Nowy rok w branży e-commerce i e-marketingu oznacza nowe aktualizacje, funkcje oraz wiele ciekawych wiadomości ze świata Internetu. Zapoznanie się z najnowszymi wiadomościami z zakresu mediów społecznościowych, kampanii Google Ads czy SEO pozwoli na rozpoczęcie tego roku z niezbędną wiedzą, która z pewnością pomoże w dalszych działaniach.
Spis treści:
1. Repost na Tik Toku – platforma testuje nową opcję.
2. Nowość w transmisjach na żywo na Tik Toku.
3. Udostępnianie ekranu na Instagramie – meta pracuje nad nową funkcją.
4. Kluczowe obszary działań na Instagramie na 2022 rok – podsumowanie i plany.
5. Nowa, etyczna alternatywa dla Facebooka i Instagrama?
6. Discord kolejnym wygranym pandemii.
7. Wydarzenia minionego roku najbardziej wpływające na social media.
8. Google Search Console: geotargeting może zaszkodzić w rankingu.
9. Witryny które wyglądają jak strony błędów mogą zostać usunięte z wyników wyszukiwania.
10. Testy w wyszukiwarce Google.
11. Czy stan magazynowy ma wpływ na ranking?
12. Yoast SEO dla Shopify.
13. Reklamy w wiadomościach i reklamy konwersacyjne.
14. Oferty pracy na Facebooku.
15. Podsumowanie.
Ten rok, tak samo jak poprzedni, już od samego początku przynosi wiele ciekawostek i nowinek z tematu mediów społecznościowych. W dzisiejszym wydaniu prasówki można znaleźć także krótkie podsumowanie minionego roku, jak również przewidywania na 2022.
Repost na Tik Toku – platforma testuje nową opcję
Repost, z którego większość platform rezygnuje, może stać się nową funkcją dostępną na Tik Toku.
Jak podają w swoich Twitterowych wpisach Matt Navarra i Kev Adriano, u niektórych użytkowników w opcjach udostępniania TikToków pojawił się przycisk ”Repost”. Tego rodzaju podanie dalej materiału ma skutkować zwiększeniem jego zasięgu, ponieważ będzie on widoczny zarówno w treściach „Dla Ciebie” jaki w „Obserwowani”.
Znajomi repostującego użytkownika zobaczą wszystkie szczegóły filmu: opis i komentarze, a także to, że został ponownie opublikowany. Tik tok postrzega nowe rozwiązanie jako sposób na zwiększenie zaangażowania poprzez dzielenie się filmami z bliskimi przyjaciółmi, wiedząc, że będą się one im podobać. Opcja jest na razie w fazie testowania i dostępna u wybranych użytkowników, więc wciąż może zostać wycofana lub zmieniona na inny sposób redystrybucji postów.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-tests-new-re-post-option-to-boost-distribution-of-clips/616446/
Nowość w transmisjach na żywo na Tik Toku
Niedawno Tik Tok wprowadził nową opcję przy tworzeniu transmisji, którą jest „Wprowadzenie NA ŻYWO”. Umożliwia ona dodanie krótkiego opisu tekstowego, aby powitać nowych widzów, gdy natrafią na streaming.
LIVE Intro po włączeniu transmisji wyświetli krótki tekst, który pozwoli na przedstawienie informacji dotyczących streamingu, przywitanie widzów lub dodanie komunikatów wzywających ich do reakcji.
Transmisje na żywo coraz częściej stanowią alternatywę dla zwykłych tiktoków, na których trudniej zarabiać, ponieważ nie można dodawać reklam w trakcie ani przed filmem. Ten rodzaj treści to kolejne narzędzie, które ma pomóc w zmaksymalizowaniu możliwości i sprawić, że w aplikacji większa liczba twórców będzie spędzać więcej czasu i zarabiać.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-adds-live-stream-intros-to-better-facilitate-engagement/616444/
Udostępnianie ekranu na Instagramie – meta pracuje nad nową funkcją
Meta już od jakiegoś czasu pracuje nad nową specjalną funkcją, która ma umożliwiać udostępnianie ekranu podczas rozmów wideo na Instagramie.
Opcja o nazwie Instagram Special Feature prawdopodobnie jest już testowana i wkrótce zostanie wypuszczona w wersji beta. Funkcja jest dostępna w Telegramie, który obecnie konkuruje z WhatsApp Meta. Korzystając z niej, użytkownicy Telegramu mogą łatwo udostępniać swoje ekrany podczas rozmów wideo.
