Nowości w branży jak zawsze nie brakuje. Dlatego też tradycyjnie już jak co dwa tygodnie przychodzimy z dawką informacji na temat nowinek z zakresu mediów społecznościowych, świata SEO oraz kampanii Google. W tym pierwszym obszarze można ostatnimi czasy dostrzec zdecydowany trend wzmacniania bezpieczeństwa. Jednym z tych czynników jest fakt, że to właśnie z platform społecznościowych najczęściej korzystają coraz młodsi użytkownicy. Z tego też powodu Instagram wprowadza opcję moderowania transmisji live. Ponadto można również znaleźć wiele aktualizacji mających na celu poprawę wrażeń z użytkowania platform, przykładowo współtworzenie tweetów, funkcja biblioteki GIFów na TikToku czy możliwość tagowania produktów na Instagramie dla wszystkich użytkowników. O tym oraz o innych równie ciekawych aktualizacjach z dziedziny social media poniżej.
Spis treści:
1. Instagram wprowadza nową opcję moderatora dla transmisji na żywo.
2. Reakcje na rolki na Facebooku?
3. LinkedIn publikuje nowy przewodnik na temat znaczenia marki pracodawcy w rzeczywistości po COVID.
4. Nowa naklejka na Instagramie.
5. Instagram umożliwi wszystkim użytkownikom tagowanie produktów w postach na kanale.
6. Wspólne Tweety – Twitter pracuje nad nowymi opcjami dla twórców.
7. LinkedIn dodaje nowe narzędzia dla twórców, w tym ulepszoną analizę treści i aktualizacje opcji wideo profilu.
8. TikTok dodaje nową opcję „biblioteki” GIF.
9. Jak Google obsługuje skróty?
10. Czy linki wewnętrzne w różnych sekcjach są traktowane inaczej?
11. Google może wyświetlać więcej krótkich filmów.
12. Google wprowadza nową funkcję w wynikach wyszukiwania.
13. Czy Google usunie rosyjską propagandę z wyników wyszukiwania?
14. Google wprowadza nowe funkcje.
15. Google stosuje różne algorytmy zależne od niszy.
16. Aktualizacja Data Studio.
17. Nowa aktualizacja Google.
18. ALT obrazka to czynnik wyszukiwania grafiki.
19. Koniec Google Universal Analytics i początek Google Analytics 4.
20. Nowa wersja Google Ads Editor 2.0 jest już dostępna.
21. Kampanie Automotive Ads od Microsoft są już dostępne globalnie.
22. Google uruchomił kampanie Vehical Ads reklamodawcom z USA.
23. Twitter testuje usługę Twitter Shops (USA).
24. Ponowny wzrost aktywności reklamodawców według SoTrendera.
25. Wyszukiwarka Partnerów Google.
26. Reklamy TrueView w kampaniach produktowych przestaną się wyświetlać.
27. Podsumowanie.
Instagram wprowadza nową opcję moderatora dla transmisji na żywo
Moderowanie transmisji na żywo z natury jest wyzwaniem, ponieważ odbywa się w czasie rzeczywistym, a niektórzy uczestnicy wykorzystują to na swoją korzyść, wiedząc, że mogą uniknąć konsekwencji szkodliwego i obraźliwego zachowania, zwłaszcza w przypadku większych transmisji.
Opcja dodania moderatorów na żywo przez streamera, którą Instagram rozwijał w ciągu ostatnich kilku miesięcy, pomoże i powinna zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo IG Live, a także ułatwić zarządzanie livem. Wyznaczeni moderatorzy będą mogli zgłaszać komentarze, usuwać widzów ze strumienia i wyłączać konkretnym użytkownikom możliwość dodawania komentarzy. Warto zauważyć, że TikTok dodał tę samą opcję w lipcu ubiegłego roku.
Więcej: https://twitter.com/instagram/status/1502363456212660225/photo/1
Reakcje na rolki na Facebooku?
Facebook pracuje nad rozszerzeniem opcji zaangażowania użytkowników w stosunku do nowych treści na platformie, jakimi są rolki.
W tej chwili zarówno na Instagramie, jak i Facebooku można polubić rolkę lub ją skomentować. Jest to jedyny zakres interakcji na nie, co w przypadku przyzwyczajenia do szybkiego dołączania różnych emotikonów - znanych z reakcji na post, pozwalających wyrazić swoje uczucia, wywołuje wrażenie pewnego ograniczenia.
