Nowości i zmiany w świecie digital marketingu ukazują się z tygodnia na tydzień. Tym razem dużo zmienia się w Microsoft Advertising w zakresie nowych funkcjonalności i udoskonaleń. Nowości również w social media. Ukazał się raport TikToka podsumowujący zachowania użytkowników korzystających z aplikacji. O szczegółach tych i innych newsów poczytać można w poniższym przeglądzie.
Spis treści:
1. Zastrzeżenia/Wyłączenia odpowiedzialności w reklamach.
2. Wynik optymalizacji.
3. Odwołania do reklam produktowych.
4. Google Lighthouse 8.3.0 – aktualizacja.
5. Google w dalszym ciągu używa oryginalne tytuły do rankingu stron.
6. Google News będzie wyświetlać treści inne niż AMP.
7. Jakość witryny to nie tylko zmiany techniczne.
8. Wykluczenia treści Google Ads i ranking wyszukiwania.
9. Twitter wprowadza tryb bezpieczny.
10. TikTok podsumowuje zachowania odbiorców.
11. Podsumowanie.
Zastrzeżenia/Wyłączenia odpowiedzialności w reklamach
Microsoft Advertising wprowadza zastrzeżenia/wyłączenia odpowiedzialności w reklamach. Funkcja może być szczególnie przydatna dla reklamodawców z branży, w której obowiązują wymagania prawne, takie jak motoryzacja, usługi finansowe czy zdrowie. Aby skorzystać z zastrzeżeń, wymagane jest utworzenie zupełnie nowej kampanii, gdyż są one włączane tylko na poziomie kampanii.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/september-2021/leverage-optimization-score-to-help-guide-your-account-management
Wynik optymalizacji
Od teraz w Microsoft Advertising dostępny jest wynik optymalizacji. Można go zobaczyć na karcie Rekomendacje. Wynik optymalizacji wskazuje jak w skali od 0% do 100% skuteczne jest konto reklamodawcy. W panelu, wraz z ogólnym wynikiem optymalizacji ukaże się lista zaleceń dostosowanych do konta. Każda z rekomendacji zawiera procentowy wzrost wyniku, pokazujący jaki wpływ na wynik będzie miało jej zastosowanie.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/september-2021/leverage-optimization-score-to-help-guide-your-account-management
Odwołania do reklam produktowych
Już niedługo Microsoft w swoim interfejsie Merchant Center wprowadzi wbudowane odwołania do naruszeń zasad w reklamach produktowych. Reklamodawcy będą mogli poprosić o ręczną weryfikację odrzuconych reklam korzystając z przycisku w panelu, bez potrzeby kontaktu z działem pomocy.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/september-2021/video-ads-and-other-key-product-updates-for-september
Google Lighthouse 8.3.0 – aktualizacja
Nowa aktualizacja Lighthouse wpływa na PageSpeed Insight i kładzie nacisk na CWV (Core Web Vitals), a także wprowadza Project Fraggle Rock. Nowa wersja posiada poprawki błędów i ulepszenia. Dodatkowo wprowadza nowość w kierunku mierzenia tego, co ma miejsce po załadowaniu strony internetowej.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/lighthouse-pagespeed-insights-update/418957/
Google w dalszym ciągu używa oryginalne tytuły do rankingu stron
W ostatnim czasie pojawiło się wiele pytań odnośnie tytułów, które są zmieniane w SERP. John Mueller z Google potwierdza, że oryginalne tytuły strony, nadal są używane do celów rankingowych. Nawet w przypadku zmiany tytułu w SERP.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-still-uses-original-page-titles-for-search-rankings/418920/
Google News będzie wyświetlać treści inne niż AMP
AMP nie jest już wymagany do wyświetlania w aplikacji Google News. Wprowadzone zmiany poprawią obsługę, wyświetlając treści AMP i inne. Platforma po tych zmianach będzie bardziej opłacalna dla wydawców. Dodatkowo Google News nie będzie renderować treści artykułów, a będzie wysyłać czytelników do treści wydawcy.
Więcej: https://searchengineland.com/google-news-app-will-display-non-amp-content-and-send-readers-to-publisher-pages-374291
Jakość witryny to nie tylko zmiany techniczne
John Mueller powiedział, że jakości witryny nie da się poprawić tylko przez poprawki techniczne. Poprawienie szybkości strony, naprawa kluczowych elementów to nie wszystko. Na stronę należy spojrzeć całościowo i poprawić m.in.: zawartość witryny, wrażenie użytkownika oraz wiele więcej.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-website-quality-technical-changes-32058.html
Wykluczenia treści Google Ads i ranking wyszukiwania
Zapytany John Mueller czy wykluczenia treści w Google Ads mają wpływ na bezpłatne wyniki wyszukiwania odpowiedział, że system Google Ads i wyszukiwania to dwa osobne systemy, które nie mają na siebie wpływu. Ta informacja rozwiała wiele obaw specjalistów SEO.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-ads-content-exclusions-organic-32015.html
Twitter wprowadza tryb bezpieczny
Safety Mode, czyli Tryb Bezpieczny został uruchomiony początkiem sierpnia 2021 roku. Funkcja dotyczy unikania niestosownych treści.
Użytkownicy używający niestosownego języka lub repostujący te same treści mają otrzymywać tygodniową blokadę konta i nie mieć możliwości śledzenia profilu, który obserwowali.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tryb-bezpieczny-na-twitterze-serwis-wprowadza-nowe-sposoby-na-ochrone-uzytkownikow-przed
TikTok podsumowuje zachowania odbiorców
Najnowszy TikTokowy raport dotyczy zachowań użytkowników korzystających z aplikacji.
Ankietowani użytkownicy przyznali, że odkąd zainstalowani TT, to zmieniły się ich zwyczaje. Spędzają oni o wiele więcej czasu na TikToku, niż na pozostałych środkach przekazu (TV, podcasty, czasopisma, książki). 45% użytkowników TikToka spędza mniej czasu na portalach randkowych, a 60% użytkowników wykorzystuje aplikacje do przyswajania nowych treści, uczenia się przydatnych rzeczy i tworzenia produktów DIY.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-shares-new-insights-into-usage-trends-and-its-impact-on-audience-be/605818/
Podsumowanie
Dynamiczne zmiany zachodzące w marketingu cyfrowym, to okazja do ciągłego monitorowania tego, co zmienia się w funkcjonalnościach narzędzi i platform. Już za tydzień kolejna dawka newsów! Bądźcie na bieżąco!