Kolejne tygodnie oznaczają kolejne aktualizacje i nowinki z branży. Standardowo social media miały do przekazania wiele zarówno użytkownikom, jak i twórcom. Przede wszystkim najistotniejszą informacją wydają się być testy usługi subskrypcyjnej, na temat której przypuszczenia i teorie pojawiały się już kilka miesięcy temu. Ponadto, możemy się dowiedzieć także o usprawnieniach dla niedowidzących użytkowników Instagrama, najświeższej aktualizacji awatarów 3D przez Meta czy udostępnieniu przez LinkedIn informacji na temat wykrywania oszustw oraz fałszywych kont, a także wiele więcej z zakresu social media.
Spis treści:
1. Instagram rozpoczyna testy usługi subskrypcyjnej.
2. Instagram przedstawia kluczowe aktualizacje, poprawiające wrażenia użytkowników niedowidzących.
3. Nowe funkcje remiksowania wideo na Instagramie.
4. Twitter uruchamia nowe centrum Toolbox.
5. Meta wprowadza ulepszone awatary 3D i rozszerza wykorzystanie awatara na Instagramie.
6. LinkedIn udostępnia najnowsze informacje na temat wykrywania fałszywych kont i oszustw.
7. Pinterest dodaje narzędzia do rozmieszczania mebli AR.
8. Zobacz kto oglądał twój profil – TikTok pracuje nad nową, dobrowolną funkcją.
9. Dlaczego Google nie wyświetla wyników z elementami rozszerzonymi dla znaczników schema najczęściej zadawanych pytań.
10. Emotikony nie mają wpływu na SEO.
11. Różnice rankingowe Bing i Google.
12. Google: nowy interfejs API do sprawdzania adresów URL w Search Console.
13. Google zmienia raportowanie błędów w GSC dla danych uporządkowanych HowTo oraz Breadcrumbs.
14. Zmiany w automatycznych rozszerzeniach Google Ads.
15. Nowa wersja Search Ads 360.
16. Podsumowanie.
Instagram rozpoczyna testy usługi subskrypcyjnej
W połowie stycznia część twórców na Instagramie w Stanach Zjednoczonych zyskała możliwość wprowadzenia opcji płatnej subskrypcji ich profilu na platformie.
Nowa opcja ma pozwolić na zwiększenie zaangażowania obserwatorów twórcy, który będzie widział odpowiednią odznakę obok komentarzy i wiadomości osób, które wykupiły plan. Twórcy mogą też tworzyć historie tylko dla swoich subskrybentów, co pozwala im udostępniać ekskluzywne treści i używać interaktywnych naklejek z historiami tylko najbardziej zaangażowanym obserwatorom.
Subskrybenci mogą także liczyć na dodatkowe korzyści wynikające z wykupienia planu. Oprócz otrzymania odznaki mogą oni brać udział w Subscribers Lives – czyli zamkniętych live’ach. Pozwoli to m.in. by w węższym gronie uzyskać odpowiedzi na swoje pytania, a dla twórcy będzie to kolejne narzędzie do budowania zaangażowania i przywiązania widza do siebie.
Twórcy mają też zyskać możliwość zarządzania bazą subskrybentów i wykorzystywania tych danych także poza platformą. W ramach stałego zaangażowania we wspieranie twórców Meta nie będzie pobierać żadnych opłat od nich za zakup subskrypcji co najmniej do 2023 r.
Więcej: https://business.instagram.com/blog/subscriptions-creators-instagram-recurring-monthly-income/
Instagram przedstawia kluczowe aktualizacje, poprawiające wrażenia użytkowników niedowidzących
Fot: https://about.instagram.com/blog/engineering/crafting-an-accessible-instagram-feed
Instagram udostępnił nowy przegląd tego, w jaki sposób ulepsza swoje systemy czytników ekranu, aby umożliwić większej liczbie osób korzystanie z aplikacji w ten sam sposób, skupiając się na podstawowych elementach użyteczności i działania w ramach korzystania z Instagrama.