Po wprowadzeniu nowej opcji Reels byłoby bardziej zgodne z innymi formatami Facebooka, a jednocześnie może stałaby się kolejnym algorytmicznym czynnikiem sortującym, który pomoże wyróżnić najbardziej odpowiednie klipy indywidualnie dla każdego użytkownika.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-developing-reactions-for-reels/620670/
LinkedIn publikuje nowy przewodnik na temat znaczenia marki pracodawcy w rzeczywistości po COVID
Przewodnik pokazuje, to czego potencjalni pracownicy szukają od pracodawców, co według LinkedIn jest podobne do tego, czego szukają również potencjalni klienci.
Publikacja zawiera szereg wskazówek na temat skutecznego budowania marki pracodawcy. Znajduje się w nim również przegląd ścieżki potencjalnego pracownika, którą podąża on kiedy zastanawia się nad podjęciem współpracy. Pozwala to na nowe spojrzenie na organizację i wizerunek firmy z kilku różnych perspektyw.
Krótki, ale interesujący przewodnik może pomóc w sformułowaniu bardziej efektywnego podejścia do potencjalnych pracowników oraz pozwala na ewaluację publikowanych treści i ogólnej obecności w Internecie, która wpływa na wizerunek marki pracodawcy.
Więcej: https://business.linkedin.com/content/dam/business/marketing-solutions/global/en_US/blog/2022/employer-brand-growth-driver-talent-branding.pdf?trk=lms-blogtrust&src=bl-po
Nowa naklejka na Instagramie
Instagram wprowadza nową naklejkę „Zaplanowane” dla Stories, która stanowi kolejny sposób na promowanie nadchodzących wydarzeń.
Choć można już promować nadchodzące wydarzenia w relacjach i głównym kanale, obecnie nie ma możliwości łatwego ponownego udostępnienia i promowania tego samego wydarzenia. Można również użyć naklejki „Odliczanie” jako środka do budowania oczekiwania, ale nie ma ona konkretnego linku do samego wydarzenia.
Nowa naklejka ma umożliwić udostępnienie przypomnienia o wydarzeniach w relacji z bezpośrednim linkiem do listy wydarzeń, z możliwością wyboru konkretnego do promowania, bez konieczności ponownego ustawiania odliczania. Opcja ma być bardziej zintegrowana i dostosowana do bezpośredniej, uproszczonej promocji wydarzeń w aplikacji. Niektórzy użytkownicy najnowszej wersji oprogramowania mają już do niej dostęp.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-scheduled-sticker-for-stories-to-remind-your-audience/620762/
Instagram umożliwi wszystkim użytkownikom tagowanie produktów w postach na kanale
W ramach ciągłego koncentrowania się na rozszerzaniu swoich ofert eCommerce, Instagram umożliwi oznaczanie produktów w swoich postach IG , zaczynając od użytkowników w USA.
Nowa opcja może zapewnić duży wzrost sprzedaży produktów i rozpoznawalności marek w aplikacji za darmo, jednocześnie bazując na handlu elektronicznym na Instagramie i zmieniających się zachowaniach konsumentów. Właściciele firm otrzymają powiadomienie, gdy ktoś oznaczy jeden z ich produktów, a także będą mogli wyświetlić wszystkie otagowane treści w swoim profilu.
Choć funkcjonalność może zwiększyć sprzedaż niektórych produktów istnieje również obawa, że oznaczenia mogą być również używane w sposób negatywny, dlatego marki będą także mogły kontrolować, kto może oznaczać ich produkty oraz usuwać tagi swoich produktów i marki.
Więcej: https://twitter.com/alexvoica/status/1506315015720214533
Wspólne Tweety – Twitter pracuje nad nowymi opcjami dla twórców
Nowa opcja ma zwiększyć możliwości twórców w generowaniu przychodów z partnerstw i współprac z markami. Rozwiązanie dodatkowo dałoby szansę na więcej kreatywnych działań na platformie.
Współprace są obecnie w fazie testów i prawdopodobnie po jej wprowadzeniu u wszystkich użytkowników przy tworzeniu tweetów, w dolnym panelu pojawi się ikonka umożliwiająca oznaczenie współtwórcy. Po publikacji tweeta autorzy mogą być oznaczeni za pomocą ich nazw profili, dwóch grafik profilowych lub u dołu tweeta znacznikiem „Współpraca z”. Oczywiście współtwórca musiałby wcześniej zaakceptować oznaczenie, zanim wpis będzie widoczny.
