[Prasówka #7] Nowinki w Google na 2021 i analityka reklam na Pinterest

Na Tik Toku wsparcie dla organizacji non-profit, z kolei Pinterest ulepsza CTR, a w ,,karuzeli’’ najważniejszych artykułów treści inne niż AMP. O szczegółach poczytasz w naszym przeglądzie newsów tygodnia!
16 listopada 2020

W najnowsze prasówce znajdziesz informacje na temat fraz kluczowych w aspekcie BERT, zmian jakie zostają wdrożone w Core Web Vitals, rozszerzeniu CTR na Pinterescie, czy przedłużonym zakazie reklam politycznych Google i na Facebooku. Co jeszcze wniósł miniony tydzień do świata digital marketingu?

Tego dowiesz się z naszej najnowszej, cotygodniowej prasówki!

 

Spis treści:

1. Inteligentne kampanie produktowe na nowych klientów - ostrzeżenie.
2. Google mówi o frazach kluczowych w aspekcie BERT.
3. Core Web Vitals czynnikami rankingowymi w maju 2021.
4. Treści inne niż AMP w karuzeli najważniejszych artykułów.
5. Bing nie zna wag czynników rankingowych.
6. Tik-Tok wspiera organizacje non-profit.
7. Ban dla reklam politycznych na Fb i Google przedłużony.
8. Nowy sposób mierzenia skuteczności reklam na Pintereście.
9. Wpływ Facebooka na społeczeństwo – ankieta wśród pracowników Fb.
10. Podsumowanie.

Prasówka 7


Inteligentne kampanie produktowe na nowych klientów - ostrzeżenie


Ostrzeżenie w kampaniach

W ostatnich dniach pojawiło się kilka ostrzeżeń użytkowników odnośnie inteligentnych kampanii produktowych optymalizowanych pod nowych klientów. Alert dotyczy analizy przychodów. Problem polega na tym, że przy ustalaniu wartości nowego klienta, Google doda tą wartość do przychodów uzyskanych z kampanii.

Przykładowo, uzyskując w kampanii nową sprzedaż na kwotę 200 zł, którą zrealizował nowy klient, wcześniej, przy konfigurowaniu optymalizacji podając, że klient nowy jest warty 50 zł więcej niż powracający, Google przedstawi wynik przychodu 250 zł, co może wprowadzać zamieszanie w ogólnych przychodach z kampanii.

Powyższy problem rozwiąże osobna kolumna na dodatkowe wartości deklarowane przy konfiguracji. Nie ma jeszcze oficjalnych informacji, kiedy taka opcja zostanie wprowadzona, dlatego warto czuwać.


Google mówi o frazach kluczowych w aspekcie BERT


Google frazy kluczowe

John Mueller z Google odpowiada, czy BERT ma wpływ na potrzebę stosowania słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym na stronach internetowych. BERT używany jest od jakiegoś czasu w ustaleniu organicznych wyników wyszukiwania. Google wyjaśnia, że zmierza w kierunku mniejszego polegania na słowach kluczowych w dopasowaniu ścisłym. Oznacza to, że na stronie internetowej nie trzeba posiadać słowa kluczowego w każdej kombinacji (błędy ortograficzne, liczba pojedyncza/mnoga). Google dąży do pokazywania przydatnych odpowiedzi na zapytania wyszukiwarki.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-bert-keywords-for-seo/387207/


Core Web Vitals czynnikami rankingowymi w maju 2021


Core Web Vitals, to mierzalne wskaźniki, które skupiają się na doświadczeniu użytkownika ze stroną. Google definiuje trzy główne wskaźniki. Pierwszy z nich to LCP – wskaźnik mierzący czas ładowania największego elementu na stronie, kolejny nazywany jest FID – czas, po jakim możliwa jest interakcja z witryną, ostatni z nich to CLS – wskaźnik, który mierzy przesunięcie treści, podczas ładowania na stronie internetowej.

