W social media i aplikacjach pojawiły się aktualizacje pozwalające użytkownikom na personalizację i dostosowanie do swoich potrzeb. Na WhatsAppie zadebiutowały funkcje biznesowe. Z kolei Snapchat realizuje wdrożenie rozrywki opartej o wirtualną rzeczywistość. W świecie narzędzi digital marketingu pojawia się coraz więcej funkcji dających użytkownikom sprawniejsze planowanie i obsługę kampanii marketingowych. O szczegółach nowinek poczytacie w poniższym przeglądzie newsów!
Spis treści:
1. Nowe funkcje i alerty w Google Ads.
2. Optymalizacja inteligentnych kampanii produktowych.
3. Nowe kreacje w elastycznych reklamach displayowych (RDA).
4. Zmiany w planerze skuteczności, Merchant Center i inteligentnych kampaniach produktowych.
5. Reklamy produktowe z ceną promocyjną - zmiany.
6. Wyświetlanie reklam – testy Googla.
7. Aktualizacje w Google Analytics.
8. Microsoft Bing ma problem z indeksowaniem.
9. Lokalne czasy oczekiwania w Google zostały naprawione.
10. SENUTO na smartfonie.
11. WhatsApp wprowadza nowe funkcje biznesowe.
12. Facebook Gaming.
13. Dowolne reakcje na wiadomości w Messengerze.
14. Soczewki 3D na Snapchacie z okazji Halloween.
15. Podsumowanie.
Nowe funkcje i alerty w Google Ads
Podczas konfiguracji kampanii w Google Ads nie jest prostym zadaniem określić, czy uwzględniony został każdy szczegół oraz czy na pewno cała konfiguracja jest poprawna. Od teraz Google ułatwi to zadanie wprowadzając kilka ulepszeń.
Po pierwsze alerty w czasie rzeczywistym, które natychmiast uniemożliwią wyświetlanie się reklam lub ostrzegą, czy kampania na pewno działa w pełnym zakresie. Co więcej, powiadomienia dotyczyć będą nieprawidłowego adresu URL lub lokalizacji, które się na siebie nakładają.
Wersje robocze kampanii, to kolejne udogodnienie jakie przygotował Google Ads. Dzięki temu użytkownik będzie mógł zapisać tworzoną, a nie ukończoną kampanię oraz powrócić do niej w dowolnym czasie. Wprowadzone zostają również uproszczenia przy tworzeniu, mowa tu o szybkim tworzeniu kampanii na zakładce ,,Przegląd”. W tej samej zakładce można również sprawdzić czy reklamy nie zostały odrzucone.
Powyższe ulepszenia są dostępne na razie w sieci wyszukiwania, ale w nadchodzących miesiącach zostaną rozszerzone na inne typy kampanii.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10191626
Optymalizacja inteligentnych kampanii produktowych
Ostatnio przeprowadzone badania potwierdzają, że około 60% klientów, w okresie świątecznym wybiera co najmniej jedną nową markę. Klienci uwielbiają odkrywać.
Dlatego Google wprowadza do inteligentnych kampanii produktowych możliwość optymalizowania ich pod kątem nowych klientów, wprowadzając w opcjach docelową wartość konwersji dotyczącej nowych klientów.
Wystarczy określić średnią wartość nowego klienta dla firmy i dodać tą wartość docelową konwersji w opcjach kampanii. Od tego momentu inteligentna kampania produktowa będzie zoptymalizowana pod kątem nowych nabywców. Będzie to dodatkowy cel maksymalizacji wartości konwersji.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10153322
Nowe kreacje w elastycznych reklamach displayowych (RDA)
Google pozwala tworzyć jeszcze bardziej atrakcyjne kreacje w elastycznych reklamach displayowych. Wprowadza możliwość wyświetlania nazwy firmy obok logo, co na pewno pomoże w wyróżnieniu marki, a dodanie krótkiego nagłówka, pozwoli na wyświetlanie go w większości rozmiarów reklam.
Kolejnym ciekawym dodatkiem jest dynamiczna karuzela, która selekcjonuje najbardziej odpowiednie produkty. Aby skorzystać z tej opcji nie trzeba nic robić. Można wyświetlić ich podgląd podczas tworzenia lub edytowania inteligentnych kampanii produktowych.
Aby jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę konsumentów, Google umożliwił dodawanie filmów do inteligentnych kampanii produktowych. Jeżeli nie ma gotowego filmu, można korzystać z generujących się automatycznie filmów na podstawie danych produktów.