Rozwiązanie jest na etapie wstępnych testów, więc może jeszcze ulec zmianom. W nowej opcji widać duże podobieństwo do dostępnych narzędzi współpracy na Facebooku i Instagramie. Można również wnioskować, że Twitter kładzie coraz większy nacisk na to, by zapewnić twórcom więcej sposobów na zarobienie większych pieniędzy w aplikacji.
Więcej: https://techcrunch.com/2022/03/29/twitter-collabs-feature-could-make-it-possible-for-users-to-co-author-tweets-with-brands/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
LinkedIn dodaje nowe narzędzia dla twórców, w tym ulepszoną analizę treści i aktualizacje opcji wideo profilu
Kolejne nowości na LinkedInie to kilka nowych narzędzi dla twórców, a wśród nich ulepszona analiza treści, nowe narzędzia dla profilowego wideo, opcje prezentacji w biuletynie oraz dzwonek subskrybenta dla powiadomień.
Nowe narzędzia analityczne w trybie twórcy mają pomóc zaplanować i zoptymalizować ich podejście do treści na platformie. Użytkownicy będą mogli zobaczyć statystyki na stronie podsumowania, a także bardziej szczegółowe dane, takie jak wyświetlenia i udostępnienia dla każdego typu wpisów.
Ulepszenia dotyczące profilowego wideo będą dotyczyć m.in. wyświetlania statystyk oraz wprowadzenia okręgu wokół filmu, informującego o tym, że profilowe jest aktywnym filmikiem. Będzie on teraz wyświetlany w kanale i wyszukiwaniu.
LinkedIn dodaje również „dzwonek subskrybowania”, który pozwoli odbiorcom otrzymywanie alertów za każdym razem, gdy pojawi się nowa treść na obserwowanym profilu. Platforma umożliwi także twórcom zaprezentowanie swojego biuletynu w sekcji „Polecane” swojego profilu, co ułatwi ludziom odkrywanie i subskrybowanie ich treści.
Choć LinkedIn znacząco różni się od innych platform społecznościowych pod względem udostępnianych na nim treści, rywalizacja o największe talenty twórcze stała się kluczowym celem wszystkich głównych mediów w sieci. Na LinkedIn najlepsi influencerzy są bardziej skupieni na biznesie i rozwoju zawodowym, a nowe opcje mogą potencjalnie wpłynąć na zwiększenie ilości współprac, a tym samym zwiększenie ich przychodów.
Więcej: https://www.linkedin.com/pulse/helping-creators-continue-unlock-opportunities-linkedin-keren-baruch
TikTok dodaje nową opcję „biblioteki” GIF
TikTok dodał kolejną opcję tworzenia treści - Bibliotekę GIF, która umożliwia użytkownikom wybieranie popularnych treści animowanych, które mogą następnie integrować ze swoimi klipami TikTok.
Wprowadzone rozwiązanie będzie umożliwiało twórcom dodawanie klipów GIF od GIPHY do swoich treści. Będą mogli oni na nie reagować, odpowiadać i tworzyć z nimi sceny. Można zauważyć pewne podobieństwo do funkcji Duet, która umożliwiają dodawanie własnych odpowiedzi i materiałów do popularnych na platformie klipów.
Nowa opcja na pewno przyczyni się do powstawania nowych trendów lub ewolucji już istniejących. Ciekawym jest udział GIPHY w nowej opcji. Platforma ta była nabyta przez Meta i choć przejęcie zostało zakwestionowane w Wielkiej Brytanii, technicznie jest ona jej właścicielem.
Więcej: https://newsroom.tiktok.com/en-us/tiktok-library
SEO to jeden z najdynamiczniej zmieniających się obszarów branży internetowej. Google wprowadza mniejsze i większe poprawki w zasadzie codziennie, a do niemal każdej z nich pozycjonerzy muszą jak najszybciej dostosowywać swoje działania. W dzisiejszej prasówce z zakresu pozycjonowania dowiesz się o tym w jaki sposób Google obsługuje skróty, poznasz nową funkcję wyszukiwania w Google oraz wiele więcej.
Jak Google obsługuje skróty?
