Tradycyjnie jak co dwa tygodnie przedstawiamy przegląd najważniejszych wydarzeń oraz informacji ze świata branży e-commerce i e-marketingu. Pośród nich nie mogło zatem zabraknąć wtyczki WooCommerce, powstałej w wyniku integracji z TikTokiem, miniplatformy dla twórców od Twittera czy znaczącej zmiany w interfejsie YouTube. Jeśli chcesz poznać szczegóły tych oraz innych istotnych nowości z obszaru social media, zapraszamy do dalszej lektury!
Spis treści:
1. TikTok ogłasza nową wtyczkę WooCommerce, która zwiększy możliwości zakupów.
2. Meta ogłasza „cykliczne powiadomienia” dla wiadomości biznesowych, co stanowi znaczącą zmianę w podejściu do platformy.
3. Twitter uruchamia nową mini witrynę „Twitter Create”, aby podkreślić możliwości zarabiania dla twórców.
4. YouTube przenosi umieszczanie komentarzy wideo na urządzeniach stacjonarnych.
5. Meta dodaje więcej informacji o kierowaniu reklam do swoich wpisów w Bibliotece Reklam.
6. Aktualizacja Google Maj 2022.
7. Google wyświetla mniej linków do podstron.
8. Więcej wyników z elementami rozszerzonymi FAQ w wyszukiwarce Google.
9. Google i duplikacja treści.
10. Zmiana Inteligentnych Kampanii Produktowych i Kampanii Lokalnych na Kampanie Performance Max.
11. Google Ads - Aktualizacja zasad dotyczących treści niebezpiecznych lub obraźliwych.
12. Aktualizacja zasad dotyczących nieakceptowanych treści w Google Shopping.
13. Aktualizacja sposobu wyświetlania słów kluczowych w trakcie sprawdzania.
14. Konferencja Google Marketing Live 2022 – Automatyzacja, Performance Max i YouTube Shorts. Podsumowanie najważniejszych kwestii.
15. Podsumowanie.
TikTok ogłasza nową wtyczkę WooCommerce, która zwiększy możliwości zakupów
TikTok ogłosił nową integrację z WooCommerce, która umożliwi sprzedawcom WooCommerce synchronizację katalogu sklepu z ich profilem na TikToku, zasilając bardziej zaawansowaną ofertę wyświetlania produktów.
WooCommerce to elastyczne rozwiązanie handlowe typu „open source” – otwarte źródło oparte na WordPress.
Sprzedawcy mogą podłączyć swój katalog produktów, aktywować śledzenie pikseli TikTok oraz tworzyć i uruchamiać reklamy, a to wszystko z pulpitu nawigacyjnego WooCommerce.
TikTok mknie jak burza, to kolejny dodatek do jego arsenału eCommerce. Zwiększona i uproszczona integracja z platformami eCommerce to bardzo kluczowy krok, a wraz z przejściem TikToka na bardziej zaawansowane reklamy displayowe produktów może to być kolejna istotna aktualizacja aplikacji.
Więcej: https://socialpress.pl/2022/05/tiktok-oglosil-synchronizacje-z-wtyczka-woocommerce
Meta ogłasza „cykliczne powiadomienia” dla wiadomości biznesowych, co stanowi znaczącą zmianę w podejściu do platformy
To niezwykła zmiana w regułach wiadomości biznesowych META, na które się zdecydowała.
„Powiadomienia cykliczne” na platformie Messenger, umożliwią firmom wysyłanie „proaktywnych” automatycznych wiadomości do osób, które wyraziły zgodę na ich otrzymywanie.
Firmy będą mogły wysyłać powiadomienia o sprzedaży, aktualizacje oraz biuletyny. Praktycznie wszystko, co uważają, że przyniesie im planowane korzyści, z opcjami częstotliwości od dziennej do miesięcznej, aby mogły one dotrzeć do jak największej liczby klientów.
