Nowości ze świata marketingu cyfrowego widoczne są również w sierpniu. Wiele nowego w social media. Na Instagramie debiutuje wyszukiwanie audio, TikTok chce wprowadzić stories do aplikacji, a Twitter testuje funkcje zakupów na profilach biznesowych. Z kolei w Google Ads pojawiła się nowa wersja edytora. Więcej na te oraz inne tematy znajdziesz w poniższym przeglądzie newsów!
Spis treści:
1. Edytor Google Ads wersja 1.7.
2. Google zablokuje kierowanie reklam ze względu na płeć, wiek lub zainteresowania na osoby nieletnie.
3. Modele atrybucji dla reklam w sieci reklamowej YouTube.
4. Google Discovery: tag max podglądu.
5. Google zaleca dodanie adresu URL autora artykułu.
6. Google narzędzie danych uporządkowanych zastąpiło stroną nawigacyjną.
7. Google pokazuje karuzele tanich ofert w mobilnej wyszukiwarce.
8. Nowe opcje bezpieczeństwa na YouTube i YouTube kids.
9. Instagram i wyszukiwanie głosowe.
10. TikTok Stories.
11. Twitter i funkcja zakupów na profilach biznesowych.
12. LinkedIn i spotkania wideo.
13. Podsumowanie.
Edytor Google Ads wersja 1.7
Google wprowadza nową wersję edytora. Aktualizacja obejmuje: zarządzanie reklamami hoteli, pobieranie tylko określonej części kampanii, obsługę reklam audio YouTube oraz tworzenie i edycję formularza kontaktowego.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10993987
Google zablokuje kierowanie reklam ze względu na płeć, wiek lub zainteresowania na osoby nieletnie
W najbliższych miesiącach Google Ads zablokuje kierowanie reklam na osoby poniżej 18 roku życia na podstawie ich wieku, płci czy zainteresowań. Rozszerzone zostaną również zabezpieczenia mające na celu zapobieganie wyświetlania nastolatkom kategorii reklam wrażliwych na wiek.
Więcej: https://searchengineland.com/google-ads-will-soon-block-ad-targeting-based-on-age-gender-or-interests-of-people-under-18-351133
Modele atrybucji dla reklam w sieci reklamowej YouTube
Google zaktualizowało wszystkie modele atrybucji w Google Ads, tak aby obsługiwały reklamy w Youtube i sieci reklamowej. Dodatkowo model atrybucji oparty na danych oprócz kliknięć może teraz mierzyć zaangażowanie wyświetlania z YouTube.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11010970
Google Discovery: tag max podglądu
Google opublikowało informacje jak metatag może zwiększyć liczbę kliknięć w Google Discovery. Mowa tutaj o dyrektywie Max Image Preview, która informuje Google, jaki rozmiar obrazu ma być wyświetlany w podglądzie. Google zaleca ustawienia metatagu, aby Google wyświetlał największy obrazek na stronie. W Google Discovery duże obrazy wyróżniają stronę i zwiększają ruch.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/increase-google-traffic-with-max-image-preview-tag/416123/#close
Google zaleca dodanie adresu URL autora artykułu
Google zaleca dodanie do schematu artykułu informacji o adresie URL autora. Ma to na celu ustalenie właściwego autora, szczególnie w przypadku takich o podobnym nazwisku. Sam znacznik adresu URL autora nie jest nowością, jednak samo zalecenie Google już tak.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-recommends-adding-author-url-in-article-schema/415790/
Google narzędzie danych uporządkowanych zastąpiło stroną nawigacyjną
Przestarzałe narzędzie Google do testowania uporządkowanych danych strukturalnych zostało zastąpione nową stroną. Strona umożliwia przejście do narzędzia Google do testowania elementów rozszerzonych lub do narzędzia Schema.org.
Więcej: https://searchengineland.com/googles-legacy-structured-data-testing-tool-now-is-gone-351128
Google pokazuje karuzele tanich ofert w mobilnej wyszukiwarce
Google wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników pokazuję karuzelę „tanich” produktów. Google wyświetla niedrogie typy produktów, które pasują do szerszego zakresu słów kluczowych z dodaną frazą: tanie.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-affordable-picks-carousel-31911.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Nowe opcje bezpieczeństwa na YouTube i YouTube kids
W nadchodzących tygodniach mają zostać stopniowo wprowadzane ustawienia przesyłanych treści na YT. Ustawienia prywatności przesyłanych materiałów mają umożliwić użytkownikom w przedziale wiekowym 13-17 lat podejmowanie przemyślanych decyzji. Materiały jakie będą przez nich przesyłane, będą miały ustawioną najbardziej prywatną opcję. Będą widoczne tylko dla użytkownika i wybranych przez niego osób.
Więcej: https://polska.googleblog.com/2021/08/nowe-opcje-bezpieczenstwa-i-dbania-o.html
Instagram i wyszukiwanie głosowe
Nowa Instagramowa zakładka Audio, o której pisaliśmy kilka tygodni temu, debiutuje! Funkcja pozwala wyszukiwać Reels, do których użycia wykorzystano interesujący nas dźwięk. Celem działania jest zwiększenie zaangażowania w aplikacji.
Część osób jest zdania, że inspiracją do utworzenia funkcji był TikTok, na którym już od dawna można wyszukiwać dźwięki i interesujące trendy.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/08/nowa-zakladka-audio-juz-na-instagramie
TikTok Stories
Kolejna aplikacja chce dołączyć do grona posiadaczy funkcji stories. Mowa o TikToku i testowaniu najnowszej zakładki służącej do dzielenia się chwilami z codziennego życia. Podobnie jak na Facebooku, Instagramie czy Snapchacie, relacje mają znikać po upływie 24 godzin od momentu publikacji.
Podobieństwo dotyczy też możliwości sprawdzania danych ze statystyk (m.in. liczby osób, które wyświetliły relację) i umieszczania na nich efektów specjalnych, muzyki i napisów.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-testuje-stories
Twitter i funkcja zakupów na profilach biznesowych
Moduł sklepu to najnowsza Twitterowa funkcja, która jest w fazie testów. Opcja ma dotyczyć prezentowania produktów, rozwijania karuzeli i możliwości zdobywania informacji o przedmiotach.
Funkcja przypomina Instagramowy Sklep. Jej celem jest rozwój profili e-commerce i zatrzymanie użytkowników na platformie. Obecnie opcja zakupów testowana jest na kilku markach ze Stanów Zjednoczonych.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-takes-next-steps-into-ecommerce-with-test-of-shopping-module-on-bus/604089/
LinkedIn i spotkania wideo
LinkedIn planuje wprowadzić kolejne ułatwienie! Najnowsza funkcja ma dotyczyć możliwości tworzenia wideokonferencji. Działanie serwisu to kolejna odpowiedź na zmiany, które dyktuje praca hybrydowa i zdalna.
Opcja powstaje we współpracy z Azuro - platformą chmurową Microsoftu.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-umozliwi-tworzenie-spotkan-wideo
Podsumowanie
Kolejny tydzień zakończony sporą dawką nowości. Warto być na bieżąco z tym, co nowego czeka nas na platformach oraz w aplikacjach. Już w przyszłym tygodniu nowa dawka newsów ze świata digital marketingu.