Początkiem września zmiany dotyczą przede wszystkim świata social media. Z okazji 10-lecia Messengera pojawiają się nowe funkcje. Na Instagramie zmiany dotyczące daty urodzin oraz wprowadzenie reklam w zakładce ,,Sklep”. Więcej na te oraz inne tematy znaleźć można w poniższym przeglądzie newsów!
Spis treści:
1. Koniec rozszerzonych reklam tekstowych.
2. Nowe adnotacje wysyłki i zwrotu w okresie świątecznym.
3. Aktualizacja zasad dotyczących masek ochronnych.
4. Aktualizacja jakości strony została wdrożona.
5. Zmiany tytułów nie wpływają na ranking.
6. Reklamy pełnoekranowe nie są złe.
7. 10 – lecie Messengera i nowe funkcje.
8. LinkedIn rezygnuje ze Stories.
9. Instagram i data urodzenia.
10. Twitter wprowadza ,,Ticked Spaces”.
11. Reklamy w zakładce ,,Sklep” na Instagramie.
12. Netflix rusza z grami mobilnymi.
13. Podsumowanie.
Koniec rozszerzonych reklam tekstowych
Jak informuje Google, reklamy rozszerzone zostaną wycofane po 30.06.2022 roku.
Nie będzie możliwości ich tworzenia czy edycji, natomiast istniejące już reklamy rozszerzone wciąż będą wyświetlane. Dodatkowo reklamodawca będzie miał możliwość wstrzymania oraz wznawiania, a także usunięcia istniejących reklam ETA. Do dyspozycji użytkowników pozostaną elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA) oraz reklamy generujące połączenia.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11031467?dark=0&fbclid=IwAR2NNRAA6H0AMi60yI3PpIaMNwL5VwYfhDDFk3wbR7Iae7HMmLCuACuq4TQ
Nowe adnotacje wysyłki i zwrotu w okresie świątecznym
Google ogłasza nowe adnotacje dotyczące dostawy oraz zwrotu w wynikach wyszukiwania i zakupów. Adnotacje będą dostępne zarówno w bezpłatnych jak i płatnych informacjach.
Dzięki przypisom „Dostawa do 24 grudnia”, „Darmowa dostawa do piątku, 24 grudnia” oraz etykiecie „Fast & Free” dla produktów wysyłanych bezpłatnie w ciągu 5 dni roboczych, reklamodawcy mogą zachęcić użytkowników do skorzystania z ich oferty w trakcie okresu świątecznego. W celu zapewnienia kupującym większego zaufania Google zaleca stosowanie adnotacji „Bezpłatne 90-dniowe zwroty” lub „Bezpłatne zwroty do 31 stycznia”.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11084839
Aktualizacja zasad dotyczących masek ochronnych
Od 31.08.2021 r. Google zezwoli na umieszczanie masek przylegających N95, KN95, FFP2, KF94 w reklamach produktowych i bezpłatnych ofertach.
Wyświetlanie masek zostało zablokowane w 2020 r. w celu zapobiegania nadużyciom oraz uchronienia pracowników służby zdrowia przed niedoborem produktu.
Oferty masek N95 będą zatwierdzane przez Projekt N95 w USA, zatwierdzone oferty będą wyświetlane bezpośrednio przez Projekt N95 w imieniu sprzedawców. Oferty masek KN95, FFP2 i KF94 będą zatwierdzane przez LegitScript, a zatwierdzeni sprzedawcy będą mogli umieszczać je na listach na całym świecie.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/10898385?fbclid=IwAR2psafMEjCqG3ca7PBKU1bpGo8gfDT4FX0LzA2JFJIkXKVNdmBw9e-9XZQ
Aktualizacja jakości strony została wdrożona
Google potwierdziło zakończenie wdrażań jakości strony. Zmiany dotyczą karuzeli Top Stories w wyszukiwarce mobilnej. Zmiany również zaczęły się pojawiać w Google News, jednak tam aktualizacja potrwa jeszcze tydzień.
Więcej: https://searchengineland.com/google-page-experience-update-is-now-rolled-out-374237
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Zmiany tytułów nie wpływają na ranking
Zmiany tytułów w wynikach wyszukiwania Google były w ostatnim czasie dużą nowością. Jak wyjaśnia John Mueller z Google, zmiany te nie mają wpływu na ranking. Dlatego w dalszym ciągu należy optymalizować tytuły, ponieważ cały czas brane są pod uwagę.
Więcej: https://searchengineland.com/google-says-title-changes-dont-impact-rankings-374096
Reklamy pełnoekranowe nie są złe
John Mueller z Google wyjaśnia kiedy reklama pełno ekranowa na stronie nie jest źle odbierana przez wyszukiwarkę i tym samym nie ma negatywnego wpływu na ranking.