Pracowano nad ulepszeniem dwóch podstawowych elementów w swoim procesie – etykietowania postów i grupowania elementów interfejsu użytkownika.
Obecny system oznaczania jest często zbyt skomplikowany dla czytników ekranu, ponieważ opisanie każdego elementu może zająć trochę czasu. Doprowadziło to zespół ds. dostępności na Instagramie do uproszczenia układu postów, zmniejszając liczbę wskazówek, które czytniki ekranu muszą tłumaczyć na post.
Kolejną wprowadzaną zmianą, jest skondensowanie hierarchii fokusów, tak aby każdy post zawierał tylko dwa elementy: media i akcje postów. Te ulepszenia uprościły nawigację, przedstawiając każdy pojedynczy post jako jeden element, na który można się skupić, i skróciły czas przesuwania między postami z minut do kilku sekund. Usprawnienie tego procesu zmniejszyło liczbę gestów potrzebnych użytkownikom do przewijania posta z 30 przesunięć do zaledwie 2, co pozwala zaoszczędzić dużo czasu na interpretację, umożliwiając użytkownikom niedowidzącym szybciej poruszać się po kanale, oraz lepiej odpowiadać na interesujące posty.
Ostatni element usprawnienia dotyczył przeniesienia postów (Lubię to, Skomentuj, Wyślij post i Zapisz) do jednego dolnego arkusza, do którego można uzyskać dostęp za pomocą niestandardowych akcji w systemie iOS lub oddzielnego przycisku między postami w kanale w systemie Android.
Kwestie czytelności i dostępności są niezwykle ważne dla marketerów, którzy chcą dotrzeć do różnych grup. Warto w swoim podejściu uwzględniać aspekty dostępności oraz zastanowić się, jak to uwzględnić, aby pomóc odbiorcom docelowym w pełni wykorzystać swoje aktualizacje.
Więcej: https://about.instagram.com/blog/engineering/crafting-an-accessible-instagram-feed
Nowe funkcje remiksowania wideo na Instagramie
Kolejne rozwiązania, które mają pomóc twórcom docierać do odbiorców są wprowadzane na Instagramie. Przewidywany nacisk na treści wideo w 2022 roku, przekłada się na wdrażanie przez media społecznościowe coraz to nowszych opcji. Tak jest właśnie w przypadku Instagrama!
Serwis wprowadził funkcję remiksowania wideo, znaną już z formatu rolek. Dostępne będą funkcje efektów, miksowania audio, podkładania głosu lektora oraz Collabs - współtworzenia postów z innymi użytkownikami. Filmy opublikowane przed uruchomieniem nowej opcji, również można remiksować - należy ręcznie zezwolić na tworzenie remiksów na podstawie materiału wideo.
Więcej: https://wersm.com/instagram-expands-remix-to-all-public-videos/
Twitter uruchamia nowe centrum Toolbox
Wraz z początkiem lutego Twitter ogłosił wprowadzenie przybornika, który ma pomóc zmaksymalizować procesy tworzenia, rozwoju i marketingu na platformie.
Nowy Toolbox jest podzielony na trzy segmenty: Narzędzia publikacji, Narzędzia bezpieczeństwa i Narzędzia pomiarowe. Dla marketerów segment pomiarowy jest prawdopodobnie najbardziej interesujący, dzięki wielu aplikacjom analitycznym Twittera, które zapewniają lepszy wgląd w wydajność tweetów.
Twitter ograniczył swoje narzędzia analityczne w 2020 roku, usuwając element Audience Insights i od tego czasu nie dodał żadnych alternatywnych opcji danych. Zapewnienie bardziej dogłębnych opcji analitycznych dla tweetów byłoby cenne, zwłaszcza że dane pochodziłyby bezpośrednio z samego Twittera, w przeciwieństwie do filtrowania przez narzędzie innej firmy.
