Początek tygodnia to standardowo nowości z marketingu cyfrowego. Microsoft i Shopify łączą siły. Zmiany w wynikach wyszukiwania ruchu mobilnego w Google Ads. Pojawiły się nowe prognozy dla marketingu w social media na kolejny rok, a na Instagramie dostępne publikowanie postów z poziomu komputerów. O szczegółach poczytać można w najnowszej prasówce!
Spis treści:
1. Współpraca Microsoft i Shopify.
2. Zmiany w wynikach wyszukiwania ruchu mobilnego.
3. Czy duże witryny są lepsze?
4. YouTube SEO – automatyczne rozdziały.
5. LinkedIn zamyka się w Chinach.
6. Facebook buduje wirtualny świat.
7. Facebook chce wprowadzić kartę ,,Szybki dostęp”.
8. Prognozy dla marketingu w social media na 2022 rok.
9. Publikowanie na Instagramie przez komputery stacjonarne.
10. Podsumowanie.
Współpraca Microsoft i Shopify
Microsoft i Shopify łączą siły. Od teraz sprzedawcy korzystający z Shopify w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie mogą dotrzeć do większej liczby klientów za pomocą zaktualizowanej aplikacji Microsoft Channel dostępnej w ich sklepie Shopify.
Użytkownicy mogą tworzyć nowe kampanie reklamowe i przeglądać swoje wyniki marketingowe za pomocą raportów w czasie rzeczywistym w swoim sklepie Shopify.
Ponadto, wszystkie produkty sprzedawców mogą być automatycznie wyświetlane na karcie Zakupy w Microsoft Bing za darmo jako listy produktów. W planach jest także opcja szybkiego płacenia za pomocą przycisku „Kup teraz” w reklamach produktowych oraz na listach produktów.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/october-2021/microsoft-and-shopify-partner-together-to-help-merchants-grow-business
Zmiany w wynikach wyszukiwania ruchu mobilnego
Google zmienia sposób wyświetlania wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych dla użytkowników w języku angielskim. Po dojechaniu przez użytkownika do końca wyników wyszukiwania automatycznie zostanie załadowana następna strona, i tak do około 4 stron wyników.
W ramach tej zmiany sposobu wyświetlania wyników wyszukiwania zmieniona zostaje dystrybucja liczby reklam tekstowych, które mogą być wyświetlane między górą a dołem stron. Reklamy tekstowe mogą być wyświetlane u góry drugiej strony i dalej, natomiast mniej reklam tekstowych będzie wyświetlanych u dołu każdej strony. Nie ma zmian w sposobie wyświetlania reklam produktowych i lokalnych.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11213669
Czy duże witryny są lepsze?
John Mueller wyjaśnia, że witryna posiadającą większa liczbę zaindeksowanych stron nie jest lepsza. Przynajmniej tak mu się wydaje. Zaznacza jednak, że lepiej jest zaindeksować więcej stron. Jednak nie jest to oznaką jakości strony. Małe strony również posiadają swoją wartość.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/big-sites-and-website-authority/423500/
YouTube SEO – automatyczne rozdziały
Generowane automatycznie rozdziały wideo są teraz źródłem metadanych, które mają znaczenie dla rankingu wyszukiwania. Taka aktualizacja może mieć wpływ na sposób wyświetlania filmów w wynikach wyszukiwania YouTube.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/youtube-seo-auto-chapters-now-a-source-of-metadata-for-search/424266/
LinkedIn zamyka się w Chinach
Kolejne presje chińskiego rządu na platformy internetowe sprawiły, że LinkedIn ogłosił zaprzestanie swojej działalności w Chinach!
LinkedIn China został otwarty zgodnie z ograniczeniami rządowymi w 2014 roku. Od początku istnienia serwis borykał się z utrudnieniami. Chiński LinkedIn otrzymywał sankcję za „niekontrolowanie treści politycznych na platformie”.
Serwis skomentował sytuację słowami: „Chociaż odnieśliśmy sukces w pomaganiu chińskim członkom w znalezieniu pracy i możliwości ekonomicznych, nie znaleźliśmy tego samego poziomu sukcesu w bardziej społecznych aspektach dzielenia się i bycia na bieżąco. Mamy również do czynienia ze znacznie trudniejszym środowiskiem operacyjnym i większymi wymaganiami dotyczącymi zgodności w Chinach. Biorąc to pod uwagę, podjęliśmy decyzję o wycofaniu obecnej zlokalizowanej wersji LinkedIn, czyli sposobu, w jaki ludzie w Chinach uzyskują dostęp do globalnej platformy mediów społecznościowych LinkedIn jeszcze w tym roku”.
