Jak co dwa tygodnie, zapraszamy po kolejną dawkę najświeższych informacji z szeroko pojętego świata emarketingu. Zaczynając od mediów społecznościowych, testy, testy i jeszcze raz testy. Platformy społecznościowe ostatnimi czasy zajmują się testowaniem nowych funkcji, jak np. usunięcie zakładki „ostatnie” w wyszukiwarce hashtagów czy bańki powiadomień o stories na Facebooku. Ponadto, obserwujemy również ukłon w stronę osób niedosłyszących na TikToku, gdzie wprowadzona została funkcja automatycznego generowania napisów czy Instagram Reels poszerzone o możliwość zbiórki pieniędzy na cele charytatywne. Więcej o tych aktualizacjach oraz o innych ważnych wydarzeniach z zakresu social media przeczytasz poniżej.
Spis treści:
1. Automatyczna generacja napisów w filmach na TikToku.
2. Meta uruchamia zbiórki pieniędzy na cele charytatywne za pomocą Instagram Reels.
3. Instagram przeprowadza test, w którym usuwa zakładkę „ostatnie” z wyszukiwania hashtagów.
4. Facebook testuje nowe bańki powiadomień przypominające Stories.
5. TikTok udostępnia efekty Effect House dla wszystkich użytkowników.
6. Możliwa aktualizacja w Google.
7. Problemy techniczne nie są przyczyną problemów z aktualizacją.
8. Nowe funkcje wyszukiwania podróży.
9. Zmiany w specyfikacji danych produktów w Merchant Center.
10. Google Multisearch - nowy sposób na jednoczesne szukanie informacji poprzez zapytania tekstowe i wyszukiwanie obrazem.
11. Nowe funkcje w Performance Max (26.04.2022r.).
12. Aktualizacja Google Data Studio.
13. Aktualizacja kierowania na listę klientów Google Ads.
14. Raport bezpieczeństwa reklam 2021.
15. Nowości i aktualizacje od Microsoft Advertising.
16. Podsumowanie.
Automatyczna generacja napisów w filmach na TikToku
TikTok wprowadza nową funkcje automatycznego podpisywania, która generuje napisy do publikowanych filmów. Użytkownicy tworzą i przesyłają wideo do TikToka, a aplikacja automatycznie generuje napisy do treści. Funkcja działa w trybie dostępności, co oznacza, że można samodzielnie decydować czy w naszym materiale wideo mają wyświetlać się napisy. Wygenerowany tekst można edytować.
Platforma TikTok dodaje narzędzie ułatwiające oglądanie filmów osobom niesłyszącym i niedosłyszącym. W swoim oknie dialogowym podkreśla, że to przydatna funkcja dla wszystkich użytkowników aplikacji. Na ten moment funkcja będzie dostępna w dwóch językach: angielskim i japońskim. Natomiast TikTok obiecuje, że w kolejnych miesiącach będą obsługiwane inne języki.
Więcej: https://cyberfeed.pl/tiktok-dodaje-automatyczne-napisy-do-filmow-w-trybie-dostepnosci/
Meta uruchamia zbiórki pieniędzy na cele charytatywne za pomocą Instagram Reels
Meta po raz kolejny rozszerza swoje narzędzie darowizn na cele charytatywne, dodając zbiórki funduszy w Reels, zapewniając kolejną możliwość podniesienia świadomości na temat wybranych przez Ciebie inicjatyw.
Narzędzie dostępne jest dzisiaj w ponad 30 krajach, gdzie bezpośrednio można przekazać darowiznę i tworzyć zbiórki pieniędzy na Instagram Reels dla ponad 1,5 miliona organizacji non – profit. Opłaty za przetwarzanie darowizn Meta bierze na swoje barki, więc wszystkie zebrane pieniądze na Instagramie trafiają bezpośrednio do organizacji.
Podczas tworzenia Reels użytkownicy będą mogli dodawać szczegóły dotyczące zbiórki funduszy, przy czym linki do nich pozostaną aktywne przez 30 dni. Na dole klipu rolki będzie przycisk „Przekaż darowiznę”.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-launches-fundraisers-in-reels-another-way-to-raise-money-for-causes-i/622337/
Instagram przeprowadza test, w którym usuwa zakładkę „ostatnie” z wyszukiwania hashtagów
Instagram poinformował, że uruchamia „mały test”, w którym zakładka „Ostatnie” zostanie usunięta z wyników wyszukiwania hashtagów na rzecz nowych postów i rolek wyświetlanych na głównym ekranie.