Więcej: https://developer.twitter.com/en/community/toolbox
Meta wprowadza ulepszone awatary 3D i rozszerza wykorzystanie awatara na Instagramie
https://about.fb.com/news/2022/01/updates-to-avatars/
Zaktualizowany proces tworzenia awatarów 3D na Facebooku i Messengerze pojawił się ostatniego dnia stycznia. Ma on umożliwić używanie ich również w relacjach na Instagramie i wiadomościach DM.
Nowe awatary 3D Meta mają bardziej dopracowane funkcje i opcje dostosowywania, aby wyglądały bardziej jak rzeczywiste osoby, które reprezentują. Meta dodaje również więcej kompleksowych funkcji dostosowywania, w tym implanty ślimakowe, aparaty słuchowe i wózki inwalidzkie, dając większej liczbie użytkowników możliwość przedstawienia się w swoich aplikacjach.
Mimo, że niektórzy użytkownicy wykorzystują te postacie, to wciąż ich liczba nie jest znacząca. Dzięki nowemu rozszerzeniu na Instagram Meta liczy, że będą one częściej używane.
Więcej: Whttps://about.fb.com/news/2022/01/updates-to-avatars/
LinkedIn udostępnia najnowsze informacje na temat wykrywania fałszywych kont i oszustw
Najnowszy „Raport przejrzystości” obejmuje okres od stycznia do czerwca 2021 roku. Przedstawiono w nim wszystkie wykryte i podjęte działania dotyczące treści i kont, a także prośby rządowe o informacje i nie tylko.
Zgodnie z raportem LinkedIn twierdzi, że nie nastąpił wzrost rozpowszechnienia fałszywych kont, które wykrywają jego system. Sama liczba odnotowanych na etapie rejestracji fake kont wyniosła 11,6 mln. Również w kwestii spamu i oszustw w badanym okresie LinkedIn odnotował spadek z 91,9 mln usunięć w poprzednim kwartale do 66,1 mln.
W ciągu ostatnich trzech okresów raportowania LinkedIn usunął 23 tys. postów z powodu dezinformacji (styczeń-czerwiec 2020 r.), następnie 111 tys. w ostatnim raporcie, do 147 tys. Z biegiem czasu wzrosła również liczba usuwanych treści zawierających przemoc.
Jeśli chodzi o wnioski rządowe, LinkedIn również odnotował wzrost w okresie styczeń – czerwiec 2021. Najwięcej wniosków, które dotyczyły głównie nakazów przeszukania i wezwań do sądu złożyły Stany Zjednoczone, następnie Niemcy, Francja i Indie.
Raporty LinkedIn podkreślają kluczowe trendy użytkowania, zwłaszcza w odniesieniu do tematów omawianych w aplikacji, a także zmiany w sposobie, w jaki oszuści i spamerzy starają się z czasem dotrzeć do użytkowników.
Więcej: https://about.linkedin.com/transparency/community-report
Pinterest dodaje narzędzia do rozmieszczania mebli AR
https://newsroom.pinterest.com/en/post/pinterest-introduces-ar-try-on-for-home-decor-for-the-ultimate-online-home-shopping-experience
Dzięki nowej opcji „AR Try On for Home Decor” Pinterest przenosi swoje opcje zakupów AR na wyższy poziom. Home Decor ma umożliwić wyobrażenie sobie wystroju domu i jego elementów wyposażenia, by pomóc użytkownikom podejmować decyzje zakupowe.
Funkcja wykorzystuje stale rozwijającą się technologię AR Lens Pinteresta, aby ustalić rzeczywiste wymiary i szczegóły wirtualnego obiektu oraz zapewnić dokładny obraz tego, jak będzie wyglądał w przestrzeni świata rzeczywistego.
Umieszczenie mebli na Pinterest AR to najnowszy postęp w wirtualnych narzędziach Pinteresta do przymierzania, a platforma oferuje również makijaż (szminka i cień do powiek). Inny lider AR, Snapchat, oferuje również wirtualne narzędzia do przymierzania okularów przeciwsłonecznych i butów, do których prawdopodobnie zmierza również Pinterest, wraz z tymi nowymi narzędziami do umieszczania dekoracji.
