W pięćdziesiątym wydaniu prasówki kolejne newsy ze świata marketingu cyfrowego. Zmiany w Google Ads, a co za tym idzie – ulepszenie raportu wyszukiwanych haseł oraz połączenie kampanii standardowych i inteligentnych w sieci reklamowej. Newsy również w social media. YouTube wspiera budowanie społeczności u małych twórców, a Facebook wraz z marką Ray Ban realizuje projekt inteligentnych okularów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie zajrzyj do poniższego przeglądu cotygodniowych wiadomości!
Spis treści:
1. Ulepszenie raportu wyszukiwanych haseł.
2. Połączenie kampanii standardowej i inteligentnej w sieci reklamowej.
3. Zmiany w egzekwowaniu unikatowego identyfikatora produktu w bezpłatnych aukcjach.
4. Jak radzić sobie z przepisywaniem tytułów?
5. Błąd stronicowania w Google.
6. Google nie rozróżnia kategorii, filtrów oraz tagów stron.
7. YouTube i budowanie społeczności u małych twórców.
8. Ray-Ban Stories – inteligentne okulary od Facebooka.
9. Twitter wprowadza możliwość reagowania na Tweety.
10. Tryb ciemny na LinkedIn.
11. Instagram pracuje nad nową funkcją ,,Montaż”.
12. Podsumowanie.
Ulepszenie raportu wyszukiwanych haseł
Google umożliwia wyświetlenie większej liczby zapytań spełniających standardy prywatności w raporcie wyszukiwanych haseł dla kampanii w wyszukiwarce i dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Dane te będą się wyświetlać w raportach dla zapytań otrzymanych od 1 lutego 2021 r.
Ta aktualizacja może pomóc w identyfikacji trafniejszych grup tematycznych słów kluczowych, ułatwiając optymalizację tekstu reklamy, stron docelowych i nie tylko. Te dane będą teraz bardziej spójne z pozostałymi danymi w Google Ads.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11127882
Połączenie kampanii standardowej i inteligentnej w sieci reklamowej
Standardowe kampanie oraz kampanie inteligentne w sieci reklamowej są teraz dostępne jako jeden typ kampanii. Do kampanii w sieci reklamowej zostanie wprowadzone zoptymalizowane kierowanie, które traktuje ustawienia odbiorców jako sygnały ułatwiające znalezienie segmentów odbiorców poprawiających skuteczność.
Podczas procesu konfiguracji kampanii użytkownicy mają kontrolę nad tym co zautomatyzować, mogą też zmienić swoje opcje automatyzacji bez konieczności tworzenia nowej kampanii.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10759204,
https://searchengineland.com/google-ads-will-combine-smart-and-standard-display-campaigns-374449
Zmiany w egzekwowaniu unikatowego identyfikatora produktu w bezpłatnych aukcjach
Google rozszerza egzekwowanie identyfikatorów UPI (unikalnych identyfikatorów produktów) takich jak GTIN, MPN czy nazwa marki na produkty wymienione w bezpłatnych informacjach.
Od 15 września 2021 produkty w bezpłatnych aukcjach posiadające ten sam numer GTIN i te same atrybuty wersji są odrzucane. Jeśli Google uzna grupę produktów za duplikaty, tylko jedna pozostanie aktywna.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/11091521
Jak radzić sobie z przepisywaniem tytułów?
Przeprowadzone badanie witryny pod względem zmiany tytułów przez Google, przyniosło wiele ciekawych wniosków. Warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów, jak: powtórzenia, zbyt mocne umieszczenie słów kluczowych.
Więcej: https://moz.com/blog/title-tag-rewrite-case-study
Błąd stronicowania w Google
W ostatnim czasie został zauważony błąd w stronicowaniu wyników wyszukiwania w Google. Podczas wyszukiwania chcąc przejść na kolejną stronę, dostępne było tylko 3 strony, a prawdopodobnie powinno być ich o wiele więcej. Błąd dotyczył frazy bbc news.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-pagination-bug-32098.html
Google nie rozróżnia kategorii, filtrów oraz tagów stron
John Mueller z Google poinformował, że Google nie rozróżnia stron kategorii, stron filtracji czy stron wyszukiwania. Wszystkie strony są traktowane tak samo, kwestią jedynie jest treść umieszczona na stronie treść.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-category-filter-tag-or-search-pages-32084.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
YouTube i budowanie społeczności u małych twórców
YouTubowa Karta Społeczności doczekała się zmian w kwestii dostępności. Mowa o możliwości publikowania treści w Karcie przez małych twórców.