Pełnoekranowe reklamy zasłaniają znaczną część witryny, tym samy uniemożliwiają dostęp do treści. Warunkiem reklam pełnoekranowych bez negatywnych skutków jest wyświetlenie ich podczas interakcji użytkownika.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/interstitials-and-google-rankings-2021/417825/
10 – lecie Messengera i nowe funkcje
Zmiany na Messengerze możemy obserwować już od 10 lat! Z tego powodu na tę okrągłą rocznicę przygotowano aż 10 nowych funkcji.
Powracają Messengerowe ankiety – opcja, której powrotu wszyscy wyczekiwali! Funkcja polega na sprawdzaniu odpowiedzi udzielanych przez znajomych i podzielaniu wspólnej zabawy. Dostępne są też nowe motywy tła czatów, nowe naklejki, efekty i urodzinowe Soundmoji. Ułatwienie dotyczy też udostępniania kontaktów i możliwości przesyłania… płatnych urodzinowych prezentów!
Więcej: https://socialpress.pl/2021/08/messenger-swietuje-swoje-10-lecie-oto-nowe-funkcje-z-okazji-urodzin-komunikatora
LinkedIn rezygnuje ze Stories
LinkedInowa funkcja stories ma być dostępna jedynie do końca września! Po tym czasie serwis rezygnuje z możliwości publikowania treści wyświetlanych przez 24 godziny. Funkcja była dostępna przez rok.
Usunięcie podyktowane jest niechęcią użytkowników do tej opcji, która jawiła się im jako „mało ekspercka”.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/koniec-stories-na-linkedinie
Instagram i data urodzenia
Socialmediatoday.com podaje, że Instagram wprowadza kolejne zmiany i walczy o bezpieczeństwo użytkowników w sieci. Od tej pory Instagram nie będzie wyświetlał drastycznych postów osobom, które nie potwierdzą swojego wieku w aplikacji.
Zmiana podyktowana jest chęcią ochrony najmłodszych użytkowników i nienarażania ich na negatywne i niedostosowane do ich wieku treści.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-will-now-require-users-to-enter-their-birth-date-as-part-of-new-p/605808/
Twitter wprowadza ,,Ticked Spaces”
To już oficjalne! Twitter rozpoczął wprowadzanie „Ticked Spaces”, czyli dostępów do płatnych treści. Nowa opcja ma pomóc twórcom w monetyzowaniu ich treści.
Na ten moment Twitter ograniczył tę opcję i jedynie nielicznie użytkownicy mają możliwość tworzenia i udostępniania płatnych treści. Nie jest również znana data rozszerzenia funkcji dla większej liczby użytkowników.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-zaczyna-wprowadzanie-ticketed-spaces
Reklamy w zakładce ,,Sklep” na Instagramie
Instagram wprowadza kolejne miejsce do reklamowania! Mowa o możliwości tworzenia reklam w zakładce „Sklep”. Działanie podyktowane jest chęcią wzmożenia zainteresowania na Instagramowych sklepach, odkrywanie nowych marek i sprzedaż oferowanych produktów.
Reklamy będą oznaczone jako „Sponsorowane”. Użytkownicy będą mogli kliknąć wyświetlany produkt, a następnie otrzymać dodatkowe informacje o nim. Funkcja ma również dotyczyć możliwości udostępnienia produktu ze sklepu znajomym, zapisania go i ukrycia.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/08/instagram-wprowadza-reklamy-w-zakladce-sklep
Netflix rusza z grami mobilnymi
Ta wiadomość to prawdziwa gratka dla fanów Netflixa i produkcji „Stranger things”! Netflix poinformował, że rusza z grami mobilnymi. Pierwszymi użytkownikami, którzy będą mogli je wypróbować, będą… Polacy!
Polscy subskrybenci Netflixa już teraz mogą pobrać ze sklepu Play dwie autorskie gry mobilne – „Stranger Things 3” i „Stranger Things: 1984”. Gry są darmowe dla użytkowników Netflixa. Ich rozszerzenie na kolejne systemy ma nastąpić w ciągu najbliższych miesięcy.
Więcej: https://nowymarketing.pl/a/33878,netflix-rusza-z-grami-mobilnymi-jako-pierwsi-skorzystaja-polscy-subskrybenci
Podsumowanie
Jak wynika z przeglądu newsów, miniony tydzień okazał się być owocny w rozszerzenia i udoskonalenia w świecie digital marketingu. Co przyniosą następne tygodnie? Odpowiedź już za tydzień! Zachęcamy do śledzenia.