Kolejny tydzień rozpoczyna się dawką newsów ze świata marketingu cyfrowego. Wiele zmian w systemie ostrzeżeń i kar za nieuczciwe zachowanie reklamodawców. Pojawiają się aktualizacje w zakresie strategii inteligentnego określania stawek oraz nowe funkcje w raporcie o bestsellerach. Na Instagramie opcja udostępniania postów w inny niż dotychczas sposób, a TikTok wprowadza nowy format reklamowy. O tych i innych newsach minionego tygodnia poczytać można w poniżej prasówce.
Spis treści:
1. Nowy system ostrzeżeń i kar.
2. Aktualizacja strategii inteligentnego określania stawek.
3. Nowe funkcje w raporcie o bestsellerach.
4. Brak przewagi w SEO hostingu dedykowanego.
5. Błędy przekierowań zmniejszające ruch na stornie.
6. Analiza spadków ruchu w Google.
7. Gra od Google.
8. Instagram i nowa opcja udostępniania postów.
9. 5 polskich marek w rankingu Brand Finance.
10. Twitter usuwa Fleets.
11. TikTok i nowy format reklamowy.
12. Podsumowanie.
Nowy system ostrzeżeń i kar
Google wprowadza program pilotażowy w celu przetestowania nowego systemu ostrzeżeń. Od września 2021 ostrzeżenia będą stosowane za naruszenie zasad dotyczących nieuczciwego zachowania, niezatwierdzonych substancji, niebezpiecznych usług lub produktów.
Restrykcje dotyczące tego typu reklam zostały wprowadzone już jakiś czas temu, jednak teraz wraz z każdym wystosowanym ostrzeżeniem kara będzie coraz większa. Niezastosowanie się do trzeciego „uderzenia” czyli de facto czwartego ostrzeżenia zakończy się permanentną blokadą konta.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10957124
Aktualizacja strategii inteligentnego określania stawek
W najbliższym czasie strategie ustalania stawek „Docelowy CPA” oraz „Docelowy ROAS” w kampaniach standardowych zostaną wycofane. Alternatywą dla nich są zaktualizowane niedawno strategie: „Maksymalizuj liczbę konwersji” z opcjonalny docelowym CPA oraz „Maksymalizuj wartość konwersji” z opcjonalnym docelowym ROAS. Istotne jest, iż aktualizacja dotyczy jedynie strategii na poziomie kampanii, strategie portfolio natomiast zostaną zaktualizowane dopiero w przyszłym roku. Użytkownicy, którzy korzystają ze starych strategii ustalania stawek zostaną poinformowani z wyprzedzeniem zanim ich strategie zostaną automatycznie przełączone. Jak zapewnia Google nie wpłynie to na zachowanie stawek.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10962171
Nowe funkcje w raporcie o bestsellerach
W celu lepszego planowania asortymentu produktów na dynamicznym rynku, Google wprowadza dwie nowe funkcje do raportu o bestsellerach. Pierwszą z nich jest względne zapotrzebowanie, które pomaga ocenić względny popyt pomiędzy produktami w taj same kategorii i kraju. Druga funkcja, czyli historyczne dane o bestsellerach daje możliwość przewidywania trendu sprzedaży w nadchodzącym sezonie poprzez poznanie popularnych produktów z poprzednich okresów zakupowych takich jak Święta czy Czarny Piątek.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10897114
Brak przewagi w SEO hostingu dedykowanego
John Mueller potwierdza, że hosting dedykowany nie daje przewagi w SEO. Jak sam stwierdza, korzystanie z hostingu współdzielonego nie ma negatywnego wpływu na stronę w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo obala mit, że na ranking może wpływać hostowanie „złych” stron na tym samym hostingu. Każda strona jest traktowana na podstawie swojej wartości, a nie na podstawie „sąsiedztwa”.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-no-seo-advantage-to-dedicated-hosting/414066/#close
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Błędy przekierowań zmniejszające ruch na stornie
Bardzo często nieprawidłowe korzystanie z przekierowań może skutkować spadkiem ruchu w witrynie. Najczęściej powtarzane błędy to tworzenie wszystkich przekierowań na stronę główna, a nie na odpowiednik strony. Kolejnym częstym błędem jest tworzenie łańcuchów przekierowań lub tworzenie pętli przekierowań.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/redirect-mistakes/412227/?ver=412227X3
Analiza spadków ruchu w Google
Google na swoim blogu opublikowało kilka porad dotyczących analizy spadków ruchu w wyszukiwarce Google. Zostały przedstawione schematów spadków ruchu oraz wyjaśnienie przyczyn.
Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2021/07/search-traffic-drops
Google odpowiada na 5 pytań związanych z Google News
Google udostępniło kilka statystyk, które mogą być pomocne dla właścicieli witryn. Dzięki informacjom jakie zostały udostępnione, można zrozumieć jak wiadomości pojawiają się w takich miejscach.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-shares-5-insights-into-appearing-in-google-news/413719/
Gra od Google
W dniu rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Tokio, Google stworzyło grę. Gra była dostępna po przejściu do wyszukiwarki. Była to kolejna niespodzianka od Google z okazji jakiegoś wydarzenia.
Więcej: https://www.benchmark.pl/aktualnosci/gra-google-igrzyska-olimpijskie-doodle.html
Instagram i nowa opcja udostępniania postów
Nowa funkcja udostępniania postów będzie możliwa za pośrednictwem naklejki. Użytkownicy będą mogli oprócz udostępniania postu, dodać do niego swoje zdjęcie lub filmik. Działanie ma zachęcić do bardziej kreatywnego repostowania treści.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/07/testy-nowej-naklejki-na-instagramie-do-ponownego-udostepniania
5 polskich marek w rankingu Brand Finance
Europejski ranking Brand Finance wyłonił 500 najbardziej wartościowych marek w Europie. Na liście znalazły się nasze rodzime marki: PKO Bank Polski, Biedronka, PZU, PKN, Orlen, Asseco.
Z raportu można odczytać, że zeszłoroczna pandemia przyczyniła się do spadku wartości marek o 10%. Ciekawym faktem jest też to, że ponad połowa marek, które znalazły się w rankingu pochodzi z UK, Niemiec i Francji.
Więcej: https://marketingprzykawie.pl/espresso/piec-polskich-marek-europejskim-rankingu-brand-finance/
Twitter usuwa Fleets
Jak podaje proto.pl, Twitter usuwa Fleets, czyli odpowiednik instagramowych relacji. Storiesy znikną ze strony do 3 sierpnia 2021 roku. Na twitterowym blogu można przeczytać, że Fleets miało zachęcić użytkowników do rozpoczęcia dyskusji.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-wycofuje-fleets
TikTok i nowy format reklamowy
TikTok wprowadził nowy format reklamowy! Spark Ads to nowy typ reklam, który umożliwia markom rozpowszechnianie lokalnych treści promocyjnych na większą skalę.
Za pomocą Sparks Ads można umieszczać filmy In-Feed lub TopView w kanale „Dla Ciebie”, wśród treści generowanych przez użytkowników.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-wprowadza-spark-ads-nowy-format-reklamowy
Podsumowanie
Jak wynika z powyższego przeglądu, zmiany wprowadzane są na bieżąco w narzędziach i platformach marketingu cyfrowego. Co tydzień dynamicznie wprowadzane są nowości i udoskonalenia dla użytkowników. Już w przyszłym tygodniu wracamy z kolejnymi newsami. Zachęcamy do śledzenia.