Zakupy w AR są już dobrze odbierane - ponad 100 milionów konsumentów regularnie robi zakupy w wirtualnej rzeczywistości, a 60% z nich twierdzi, że często korzysta z opcji finalizacji decyzji zakupowych. Biorąc pod uwagę wzrost zakupów online podczas trwającej pandemii, zrozumiałe jest, że ludzie szukają więcej opcji pomagających dokonać zakupu, a dokładne, realistyczne obrazy AR mogą być świetnym sposobem na lepsze poznanie produktu.
Więcej: https://newsroom.pinterest.com/en/post/pinterest-introduces-ar-try-on-for-home-decor-for-the-ultimate-online-home-shopping-experience
Zobacz kto oglądał twój profil – TikTok pracuje nad nową, dobrowolną funkcją
TikTok pracuje nad przywróceniem opcji sprawdzania, kto oglądał profil w aplikacji w ciągu ostatnich 30 dni, co miałoby zapewnić większą przejrzystość zainteresowania użytkowników.
Opcja ta już kiedyś istniała na platformie, jako sposób na zwiększenie połączeń i interakcji w aplikacji. Pozwala ona zobaczyć, kto sprawdza profil, równocześnie użytkownicy również będą w stanie zobaczyć, kiedy ich sprawdzano, gdy ta funkcja jest włączona. TikTok usunął tę funkcję na początku zeszłego roku, w związku z dochodzeniami w sprawie procesów udostępniania danych i kilku głośnych przypadków stalkerów.
Podobna funkcja jest dostępna na LinkedIn, choć w większości wydaje się dość bezużyteczna, ponieważ samo odwiedzenie profilu nie okazuje się tak wartościowe, jak podjęcie interakcji i kontakt z użytkownikiem.
Więcej: https://twitter.com/MattNavarra/status/1485266458770825218
Branża SEO zmienia się w zasadzie codziennie. Nic więc dziwnego, że każde wydanie prasówki prezentuje wiele zmian oraz aktualizacji dotyczących pozycjonowania oraz samej wyszukiwarki Google. Dziś możemy się dowiedzieć o tym czy emoji w title oraz description mają jakiekolwiek znaczenie dla pozycjonowania, poznać najważniejsze różnice rankingowe dla wyszukiwarek Bing i Google i wiele więcej.
Dlaczego Google nie wyświetla wyników z elementami rozszerzonymi dla znaczników schema najczęściej zadawanych pytań
Jak wyjaśnia John Mueller, Google posiada trzy poziomy, które są brane pod uwagę, przed wyświetleniem w wynikach wyszukiwania. Pierwszy poziom to poprawna techniczna implementacja, którą można sprawdzić przez Search Console.
Drugi poziom to zgodność z zasadami Google dotyczącymi danych strukturalnych. W przypadku znaczników FAQ główną zasadą jest widoczność pytań i odpowiedzi na stronie.
Trzeci poziom to wiarygodność strony oraz pewność, że dane są poprawne. W tym przypadku jeśli Google z punktu widzenia jakości nie będzie przekonane, to wtedy elementy rozszerzone nie zostaną wyświetlone w wynikach wyszukiwania. Mimo, że poprzednie poziomy zostaną w pełni zrealizowane.
Więcej https://www.searchenginejournal.com/google-gives-3-reasons-why-faq-schema-wont-show-in-search/436140/#close
Emotikony nie mają wpływu na SEO
John Mueller zapytany o aktualne stanowisko dotyczące Emoji w title i description wyjaśnia, że można ich używać. Dodaje również, że nie wszystkie emoji są pokazywane w wynikach wyszukiwania, szczególnie jeśli Google uzna, że mogą one zakłócić wyniki wyszukiwania. Jak przyznaje, wyszukiwarka stara się ustalić co jest odpowiednikiem emoji i czy jest związane ze stroną. Nie zmienia to faktu, że emoji pozwala na wyróżnienie linku do strony w wynikach wyszukiwania.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-says-emojis-wont-hurt-or-help-seo/436079/#close
Różnice rankingowe Bing i Google
Bing i Google posiadają wiele podobnych sygnałów rankingowych, jednak w kilku kwestiach istnieją różnice. Pierwszą zauważalną różnicą jest podejście do słów kluczowych. Google wykorzystuje wyszukiwanie semantyczne, przy wykorzystaniu uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji. Bing natomiast jasno określa jak frazy kluczowe mogą pomóc w pozycjonowaniu i nie wyklucza korzystania z meta keywords, który jest ignorowany przez Google.
