W najnowsze prasówce znajdziesz informacje na temat fraz kluczowych w aspekcie BERT, zmian jakie zostają wdrożone w Core Web Vitals, rozszerzeniu CTR na Pinterescie, czy przedłużonym zakazie reklam politycznych Google i na Facebooku. Co jeszcze wniósł miniony tydzień do świata digital marketingu?
Tego dowiesz się z naszej najnowszej, cotygodniowej prasówki!
Spis treści:
1. Inteligentne kampanie produktowe na nowych klientów - ostrzeżenie.
2. Google mówi o frazach kluczowych w aspekcie BERT.
3. Core Web Vitals czynnikami rankingowymi w maju 2021.
4. Treści inne niż AMP w karuzeli najważniejszych artykułów.
5. Bing nie zna wag czynników rankingowych.
6. Tik-Tok wspiera organizacje non-profit.
7. Ban dla reklam politycznych na Fb i Google przedłużony.
8. Nowy sposób mierzenia skuteczności reklam na Pintereście.
9. Wpływ Facebooka na społeczeństwo – ankieta wśród pracowników Fb.
10. Podsumowanie.
Inteligentne kampanie produktowe na nowych klientów - ostrzeżenie
W ostatnich dniach pojawiło się kilka ostrzeżeń użytkowników odnośnie inteligentnych kampanii produktowych optymalizowanych pod nowych klientów. Alert dotyczy analizy przychodów. Problem polega na tym, że przy ustalaniu wartości nowego klienta, Google doda tą wartość do przychodów uzyskanych z kampanii.
Przykładowo, uzyskując w kampanii nową sprzedaż na kwotę 200 zł, którą zrealizował nowy klient, wcześniej, przy konfigurowaniu optymalizacji podając, że klient nowy jest warty 50 zł więcej niż powracający, Google przedstawi wynik przychodu 250 zł, co może wprowadzać zamieszanie w ogólnych przychodach z kampanii.
Powyższy problem rozwiąże osobna kolumna na dodatkowe wartości deklarowane przy konfiguracji. Nie ma jeszcze oficjalnych informacji, kiedy taka opcja zostanie wprowadzona, dlatego warto czuwać.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-smart-shopping-campaigns-can-report-fake-revenues-30407.html
Google mówi o frazach kluczowych w aspekcie BERT
John Mueller z Google odpowiada, czy BERT ma wpływ na potrzebę stosowania słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym na stronach internetowych. BERT używany jest od jakiegoś czasu w ustaleniu organicznych wyników wyszukiwania. Google wyjaśnia, że zmierza w kierunku mniejszego polegania na słowach kluczowych w dopasowaniu ścisłym. Oznacza to, że na stronie internetowej nie trzeba posiadać słowa kluczowego w każdej kombinacji (błędy ortograficzne, liczba pojedyncza/mnoga). Google dąży do pokazywania przydatnych odpowiedzi na zapytania wyszukiwarki.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-bert-keywords-for-seo/387207/
Core Web Vitals czynnikami rankingowymi w maju 2021
We're announcing that page experience ranking signals for Google Search will launch in May 2021. This will combine Core Web Vitals and previous UX-related signals.
— Google Search Central (@googlesearchc) November 10, 2020
Learn more: https://t.co/OrrR8LDl1a
Google może oznaczać strony poprzez etykiety w organicznych wynikach wyszukiwania, które wyniki wskazują na dobrą jakość strony. Obecnie jedynie 15% stron jest dobrze zoptymalizowane pod Core Web Vitals.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-core-web-vitals-ranking-signals/387142/
Treści inne niż AMP w karuzeli najważniejszych artykułów
W maju 2021 podczas zmian dotyczących Core Web Vitals, w karuzeli najważniejszych artykułów będą pojawiały się strony inne niż AMP. Każda witryna, która jest zgodna z polityką Google News, będzie mogła zostać umieszczona w karuzeli najważniejszych artykułów. Dla użytkownika oznacza to, że nie potrzebuje wdrażać AMP, aby się tam pojawić.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-core-web-vitals-ranking-signals/387142/
Bing nie zna wag czynników rankingowych
Fabrice Canel z Bing, wyjaśnia, że nikt nie zna poszczególnych wag czynników rankingowych w wyszukiwarce Bing. Wszystko obsługiwane jest przez uczenie maszynowe. Sygnały rankingowe przechodzą przez uczenie maszynowe. Sztuczna inteligencja decyduje o wadze sygnałów pochodzących ze strony.
Więcej: https://www.seroundtable.com/bing-ranking-signal-weights-machines-learning-30404.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Tik-Tok wspiera organizacje non-profit
Nowa opcja na Tik-Toku!
Użytkowicy serwisu będą mogli wspierać wybrane przez siebie organizacje non profit. W jaki sposób? Wyboru spośród listy zatwierdzonych organizacji, użytkownicy będą mogli dokonać w ustawieniach, a następnie wybrać dowolną kwotę, którą chcą przekazać. Aby zachęcić innych do pomocy, na publicznych profilach pojawi się również informacja, że użytkownik wspiera daną organizację.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/na-tiktoku-bedzie-mozna-wspierac-organizacje-non-profit
Ban dla reklam politycznych na Fb i Google przedłużony
Według zapowiedzi, przedłużony zostaje czas blokowania politycznych reklam na Facebooku i w Google. Sytuacja powiązana jest z wyborami prezydenckimi w USA. Nie podano jednak czasu, przez który ban będzie obowiązywał w serwisach. Sytuacja ma być monitorowana z tygodnia na tydzień i na tej podstawie podejmowane będą kolejne działania.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-i-google-przedluzaja-ban-dla-reklam-politycznych
Nowy sposób mierzenia skuteczności reklam na Pintereście
Pinterest przedstawił nowy, opracowany przez siebie sposób, który ma zapewnić dokładniejsze mierzenie skuteczności reklam. Powodem tego jest to, iż serwis uważa, że podstawowe dane dotyczące współczynnika klikalności (CTR) są błędnym wskaźnikiem, gdyż nie uwzględniają one wszystkich informacji, takich jak np. umiejscowienie reklamy, czy odzwierciedlenie intencji użytkownika.
Nowy model opiera się o ważony wskaźnik zaangażowania. Ulepszenie pozwoli na poprawę wydajności śledzenia danych, co zaowocować może bardziej trafnymi reklamami.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/pinterest-is-working-on-weighted-ad-ctr-measurements-to-more-accurately-rep/588759/
Wpływ Facebooka na społeczeństwo – ankieta wśród pracowników Fb
Facebook przeprowadził ankietę wśród swoich pracowników na temat jego wpływu na społeczeństwo, z której wynika, że coraz to mniej osób ufa serwisowi. Ankietę przeprowadzono na liczbie 49 000 osób w ciągu dwóch tygodni. Co zaskakujące, tylko 51% pracowników uważa, że wpływ serwisu jest pozytywny, co zobrazowane jest dość znacznym spadkiem w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
Więcej: https://socialpress.pl/2020/11/wewnetrzna-ankieta-facebooka-pokazuje-jaki-wplyw-ma-serwis-na-spoleczenstwo
Podsumowanie
Jak wynika z powyższych newsów, środek listopada, to nowości, które pojawiły się głównie w świecie social mediów, ale również nowe ostrzeżenia i informacje dla użytkowników narzędzi. Z pewnością wprowadzane zmiany wpłyną pozytywnie na użytkowników digital marketingu. Z niecierpliwością czekamy na kolejny tydzień i dawkę newsów, które zostaną przekazane do wiadomości. Śledźcie nas na bieżąco!