Kolejne nowości minionego tygodnia, wnoszą zmiany głównie w social media. YouTube Shorts jest już dostępne dla użytkowników. Ponadto YouTube wprowadza karty osiągnięć kanału. Z kolei TikTok dodaje rekrutacje wideo oraz oferuje użytkownikom darmowe przez 3 miesiące korzystanie ze Spotify Premium. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o nowościach ze świata digital marketingu, koniecznie zajrzyj do poniższego przeglądu newsów!
Spis treści:
1. Tworzenie kont MCK.
2. Zmiana zasad Google Merchant Center.
3. Nowości dla reklam w aplikacji.
4. Rozszerzenia wideo w Microsoft Ads.
5. Wykrywanie błędu soft 404 w Google.
6. Nowe dane strukturalne dla ofert pracy.
7. Ukrywanie linków affiliate.
8. Czy warto uzupełniać meta descritpion?
9. YouTube Shorts już w Polsce.
10. Clubhouse rozpoczyna współpracę z TED.
11. Spotify Premium dostępne dla użytkowników TikToka.
12. YouTube i karty osiągnięć kanału.
13. TikTok i rekrutacja wideo.
14. Narodowy Bank Polski zmienia logo.
15. Badanie IQS i siła influencerów.
16. Podsumowanie.
Tworzenie kont MCK
Google umożliwiło tworzenie podrzędnych kont menadżera w prostszy sposób. Do tej pory tworzenie konta MCK było możliwe jedynie na stronie głównej konta menadżera. Teraz podrzędne konto można utworzyć klikając w ,,Ustawienia”, a następnie ,,Ustawienia subkonta” w lewej części strony swojego menadżera. Dzięki tej zmianie nie ma potrzeby przypisywania użytkownika do podrzędnego konta. Ponadto istnieje możliwość usuwania użytkowników z podrzędnych kont menadżera. Dzięki temu zmieszczenie się w limicie 20 kont Google Ads na konto Google staje się łatwiejsze.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10922538
Zmiana zasad Google Merchant Center
Od sierpnia 2021 r. sprzedawcy będą musieli podać tylko jedną informację kontaktową. Wcześniej byli oni zobowiązani do udostępnienia co najmniej 2 z 3 rodzajów takich informacji. Dodatkowo oprócz numeru telefonu, adresu fizycznego oraz adresu e-mail sprzedawcy będą mieli do wyboru np. formularz “skontaktuj się z nami” oraz link do profilu firmy w mediach społecznościowych.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/10599909
Nowości dla reklam w aplikacji
W roku 2020 Google wprowadziło kampanie budujące zaangażowanie w aplikacje (Ace) na swojej platformie reklamowej. Już niedługo strategia określania stawek na podstawie docelowego zwrotu z nakładów na reklamę (tROAS) zawita w kampaniach Ace na Androida. Pomoże to zmaksymalizować rentowność poprzez utrzymanie lojalnych i aktywnych użytkowników.
Oprócz tROAS dla Ace Google ogłosiło więcej funkcji, które w przyszłości pozwolą znaleźć I utrzymać bazę cennych użytkowników.
Więcej: https://blog.google/products/admob/new-ways-grow-your-games-business-sustainably/
Rozszerzenia wideo w Microsoft Ads
Microsoft wprowadza nowe rozszerzenie. Rozszerzenia wideo dostępne są dla wszystkich reklamodawców na całym świecie. W ramach zintegrowanego rozwiązania przesłane do rozszerzeń filmy wideo są również uwzględniane w Bibliotece wideo, której można używać w zasobach Microsoft Audience Network Video Ad.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/july-2021/video-extensions-stand-out-with-eye-catching-video-ads
Wykrywanie błędu soft 404 w Google
Około miesiąc temu Google poinformował, że zmienił sposób klasyfikacji błędu soft 404. Google wykrywa błąd 404 na podstawie adresu URL, ale także typu urządzenia. To może spowodować inne przypisanie błędu na urządzeniach mobilnych i na komputerach.
Więcej: https://searchengineland.com/google-now-does-soft-404-detection-by-device-type-350321
Nowe dane strukturalne dla ofert pracy
Google dodaje nowe znaczniki danych strukturalnych, które mają na celu wyróżnienie ofert pracy, szczególnie tych które oferują prosty proces składania wniosków. Daje to kandydatom możliwość bezpośredniego aplikowania z witryny pracodawcy. Dodatkowo Google wprowadza nową politykę treści redakcyjnych, aby kandydaci mogli lepiej zrozumieć ofertę pracy.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-launches-new-structured-data-for-job-listings/413345/
Ukrywanie linków affiliate
John Mueller z Google odpowiada czy warto ukrywać linki afiliacyjne przed wyszukiwarkami. Pytanie o tyle jest ciekawe, że ukrywanie treści przed wyszukiwarką jest niezgodne z zaleceniami. W odpowiedzi możemy się dowiedzieć, że takie linki mogą być wykorzystywane, jednak muszą być odpowiednio oznaczone i muszą dostarczać unikalnych treści.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-on-whether-sites-should-hide-affiliate-links/413358/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Czy warto uzupełniać meta descritpion?