Google może oznaczać strony poprzez etykiety w organicznych wynikach wyszukiwania, które wyniki wskazują na dobrą jakość strony. Obecnie jedynie 15% stron jest dobrze zoptymalizowane pod Core Web Vitals.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-core-web-vitals-ranking-signals/387142/


Treści inne niż AMP w karuzeli najważniejszych artykułów


Karuzela Google

W maju 2021 podczas zmian dotyczących Core Web Vitals, w karuzeli najważniejszych artykułów będą pojawiały się strony inne niż AMP. Każda witryna, która jest zgodna z polityką Google News, będzie mogła zostać umieszczona w karuzeli najważniejszych artykułów. Dla użytkownika oznacza to, że nie potrzebuje wdrażać AMP, aby się tam pojawić.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-core-web-vitals-ranking-signals/387142/


Bing nie zna wag czynników rankingowych


Czynniki rankingowe Bing

Fabrice Canel z Bing, wyjaśnia, że nikt nie zna poszczególnych wag czynników rankingowych w wyszukiwarce Bing. Wszystko obsługiwane jest przez uczenie maszynowe. Sygnały rankingowe przechodzą przez uczenie maszynowe. Sztuczna inteligencja decyduje o wadze sygnałów pochodzących ze strony.

Więcej: https://www.seroundtable.com/bing-ranking-signal-weights-machines-learning-30404.html

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Tik-Tok wspiera organizacje non-profit


Tik Tok i non-profit

Nowa opcja na Tik-Toku!

Użytkowicy serwisu będą mogli wspierać wybrane przez siebie organizacje non profit. W jaki sposób? Wyboru spośród listy zatwierdzonych organizacji, użytkownicy będą mogli dokonać w ustawieniach, a następnie wybrać dowolną kwotę, którą chcą przekazać. Aby zachęcić innych do pomocy, na publicznych profilach pojawi się również informacja, że użytkownik wspiera daną organizację.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/na-tiktoku-bedzie-mozna-wspierac-organizacje-non-profit


Ban dla reklam politycznych na Fb i Google przedłużony


Ban polityczne reklamy

Według zapowiedzi, przedłużony zostaje czas blokowania politycznych reklam na Facebooku i w Google.  Sytuacja powiązana jest z wyborami prezydenckimi w USA. Nie podano jednak czasu, przez który ban będzie obowiązywał w serwisach. Sytuacja ma być monitorowana z tygodnia na tydzień i na tej podstawie podejmowane będą kolejne działania.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-i-google-przedluzaja-ban-dla-reklam-politycznych


Nowy sposób mierzenia skuteczności reklam na Pintereście


Reklama Pinterest

Pinterest przedstawił nowy, opracowany przez siebie sposób, który ma zapewnić dokładniejsze mierzenie skuteczności reklam.  Powodem tego jest to, iż serwis uważa, że podstawowe dane dotyczące współczynnika klikalności (CTR) są błędnym wskaźnikiem, gdyż nie uwzględniają one wszystkich informacji, takich jak np. umiejscowienie reklamy, czy odzwierciedlenie intencji użytkownika.

Nowy model opiera się o ważony wskaźnik zaangażowania. Ulepszenie pozwoli na poprawę wydajności  śledzenia danych, co zaowocować może bardziej trafnymi reklamami.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/pinterest-is-working-on-weighted-ad-ctr-measurements-to-more-accurately-rep/588759/


Wpływ Facebooka na społeczeństwo – ankieta wśród pracowników Fb


Ankieta Fb

Facebook przeprowadził ankietę wśród swoich pracowników na temat jego wpływu na społeczeństwo,  z której wynika, że coraz to mniej osób ufa serwisowi. Ankietę przeprowadzono na  liczbie 49 000 osób w ciągu dwóch tygodni. Co zaskakujące, tylko 51% pracowników uważa, że wpływ serwisu jest pozytywny, co zobrazowane jest dość znacznym spadkiem w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

Więcej: https://socialpress.pl/2020/11/wewnetrzna-ankieta-facebooka-pokazuje-jaki-wplyw-ma-serwis-na-spoleczenstwo


Podsumowanie

Jak wynika z powyższych newsów, środek listopada, to nowości, które pojawiły się głównie w świecie social mediów, ale również nowe ostrzeżenia i informacje dla użytkowników narzędzi. Z pewnością wprowadzane zmiany wpłyną pozytywnie na użytkowników digital marketingu.  Z niecierpliwością czekamy na kolejny tydzień i dawkę newsów, które zostaną przekazane do wiadomości. Śledźcie nas na bieżąco!

Stworzymy skuteczny content marketing
dla Twojej firmy!
Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy