Początek października, to nowe udoskonalenia w zakresie marketingu cyfrowego. Dużo nowości w social media. Snapchat wprowadza narzędzia umożliwiające zarabianie na tworzonych treściach, Instagram dodaje posty przekierowujące do WhatsApp i podpowiada w jaki sposób używać hashtagów. Z kolei Microsoft Ads wprowadza nowy raport budżetowy. Wprowadzone zostają wersje beta list remarketingowych generowanych automatycznie. Więcej w najnowszym przeglądzie newsów!
Spis treści:
1. Nowy raport budżetowy w Google Ads.
2. Przyszłość RSA w Microsoft Advertising.
3. Automatycznie generowane listy remarketingowe.
4. Więcej szczegółów w raportach o błędach.
5. Ukrywanie linków wewnętrznych przez CSS.
6. Czy atrybut ALT jest czynnikiem rankingowym?
7. Linki AMP nie działają w IOS 15.
8. Chrome testuje wyszukiwanie po stronie Google.
9. Facebook testuje udostępnianie postu jednocześnie w wielu grupach.
10. Globalna awaria portali.
11. Instagram wprowadzi posty przekierowujące do WhatsApp.
12. Snapchat ogłasza nowe narzędzie do zarabiania.
13. Instagram rezygnuje z IGTV.
14. Instagram podpowiada jak używać hashtagów.
15. Podsumowanie.
Nowy raport budżetowy w Google Ads
Google wprowadza nowy raport budżetowy. Ma on na celu skutecznie zobrazować zachowanie miesięcznych wydatków na kampanię oraz pomóc reklamodawcy zrozumieć przewidywaną kwotę do zapłaty na koniec miesiąca i wpływ wcześniejszych zmian średniego budżetu dziennego na skuteczność oraz limity wydatków.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11202082
Przyszłość RSA w Microsoft Advertising
Microsoft wycofuje standardowe reklamy w sieci wyszukiwania. Od 30.06.2022 r. reklamy elastyczne (RSA) będą jedynym dostępnym typem reklam. Istniejące reklamy standardowe wciąż będą wyświetlanie, nie będzie można ich jednak dodawać ani edytować.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/october-2021/audience-ads-expansion-and-other-key-october-product-updates
Automatycznie generowane listy remarketingowe
Microsoft wprowadza wersję beta lis remarketingowych generowanych automatycznie. Są to listy zaprojektowane, aby pomóc reklamodawcom ponownie nawiązać kontakt z użytkownikami w szybszy i łatwiejszy sposób. Aktualnie dostępne są 3 takie listy: lista wszystkich odwiedzających, lista wszystkich osób konwertujących oraz lista inteligentnego remarketingu.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/october-2021/audience-ads-expansion-and-other-key-october-product-updates
Więcej szczegółów w raportach o błędach
Google dodało dodatkowe informacje w raportach o błędach, dotyczących wyników z elementami rozszerzonymi. Nowe informacje dotyczą pięciu nowych błędów oraz bardziej szczegółowe informacje w przypadku wielu typów błędu.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-rich-results-status-reports-detailed-32212.html
Ukrywanie linków wewnętrznych przez CSS
John Mueller wyjaśnia, że ukrywanie linków to nie maskowanie. Maskowanie polega na pokazywaniu innej treści użytkownikowi, a innej treści robotom Google. Natomiast ukrywanie linków, najczęściej w stopce strony, nie koniecznie. Zaniepokoi to zespół Google ds. spamu. Jednak dodaje, że teoretycznie może się to nie podobać.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-on-using-css-to-hide-links/422162/
Czy atrybut ALT jest czynnikiem rankingowym?
Nie ma konkretnych informacji, że atrybut ALT jest czynnikiem rankingowym, jednak ma duże znaczenie w graficznych wynikach wyszukiwania. Na jego podstawie Google określa co znajduje się na obrazku. Dlatego śmiało można powiedzieć, że tekst alternatywny obrazka ma wpływ na ranking.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/alt-text/
Linki AMP nie działają w IOS 15
Linki AMP w wyszukiwarce Google na iOS 15 przestały działać. Jak twierdzi Google jest to błąd, który w najbliższym czasie powinien zostać naprawiony. Problem może być zauważalny w danych analitycznych strony. Nie powinno to mieć jednak wpływu na ruch na stronie.
Więcej: https://searchengineland.com/amp-links-in-google-search-break-with-ios-15-375022
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Chrome testuje wyszukiwanie po stronie Google
Google testuje funkcję wyszukiwania bocznego. Ma to umożliwić w oknie głównym przeglądarki, przeglądanie strony i wyników wyszukiwania. Dzięki temu użytkownik nie będzie musiał przechodzić tam i z powrotem w celu sprawdzenia treści na stronie. Ma to na celu sprawdzenie jak Chrom może pomóc użytkownikom wygodniej porównywać wyniki wyszukiwania.
