Nowości w świecie marketingowym minionego tygodnia, to przede wszystkim udoskonalanie usług dla reklamodawców oraz użytkowników. Microsoft chce wprowadzić automatyczną strategię ustalania stawek, Google Maps testuje lokalne reklamy w sugerowanych wynikach wyszukiwarki, a Social Media walczą z dezinformacją na Twitterze. Te i wiele innych nowinek znajdziecie w poniższej prasówce!
Spis treści:
1. Reklamy lokalne w podpowiedziach Google Maps.
2. Zmiany w Bing Ads.
3. Google rozwiązało problem z indeksowaniem.
4. Google dementuje mity dotyczące indeksowania fragmentów.
5. Google może subskrybować powiadomienia push.
6. Systemy reklamowe przestaną korzystać z cookie's.
7. Nowe możliwości na IGTV.
8. Dezinformacja na Twitterze.
9. Ograniczenia wiekowe w postach reklamowych na Instagramie.
10. Nowe funkcje w wydarzeniach online na LinkedIn.
11. Podsumowanie.
Reklamy lokalne w podpowiedziach Google Maps
Goolge w ostatnim czasie zaczął testować reklamy lokalnych firm w sugerowanych wynikach wyszukiwarki Google Maps. Zmiany te zostały zauważone przez jednego z użytkowników. Google potwierdziło, że rozpoczęło tego typu eksperyment – „Nieustannie testujemy nowe sposoby ulepszania naszych usług dla reklamodawców i użytkowników, ale oficjalnie w tym temacie nie mamy nic do ogłoszenia” powiedział rzecznik w oświadczeniu.
Nie od dzisiaj wiadomo, że Google eksperymentuje ze sposobami dotarcia reklam do użytkowników, jednak autosugestia w wyszukiwarce jako reklama jest prawdopodobnie pierwszym tego typu eksperymentem.
Więcej: https://searchengineland.com/google-tests-local-ads-in-maps-auto-suggest-results-342233
Zmiany w Bing Ads
Platforma reklamowa Microsoftu wprowadza nową automatyczną strategie ustalania stawek – Docelowy ROAS.
Strategia ta podobnie jak w Google Ads automatycznie ustala stawki w czasie aukcji, aby pomóc uzyskać większy przychód lub wartość konwersji dla ustalonego wcześniej docelowego ROASu. Opcja ta jest już dostępna na całym świecie w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz produktowych. Microsoft zaleca zebranie przynajmniej 50 konwersji aby strategia działała skuteczniej.
Microsoft zaleca również, aby nie zmieniać stawek za słowa kluczowe w kampaniach, które korzystają z docelowego ROASu. Dzięki określonej strategii ustalania stawek system będzie mieć pełną kontrolę nad optymalizacją.
Google rozwiązało problem z indeksowaniem
Google poinformowało, że rozwiązało 99% problemów z indeksowaniem. Istnieją skrajne przypadki, które zostaną naprawione na przestrzeni tygodnia. Aktualnie nie występują problemy z indeksowaniem. Oznacza to, że strona nie będzie miała problemów z pojawieniem się w organicznych wynikach wyszukiwania.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-fixed-big-indexing-issues-30295.html
Google dementuje mity dotyczące indeksowania fragmentów
Last week, we shared about how we will soon identify individual passages of a web page to better understand how relevant a page is to a search. This will be a global change improving 7% of queries:https://t.co/iQoXktmSkt
— Google SearchLiaison (@searchliaison) October 20, 2020
In this thread, more about how it works…. pic.twitter.com/2oqdoCkt6r
Google dostarcza więcej informacji na temat indeksowania zawartości na stronie internetowej. Jak podano do wiadomości, sposób indeksowania treści nie ulegnie zmianie. Google nadal indeksuje i przetwarza informacje o całej witrynie, jednak ich fragmenty będą dodatkowym czynnikiem rankingowym. Aktualnie ta funkcjonalność nie jest udostępniona, nastąpi to w najbliższych miesiącach.