To zdecydowane przeciwieństwo tego, w jaki sposób Meta do tej pory prowadziła swoją platformę do przesyłania wiadomości. Surowe ograniczenia liczby wiadomości, które firma może wysyłać do użytkowników, nawet jeśli się na to zdecydowali.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-announces-recurring-notifications-for-business-messaging-a-signific/624159/
Twitter uruchamia nową mini witrynę „Twitter Create”, aby podkreślić możliwości zarabiania dla twórców
Twórcy to nowa waluta dla sieci społecznościowych, każda platforma pracuje nad tym, aby najbardziej kreatywne talenty publikowały w ich aplikacjach, a ich fani wracali, aby sprawdzać najnowsze informacje i być na bieżąco.
Twitter robi ostatni krok w pracy nad zwiększeniem atrakcyjności swoich twórców, uruchamiając tym samym nową mini-stronę Twitter Create. Będzie ona zawierać szereg wskazówek, spostrzeżeń i przykładów zaprojektowanych, aby pomóc twórcom zmaksymalizować ich obecność na Twitterze.
Platforma Twitter zapewnia dobry przegląd różnych sposób zarabiania na niej w różnych dziewięciu kategoriach, a także szereg postów na blogu i notatek, które mogą pomóc w podejściu do tweetowania.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-launches-new-twitter-create-mini-site-to-highlight-monetization-o/624312/
YouTube przenosi umieszczanie komentarzy wideo na urządzeniach stacjonarnych
YouTube zmienia sposób wyświetlania komentarzy do filmów odtwarzanych na komputerze, wprowadzając nową prezentację typu „zwiastun”, w której będzie pod klipem wyświetlany pojedynczy komentarz. Co nie oznacza, że więcej komentarzy nie zobaczymy. Po rozwinięciu nowy strumień komentarzy otworzy się na pulpicie, po prawej stronie okna odtwarzania, a nie rozwinie się poniżej.
Na urządzeniu mobilnym obecnie YouTube wyświetla zwiastun, który zawiera jeden komentarz pod ekranem odtwarzania.
Celem tego nowego formatu jest umożliwienie widzom dalszego oglądania podczas przeglądania różnych komentarzy, aby zapewnić większy kontekst w bardziej zintegrowanym środowisku. Zmiana sprawi, że interfejs użytkownika dla urządzeń mobilnych i stacjonarnych będzie bardziej zgodny i zbliżony.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/youtubes-moving-the-placement-of-video-comments-on-desktop/624325/
Meta dodaje więcej informacji o kierowaniu reklam do swoich wpisów w Bibliotece Reklam
W następstwie skandalu z Cambridge Analytics firma Meta wdrożyła szereg środków ochrony danych, aby zapewnić, że ogranicza dostęp do danych osobowych i wglądu użytkowników jednocześnie pracując nad zapewnieniem większej przejrzystości w zakresie tego, w jaki sposób jej systemy są wykorzystywane przez różne grupy do kierowania ich wiadomości.
Teraz Meta chce uzupełnić te informacje, dodając do Biblioteki reklam nowe informacje o tym, w jaki sposób strony wykorzystują w swoich procesach reklamy społeczne, wyborcze lub polityczne.
To znacząca aktualizacja działań Meta w zakresie przejrzystości reklam, która pomoże badaczom lepiej zrozumieć kluczowe trendy w korzystaniu z reklam oraz ich związek z oddźwiękiem i reakcją na komunikaty.
Więcej: https://www.press.pl/tresc/70959,meta-ma-udostepniac-wiecej-danych-o-kierowaniu-reklam-na-facebooku
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
W przestrzeni SEO również się zadziało. Majowa aktualizacja algorytmu rdzeniowego Google to dla SEOwców powód, by śledzić wyniki i wszelkie, nawet najmniejsze zawahania, spowodowane aktualizacją, aby móc jak najszybciej podjąć działania. Ponadto, poznaliśmy także szczegóły odnośnie zwalczania duplicate content i tego, jaki ma wpływ na ranking wyników, a także dowiedzieliśmy się o mniejszej ilości prezentowanych w wynikach podstron oraz o zwiększonej liczbie wyników z rozszerzonymi elementami FAQ.