Kolejną dużą różnicą jest podejście do linków zwrotnych. Google wykorzystuje PageRank, natomiast Bing usuwa strony z indeksu, jeśli nie posiadają wystarczającej liczby linków i nie karze za kupowanie linków.
Różnice między wyszukiwarkami występują również w takich elementach jak: sygnały społeczne, treści multimedialne, a także w technicznych aspektach.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-bing-seo-differences/408444/
Google: nowy interfejs API do sprawdzania adresów URL w Search Console
Google ogłosiło uruchomienie nowego interfejsu API sprawdzania adresów URL. Nowe rozwiązanie ma umożliwiać zewnętrznym aplikacjom interakcję oraz dostęp do danych. Ma to również na celu ułatwienie pracy wydawców oraz specjalistów SEO, przez łatwiejsze możliwości znalezienia problemów. Oczywiście obowiązują limity takie jak 2000 zapytań dziennie oraz 600 zapytań na minutę, jednak to i tak nowa sposobność na śledzenie postępów pozycjonowania witryny.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-search-console-url-inspection-tool-api/435850/
Google zmienia raportowanie błędów w GSC dla danych uporządkowanych HowTo oraz Breadcrumbs
Google wprowadziło zmiany dotyczące raportowania błędów danych strukturalnych Breadcrumbs i HowTo. Zmiana dotyczy sposobu oceny i zgłoszenia błędów, co może mieć wpływ na pojawienie się większej ilości błędów lub ich zmniejszenie. Zmiana natomiast nie ma wpływu na widoczność wyników z rozszerzonymi elementami.
Więcej: https://searchengineland.com/google-search-console-error-reporting-for-breadcrumbs-and-howto-structured-data-changed-379535
Kampanie Google Ads to jedna z najbardziej precyzyjnych form promocji. Dlatego też poświęcamy Google Ads dedykowaną sekcję w prasówkach. Choć aktualizacji zazwyczaj nie ma zbyt wiele z tego zakresu, to są one z pewnością istotne. Dzisiejsze wydanie prasówki przynosi informacje o zmianach w automatycznych rozszerzeniach Google Ads oraz najnowszej wersji Search Ads.
Zmiany w automatycznych rozszerzeniach Google Ads
Google Ads ogłosił trzy zmiany w rozszerzeniach automatycznych – rozszerzeniach reklam, które są tworzone dynamicznie, gdy przewidywana jest poprawa skuteczności.
Rozszerzenia automatyczne i ręczne mogą być wyświetlane razem. Od połowy marca rozszerzenia automatyczne mogą być wyświetlane z rozszerzeniami utworzonymi ręcznie. Jeśli więc ręcznie zostaną utworzone dwa linki do podstron, reklamy Google mogą wyświetlać również dwa dynamiczne linki do podstron, co daje łącznie cztery linki do podstron.
Sprawozdawczość. W nadchodzących tygodniach Google Ads udostępni raport dotyczący rozszerzeń „utworzonych automatycznie”. Reklamodawca może je wyświetlić w widoku tabeli na stronie Rozszerzenia.
Rozszerzenia automatyczne można dodać na poziomie grupy reklam, kampanii lub konta. Od połowy marca linki do podstron, objaśnienia i rozszerzenia informacji z wyższych poziomów konta mogą wyświetlać się z rozszerzeniami tego samego typu z niższych poziomów.