Swoje testy Instagram uzasadnia tym, że chce aby hashtagi były jak najbardziej wartościowe dla ludzi. Test ma sprawdzić czy pomaga to ludziom łączyć się z ciekawszymi i trafniejszymi treściami na hashtagach, jednocześnie utrzymując ich w aktualnych. Innymi słowy dąży do zmniejszenia używania nieistotnych hashtagów. Instagram chce, aby twórcy skupili się na najbardziej odpowiednich tagach, które są najbardziej odpowiednie dla postu i pozwolą dotrzeć do właściwych odbiorców.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-removing-the-recent-tab-from-hashtag-searches/622344/
Facebook testuje nowe bańki powiadomień przypominające Stories
Najnowszy test Faceboka mówi, że na karcie „Powiadomienia” pojawią się powiadomienia przypominające Stories, które mają informować o nowych postach udostępnionych przez Twoich znajomych.
Dymki w postaci zdjęć profilowych będą znajdować się na samej górze w karcie „Powiadomienia”. Klikając w zdjęcie profilowe danego użytkownika zostaniemy przeniesieni do jego najnowszego postu. To sposób na zmaksymalizowanie zaangażowania użytkowników na tej platformie.
Nowy format powiadomień testowany jest na niektórych użytkownikach, jak dotąd nie ma jeszcze żadnego słowa na temat pełnego planu wdrożenia. Facebook ciągle pracuje nad dostarczeniem bardziej przekonywujących powodów, aby zatrzymać ludzi na swojej platformie.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-tests-new-stories-like-notifications-bubbles-to-boost-engagement/623148/
TikTok udostępnia efekty Effect House dla wszystkich użytkowników
TikTok uruchomił program pilotażowy Effect House już jesienią zeszłego roku. To nowe efekty AR, które znajdowały się w fazie beta testów, a teraz udostępniono je dla wszystkich użytkowników aplikacji. Narzędzie pomoże aplikacji TikTok rozszerzyć jej możliwości twórcze i najlepiej wykorzystać najnowsze trendy w efektach wizualnych, aby przyciągnąć jeszcze więcej użytkowników.
Effect House to miejsce, gdzie użytkownicy TikToka mogą tworzyć własne efekty AR, czyli takie, które korzystają z rozwiązań opartych na rzeczywistości rozszerzonej. Można je tworzyć za pomocą szeregu szablonów i narzędzi usprawniających ten proces.
TikTok za pomocą Effect House oferuje narzędzia i zasoby edukacyjne, wyposażając twórców w intuicyjne technologie projektowania, które umożliwią im tworzenie wciągających i dynamicznych efektów dla globalnej społeczności TikTok. Stworzone efekty można udostępniać to użytku innym użytkownikom. Do tej pory możliwe było to tylko dla wybranych użytkowników.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-expands-access-to-its-effect-house-ar-creation-platform/622002/
Wyszukiwarka Google nie zwalnia tempa wprowadzania aktualizacji. Ubiegłe dwa tygodnie przyniosły między innymi nowe funkcje wyszukiwania podróży, spekulacje o prawdopodobnej aktualizacji Google czy też wyjaśnienie zależności pomiędzy Multisearch a SEO. Poniżej znajdziesz szczegóły aktualizacji związanych ze światem SEO.
Możliwa aktualizacja w Google
W ostatnim tygodniach powstało wiele spekulacji dotyczących możliwe aktualizacji w wyszukiwarce Google. Jednak analiza widoczności i wykorzystywane narzędzie nie pokazywały, żadnych zmian, które mogły by sugerować wdrożenie aktualizacji. Jednak w ostatnich dniach zauważalne , są zmiany, które mogą sugerować zmiany. Jak na razie Google nie informuje o żadnych zmianach, jednak często lubi wdrażać zmiany bez informowania o nich.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-algorithm-update-may-1st-rumbles-33342.html
Problemy techniczne nie są przyczyną problemów z aktualizacją
Zapytany John Mueller czy problemy techniczne mogą mieć negatywny wpływ na pozycje jeśli wystąpią, tuż przed aktualizacja? Jak odpowiada same problemy techniczne strony nie mają wpływu na aktualizację, jednak problemy z jakością strony mogą taki wpływ mieć. Dlatego w przypadku utraty pozycji po aktualizacji, warto dowiedzieć się na czym polegała aktualizacja i jakie elementy na stronie mogły mieć negatywny wpływ.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/technical-issues-and-core-algorithm-updates/448465/
Nowe funkcje wyszukiwania podróży
Jakiś czas temu Google ogłosił nowe funkcje w wyszukiwaniach podróży, które obejmują loty, hotele, ciekawe miejsca i inne. Google również umożliwia konfigurowanie alertów o zmianie cen lotów o kreślonym zakresie dat. Dodatkowo Mapy Google dodały nowe warstwy zainteresowań, dzięki czemu mamy możliwość zobaczyć obszary, jakie oferują najwięcej opcji; zakupów, zwiedzania, czy jedzenia.