Więcej: https://twitter.com/searchliaison/status/1318609607216959490
Google może subskrybować powiadomienia push
Nowa funkcja Chrome 86 pozwala identyfikować złośliwe powiadomienia push w celu ich zablokowania. Jednak Google oświadczyło, że nie subskrybuje wszystkich komunikatów, tylko okazjonalnie. Jeśli okaże się, że wiadomość jest niepożądana, to strona internetowa, może zostać zablokowana przez Chrome. W przypadku blokady użytkownik ma 30 dni na naprawienie problemu.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-can-subscribe-to-push-notifications/385196/
Systemy reklamowe przestaną korzystać z cookie's
To bardzo daleko idące przewidywania, ale faktem jest, że już niedługo Chrome będzie blokować pliki cookie’s, jeśli nie mają parametrów potwierdzających bezpieczeństwo. Natomiast od 2022 r. ta najpopularniejsza przeglądarka będzie blokować śledzenie działań i ruchów użytkowników między stronami za pomocą plików cookie. Dodajmy, że mechanizm ograniczający dostęp do cookies zewnętrznym stronom (third-party cookies) działa już w Firefoxie i Safari.
Inżynierowie Google zapowiadają stworzenie, jako następstwo plików cookies, pięciu różnych interfejsów API udostępnionych dla reklamodawców.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Nowe możliwości na IGTV
Podczas trwania transmisji live, pokażą się odznaki - użytkownicy będą mogli wysyłać je twórcom, wpłacając wcześniej odpowiednią opłatę. Koszt odznaki to od 0,99 dolarów za jedno serce, do 4,99 dolarów za trzy serca.
Serwis postanowił również rozszerzyć wersję beta reklam na większe grono użytkowników w USA. Tego typu format sprawdził się w testach, dlatego Instagram chce stopniowo wprowadzać to rozwiązanie na coraz większe grupy odbiorców.
Wszystkie te rozwiązania mają za zadanie przyciągnąć jak największą liczbę twórców na Instagrama i IGTV.
Więcej: https://socialpress.pl/2020/10/igtv-z-nowymi-mozliwosciami-zarabiania-pieniedzy-przez-tworcow
Dezinformacja na Twitterze
Twitter dodaje nowe ostrzeżenia dla użytkowników!
Ostrzeżenie będzie pojawiało się zawsze wtedy, gdy użytkownik będzie chciał udostępnić dalej tweeta z niepotwierdzoną informacją. Wprowadzenie tego typu rozwiązania ma zapobiec rozprzestrzenianiu się fałszywych informacji o wątpliwej treści. Dzięki zastosowaniu ostrzeżenia, użytkownicy będą zmuszeni do szerszego dodawania własnej opinii oraz refleksji nad udostępnianymi tweetami.
Więcej: https://socialpress.pl/2020/10/twitter-dodaje-nowe-ostrzezenia-przed-dezinformacja
Ograniczenia wiekowe w postach reklamowych na Instagramie
Instagram wprowadza nowe ograniczenia wiekowe do postów tworzonych przez reklamodawców! Chce on zmniejszyć ilość treści reklamowych niedostosowanych, np. do osób nieletnich.
Ograniczenie w serwisie chronić będzie zarówno najmłodszych jak i marki. Zdarzają się bowiem zarzuty, że promowane przez nich wartości narażają najmłodszych użytkowników. Od teraz każda firma będzie mogła więc ustalić minimalny wiek odbiorcy.
Więcej: https://socialpress.pl/2020/10/instagram-dodaje-ograniczenia-wiekowe-w-postach-reklamowych
Nowe funkcje w wydarzeniach online na LinkedIn
Wydarzenia online na Linkedinie poszerzone o nowe funkcje!
Serwis wprowadza opcje dotyczące odkrywania eventów, promocji, gromadzenia danych o uczestnikach oraz możliwość prowadzenia wideorozmów bezpośrednio w wiadomościach prywatnych.
W zakładce Moja Sieć będą się pojawiać spersonalizowane rekomendacje wydarzeń online. Użytkownicy będą otrzymywać cotygodniowe maile od portalu społecznościowego, w których znajdą się podsumowania minionych internetowych eventów, a obserwatorzy stron firmowych będą dostawać powiadomienia za każdym razem, gdy te utworzą nowe wydarzenie.
Serwis jednak zastrzega, że alerty wysyłane będą jedynie do obserwatorów, którzy zdaniem jego zdaniem są „najbardziej skłonni do uczestnictwa w oparciu o różne kryteria, takie jak ich zainteresowania”.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-dodaje-nowe-funkcje-do-prowadzenia-wydarzen-online
Podsumowanie
Miniony tydzień wniósł nowinki głównie w Social Media. Nowe możliwości reklamowe, a co za tym idzie możliwość zarabiania pieniędzy przez twórców, walka z dezinformacją na platformach i nowe funkcje w Chromie blokujące push. Co przyniesie kolejny tydzień?
Bądźcie na bieżąco! Nowa dawka newsów już w poniedziałek!