Koniec lipca wniósł kolejne urozmaicenia w świat digital marketingu. Zmiany pojawiają się w dodatkowych opłatach reklam zakupionych w Google Ads i serwisie YouTube. Pojawił się również harmonogram propozycji dotyczących Privacy Sandbox. Na Instagramie wydłużony czas dostępu statystyk profili, tłumaczenia InstaStories i automatyczne napisy do postów. W poniższym przeglądzie więcej informacji na te i inne tematy z marketingu cyfrowego!
Spis treści:
1. Dodatkowe opłaty od 1 października w Google Ads i YouTube.
2. Aktualizacja skryptów (beta).
3. Google Link Spam.
4. Google może usuwać FAQ z wyników rozszerzonych.
5. Korzystanie z operatorów wyszukiwania.
6. Wizytówka firm w Google wyświetla obsługiwane obszary.
7. Instagram wydłuża czas dostępu statystyk profili.
8. Instagram wprowadza tłumaczenia InstaStories.
9. Nowa opcja na Messengerze.
10. Instagram i automatyczne napisy do postów.
11. Podsumowanie.
Dodatkowe opłaty od 1 października w Google Ads i YouTube
Od 1 października Google wprowadza dodatkowe opłaty doliczane do faktur. Opłata dotyczy reklam zakupionych w Google Ads oraz miejsc docelowych w serwisie YouTube zakupionych w ramach rezerwacji. Reklamodawca poniesie dodatkowe koszty w przypadku wyświetlania reklam w Austrii, Francji, Indiach, Włoszech, Hiszpanii, Turcji oraz Wielkiej Brytanii.
Aktualizacja skryptów (beta)
Skrypty Google Ads umożliwiają kontrolowanie danych za pomocą kodu JavaScript. Przykładowe zastosowania skryptów to automatyzacja procedur lub interakcje z danymi zewnętrznymi. W nowej wersji, Google postanowiło całkowicie przebudować background, tak aby umożliwić korzystanie z nowych funkcji interfejsu Google Ads API. Na ten moment wypuszczona została wersja beta. Aby rozpocząć pracę w nowej infrastrukturze, należy użyć przełącznika w górnej części edytora skryptów.
Więcej: https://developers.google.com/google-ads/scripts-beta/docs/start?fbclid=IwAR2qwFNCXlbKixR4ls4JMrMYGPFhr05nMdqs1kWmdi3c4a2m3lJQHR2acGE#beta_information
Google Link Spam
Google 26 lipca rozpoczął aktualizacje algorytmu spamu linków, ma to duży wpływ na skuteczne identyfikowanie i eliminowanie spamu linków. Aktualizacja będzie trwała prawdopodobnie przez dwa tygodnie. Aktualizacja spowoduje nieuchronne zmiany w rankingu. Warto zapoznać się z zaleceniami Google odnośnie typu linków.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-link-spam-update/414623/
Google może usuwać FAQ z wyników rozszerzonych
John Mueller wyjaśnia, dlaczego Google może usunąć FAQ z wyników rozszerzonych. Jak tłumaczy: ,, wykorzystując odpowiednie znaczniki strona kwalifikuje się do wyświetlenia w rozszerzonych wynikach wyszukiwania. Jednak cały czas to Google decyduje co jest wyświetlane’’.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/why-google-may-remove-a-sites-faq-rich-results/414595/
Korzystanie z operatorów wyszukiwania
Google opublikowało stronę zaawansowanej pomocy dotyczącej używania operatorów wyszukiwania Google. Operatory wyszukiwania są bardzo często wykorzystywane do znalezienia nowych informacji o stronie. Również służą jako szybkie sprawdzenie zaindeksowanych zasobów.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-shows-how-to-use-search-operators-for-seo/414377/
Wizytówka firm w Google wyświetla obsługiwane obszary
W ostatnim czasie zostały zauważone zmiany w wyświetlaniu informacji w wizytówkach firm lokalnych. Została dodana informacja dotycząca obsługiwanego obszaru. Pokazuje ona jakie obszary są obsługiwane przez firmę.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-local-business-listing-areas-served-31827.html
Instagram wydłuża czas dostępu statystyk profili
Dobra wiadomość dla osób korzystających z Instagramowych statystyk! Aplikacja postanowiła podwoić liczbę dni, w których dostępne są dane analityczne kont. Jest to wydłużenie z dotychczasowych 30 do obecnych 60 dni.
Działanie ma na celu zebranie większej ilości danych pozwalających analizować profile i mierzyć wyniki na portalu. Instagram obiecuje, że jeszcze tego lata wydłuży dostępności statystyk aż do 90 dni.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-expands-its-insights-data-to-60-days-providing-more-analytical-c/603674/
Instagram wprowadza tłumaczenia InstaStories
Instagram zdecydował się na wprowadzenie tłumaczeń InstaStories. Podczas wyświetlania obcojęzycznych treści, na ekranie użytkownika pojawi się komunikat „Zobacz tłumaczenie”, który pozwoli na przełożenie relacji z 90 języków.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/07/instagram-uruchamia-tlumaczenia-w-relacjach
Nowa opcja na Messengerze
W Światowy Dzień Emoji zostaliśmy poinformowani o nowości, jaką wprowadza komunikator Messenger. Mowa o Soundmojis, czyli emotikonach, które mają opcje odtwarzania głosowego. Rozwiązanie ma wyświetlać się jedynie przy niektórych emoji. Jedną z nich będą skrzypce.
Działanie komunikatora w sprawie dźwiękowych emoji jest odpowiedzią na trendy dotyczące treści audio.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/07/soundmojis-nowa-propozycja-od-messengera
Instagram i automatyczne napisy do postów
Jak podaje socialmediatoday.com, Instagram wprowadza kolejne ułatwienie dla twórców jest to automatyczne dodawanie napisy do postów z dźwiękiem.
Opcja ma zwiększyć dostępność postów głosowych zarówno dla osób niesłyszących, jak i dla tych, którzy są w miejscu publicznym lub transporcie zbiorowym i nie mogą odtworzyć treści audio.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-says-auto-captions-for-feed-posts-are-coming-soon/603267/
Podsumowanie
Lipiec okazał się być miesiącem, w którym wprowadzone zostało wiele zmian dla użytkowników platform i narzędzi marketingu cyfrowego. Z niecierpliwością czekamy na kolejne tygodnie nowości i zmian! Zachęcamy do cotygodniowego śledzenia.