Więcej: https://news.abplive.com/technology/instagram-new-feature-now-you-can-share-your-screen-during-video-calls-on-instagram-meta-working-on-this-feature-1503611
Kluczowe obszary działań na Instagramie na 2022 rok – podsumowanie i plany
Adam Mosseri w swoim poście video na Instagramie podsumował miniony rok i zapowiedział, na jakich kluczowych elementach platforma skupi się w najbliższych miesiącach.
TikTok i jego szybko wzrastająca popularność wymusiła na Instagramie szereg kroków, które miały pozwolić platformie utrzymać tempo wzrostu i pozycję. Wprowadzenie Reels, czyli odpowiedzi na popularne tiktoki, okazało się celnym strzałem, który pozwolił na wzrost zaangażowania użytkowników i zmianę dotychczasowego contentu na krótkie filmiki. Dzięki integracji z głównym profilem i stworzeniu zakładki przeznaczonej na tego rodzaju klipy, szybko zwiększają one zasięg i swoje wyświetlenia.
Mosseri wskazuje również, że Instagram w swoich przyszłych działaniach będzie starał się skupić na wiadomościach w aplikacji. Również ma zostać poszerzona gama dostępnych narzędzi dla twórców, które pozwolą im na zarabianie w aplikacji. Modyfikacji prawdopodobnie może ulec również interfejs aplikacji. Zamiany będą mogły dotyczyć przełącznika kanałów chronologicznych na Instagramie, który da użytkownikom możliwość łatwego przełączenia się na odwrotny chronologiczny kanał postów – chociaż nie będzie to opcja stała (z każdym otwarciem aplikacji, będzie trzeba ręcznie przełączyć się na kanał chronologiczny).
W działaniach Instagrama widać skupienie na wprowadzaniu opcji dostępnych lub podobnych na Tik Toku. Być może dzięki zwiększonym możliwościom dla twórców przyciągnie więcej znanych nazwisk do swojej aplikacji. Nadchodzące urządzenia AR firmy Meta mogą także dać Instagramowi szansę na przyjęcie nowej formy i znaczenia.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-chief-outlines-the-key-areas-of-focus-for-the-app-in-2022/616571/
Nowa, etyczna alternatywa dla Facebooka i Instagrama?
Meta (Facebook) to wieloletni lider na rynku social media. Wiele afer związanych z bezpieczeństwem danych, czy wpływ idealnie wykreowanych instagramowych zdjęć na zdrowie psychiczne użytkowników oraz większa świadomość i wrażliwość społeczeństwa w social mediach, powodują u wielu utratę zaufania do giganta.
Supernova to nowa aplikacja, która pojawiła się już w sklepach z aplikacjami Apple i Android, reklamując się jako nowa „etyczna alternatywa” dla Instagrama i Facebooka, gdzie większość przychodów z reklam trafia do organizacji charytatywnych. Rozwiązanie zaprojektowano z myślą o milenialsach i pokoleniu Z, którymi na ogół kieruje chęć wspierania dobrych celów, bardziej niż w przypadku poprzednich pokoleń. Twórcy twierdzą, że aplikacja na początku będzie miała „100% ludzkiej moderacji”, w oparciu o jej Regulamin.
Użytkownicy mogą udostępniać zdjęcia i filmy wraz z komentarzami i wiadomościami. Podobnie jak na Instagramie będą obserwować lub być obserwowani. Mogą również ustawić konto jako prywatne, eksplorować, śledzić i blokować niechcianych użytkowników - w zasadzie większość zwykłych narzędzi mediów społecznościowych, do których przywykliśmy.
W swoim profilu można wskazać, którą dziedzinę charytatywną chce się wesprzeć za pomocą gotówki, którą Supernova pozyskuje od swoich partnerów reklamowych. Gdy post użytkownika zostanie polubiony, jego wybór organizacji charytatywnej zarobi większą część „Funduszu Akcji Supernova” jako darowizny.
Bycie częścią mediów społecznościowych „nowej ery”, które postępują właściwie, może być świetnym ruchem marek w kierunku komunikacji z młodszymi pokoleniami.
Więcej: https://techcrunch.com/2021/12/20/could-supernova-be-an-ethical-alternative-to-the-social-media-giants/
Discord kolejnym wygranym pandemii
Platforma kojarzona głównie z forami dotyczącymi gier, przez ostatnie dwa lata zyskała popularność nie tylko wśród graczy, ale i również pozostałych użytkowników Internetu i śmiało może konkurować z grupami na Facebooku.
Do popularności tego kanału komunikacyjnego przyczynili się w głównej mierze influencerzy, którzy zapraszali swoich obserwatorów właśnie na Discorda. Kanał „Niezniszczalni Sympatycy Łysego”, który należy do Gimpera ma już ok. 144 tysięcy członków i jest uznawany za największy polski serwer na platformie. Również „WATAHA” Sylwestra Wardęgi ma szerokie grono odbiorców wynoszące 110 tysięcy użytkowników.