Pozycja kampanii PPC w działaniach emarketingowych niezmiennie ma się świetnie. Nic zatem dziwnego, że także w tej gałęzi marketingu internetowego obserwujemy ciągłe aktualizacje, zmiany i nowości. Tym razem omówiliśmy nieco szerzej zmiany w specyfikacji danych produktowych Merchant Center, nowości w Microsoft Advertising, aktualizację Google Data Studio i wiele więcej.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-adds-new-travel-search-features-33351.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Zmiany w specyfikacji danych produktów w Merchant Center
Google wprowadza zmiany w specyfikacji danych produktów w Merchant Center, mające na celu poprawę
Zmiany obowiązujące od 27.04.2022r.:
Nowy atrybut [pause] – Pozwala na szybkie zatrzymanie widoczności (i ponowne uruchomienie) produktu w Google Shopping. Aby zatrzymać produkt należy nadać atrybutowi [pause] wartość „ads”. Podobną funkcjonalność można było dotychczas osiągnąć poprzez atrybut [availability] i nadanie mu wartości „out_of_stock”. Google zaleca, aby od początku 2023 roku korzystać wyłącznie z atrybutu [pause], wykorzystanie atrybutu [availability] w takiej formie może powodować odrzucenie produktów w MC.
Zmiany w atrybucie [shipping] – Dodając atrybut [shipping] należy teraz zdefiniować również atrybut [ country], aby potwierdzić, że ceny dostawy dla danego kraju są aktualne.
Aby zweryfikować wpływ wprowadzonych zmian na produkty w Twoim Merchant Center, sprawdź informacje dostępne w zakładce Diagnostyka.
Zmiany obowiązujące od 26.06.2022r.:
Podawaj datę dostępności produktów chwilowo niedostępnych lub dostępnych w przedsprzedaży. Jeżeli sprzedajesz produkty z atrybutem [availability] ustawionym na [backorder] lub [preorder], od 26 czerwca 2022r. trzeba będzie podawać dokładną datę dostępności produktów, korzystając z dodatkowego atrybutu [availability_date]. Wykorzystana data może przypadać maksymalnie za rok.
Zaktualizuj informacje o produktach w Merchant Center. Od 26.06.2022r produkty w przedsprzedaży i chwilowo niedostępne, które nie będą posiadały uzupełnionego atrybuty [availability_date] zostaną odrzucone.
Więcej: https://support.go.o.gle.com/merchants/answer/11905642
Google Multisearch - nowy sposób na jednoczesne szukanie informacji poprzez zapytania tekstowe i wyszukiwanie obrazem
Google Multisearch to nowa funkcja w Google Lens, która łączy funkcję wyszukiwania obrazem i wyszukiwania tekstowego. Jest dostępna w najnowszej wersji aplikacji Google. Aby z niej skorzystać, należy wgrać zapisane zdjęcie lub wykonać je w czasie rzeczywistym i dodać zapytanie związane z obiektem przedstawionym na zdjęciu. Zapytanie może być związane na przykład z kolorem lub marką produktu ze zdjęcia, lub jego innym widocznym atrybutem. Dodatkowe opisanie wyszukiwanego obrazu pozwoli dokładniej opisać cel wyszukiwania i lepiej dostosować wyniki do założeń użytkownika.
Przykład zapytania Multisearch: zdjęcie pomarańczowej sukienki oraz zapytanie „zielony”, aby znaleźć dany produkt w innej wersji kolorystycznej.
Więcej: https://blog.google/products/search/multisearch/
Nowe funkcje w Performance Max (26.04.2022r.)
Google wprowadza kilka nowych funkcji w kampaniach Performance Max:
Cel Pozyskiwanie nowych klientów będzie dostępny dla wszystkich reklamodawców korzystających z kampanii Performance Max w ciągu najbliższych kilku tygodni. Dotychczas był dostępny tylko dla reklamodawców korzystających z inteligentnych kampanii produktowych.
Cel Pozyskiwanie nowych kontaktów pozwala na określanie wyższych stawek za pozyskanie nowych klientów lub optymalizację działań pod kątem nowych klientów. Dodatkowo targetowanie nowych klientów będzie również możliwe dzięki wgraniu własnych list klientów, ustawieniu tagów konwersji oraz wykorzystaniu automatyzacji Google.
Google uruchamia nowe funkcja w zakładce Statystyki kampanii Performance Max.
