę podczas pracy na stronie.

Więcej: https://searchengineland.com/google-search-console-adds-cname-dns-verification-386619


Problemy z Google Ads i Google AdSense


Google AdSense

Lipiec to miesiąc awarii w Google. Jakiś czas temu Google Ads i AdSense były opóźnione, wolne i działały błędnie. Wielu użytkowników złożyło zgłoszenia, które były sprawdzane przez Google. Problem pojawił się kolejny raz 19 lipca.

Obecnie pozostało oczekiwać, aż problem zostanie naprawiony przez Google, jednak nie zmienia to faktu, że Lipiec to miesiąc błędów w Google.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-ads-advertiser-console-delayed-again-33776.html


Google testuje prototypy AR – Google Glass


Prototyp AR

Firma Google ogłosiła testowanie nowej rzeczywistości rozszerzonej i doświadczeń na ograniczonej liczbie użytkowników i zaufanych testerów. Dotyczy to ekranów w obiektywach, mikrofony i kamery, które Google będzie testować.

Google podaje wiele przypadków użycia , tj.: nawigację, tłumaczenia, transkrypcję i wyszukiwanie wizualne. Szerokie możliwości wykorzystania, na pewno są interesujące, jednak musimy poczekać jakie będą efekty przeprowadzonych testów.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-testing-new-ar-prototypes-33783.html


Błąd organiczny wyszukiwarki Google


Błąd organiczny

W ostatnim czasie na forach Google Chrome i wielu innych pojawiły się skargi dotyczące wyników wyszukiwania. Błąd dotyczył wyświetlania tylko jednego wyniku wyszukiwania, niektórym zalogowanym użytkownikom.

Po wylogowaniu, czy przejściu do trybu incognito taki błąd nie występował. Obecnie Google naprawiło błąd i przeprasza wszystkich użytkowników dotkniętych tym błędem.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-bug-one-result-33780.htm


Ostatnie dwa tygodnie w obszarze PPC także przyniosły nieco nowości. Przede wszystkim, istotne jest, że narzędzie Google Ads Creative Studio jest już dostępne globalnie. Ponadto, kampanie Performance Max również zostały poszerzone o nowe funkcje, jak np. korekty sezonowe czy wyjaśnienia. Więcej na ten temat znajdziesz poniżej.


Narzędzie Ads Creative Studio od Google dostępne globalnie


Ads Creative

Po roku działania w fazie testów narzędzie Ads Creative Studio jest już dostępne globalnie dla wszystkich użytkowników. Aktualna wersja umożliwia korzystanie z nowych narzędzi, które mają na celu ułatwianie pracy nad tworzeniem reklam displayowych  oraz reklam video.

Dostosowanie reklam do różnych grup odbiorców
Narzędzie pozwala na tworzenie wielu wersji pojedynczej reklamy graficznej, lub video w celu dostosowania ich do różnych odbiorców, ich lokalizacji, czy języka, którym się posługują. Wystarczy, że określisz, który parametr reklamy powinien być zmieniany i reguły, które będą zmieniać jego wartość. Zmiany w grafice zostaną wprowadzone automatycznie. Podgląd stworzonych kreacji można łatwo udostępnić innym osobom z zespołu. Wspomniane funkcje są aktualnie dostępne dla reklam video, a wkrótce zostaną również udostępnione do tworzenia reklam displayowych.

Ułatwienie pracy zespołu
Kreacje tworzone w Ads Creative Studio mogą być bezproblemowo udostępniane na pozostałych platformach m.in. Google Ads, Display and Video 360  oraz Campaign Manager 360. Zasoby wgrane do biblioteki wewnątrz tego narzędzia są dostępne również w innych połączonych narzędziach od Google.

Skrócenie czasu pracy and kreacjami reklamowymi

Stosowanie narzędzia Ads Creative Studio pozwala na zaoszczędzenie czasu poświęcanego na tworzenie kreacji reklamowych. Teraz kilku specjalistów może równocześnie tworzyć kreacje do wielu różnych kampanii, wykorzystujące do tego gotowe szablony dostosowane do wymagań reklamowych Google.

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/ads-creative-studio-global-launch/


Nowe funkcje w kampaniach Performance Max


Performance Max

Wynik optymalizacji kampanii, który pomaga poprawić skuteczność kampanii został w pełni wdrożony również w kampaniach Performance Max. Narzędzie dostarcza rekomendacje, które pokazują dodatkowe możliwości optymalizacji kampanii i szybkie podjęcie działań optymalizacyjnych.

Korekty sezonowe

W kampaniach Performance Max są teraz dostępne dostosowania względem sezonowości, które będą dostarczać dodatkowe informacji strategii ustalania stawek o przewidywanych zmianach współczynnika konwersji dla planowanych wydarzeń (promocji, wyprzedaży). Zalecane jest stosowanie korekt w krótkim okresie czasu między 1-7 dni, czyli przy okazji tygodniowych akcji promocyjnych.

Wykluczenia danych

Skorzystaj z wykluczenia danych, aby poinformować narzędzie inteligentnego określania stawek żeby ignorowało dane z dat, w których wystąpiły anomalie w śledzeniu konwersji. Na przykład problemy, które wpłynęły na dokładność raportowanych konwersji, lub ich wartości.

Zaawansowane opcje kierowania na lokalizację

Nowe opcje pozwalają na bardziej precyzyjne kierowanie kampanii Performance Max. Dostępne są dwie opcje kierowania reklam: „obecność lub zainteresowanie” oraz „obecność”.

Wyjaśnienia

Nowe narzędzie zostanie wkrótce udostępnione w kampaniach Performance Max. Wyjaśnienia dostarczają informacji o wahaniach wydajności oraz diagnozują występujące problemy. W kampaniach dotyczących sprzedaży online z pomocą pliku feed widoczne będą informacje o analizie stanu produktów oraz o najbardziej popularnych produktach, grupach produktów oraz ich kategoriach.

Statystyki diagnostyczne

Pozwalają szybko sprawdzić działanie naszych kampanii oraz identyfikować problemy związane z zasadami reklamowymi, rozliczeniami, czy budżetem kampanii. Dodatkowo obejmują również zalecenia dotyczące naprawy występujących problemów.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12351101 


Aktualizacja polityki Google związanej z reklamami treści politycznych


W kolejnym miesiącu ma nastąpić aktualizacja polityki Google związanej z reklamami treści politycznych.

Reklamodawcy będą zobowiązani dodać informacje o tym przez kogo została opłacona reklama bezpośrednio w reklamie.

Więcej: https://searchengineland.com/google-allows-election-ads-on-youtube-and-updates-its-political-content-policy-386554 


Podsumowanie

Pasywna obserwacja w branży ecommerce i emarketingu nie wystarczy, ponieważ w zasadzie każda aktualizacja lub nowa funkcja powinna być bodźcem do podjęcia odpowiednich działań. Tylko w ten sposób można prowadzić skuteczne i skuteczne działania promocyjne w mediach społecznościowych, kampaniach PPC czy pozycjonowanować strony internetowe.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Inne wpisy