Co ważne społeczność Discorda jest bardzo zaangażowana w komunikację, co coraz częściej jest wykorzystywane nie tylko do gromadzenia swojej widowni w jednym miejscu, ale i edukowania klientów, employer brandingu czy tworzenia eventów, które pozwalają na zachęcanie społeczności do działania. Discord umożliwia zaprogramowanie botów, które mają możliwość udzielania porad, dodawania przypomnień, czy podziękowań.
Coraz częściej wykorzystywana do komunikacji i marketingu platforma, choć różniąca się od innych mediów ma spory potencjał, na którego wykorzystanie decyduje się coraz więcej marek. Jednym z problemów, który wciąż wisi nad Discordem jest analiza statystyk w jego obrębie.
Więcej: https://www.whysosocial.pl/trendy-social-media-2022/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Wydarzenia minionego roku najbardziej wpływające na social media
2021 rok obfitował w zmiany, nowości i wydarzenia, które miały duże znaczenie dla mediów społecznościowych i ich użytkowników.
Jednym z najgłośniejszych i prawdopodobnie najbardziej spektakularnym wydarzeniem była awaria Facebooka. Wartość rynkowa giganta spadła wtedy aż o 17%. Dla wielu użytkowników i firm platformy Marka Zuckerberga były głównym kanałem komunikacji. Przez kilkugodzinny brak dostępu do swoich kont, wielu zdecydowało się na dywersyfikację kanałów marketingowych.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę współprace influencerów i marek. UOKiK zwrócił uwagę, że wiele treści reklamowych w social mediach nie jest oznaczana jako płatne kampanie. Planowane jest stworzenie wytycznych dla osób promujących produkty w Internecie.
Meta i metaverse, czyli nowy pomysł na Internet Marka Zuckerbrga. Zapowiedź nowego rozwiązania była i wciąż jest szeroko komentowana na całym świecie. Możliwości, jakie stwarza rozszerzona rzeczywistość sprawiły, że wiele marek już zaczęło pracę nad kampaniami i narzędziami wykorzystującymi ją.
Gigantyczna popularność Tik Toka wymusiła na innych mediach podjęcie działań i wprowadzenie zmian pozwalających na dotrzymanie tempa popularnej aplikacji. Odpowiedzią było powstanie YouTube Shorts czy Instagram Reels.
Z pewnością wydarzenia minionego roku, będą miały również wpływ na nadchodzące miesiące, a co za tym idzie, można spodziewać się kolejnych innowacji i zmian w mediach społecznościowych.
Więcej: https://nowymarketing.pl/a/35909,social-media-na-przelomie-2021-2022-cz-2
Nie tylko media społecznościowe, ale również świat pozycjonerów owocował w aktualizacje i nowości, o których warto wiedzieć. Standardowo pojawiło się wiele zmian w obrębie wyszukiwarki Google. Dodatkowo, początek obecnego roku przyniósł również wiele przydatnych i pomocnych informacji, które mogą okazać się niezwykle pomocne dla skutecznego pozycjonowania witryn.
Google Search Console: geotargeting może zaszkodzić w rankingu
Podczas spotkania Google Search Central SEO został omówiony temat kierowania międzynarodowego Google Search Console. John Mueller został zapytany dlaczego mniejsza siostrzana witryna osiąga lepsze wyniki w rankingu w rankingu niż strona główna. Po szybkiej analizie Mueller odpowiedział, że problemem może być kierowanie międzynarodowe ustawione w Search Console. Takie ustawienie może pozytywnie wpłynąć na kierowanie na konkretną lokalizację, jednak może mieć negatywny wpływ na ranking w innych lokalizacjach.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-search-console-geotargeting-can-hurt-search-rankings/431655/
Witryny które wyglądają jak strony błędów mogą zostać usunięte z wyników wyszukiwania
Jakiś czas temu Google poinformowało, że strony zwracające komunikat: nie znaleziono wyników, lub przepraszamy brak wyników, nie dostarczamy do tej lokalizacji, itp., mogą zostać uznane za miękki błąd 404. Spowoduje to usunięcie takich stron z wyników wyszukiwania. Taki przypadek miał miejsce, gdzie Google usunęło z wyników wyszukiwania strony z miękkim błędem 404. Było to spowodowane zwiększeniem ruchu w witrynie, który przyczynił się do zwiększenia liczby stron z wynikiem „Nie dostarczamy do tej lokalizacji”. Dlatego warto zwrócić na to uwagę podczas takich ustawień.