Wszystkie powyższe ulepszenia na pewno przyczynią się do poprawienia wyników w zbliżającym się okresie świątecznym.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10153322
Zmiany w planerze skuteczności, Merchant Center i inteligentnych kampaniach produktowych
Google rozszerzył planer skuteczności kampanii o kampanie produktowe. Pozwoli to na jeszcze łatwiejsze i efektywniejsze planowanie budżetów w szczycie sezonu.
Dodatkowo Google zapowiada wprowadzenie w najbliższym czasie symulatorów celów dla kampanii inteligentnych. Pozwoli to na oszacowanie jak zmiany budżetów lub nakładów na reklamę, mogą wpłynąć na kampanie.
Kolejną zmianą jest dodanie statystyk aukcji do raportowania kategorii handlu detalicznego w kampaniach, w sieci wyszukiwania oraz kampaniach produktowych w Edytorze raportów Google Ads . Dodanie tych opcji, pozwala na ocenę udziału w wyświetleniach, współczynnik pokrycia i udział w wygranych aukcjach dla określonej kategorii produktów w porównaniu z innymi w ramach tej samej aukcji.
W Google Merchant Center wprowadzony zostaje nowy edytor raportów, dzięki któremu będzie można analizować wyświetlenia i współczynnik klikalności.
Obniżenie wymagań kwalifikacyjnych dla inteligentnych kampanii produktowych to kolejna dobra zmiana. Mimo, że do pełnej skuteczności tego typu kampanii nadal wymagane będą tagi remarketingowe, to od teraz można utworzyć kampanie, uruchomić ją, a tagami zająć się w późniejszym czasie.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10153322
Reklamy produktowe z ceną promocyjną - zmiany
Zmiany dotyczą na razie tylko USA, nie ma jeszcze informacji, kiedy mogą pojawić się w Polsce. Google wprowadza wszystkim kwalifikującym się sprzedawcom możliwość korzystania z promocji w Merchant Center bez potrzeby wysyłania formularza. Aby szybko reagować na zmieniające się trendy sezonowe, czyli organizować szybkie wyprzedaże, czy też przedłużać istniejące promocje, Google skraca średni czas zatwierdzania promocji z dni do kilku godzin.
W celu ułatwienia kupującym znalezienia promocyjnych ofert, Google wdrożył filtr „Wyprzedaż” na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych w zakładce „Zakupy”, w Grafice Google (tylko mobile) oraz w reklamach asortymentu lokalnego (LIA).
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10146009
Wyświetlanie reklam – testy Googla
Google testuje nowe miejsca do wyświetlania reklam. Tym razem wykorzystuje nową kartę w przeglądarce Chrome. Po uruchomieniu nowej karty, pod skrótami do stron wyświetlają się płatne reklamy. Funkcja ta jest na razie w fazie eksperymentalnej. Możliwość uruchomienia tego typu opcji jest na razie tylko w deweloperskiej wersji przeglądarki Chrome Canary.
Wystarczy na stronie chrome://flags odszukać i ustawić wartości na „Enabled” flagi o nazwach NTP Modules i NTP Shopping Task Module. Na ten moment nie wiadomo nic więcej jak ten eksperyment się rozwinie.
Więcej: https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/programy/google-testuje-w-przegladarce-chrome-nowy-sposob-na-wyswietlanie-reklam/mbkpvge
Aktualizacje w Google Analytics
Funkcjonująca od zeszłego roku w wersji beta usługa opierająca się o Aplikacje wraz z Internetem była podstawą utworzenia nowego i bardziej inteligentniejszego Analyticsa. By wzmocnić działania marketingowe, Analytics będzie informował o trendach, które są spersonalizowane dla indywidualnych danych.
Ponadto Google zapowiedział wprowadzenie pomiarów, które będą bardziej zorientowane na Klienta. Dzięki funkcjonalności można sprawdzić, czy Klienci w pierwszej kolejności odkryli firmę z reklamy w Internecie, a dopiero później zrobili zakupy i zainstalowali aplikację.
Google Analytics zachęca do wdrożenia Google Analytics 4 obok posiadanych usług, co umożliwi korzystanie z najnowszych aktualizacji.
Więcej: https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/new_google_analytics/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Microsoft Bing ma problem z indeksowaniem
W ciągu ostatnich tygodni odnotowano problemy z indeksowaniem w usłudze Bing. Cloudflare potwierdza problem, twierdząc, że utrudnienia istnieją po stronie Microsofta. Dla użytkownika oznacza to problem pojawianiem się w organicznych wynikach Microsoft Bing.