Więcej: https://searchengineland.com/google-ads-automated-extensions-update-380293
Nowa wersja Search Ads 360
Google zmodernizował Search Ads 360, swoją platformę do zarządzania kampaniami korporacyjnymi. Aktualizacja obejmuje obsługę niektórych nowszych funkcji Google Ads (takich jak kampanie Performance Max i Discovery), większą obsługę innych wyszukiwarek, odświeżony interfejs użytkownika oraz usprawnienia przepływu pracy.
Nowe środowisko zacznie być wprowadzane w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Google będzie udostępniać harmonogramy migracji w miarę upływu roku.
Nowy Search Ads 360 został przeprojektowany i przebudowany przy użyciu tej samej technologii, która jest stosowana w Google Ads. Korzystanie z tej wspólnej technologii jako podstawy umożliwia obsługę większości nowych funkcji Google Ads, takich jak kampanie Performance Max i Discovery .
Więcej wsparcia dla innych wyszukiwarek. Jedną z głównych zalet Search Ads 360 jest możliwość zarządzania reklamami w różnych kanałach, w tym w innych wyszukiwarkach. Zaktualizowana infrastruktura Search Ads 360 umożliwia Google dodanie obsługi większej liczby funkcji z innych wyszukiwarek.
Zaktualizowana platforma obsługuje teraz ponad 10 dodatkowych funkcji Microsoft Advertising, w tym elastyczne reklamy w wyszukiwarce, rozszerzenia połączeń, reklamy lokalnego asortymentu produktów oraz dodatkowe typy odbiorców Microsoft, takie jak dopasowanie do klientów. Wsparcie dla Yahoo! Dostępne są również japońskie harmonogramy dynamicznych reklam w wyszukiwarce i rozszerzeń linków do podstron.
Oprócz obsługi istniejących funkcji Google wprowadza też zupełnie nowe funkcje w Search Ads 360. Nowy Search Ads 360 przenosi przepływy pracy w przedsiębiorstwie na wyższy poziom, zapewniając nowe sposoby centralizacji i skalowania codziennych zadań i kluczowych działań, takich jak zarządzanie kampaniami, automatyczne reguły i etykiety.
Ponadto istniejące narzędzia do zarządzania zasobami reklamowymi i narzędzia do tworzenia reklam zostaną ujednolicone w jedną funkcję o nazwie „Szablony”. Oczekuje się, że szablony będą dostępne jeszcze w tym roku.
Google zaktualizował także interfejs Search Ads 360, zapożyczając elementy z interfejsów Google Ads i Microsoft Advertising. Może to sprawić, że nawigacja będzie bardziej wydajna, ponieważ dla wielu reklamodawców elementy interfejsu będą znajome.
Aktualizacje wprowadzone przez Google w Search Ads 360 powinny pomóc wykonać więcej pracy w jednym miejscu, co może również pomóc zaoszczędzić czas. Ponieważ więcej danych i kontroli jest scentralizowanych, może to przedstawiać bardziej całościowy obraz kampanii w płatnych wynikach wyszukiwania w różnych kanałach, co może ułatwić podejmowanie lepszych decyzji.
Więcej: https://searchengineland.com/google-launches-revamped-search-ads-360-380043
Podsumowanie
Podsumowując, możemy zauważyć, że trend aktualizacji noworocznych nadal utrzymuje się głównie w obszarze mediów społecznościowych. Jednakże zbliżając się do marca, widzimy, że najważniejsze i największe zmiany noworoczne prawdopodobnie mamy już za sobą. Nie oznacza to jednak, że w tym roku nie pojawią się już istotne aktualizacje, wręcz przeciwnie. Po dość intensywnym aktualizacyjnym styczniu i nieco spokojniejszym lutym, możemy się spodziewać, że szykują się nowe, duże zmiany, o których dowiemy się w przyszłych miesiącach. Natomiast z informacji przekazanych dziś, warto na pewno zapamiętać ukłon Instagrama w stronę osób niedowidzących i ulepszeniu aplikacji pod tym kątem, zmiany w raportowaniu błędów Google Search Console oraz zupełnie nowej wersji Search Ads 360.