Więcej: https://www.seroundtable.com/error-like-pages-soft-404-google-32690.html
Testy w wyszukiwarce Google
W ostatnim czasie zostały zauważone testy jakie przeprowadzała wyszukiwarka Google. Testy dotyczyły zmiany koloru nagłówka mobilnych wyników wyszukiwania. Ric Rodriguez udostępnił kilka zrzutów ekranu, które prezentują przeprowadzane testy. Warto sprawdzić jak w przyszłości mogą wyglądać wyniki wyszukiwania w najpopularniejszej wyszukiwarce. Kilka przedstawionych porównań wielu się spodoba i zapewne nie będą mogli się doczekać wdrożenia takiego rozwiązania.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-blue-header-32697.html
Czy stan magazynowy ma wpływ na ranking?
Zapytany w ostatnim czasie John Mueller, czy niski stan magazynowy może mieć wpływ na ranking? Jego odpowiedz to „nie”, chociaż wiemy, że wyszukiwarka może usunąć strony z miękkim błędem 404, który może być spowodowany brakiem produktu. Stan magazynowy jednak może mieć wpływ na wyszukiwanie produktów, ale to również nie jest potwierdzona informacja. Bardziej należy skupić się na stronach, gdzie produkty są niedostępne, aby wyszukiwarka nie uznała takich stron za miękki błąd 404.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-seo-stock-inventory-levels-rankings-32702.html
Yoast SEO dla Shopify
Wtyczka Yoast SEO jest od bardzo długiego czasu znana wszystkim specjalistom SEO. Jest jedną z najczęściej instalowanych wtyczek w witrynach opartych o system WordPress. Już niedługo optymalizacja stron produktowych i blogów z pomocą wtyczki Yoast będzie możliwa w Shopify. Ma ona zostać uruchomiona już 18 Stycznia i będzie dostępna w 27 językach. Koszt subskrypcji będzie wynosił 29 USD miesięcznie, jednak będzie dostępny 14 dniowy okres próbny. Nie ma jednak co się martwić Yoast SEO w dalszym ciągu będzie dostępna dla WordPress
https://www.searchenginejournal.com/shopify-seo-yoast/431743/
Kampanie Google Ads oraz reklamy PPC zdecydowanie zostaną w kanonie działań e-marketingowych w 2022. Co jeszcze jest tak pewne, jak to stwierdzenie? Oczywiście to, że także w tej formie promocji w sieci pojawiły się nowości i ciekawostki, które z pewnością warto poznać, zwłaszcza jeśli pracuje się właśnie z tymi kampaniami.
Reklamy w wiadomościach i reklamy konwersacyjne
LinkedIn zaprzestaje kierowania na lokalizację w Unii Europejskiej (UE) w nowych kampaniach sponsorowanych wiadomości i kampaniach konwersacyjnych z dniem 15 grudnia 2021 r. Istniejące kampanie sponsorowanych wiadomości kierowane na kraje UE przestaną działać 10 stycznia 2022 r. Należy pamiętać, że dotyczy to tylko członków z UE i reklamy w wiadomościach oraz reklamy konwersacyjne kierowane poza UE pozostają bez zmian.
Więcej: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/a5445
Oferty pracy na Facebooku
22 lutego 2022 roku wprowadzone zostaną zmiany w produkcie Oferty pracy na Facebooku. Typ istniejących grup na Facebooku należących do typu grupy „Oferty pracy” zmieni się na typ Ogólny, a typ grupy „Oferty pracy” nie będzie już dostępny. Możliwość rozpowszechniania bezpłatnych ofert pracy poprzez integrację partnerską z API Ofert pracy na Facebooku nie będzie już dostępna. Oferty pracy na Facebooku nie będą już dostępne w aplikacji Facebook Lite ani w witrynie mobilnej Facebooka dla pracodawców ani osób poszukujących pracy. Przeglądarka ofert pracy na Facebooku również nie będzie już dostępna.
Więcej: https://www.facebook.com/business/help/982945655901961
Podsumowanie
Aktualizacje, których jak do tej pory jesteśmy świadkami w tym roku to zapewne tylko ułamek tego, co nas czeka z kolejnymi miesiącami, a nawet tygodniami w 2022. Obecnie nie wystarczy tylko biernie obserwować, ponieważ w zasadzie każdy update czy nowa funkcjonalność, zmiana w zasadach powinna aktywować do podejmowania adekwatnych działań. Tylko w ten sposób można prowadzić skuteczne i efektywne działania promocyjne w mediach społecznościowych, kampanie PPC czy pozycjonowanie witryn.