Nowy tydzień rozpoczynamy dawką newsów ze świata marketingu cyfrowego. Wiele zmian i udoskonaleń w Google. Pojawiają się aktualizacje zasad prywatności, nowe etykiety dla tematyki politycznej oraz nowe możliwości w ustalaniu wartości konwersji. W social media wielki powrót po 4 latach nieobecności aplikacji YikYak i narzędzie do analizowania trendów i tematów dyskusji na Snapchacie. Szczegóły w poniższym przeglądzie.
Spis treści:
1. Google wprowadza nowe oznaczenie.
2. Kolejne zmiany dotyczące prywatności!.
3. Nowe możliwości w ustalaniu wartości konwersji.
4. Brak indeksacji 20%.
5. Polecenie: site nie zwraca wszystkich wyników.
6. Błąd 500 może wpłynąć na indeksowanie.
7. Google zmienia tytuły w SERP’ach.
8. Błąd w Top Stories Google.
9. TikTok podjął współpracę z Canvą i Vimeo.
10. Bezpieczeństwo najmłodszych na TikToku.
11. LinkedIn i recenzje usług profili.
12. Szyfrowane rozmowy i treści audio na Messengerze.
13. Twitter testuje tagi w Spaces.
14. Snapchat wprowadza ,,Trendy Snapchata”.
15. Aplikacja YikYak powraca.
15. Podsumowanie.
Google wprowadza nowe oznaczenie
Google wprowadziło nową etykietę dla reklam związanych z tematyką polityczną. Nowe oznaczenie „Paid for by” pozwala sprawdzić jaki podmiot jest w pełni odpowiedzialny za opłacanie określonej reklamy. Tego typu działanie ma zapewnić większą transparentność pośród wyświetlanych reklam.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-ads-paid-for-by-31947.html
Kolejne zmiany dotyczące prywatności!
2 września 2021 roku Google rozpocznie wprowadzanie zmian związanych z filtrowaniem kontrowersyjnych kategorii reklam dla użytkowników, którzy nie są zalogowani lub nie potwierdzili, że mają 18 lat lub więcej.
Zmiany dotyczyć będą kategorii kreacji dotyczących alkoholu, leków na receptę czy treści dla dorosłych. Poprawki nawiązują do uchwalonych wcześniej przepisów. Obowiązywać będą na terenie Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/11012774
Nowe możliwości w ustalaniu wartości konwersji
Google wprowadza możliwość ustalania odmiennej wartości konwersji dla bardziej wartościowych grup odbiorców. Dzięki wprowadzonym zmianom, możliwe będzie ustanowienie wartości konwersji przez przemnożenia go przez odpowiedni współczynnik.
Po zastosowaniu reguł zmiany widoczne będą w kolumnie „Wartość konwersji” w raportach dotyczących konta. Zastosowane reguły będą, także wykorzystywane podczas maksymalizacji liczby konwersji i Docelowego ROAS do ustalania stawek w czasie rzeczywistym.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10896317
Brak indeksacji 20%
John Mueller z Google wyjaśnia, że 20% nieindeksowanej strony mieści się w granicach normy. Jeśli jednak zauważamy, że większa część witryny jest nieindeksowana, może mieć to związek z jakością witryny. Mowa tutaj o ogólnej jakości witryny, a nie tylko o poszczególnych podstronach.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-not-indexing-site/416717/
Polecenie: site nie zwraca wszystkich wyników
Google przypomina, że polecenie wyszukiwania site nie pokazuje wszystkich zaindeksowanych stron w witrynie. Tak więc nie może posłużyć jako narzędzie diagnostyczne, a jedynie jako sposób na zawężone szukanie w obrębie jednej witryny.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-a-site-search-doesnt-show-all-pages/416662/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Błąd 500 może wpłynąć na indeksowanie
Jak wyjaśnia John Mueller z Google, w przypadku jeśli znaczna część witryny posiada kod błędu 500, Google może spowolnić indeksowanie tej witryny. Jeśli problem będzie pojawiał się przez dłuższy czas, adresy URL mogą zostać usunięte z wyników wyszukiwania.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/how-500-error-codes-can-negatively-affect-indexing/416457/
Google zmienia tytuły w SERP’ach
W ostatnim czasie zostały zauważone zmiany w wynikach wyszukiwania. Google od jakiegoś czasu zaczęło , wprowadzać niewielkie zmiany w tytułach. Teraz jednak tytuły zastępowane są inną treścią. Nie wiadomo na jaką skalę takie zmiany są wprowadzane, jednak wielu specjalistów już zmiany zauważyło.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-is-rewriting-title-tags-in-serps/416793/#close
Błąd w Top Stories Google
Google po licznych zgłoszeniach problemów z obrazami w Top Stories w wynikach wyszukiwania, przyznało, że to błąd. Został on przedstawiony na dołączonym obrazku. Problem z prawidłowo wyświetlanymi obrazkami ma duże znaczenie w pozyskiwaniu ruchu przez witryny i nie tylko. Jak informuje Google błąd w dużej mierze został już naprawiony.