Aktualizacja Google Maj 2022
Oczekiwana przez specjalistów podstawowa aktualizacja algorytmu Google właśnie trwa. Została rozpoczęta 25 maja, a jej pełne wdrożenie potrwa 1-2 tygodni. Jest to aktualizacja algorytmu, dlatego ma ona duży wpływ na ranking wyszukiwania. Strony ponownie zostaną ocenione, co może spowodować spadki lub wzrosty widoczności. Warto sprawdzić efekty po zakończeniu wdrażania aktualizacji.
Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2022/05/may-2022-core-update
Google wyświetla mniej linków do podstron
Zauważalna jest zmiana w wynikach wyszukiwania, a mianowicie liczba linków do podstron. Wyszukiwarka wyświetlała maksymalnie do sześciu linków, jednak teraz wyświetla nie więcej niż cztery lub dwa. Może to być powodem zmniejszonego ruchu, ponieważ zmniejsza się szansa, że użytkownik przejdzie bezpośrednio na podstronę.
Więcej: https://searchengineland.com/is-google-search-showing-fewer-sitelinks-385346
Więcej wyników z elementami rozszerzonymi FAQ w wyszukiwarce Google
W ostatnim czasie zauważalna jest zwiększona liczba przypadków wyświetlania wyników rozszerzonych najczęściej zadawanych pytań. Zmiana jest zauważalna przez niezależnych specjalistów SEO oraz narzędzia śledzące. Zwiększona liczba wyników FAQ daje wiele korzyści i możliwości pozyskania dodatkowego ruchu na stronie. Warto sprawdzić jak wyglądają rozszerzone wyniki FAQ dla witryny i jakie zmiany zaszły w ostatnich dniach.
Więcej: https://searchengineland.com/more-faq-rich-results-being-displayed-in-google-search-385447
Google i duplikacja treści
Jednym z najczęstszym problemów w SEO jest duplicate content. Wyszukiwarka Google nie chce w pierwszych wynikach wyszukiwania wyświetlać stron o takiej samej treści, gdyż zależy jej na zróżnicowaniu wyników. Zapytany o rozwiązanie tego problemu John Mueller odpowiada, aby skupić się na wartości dodanej, a nie skopiowanej. Ma to ogromne znaczenie dla e-commerce, gdzie często opisy produktów są takie same lub bardzo podobne. Właśnie ich zróżnicowanie i dodanie wartości może przechylić szalę korzyści.
Więcej: https://www.seroundtable.com/duplicate-content-add-value-google-seo-33361.html
Przechodząc do ostatniej kategorii prasówki, czyli wszystkiego, co związane z Google Ads, tu również miało miejsce kilka ważnych zmian, z którymi warto lepiej się zapoznać. Przede wszystkim warto zagłębić się w szczegóły przemiany Inteligentnych Kampanii Produktowych oraz Kampanii Lokalnych w nowe Kampanie Performance Max. Poza tym warto także sprawdzić nowości na temat filtrowania treści przez Google oraz wydarzeń powiązanych z konferencją Google Marketing Live 2022.
Zmiana Inteligentnych Kampanii Produktowych i Kampanii Lokalnych na Kampanie Performance Max
Inteligentne Kampanie Produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max między lipcem, a wrześniem 2022r. Reklamodawcy dostaną powiadomienie o zmianach na swoim koncie Google Ads.
Kampanie o dacie zakończenia przypadającej w przyszłości oraz stanie „Aktywna” lub „Wstrzymana” zostaną przekształcone w kampanie Performance Max o tym samym statusie. Dotychczasowe Inteligentne Kampanie Produktowe nadal będą dostępne na koncie reklamodawcy, jednak ich stan uzyska wartość „Usunięta”. Ustawienia i budżet kampanii pozostaną bez zmian, a wyniki kampanii będą nadal dostępne w panelu Google Ads.
Nie będzie można już tworzyć nowych Inteligentnych Kampanii Produktowych.