Znacznik meta description w Google przechodził wiele modernizacji w przeciągu kilku lat. Nastaje pytanie czy w dalszym ciągu należy przykładać uwagę do optymalizacji tego znacznika.
Google zaleca , aby każda strona posiadała opis, jednak Google sam generuje opis strony i użytkownik nie ma na to stuprocentowego wpływu.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/when-to-write-meta-descriptions/264057/#close
YouTube Shorts już w Polsce
14 lipca serwis YouTube uruchomił w Polsce YouTube Shorts Beta!
To wspaniała wiadomość dla fanów aplikacji. Opcja umożliwia publikowanie krótkich filmików nagranych telefonem. Do wideo można dodać różne efekty obejmujące krótkie teksty, klipy z galerii czy ścieżki dźwiękowe.
YouTube Shorts Beta dostępne jest w jednej z zakładek, a wyświetlanie filmików odbywa się za pomocą nowego, pionowego odtwarzacza.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/youtube-shorts-juz-niedlugo-w-polsce
Clubhouse rozpoczyna współpracę z TED
O Clubhouse zrobiło się głośno pod koniec 2020 roku. Aplikacja jawiła się jako ekskluzywna i niedostępna dla wszystkich - dostęp do platformy można było uzyskać poprzez zaproszenie od osoby, która była już tam zarejestrowana.
Boom na aplikacje się nie utrzymał i platforma musiała rozpocząć poszukiwania rozwiązań, aby zatrzymać użytkowników. Z tego powodu w poniedziałek 12 lipca rozpoczęła współpracę z marką konferencji naukowych TED. Od tej pory na aplikacji można wysłuchiwać treści stworzonych przy współpracy tych dwóch marek.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/07/clubhouse-walczy-o-powrot-uzytkownikow-i-rozpoczal-wspolprace-z-ted
Spotify Premium dostępne dla użytkowników TikToka
Jak podaje socialpress.pl, aplikacja TikTok nawiązała współpracę z platformą Spotify! Dzięki niej użytkownicy TT będą mogli słuchać muzyki bez reklam w serwisie Spotify przez 3 miesiące za darmo!
Z promocji skorzystać mogą osoby pełnoletnie, które do tej pory nie korzystały z usługi darmowego Spotify Premium i posiadają aktywny profil na TikToku.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/07/spotify-premium-bedzie-dostepne-za-darmo-dla-uzytkownikow-tiktoka
YouTube i karty osiągnięć kanału
Najnowsza opcja dostępna w panelu YouTube ma zachęcać twórców do aktywności na kanałach. Opcja ma szczególnie trafiać do początkujących youtuberów, którym ciężko jest zdobyć popularność i znaleźć rzeszę fanów.
Karta osiągnięć ma motywować do dalszego publikowania treści. Opcja dotyczy możliwości zdobycia osiągnięć, do których zaliczyć można m.in.: 500 wyświetleń filmów, 20 godzin oglądania treści na kanale, czy zdobycie 300 subskrybentów.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/youtube-dodaje-karty-osiagniec-kanalu-zachecic-tworcow-do-aktywnosci
TikTok i rekrutacja wideo
TikTok otworzył możliwość rekrutacji m.in. do Targetu, WWE czy Forever 21 poprzez zamieszczanie CV w formie wideo!
To nowoczesne podejście opiera się na udostępnieniu filmiku, w którym przedstawiamy swoje umiejętności, predyspozycje i doświadczenie. Aplikacja wierzy, że ten sposób pozyskiwania pracowników stanie się nową formą rekrutacji i pozwoli dotrzeć do kreatywnych osób.
Obecnie program dostępny jest jedynie w Stanach Zjednoczonych, a rekrutacja do poszczególnych marek trwa do końca lipca.
Więcej: https://nowymarketing.pl/a/33327,cv-w-formie-filmiku-czyli-rekrutacja-przez-tiktoka
Narodowy Bank Polski zmienia logo
NBP postanowił odświeżyć swoje logo i od 9 lipca możemy podziwiać jego nową wersję.
Zmiana dotyczy czcionki, kolorów i emblematu. Nowa identyfikacja wizualna to złoto-granatowe barwy, dwa nowe emblematy w postaci drzwi do skarbca NBP i orła z budynkiem skarbca.
Zmiany doczekało się też hasło NBP, które od teraz brzmi: „Dbamy o wartość polskiego pieniądza”.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/narodowy-bank-polski-zmienia-logo
Badanie IQS i siła influencerów
Agencja badawcza IQS sprawdziła siłę influencerów w Polsce i to jaki odsetek Polaków śledzi jednego i więcej influencerów w sieci.
Dane pokazały, że aż 21 milionów Polaków obserwuje kogoś w social mediach. Najczęstszą wskazywaną odpowiedzią były osoby działające na Instagramie. Na kolejnych miejscach znalazły się konta na TikToku, YouTubie i Facebooku.
Więcej: https://marketingprzykawie.pl/espresso/96-proc-polakow-sledzi-w-social-media-przynajmniej-jednego-influencera-badanie-iqs/
Podsumowanie
Miniony tydzień wniósł wiele udoskonaleń i nowinek w świat digital marketingu. Dynamicznie rozwija się social media, wprowadzając kolejne udoskonalenia. Już za tydzień kolejna dawka nowości!