John Mueller tłumaczy, jak algorytm Google obsługuje skróty. Z jego wypowiedzi można wnioskować, że wyszukiwarka skróty traktuje jako synonimy. Dlatego Google, chcąc zrozumieć treść, skrót może postrzegać jako synonim. Dlaczego to jest takie ważne? Ponieważ wyszukiwarka analizuje kontekst całego zapytania i w miejsce synonimu próbuje dopasować odpowiedni termin.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/how-google-ranks-pages-with-abbreviations/442418/
Czy linki wewnętrzne w różnych sekcjach są traktowane inaczej?
John Mueller podkreśla jak ważne są linki wewnętrzne, zapytany, czy linki w różnych sekcjach strony, są traktowane inaczej. Jak się okazuje wszystkie linki wewnętrzne są traktowane jednakowo i nie ma znaczenia ich lokalizacja. Inaczej traktowana jest jedynie główna treść na stronie, na podstawie której wyszukiwarka, próbuje określić zawartość strony. Wszystkie linki wewnętrzne nawet te w treści mają jednakową wartość.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/are-internal-links-in-header-and-footer-treated-differently/441993/
Google może wyświetlać więcej krótkich filmów
Google pracuje nad sposobami wyświetlanie większej ilości, krótkich filmów w wynikach wyszukiwania. Jest to przejrzysty i bardzo dobry format do przekazania dużej ilości informacji w krótkim czasie. Takie rozwiązanie to kolejny krok w stronę użytkownika, ponieważ wielu użytkowników lubi oglądnąć krótki filmik, a niektórzy coś przeczytać.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-may-surface-more-short-form-video-in-search-results/441599/
Google wprowadza nową funkcję w wynikach wyszukiwania
Google wprowadza nową funkcję w wynikach wyszukiwania „doprecyzuj to wyszukiwanie” oraz „rozszerz to wyszukiwanie”. Ja na razie to rozwiązanie jest dostępne jedynie w angielskich wynikach wyszukiwania w USA. Takie rozwiązanie pozwala użytkownikom na znalezienie odpowiednich informacji dla siebie. Takie rozwiązanie może również spowodować zmniejszenie klikalności w link pojawiający się w wynikach wyszukiwania. Szczególnie jeśli prezentowana treść nie zainteresuje użytkownika.
Więcej: https://searchengineland.com/google-refine-this-search-broaden-this-search-now-live-in-search-results-382591
Czy Google usunie rosyjską propagandę z wyników wyszukiwania?
Wielu gigantów technologicznych podjęło wiele różnych kroków wobec Rosji, które są spowodowane atakiem na Ukrainę. Jednak rosyjskie wyniki wyszukiwania Google, były zdominowane przez propagandowe publikacje. Walka z dezinformacją ma w tym momencie ogromne znaczenie, szczególnie dla osób żyjących w propagandowej bańce informacyjnej. Wyniki wyszukiwania jednak zaczęły się zmieniać i dla zapytań związanych z Ukrainą, wyświetlają się treści z ukraińskich witryn.
Więcej: https://searchengineland.com/google-russian-propaganda-search-results-382229
Google wprowadza nowe funkcje
Google wprowadza nowe funkcje, która będzie wyświetlała obok TopStories. Nowa etykieta ma na celu ułatwienie znalezienia wiarygodnych informacji. Będzie ona zawierała często cytowane źródła, co ma pomóc w dostrzeżeniu dezinformacji.