Już teraz możesz samodzielnie przekształcić swoje Inteligentne Kampanie Produktowe w kampanie Performance Max, natomiast przekształcenie Kampanii Lokalnych będzie dostępne od czerwca 2022. Opcja nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich kont, reklamodawcy zostaną o niej poinformowani w panelu Google Ads.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11605187
Google Ads - Aktualizacja zasad dotyczących treści niebezpiecznych lub obraźliwych
Google poinformował o aktualizacji zasad dotyczących treści niebezpiecznych lub obraźliwych. Zmiana dotyczyć będzie promowania produktów rozjaśniających skórę, które sugerują wyższość jednego odcienia skóry nad innym. Reklamy tego typu produktów będą zabronione. Aktywne reklamy należy usunąć przed 30 czerwca 2022r.
Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/11933633
Aktualizacja zasad dotyczących nieakceptowanych treści w Google Shopping
Od czerwca 2022 rowery z napędem silnikowym o prędkości powyżej 25 km/h nie będą możliwe do reklamowania w kampaniach produktowych. Informacje o prędkości danego modelu są teraz wymagane na stronie docelowej, w tytule lub opisie produktu. Pominięcie takiej informacji spowoduje odrzucenie produktów.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/12109180
Aktualizacja sposobu wyświetlania słów kluczowych w trakcie sprawdzania
Od czerwca 2022 słowa kluczowe, które są w trakcie sprawdzania nie będą powodować wyświetlania reklam. Wyświetlanie będzie możliwe tylko po sprawdzeniu słów kluczowych.
Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/12213499
Konferencja Google Marketing Live 2022 – Automatyzacja, Performance Max i YouTube Shorts. Podsumowanie najważniejszych kwestii
Pod koniec maja odbyła się konferencja Google Marketing Live 2022, na której zostały przedstawione nowości, które mają zostać wdrożone w najbliższym roku. Najważniejsze zmiany obejmują obszar automatyzacji reklam, kampanii Performance Max i reklam w YouTube Shorts.
1. Nowości w kampaniach Performance Max to m.in.:
- Nowe możliwości prowadzenia eksperymentów w kampaniach, np. testy A/B.
- Nowy typ kampanii – Burst Campaign skierowany do kampanii sklepów podczas krótkich wydarzeń sezonowych.
- Dodatkowe wsparcie dla celu ‘In-store sales’.
- Wyniki optymalizacji i rekomendacje, dzięki którym reklamodawcy otrzymają informacje w jaki sposób mogą ulepszyć swoje kampanie.
- Nowe statystyki i wyjaśnienia, które uwzględniają m.in. informacje o atrybucji, odbiorcach i aukcjach.
- Rozszerzona obsługa kampanii Performance Max w Search 360 i aplikacji mobilnej Google Ads.
2. Reklamy wideo Video Action Campaigns (VCA) i reklamy aplikacji App Campaigns będą dostępne również w YouTube Shorts.
3. Automatycznie tworzone zasoby w elastycznych reklamach w wyszukiwarce (RSA). Najpierw w języku angielskim, później w innych językach.
4. Tworzenie reklam video w panelu Google Ads z plików udostępnionych w Bibliotece Zasobów. Do stworzenia reklamy będzie potrzebne 5 obrazów, logo i teksty reklamy.
Więcej: https://searchengineland.com/google-marketing-live-2022-recap-385367
Podsumowanie
Dzisiejsze wydanie prasówki z pewnością przyniosło zainteresowanym osobom ciekawy przegląd istotnych wydarzeń i nowości z branży. Jak co dwa tygodnie, staraliśmy się zebrać najistotniejsze wiadomości, aby nasi czytelnicy mieli jak najświeższą wiedzę. Branża e-commerce i e-marketingu zmienia się niemal codziennie, dlatego nie wystarczy wyłącznie bierne obserwowanie. Aby odnosić sukcesy należy na bieżąco śledzić najnowsze informacje oraz trendy i dostosowywać do nich swoje działania.