Więcej: https://www.seroundtable.com/microsoft-bing-search-having-indexing-issues-30331.html
Lokalne czasy oczekiwania w Google zostały naprawione
Kilka tygodni temu czasy oczekiwania w wynikach lokalnych i na mapach restauracji podawały błędne dane, pokazując długi czas oczekiwania w miejscach, które nie miały ruchu. Google naprawiło błąd, teraz pokazuje poprawny czas oczekiwania. Oznacza to, że użytkownik dostanie konkretniejsze informacje, dzięki czemu lepiej podejmie decyzję i odwiedzi poszukiwane miejsce.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-local-wait-times-fixed-30322.html
SENUTO na smartfonie
Senuto wprowadza aplikację na smartfony! Od teraz w dowolnym miejscu i czasie użytkownik ma możliwość sprawdzenia raportów, czy pozycji strony. Dzięki powiadomieniom Push istnieje możliwość stałego monitorowania spadków czy wzrostów pozycji. Wystarczy tylko pobrać aplikację.
Więcej: https://www.senuto.com/pl/blog/aplikacja-mobilna/
WhatsApp wprowadza nowe funkcje biznesowe
This is how easy we think messaging a business should be - seeing a store’s catalog in a chat, adding an item to your cart, placing your order and getting fast responses to questions. We are looking forward to bringing these experiences to more people on WhatsApp! pic.twitter.com/nkJyC3dOzg
— WhatsApp Inc. (@WhatsApp) October 22, 2020
W związku z rozwijającym się zainteresowaniem komunikatorami przez użytkowników, WhatsApp postanowił wdrożyć nowe funkcje. Najważniejszym przełomem będzie wdrożenie możliwości dokonania zakupu bezpośrednio poprzez czat. Przeglądając produkty, będzie można nabyć je za pomocą aplikacji.
Usługi hostingowe Facebooka, to kolejna zmiana umożliwiająca sprzedawanie produktów, czy wysłanie szybkich wiadomości bez względu na miejsce przebywania pracowników.
WhatsApp zapowiada również, że umożliwi użytkownikom opcję sprzedaży biznesowej, jednak będzie to płatne rozwiązanie. Jak podano, wariant ten ma przyczynić się do rozwoju firm oraz sprawnego i bezproblemowego korzystania z aplikacji.
Więcej: https://socialpress.pl/2020/10/whatsapp-z-nowymi-funkcjami-biznesowymi
Facebook Gaming
Facebook Gaming, bo tak nazywa się nowa rozbudowana platforma portalu, to gry w chmurze, które nie wymagają instalacji. W chwili obecnej, opcja ta jest dostępna jedynie dla wybranych regionów w USA, ale wkrótce ma być dostępna dla użytkowników na całym świecie.
Istotnym faktem jest możliwość korzystania z usługi zarówno na komputerze, jak i mobilnie. W swojej bibliotece Facebook Gaming posiada póki co 5 tytułów. Gry są darmowe, ale w przyszłości zapowiedziano również wprowadzenie krótkich reklam i mikropłatności.
Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-gaming-gry-w-chmurze-bez-instalacji-jak-korzystac-kiedy-w-polsce
Dowolne reakcje na wiadomości w Messengerze
Ostatnia aktualizacja Messengera dała wszystkim użytkownikom dostęp do dowolnych reakcji na wiadomości w aplikacji. Funkcja testowana była na losowych użytkach już kilka miesięcy temu.
Co istotne, po aktualizacji można również utworzyć reakcje indywidualne, według własnych preferencji, wystarczy kliknąć ,,dostosuj” i wybrać interesującą użytkownika emotkę.
Więcej: https://apynews.pl/messenger-reakcje-wiadomosci
Soczewki 3D na Snapchacie z okazji Halloween
W związku z Halloween, Snapchat postanowił skorzystać z technologii soczewek 3D.
Narzędzie AR składa się z soczewek, które śledzą 18 stawów człowieka i przy wykorzystaniu modeli 3D śledzą w jaki sposób porusza się człowiek. Jest to jedno z wprowadzonych funkcji rozszerzonej rzeczywistości na Snapie w związku z zapowiedzianymi kilka tygodni temu zmianami w tej kwestii.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/snapchat-adds-new-3d-body-scan-lenses-for-halloween/587966/
Podsumowanie
Końcówka października wniosła do świata marketingu sporo innowacji. Zarówno w Social Media jak i na platformach dotyczących kampanii reklamowych, pojawiają się aktualizacje dające użytkownikom szerokie możliwości wykorzystania. Czym zatem zaskoczy nas początek listopada?
Już za tydzień nowa dawka informacji!