Pierwsza z nich to statystyki odbiorców zasobów, które pozwolą sprawdzić jak zasoby reklam (teksty, grafiki, video) współgrają z określonymi segmentami odbiorców kampanii. Możesz łatwo sprawdzić, które segmenty odbiorców reagują najlepiej na poszczególne zasoby reklam.
Druga funkcja to statystyki diagnostyczne, które przedstawiają wszelkie nierozwiązane problemy związane z konfiguracją kampanii, które mogą wpływać na wyświetlanie reklam.
Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/new-features-performance-max/
Aktualizacja Google Data Studio
Od 21.04.2022r. w tworzonych raportach można wykorzystywać dodatkowe pola danych z kampanii produktowych Google Ads.
Pełna lista nowych pól danych znajduje się tutaj: https://tiny.pl/9sdx6
Aktualizacja kierowania na listę klientów Google Ads
Kampanie wykorzystujące inteligentne określanie stawek lub kierowanie zoptymalizowane będą automatycznie korzystać z Twoich list kierowania na listę klientów. Listy klientów będą automatycznie uwzględniane we wszystkich tego typu kampaniach, aby zwiększyć skuteczność reklam. Wstępne terminy wprowadzania zmian dla poszczególnych typów kampanii są przedstawione na screenie.
Aby zrezygnować z automatycznego uwzględniania list klientów w Twoich kampaniach, należy:
- Przejść do Ustawień -> Ustawienia konta
- W sekcji „Kierowanie na listę klientów” odznaczyć pole dotyczące używania na wszystkich list kierowania na listy klientów na potrzeby inteligentnego określania stawek lub kierowania zoptymalizowanego.
Więcej: https://bit.ly/3FqufJG
Raport bezpieczeństwa reklam 2021
Google opublikował coroczny raport bezpieczeństwa reklam, który ma na celu podsumowanie działań mających zapobiegać niewłaściwemu wykorzystaniu platform reklamowych.
Poniżej krótkie podsumowanie działań przedstawionych w raporcie:
- wprowadzono system wielokrotnego ostrzegania w przypadku powtarzalnych naruszeń regulaminu,
- dodano lub zaktualizowano ponad 30 zasad dla reklamodawców i wydawców,
- usunięto ponad 3.4 biliona reklam,
- odrzucono ponad 5.7 biliona reklam,
- zawieszono ponad 5.6 miliona kont reklamowych,
- zablokowano lub ograniczono emisję reklam na 1.7 biliona stron wydawców,
- podjęto dodatkowe działania w zakresie stosowania zasad na poziomie witryny dla ok. 63 000 witryn wydawców.
Więcej: https://services.google.com/fh/files/blogs/google_ads_safety_report_2021.pdf
Nowości i aktualizacje od Microsoft Advertising
Automatycznie generowane listy remarketingowe, które możesz wdrożyć w swoich kampaniach. Listy obejmują:
- All Visitors - wszystkich odwiedzających witrynę w ciągu ostatnich 30 dni,
- All Converters - wszystkich użytkowników, którzy dokonali konwersji w ciągu ostatnich 180 dni,
- Smart Remarketing – użytkownicy o dużym prawdopodobieństwie konwersji. Lista oparta na analizie odbiorców z celem uzyskania wysokiego wskaźnika konwersji.
Rozszerzenie reklam dynamicznych (DSAs) na nowe rynki: Indonezję, Malezję, Indie, Filipiny, Singapur, Tajlandię, Wietnam, Argentynę, Brazylię, Chile, Kolumbię, Meksyk, Peru i Wenezuelę.
Zmiany w konfiguracji reklam dynamicznych (DSAs):
- reklamy mogą być kierowane na subdomenty,
- wprowadzono nową funkcję automatycznego targetowania URL - może być oparte o dodatkowe wyrażenie regularne „URL equals”, co uprości właściwą konfigurację reklam.
Więcej: https://searchengineland.com/microsoft-advertising-is-rolling-out-auto-generated-remarketing-lists-and-more-384893
Podsumowanie
Podsumowując dzisiejszą prasówkę, można zauważyć, że dużo się podziało w branży. Liczne nowe funkcje, wiele aktualizacji i zmian może wskazywać na nieśmiały początek nowych trendów e-marketingowych. Dlatego też stałe monitorowanie prowadzonych działań i ich efektów z pewnością nie zaszkodzi, a wręcz może pozwolić na wyłapanie trendu szybciej niż inni. Mamy nadzieję, że jak co dwa tygodnie uzupełniliśmy Waszą wiedzę branżową i widzimy się za kolejne dwa tygodnie!