Więcej: https://searchengineland.com/top-stories-images-arent-showing-in-google-search-351321
TikTok podjął współpracę z Canvą i Vimeo
Partnerstwo TikToka – najpopularniejszej aplikacji, która bije rekordy wyświetleń i pobrań z największymi platformami do tworzenia treści graficznych i wideo może oznaczać tylko jedno… materiały reklamowe o podwyższonej jakości!
Vimeo Create to opcja, która powstała z myślą o small bussinesach, które dopiero zaczynają działać w obszarze e-marketingu. Narzędzie pozwala dostosować szablon i w kilka minut stworzyć i opublikować reklamę na TikToku. Z kolei na platformie Canvy możemy znaleźć aż 50 gotowych szablonów TikTokowych reklam!
Od tej pory Vimeo i Canva są Partnerami Marketingowymi TikToka.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/08/tiktok-nawiazal-partnerstwo-z-platformami-vimeo-i-canva
Bezpieczeństwo najmłodszych na TikToku
TikTok podejmuje kolejne zmiany, aby podnosić bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników aplikacji. Od tej pory osoby poniżej 16 roku życia, które chcą opublikować film, będą poproszone o wskazanie kto może go odtworzyć. Przewidziane są trzy możliwości wyboru – film prywatny – tylko osoba, która go tworzy może go obejrzeć, film skierowany do znajomych (obserwowani, którzy obserwują też twórcę) i wszyscy obserwujący.
Zmianie ulegnie też możliwość pobierania filmów – od tej pory automatycznie ustawiona będzie opcja braku zgody na pobieranie treści.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/zmiany-w-wiadomosciach-prywatnych-i-powiadomieniach-tiktok-chce-zadbac-o-bezpieczenstwo
LinkedIn i recenzje usług profili
Najnowsza funkcja LinkedIna ma dotyczyć recenzowania profili i przydzielania im ocen. Użytkownicy będą mogli wysyłać prośby o recenzje i je nadzorować. Celem działania jest zebranie opinii na temat umiejętności użytkowników.
Początkowo opcja ma być dostępna jedynie na komputerową wersję strony, jednak w późniejszym czasie ma zostać rozszerzona.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-dodaje-recenzje-uslug-do-profili
Szyfrowane rozmowy i treści audio na Messengerze
Facebook wprowadza kolejną modyfikację w komunikatorze Messenger. Mowa o szyfrowanych end-to-end rozmowach i filmikach wideo.
Twórcy kolejny raz chcą postawić na bezpieczeństwo w sieci. Nowa funkcja ma zwiększyć prywatność i dać większą kontrolę użytkownikom. Zabezpieczenie szyfrowaniem typu end-to-end sprawia, że wiadomość jest zaszyfrowana od momentu jej wysłania do otworzenia przez adresata. Zmianie uległ też przedział czasowy, podczas którego można wyświetlić wiadomość – obecnie wynosi od 5 sekund do 24 godzin. Po tym czasie wiadomość bezpowrotnie znika.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/08/rozmowy-audio-i-wideo-na-messengerze-z-szyfrowaniem-end-to-end
Twitter testuje tagi w Spaces
Jak podaje proto.pl, Twitter testuje kolejną funkcję Spaces, czyli miejsca do rozmów na żywo. Testowanie tagów i ich późniejsze wprowadzenie ma pozwolić dotrzeć do szerszego grona zainteresowanych użytkowników i zwiększyć zasięgi Spaces.
Tagi mają pomóc też użytkownikom w znalezieniu treści, które ich interesują.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-testuje-tematyczne-tagi-w-spaces
Snapchat wprowadza ,,Trendy Snapchata”
Jak podaje socialmediatoday.com, Snapchat wprowadza narzędzie do analizowania trendów i kluczowych tematów dyskusji w aplikacji. Narzędzie to odpowiednik Trendów Googla i odpowiedź na potrzeby marketerów.
Funkcja obejmuje śledzenie snapchatowych trendów, przykładowe Snapy dotyczące wyszukiwanego hasła i case studies.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/snapchat-launches-snapchat-trends-to-highlight-key-topics-of-discussion-i/605143/
Aplikacja YikYak powraca
Po czteroletniej nieobecności doczekaliśmy się powrotu YikYak. Jest to anonimowa aplikacja, w której możemy dzielić się myślami, spostrzeżeniami i podejmować dyskusję z osobami, które znajdują się do 8 kilometrów od nas.
YikYak powstała w 2013 roku. Jej popularność rosła w zawrotnym tempie i już po jakimiś czasie posiadała 200 milionów aktywnych użytkowników. Została wtedy wyceniona na 400 milionów dolarów. Jednak sława aplikacji nie trwała długo – zaczęli ją używać cyberprzestępcy i internetowe trolle, a następnie pojawił się Snapchat, który zagarnął całą popularność.
Obecnie aplikacja dostępna jest jedynie w Stanach Zjednoczonych, ale zapowiedziano rozszerzenie oferty o kolejne kraje.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/yikyak-makes-a-comeback-four-years-after-being-shuttered/605090/
Podsumowanie
Kolejny tydzień, w którym wprowadzone zostały liczne zmiany i udoskonalenia. Już w następny poniedziałek nowa dawka informacji. Zachęcamy do śledzenia.