Więcej: https://searchengineland.com/google-launches-new-highly-cited-label-in-search-and-improved-about-results-for-rapidly-evolving-topics-383306
Google stosuje różne algorytmy zależne od niszy
John Mueller z Google potwierdził, że algorytm inaczej obsługuje różne treści, jednak nie traktuje inaczej niszy. Istnieje wiele poglądów , że czynniki rankingowe różnią się w zależności od niszy. Jak wyjaśnia Mueller, różne rodzaje treści mają różne znaczenie dla wyników wyszukiwania, jednak nie są uzależnione od niszy. Sugeruje również tworzenie jakościowej treści, aby dostarczać wyjątkowe i wartościowe informacje.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/niche-specific-google-algorithms/444385/#close
Aktualizacja Data Studio
Data Studio po aktualizacji, umożliwia importować więcej statystyk z Search Console. Pozwala to użytkownikom wizualizować ruch z większej ilości źródeł Google. Aktualizacja została ogłoszona przez Daniela Waisberga. Dodatkowo Google udostępniła do wykorzystania w Data Studio do monitorowania skuteczności wyszukiwania.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/more-search-console-insights-added-to-google-data-studio/443991/
Nowa aktualizacja Google
Google wprowadza nową aktualizację dotyczącą recenzji produktów z marca 2022r. Obecna aktualizacja stanowi kontynuację działań, które mają na celu wyświetlanie w wynikach wyszukiwania produktów o wyższej jakości. Wprowadzanie aktualizacji zajmie kilka tygodni i prawdopodobnie będzie miało wpływ na ranking.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-launches-third-product-review-algorithm-update/442947/
ALT obrazka to czynnik wyszukiwania grafiki
Jak wyjaśnia John Mueller tekst alternatywny grafiki nie ma znaczenia dla zwykłych wyników wyszukiwania. Treść znacznika ALT jest zalecana w przypadku, jeśli celem jest uzyskanie pozycji w graficznych wynikach wyszukiwania. Dodatkowo wykorzystanie znacznika ALT ma znaczenie dla użytkowników, którzy wykorzystują czytniki ekranu.
Kampanie Google Ads i PPC są znane każdemu, kto zajmuje się marketingiem w Internecie. Te osoby muszą również na bieżąco poznawać nowości z tego obszaru e-marketingu, a tych nie brakuje. Dziś jedną z najważniejszych informacji jest koniec ery Google Universal Analytics i początek Google Analytics 4. Poza tym, istotne są także informacje o testowaniu Twitter Shops, czy zaprzestaniu wyświetlania reklam TrueView. Zapraszamy do przeczytania ostatniej części prasówki, w której przedstawimy najważniejsze aktualności z zakresu płatnych kampanii reklamowych.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-alt-text-only-a-factor-for-image-search/442865/
Koniec Google Universal Analytics i początek Google Analytics 4
Google poinformował o oficjalnym zakończeniu funkcjonowania Uniwersal Analytics i całkowitym przejściu na Google Analytics 4 od 1 lipca 2023 r. Po tej dacie Uniwersal Analytics nie będzie już przetwarzał nowych działań. Usługi Uniwersal Analytics w wersji 360 przestaną przetwarzać nowe działania od 1 października 2023 r.
Google Analytics 4 zmienia sposób zbierania i analizowania danych. Skupia się na zdarzeniach, a nie na sesjach jak to miało miejsce w poprzednich wersjach tego narzędzia. GA4 umożliwia identyfikację użytkownika na podstawie danych z różnych źródeł, co pozwoli na dokładniejszą analizę jego zachowania i podejmowanie bardziej trafnych decyzji marketingowych.
Dowiedz się więcej o działaniu i zaletach Google Analytics 4 na naszym blogu: https://www.ideoforce.pl/akademia/koniec-google-analytics-universal-i-poczatek-analytics-4-analityka-internetowa,666.html
Więcej: https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/prepare-for-future-with-google-analytics-4/
Nowa wersja Google Ads Editor 2.0 jest już dostępna
Zmiany w aplikacji dają reklamodawcom więcej możliwości. Nowa wersja Edytora zapewnia całkowite wsparcie dla kampanii Performance Max, grup zasobów i grup produktów. Przypominamy, że od lipca 2022 kampanie performance Max całkowicie zastąpią kampanie PLA Smart nie zapomnij, więc pobrać najnowszej wersji Edytora.
Więcej: https://searchengineland.com/google-ads-editor-v2-supports-performance-max-campaigns-382895
Kampanie Automotive Ads od Microsoft są już dostępne globalnie
Microsoft udostępnił dostęp do Automotive Ads reklamodawcom z całego świata. Jak dotąd dostęp do tego typu kampanii mieli tylko reklamodawcy z Ameryki Północnej i Europy. Kampanie zyskały też nowe umiejscowienia. Reklamy są teraz dostępne w Microsoft Audience Network, pasku wyszukiwarki Windows oraz Microsoft Autos Marketplace. Koncern zapowiedział też, że ten typ reklam będzie wkrótce dostępny w wyszukiwarkach Yahoo! i DuckDuckGo.
Więcej: https://searchengineland.com/microsoft-automotive-ads-get-more-placements-roll-out-globally-382583
Google uruchomił kampanie Vehical Ads reklamodawcom z USA
Vehical Ads umożliwiają reklamodawcom promocję dostępnych samochodów osobom, które szukają ich w Google. Nowy format reklamowy prezentuje zdjęcie pojazdu wraz z najważniejszymi informacjami: marka, model, cena, przebieg i nazwa reklamodawcy.