Do tej pory możliwość dodawania wpisów, postowania gifów, wiadomości czy filmików dostępna była jedynie dla średnich i dużych kanałów. Od 12 października wszystko ma się zmienić. Od tego dnia publikowanie treści na Karcie dostępne ma być dla twórców z 500 subskrybentami.
Zmiana podyktowana jest chęcią nastawienia youtuberów na budowanie zaangażowanej społeczności, utrzymania uwagi widzów i podtrzymywania dialogu z nimi.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/09/karta-spolecznosc-na-youtube-stanie-sie-bardziej-dostepna-dla-uzytkownikow
Ray-Ban Stories – inteligentne okulary od Facebooka
Okulary, które pozwalają robić zdjęcia i kręcić krótkie filmiki? Mowa oczywiście o Ray-Ban Stories, czyli inteligentnych okularach od Facebooka. Obecnie dostępne są w USA, UK, Australii, Kanadzie i Włoszech. Ich cena to 299 dolarów. Produkt został stworzony we współpracy z marką Ray Ban.
Te nietypowe okulary pozwalają kręcić 30-sekundowe filmiki i wykonują zdjęcia. Posiadają dwa 5Mpx aparaty, trzy mikrofony i głośniki. Działają w połączeniu z aplikacją Facebook View, która pozwala na udostępnienie stworzonych treści znajomym.
Specjaliści twierdzą, że okulary to pierwszy krok w kierunku urządzeń AR Wearables.
Więcej: https://marketingprzykawie.pl/espresso/facebook-i-ray-ban-zapowiadaja-swoje-inteligentne-okulary/ray-ban-stories-1/
Twitter wprowadza możliwość reagowania na Tweety
Najnowsza zmiana na Twittterze dotyczy możliwości reagowania na treści publikowane w serwisie!
Po możliwości dodawania reakcji na Facebooku, Messengerze, LinkedInie czy WhatsAppie przyszła pora na Twittera. Nowa opcja ma pomóc w odpowiadaniu na przeglądane treści i zezwolić użytkownikowi na zabranie głosu w sprawie. Obecnie funkcja testowana jest w Turcji.
Opcja posiadać będzie pięć reakcji – zamyślenie, smutek, śmiech, oklaski i serce.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-testuje-reakcje-na-tweety
Tryb ciemny na LinkedIn
Tryb ciemny to podstawowa funkcja wielu aplikacji. Od teraz jest też dostępna na LinedInie!
Możliwość zmiany widoku serwisu podyktowana jest chęcią maksymalizacji dostępności aplikacji dla użytkowników. Tryb ciemny ogranicza emisję niebieskiego światła, które rozprasza użytkowników i utrudnia zasypianie. LinkedIn przyznaje, że tryb ciemny to dopiero początek zmian, jakie czekają w najbliższym czasie aplikację w kwestii dostępności.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/09/linkedin-w-koncu-wprowadza-tryb-ciemny
Instagram pracuje nad nową funkcją ,,Montaż”
Instagram stale stara się podążać za trendami i nie zostawać w tyle. Z tego powodu, jakiś czas temu wprowadzono Reels – odpowiednik TikTokowych treści. Obecnie aplikacja pracuje nad opcją „Montaż”, która ma pozwolić użytkownikom na połączenie klatek z Instagram Stories w krótkie treści wideo, które można będzie opublikować w Reels.
Dodatkową funkcją ma być możliwość podłożenia muzyki, która byłaby odtwarzana podczas zmieniania się klatek.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-developing-a-new-montage-feature-to-convert-stories-to-reels/606491/
Podsumowanie
Połowa września wniosła w świat marketingu cyfrowego nowości, które z pewnością wpłyną na funkcjonowanie narzędzi oraz platform. W przyszłym tygodniu wracamy z kolejnymi informacjami odnośnie tego, co jeszcze zmieni się w najbliższym czasie.