Więcej: https://searchengineland.com/chrome-tests-google-side-search-in-the-browser-374912
Facebook testuje udostępnianie postu jednocześnie w wielu grupach
Facebook testuje możliwość udostępniania postu jednocześnie w wielu grupach. Masowe udostępnianie tego samego postu w wielu kanałach może skutkować spamowaniem i szerzeniem nieprawdziwych informacji.
Specjaliści nie kryją zdziwienia – Facebook chciał walczyć z dezinformacją i chaosem, a to działanie jest z tym sprzeczne.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/10/facebook-testuje-udostepnianie-posta-w-wielu-grupach-jednoczesnie-a-mial-walczyc-z-dezinformacja
Globalna awaria portali
W poniedziałek 4 października doczekaliśmy się globalnej awarii. W jednym momencie Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp przestały działać. Serwisy Marka Zuckerberga wygenerowały łącznie 7 miliardów dolarów strat, co oznacza, że każda godzina kosztowała go około miliard dolarów.
Sytuacja była największą awarią Facebooka od początku istnienia serwisu i skutkowała spadkiem wartości akcji giełdowych strony o blisko 5%.
Facebook oświadczył, że przyczyną poniedziałkowej nieprawidłowości były błędy powstałe przy zmianie konfiguracji routerów.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/problemy-facebooka-globalna-awaria-portali-i-wyciek-danych
Instagram wprowadzi posty przekierowujące do WhatsApp
Najnowsza opcja Instagrama dotyczy możliwości dodania numeru biznesowego przekierowującego do WhatsAppa. Działanie ma na celu wzmożenie ruchu pod postami i dotarcie z ofertami biznesowymi do potencjalnych klientów i nawiązanie z nimi kontaktu.
Opcja ma dawać możliwość wysłania automatycznej odpowiedzi na otrzymaną wiadomość.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-wprowadzi-posty-przekierowujace-do-whatsappa
Snapchat ogłasza nowe narzędzie do zarabiania
W ubiegłym tygodniu Snapchat dodał kilka narzędzi, które umożliwiają twórcom zarabianie na tworzonych treściach. Jednym z takich udogodnień są „Wyzwania Spotlight”, które polegają na pieniężnym nagradzaniu użytkowników, którzy stworzyli najlepsze filmy dotyczące poszczególnych trendów. Narzędzie ma mieć swoją premierę w listopadzie bieżącego roku i początkowo będzie skierowane do użytkowników z USA.
Innym narzędziem pozwalającym na zarabianie na platformie ma być możliwość wysyłania płatnych tokenów, czyli cyfrowych animacji. Snapchat ogłosił, że większość kwoty za zakup cyfrowego prezentu ma trafiać do twórców.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/snapchat-announces-new-creator-monetization-tools-as-it-seeks-to-maximize-i/607792/
Instagram rezygnuje z IGTV
Najnowsza Instagramowa zmiana dotyczy rezygnacji z… IGTV! Od tej pory posty zawierające treści wideo będą publikowane w jednym formacie. Wycofanie funkcji podyktowane jest chęcią usprawnienia korzystania z Instagrama.
W notce prasowej Instagram skomentował ruch słowami: „Od dzisiaj łączymy filmy IGTV i kanały w jednym formacie - wideo na Instagramie. Wprowadzamy również nową kartę Wideo w Twoim profilu, w której będzie dostępny ten połączony format wideo, aby ułatwić ludziom odkrywanie nowych treści wideo”.
Nowe narzędzie ma posiadać m.in. funkcje edycji treści wideo i oznaczania lokalizacji klipów.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-retires-igtv-brand-merges-video-feed-posts-into-a-single-format/607711/
Instagram podpowiada jak używać hashtagów
W ubiegłym tygodniu Instagram opublikował miniporadnik, w którym sugeruje, w jaki sposób należy używać hashtagów. Zdaniem portalu najlepiej jest publikować od 3 do 5 hashtagów, mieszać je,
a podczas wyboru stawiać na specyfikę i unikalność.
Więcej: https://www.instagram.com/p/CUV20kxvLgS/
Podsumowanie
Miniony tydzień, to szereg nowości, które wpływają na użytkowanie narzędzi i platform. Warto na bieżąco śledzić zmiany, jakie zachodzą w dynamicznym tempie. Już za tydzień kolejna porcja nowości.