Kampanie mogą być optymalizowane pod kontem zarówno konwersji online, jak i offline. Kliknięcie w reklamę przekierowuje odbiorcę na stronę pojazdu w Twojej witrynie. Nowy typ kampanii jest dostępny wyłącznie dla reklamodawców w USA, ale wkrótce zostaną udostępnione również w innych krajach.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/11586690
Twitter testuje usługę Twitter Shops (USA)
Twitter w najnowszej aktualizacji udostępnił nową funkcję Twitter Shops, która umożliwia przeglądanie i kupowanie produktów z poziomu aplikacji. Sprzedawcy mogą udostępnić 50 produktów, które będą widoczne na ich profilu. Funkcja jest aktualnie w fazie testów i jest dostępna tylko dla wybranych użytkowników w Stanach Zjednoczonych.
Więcej: https://nowymarketing.pl/a/36873,twitter-testuje-usluge-twitter-shops
Ponowny wzrost aktywności reklamodawców według SoTrendera
Wybuch wojny na Ukrainie spowodował znaczne ograniczenie kampanii reklamowych w systemie reklamowym Meta. W ostatni dzień lutego liczba aktywnych reklam spadła o 73% względem najwyższego wyniku z lutego.
Początkiem marca wydatki na reklamy zaczęły ponownie rosnąć, jednak ich poziom jest znacznie niższy niż przed wybuchem wojny. W pierwszym tygodniu marca liczba aktywnych reklam była o połowę niższa niż w lutym. Odbiorcy mediów społecznościowych powoli oswajają się z aktualną sytuacją i chętniej reagują na komunikaty reklamowe. Firmy natomiast dostosowały swoje komunikaty reklamowe do nowych warunków i powoli odmrażają budżety reklamowe.
Nadchodzący czas wymaga od marketerów zmian w planowaniu komunikacji w social mediach. Warto zweryfikować zaplanowane już posty i reklamy, i dostosować ich charakter do zmieniającej się sytuacji. Firmy powinny też zwrócić szczególną uwagę na moderację dyskusji i reakcji na materiały reklamowe związane z ich marką.
Więcej: https://www.sotrender.com/blog/pl/2022/03/po-naglej-reakcji-na-wojne-branza-reklamowa-znow-aktywna/
Wyszukiwarka Partnerów Google
Nowość od Google! Została uruchomiona wyszukiwarka, na której możesz znaleźć firmy ze statusem Google Partner oraz Google Partner Premier. Dodatkowo wyszukiwarka pokazuje również informacje o certyfikatach, które posiadają specjaliści w danej agencji.
Więcej: https://partnersdirectory.withgoogle.com/
Reklamy TrueView w kampaniach produktowych przestaną się wyświetlać
Od 2 maja 2022r. przestaną być wyświetlane reklamy TrueView w kampaniach produktowych. Pliki danych o produktach możesz teraz dodawać do dowolnych kampanii wideo.
O nadchodzących zmianach Google informował w listopadzie 2021 roku. Kampanie wideo umożliwią teraz łatwy zakup Twoich produktów, które będą wyświetlać się pod reklamą wideo. Wyświetlą się co najmniej 4 produkty.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10430643?utm_source=awfe&utm_medium=email&utm_campaign=20194184
Podsumowanie
Podsumowując dzisiejszą prasówkę, można zauważyć, że sytuacja w Ukrainie nadal ma wpływ na branżę internetową. Głównie ma to swoje odzwierciedlenie w dalszym ciągu w wyszukiwarce Google. Ponadto, w ostatnim czasie wiele platform testuje nowe opcje i funkcjonalności, które jeśli się sprawdzą zostaną wdrożone na stałe. Przykładem jest testowana obecnie w Stanach Zjednoczonych platforma Twitter Shops czy reakcje na rolki na Facebooku (choć same rolki na FB są dość świeżą opcją). Branża internetowa nigdy nie śpi, dlatego śledzenie zmian pozwala na szybsze dostosowanie się do aktualizacji czy wdrażanie nowości wcześniej, niż konkurencja. Zapraszamy zatem już dziś do subskrypcji i do zobaczenia za dwa tygodnie w kolejnej prasówce!