Więcej:https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-shuts-down-in-china-amid-rising-regulatory-pressure-in-the-region/608265/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Facebook buduje wirtualny świat
Najnowsze medialne doniesienia mówią o tym, że Facebook rozpoczął prace nad metawersum. Wirtualny wszechświat aplikacji-giganta ma zatrudnić 10 000 osób w Europie, a miejsca pracy mają być zlokalizowane w Irlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech i w Polsce!
Wirtualna generacja ma obejmować rozwijanie technologii AR i VR, rozszerzanie możliwości cyfrowych postaci, czy grania w gry.
Facebook skomentował ruch, mówiąc: „Dzisiaj ogłaszamy plan stworzenia w Unii Europejskiej (UE) 10 000 nowych miejsc pracy wymagających wysokich kwalifikacji w ciągu najbliższych pięciu lat. Ta inwestycja jest wyrazem zaufania w siłę europejskiego przemysłu technologicznego i potencjał europejskich talentów technologicznych.”
Więcej: https://socialpress.pl/2021/10/facebook-buduje-wirtualny-wszechswiat-chce-zatrudnic-10-000-osob-w-europie
Facebook chce wprowadzić kartę ,,Szybki dostęp”
Jak podaje socialmediatoday.com, Facebook chce wprowadzić nowe łącze! Najnowszym udogodnieniem ma być karta, która pozwala użytkownikom na przełączanie się pomiędzy najczęściej przeglądanymi stronami i profilami.
Na chwilę obecną funkcja jest udostępniona jedynie niektórym użytkownikom.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-new-quick-access-links-for-your-most-viewed-pages-and-profi/608446/
Prognozy dla marketingu w social media na 2022 rok
Jakie trendy w świecie SM czekają na nas w 2022 roku? Strona Social Media Today przygotowała prognozy, które wskazują, że 2022 rok będzie przełomowy dla Facebooka – gigant mediów społecznościowych zapowiedział rozwijanie AR/VR i koncepcji metaverse. Mimo to specjaliści sądzą, że platforma utraci kontakt z najmłodszymi użytkownikami. Uważa się, że na fali pozostaną Facebookowe i Instagramowe sklepy, których obszar działalności się rozszerzy (m.in. za sprawą potencjału Facebook Pay).
Twitter z kolei planuje rozwijać platformę w kierunku e-commerce, rozszerzać profile o biznesowe opcje dla kont profesjonalnych i rozwijać zakupy z poziomu aplikacji. Specjaliści podkreślają duże prawdopodobieństwo dotyczące tego, że Twitter skoncentruje się na wideo.
Instagramowe nowości w 2022 roku mają dotyczyć nowych funkcji Sklepów i rozwoju e-commmerce na platformie. Spekuluje się nad testami Instagrama nad wyszukiwaniem przy użyciu obrazu i rozwojem Rolek, które na ten moment są najszybciej rozwijającym się narzędziem.
TikTok w 2022 roku ma zaskoczyć nas bardziej skuteczną monetyzacją treści i zakładkami „Shop Live” i dalszym rozwojem transmisji na żywo.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/26-predictions-for-social-media-marketing-in-2022/608443/
Publikowanie na Instagramie przez komputery stacjonarne
Instagram ogłosił, że od tego tygodnia udostępnia możliwość publikowania postów i krótkich filmików przez stronę www! Do tej pory możliwość postowania była dostępna jedynie przez aplikację na telefon lub z panelu Facebooka!
Publikowanie przez stronę www zostanie udostępnione użytkownikom na całym świecie. Nowa funkcja poprawi proces udostępniania zdjęć i sprawi, że będzie on bardziej zintegrowany i funkcjonalny.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-will-enable-users-to-upload-photos-and-videos-via-desktop-from-th/608527/
Podsumowanie
Dzięki przeglądowi newsów wiemy, że sprzedawcy na Shopify w USA i Kandzie mogą dotrzeć do większej ilości Klientów za pomocą zaktualizowanej aplikacji Microsoft Channel. Prace nad metawersum na Facebooku, to kolejny temat, który może wprowadzić wiele zmian w najbliższym czasie. Testy nad kartą ,,Szybki dostęp” na Facebooku mogą stanowić przełom dla korzystania z platformy. Warto śledzić na bieżąco to, co czeka nas w najbliższej przyszłości, już niedługo wracamy z kolejną porcją newsów.