Przełom czerwca i lipca, to kolejne nowości ukazujące się w świecie marketingu cyfrowego. Zapowiedziane zmiany obejmą przede wszystkim zasady form płatności w Google Merchant Center. Z kolei w social media zapowiedzi nowej platformy dla pisarzy i podcasterów od Facebooka, a TikTok wydłuża czas nagrywania filmów. Szczegóły w poniższym przeglądzie newsów!
Spis treści:
1. Zmiany zasad Google Merchant Center.
2. Przypomnienie o zakończeniu obsługiwania nowych słów kluczowych z modyfikatorem dopasowania przybliżonego.
3. Przesunięcie planu zablokowania third-party cookies na rok 2023.
4. Niemożliwe do pominięcia reklamy In-Stream w bloku reklamowym.
5. Porady ekspertów dotyczące poprawy wydajności względem Google Core Web Vitals.
6. Druga część aktualizacji algorytmu spamu w Google.
7. Google użył MUM w wynikach wyszukiwania.
8. Indeksowanie treści.
9. Aktualizacja algorytmu Google lipiec 2021.
10. TikTok wprowadza nagrywanie dłuższych filmów.
11. Facebook testuje nową platformę.
12. TikTok bada wyniki reklamowe marek.
13. Twitter testuje Super Follows i Ticketed Spaces.
14. YouTube wprowadza pakiet 4K Plus dla fanów sportu.
15. Podsumowanie.
Zmiany zasad Google Merchant Center
Od 28.06.2021 akceptowane formy płatności nie muszą pojawiać się na stronie internetowej przed rozpoczęciem procesu realizacji transakcji. Wciąż jednak sprzedawcy mają obowiązek zapewnić klientom możliwość dokonania zakupu przy użyciu co najmniej jednej konwencjonalnej metody płatności.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/10773821
Przypomnienie o zakończeniu obsługiwania nowych słów kluczowych z modyfikatorem dopasowania przybliżonego
W lutym Google powiadomiło o uproszczeniu typów dopasowania, łącząc dopasowanie do wyrażenia z modyfikatorem dopasowania przybliżonego (BMM). Słowa kluczowe: +słowo +kluczowe oraz „słowo kluczowe” mają teraz identyczne dopasowanie.
Końcem lipca tworzenie nowych słów kluczowych z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będzie niemożliwe. Powstałe wcześniej słowa z BMM wciąż będą funkcjonować przy użyciu zaktualizowanego zachowania, jednak przy okazji edycji tekstu słowa kluczowego Google poprosi o zamianę go na dopasowanie do wyrażenia.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10877504?dark=0
Przesunięcie planu zablokowania third-party cookies na rok 2023
Google odkłada plan blokowania third-party cookies w przeglądarce Chrome do 2023 roku. Przesunięcie terminu ma na celu umożliwienie społeczności internetowej, organom regulacyjnym i reklamodawcom pełne zrozumienie i dostosowanie działań. Dla marketerów będzie to oznaczać więcej czasu na opracowanie strategii i znalezienie rozwiązań technologicznych w świecie bez plików cookies.
Więcej: https://searchengineland.com/google-pushes-back-plan-to-block-third-party-cookies-until-2023-349877
Niemożliwe do pominięcia reklamy In-Stream w bloku reklamowym
Już niedługo dwie, niemożliwe do pominięcia reklamy In-Stream będą mogły wyświetlać się jedna po drugiej. Obecnie w bloku reklamowym uwzględniane są możliwe do pominięcia reklamy In-Stream oraz reklamy w przerywniku. Stosowanie takiego rozwiązania ma na celu minimalizacje przerw w oglądaniu, przy zachowaniu takiej samej ilości wyświetlanych reklam.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10879439?hl=pl
Porady ekspertów dotyczące poprawy wydajności względem Google Core Web Vitals
Głównym problemem nowoczesnych witryn są multimedia, które wykorzystują duże zasoby sieciowe. To może powodować powolne ładowanie strony w zależności od wykorzystywanej sieci. Dlatego tak ważna jest optymalizacja mediów znajdujących się na stronie. Dodatkowo w artykule można znaleźć wiele innych ciekawych porad.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/expert-web-performance-tips/411126/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Druga część aktualizacji algorytmu spamu w Google
Google potwierdziło druga część aktualizacji algorytmu wyszukiwania, który dotyczy spamu. Została ona wprowadzona jednego dnia i miała globalny wpływ na wyniki wyszukiwania. Zaskakujące są wypowiedzi społeczności SEO, gdzie zmiany są niezauważalne, a śledzone strony spamu w dalszym ciągu utrzymują swoje pozycje.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-spam-update-part-two-31674.html
Google użył MUM w wynikach wyszukiwania
Google ogłosiło jeden z pierwszych przypadków wykorzystania MUM (Multitask Unified Model). Został on wykorzystany do identyfikacji ponad 800 odmian nazw szczepionek. Warto zaznaczyć, że identyfikacja odbyła się w ponad 50 językach. Wykorzystanie MUM umożliwiło szybko dostarczyć użytkownikom informacji.
Więcej: https://blog.google/products/search/how-mum-improved-google-searches-vaccine-information/
Indeksowanie treści
Głównym aspektem indeksowania treści jest jakość. Jak informuje Google, zmuszenie do indeksowania czegoś nie oznacza, że strona będzie widoczna. Indeksowanie treści może zająć od kilku godzin do nawet kilku tygodni. W artykule zostało podane kilka metod na przyspieszenie indeksowania treści.
Więcej: https://searchengineland.com/google-on-how-long-it-takes-for-seos-to-be-indexed-and-ranked-349998
Aktualizacja algorytmu Google lipiec 2021
Google kontynuuje zapowiadaną lipcową aktualizację algorytmu. Ostatnia aktualizacja zajęła 10 dni. Dlatego najbliższy okres może nieść zmiany w rankingu wyszukiwania. Co może oznaczać spadki lub wzrosty pozycji.
Więcej: https://searchengineland.com/google-july-2021-core-update-rolling-out-now-350176
TikTok wprowadza nagrywanie dłuższych filmów
Jak podaje proto.pl TikTok wprowadza możliwość nagrywania dłuższych filmów. Od teraz treści w serwisie będą mogły trwać nawet 3 minuty! To duża zmiana- dotąd twórcy mogli nagrywać swoje filmiki tylko do 60 sekund. Wydłużenie czasu ma pozwolić na budowanie bardziej kreatywnych treści bez potrzeby dzielenia ich na części.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-umozliwia-nagrywanie-dluzszych-wideo
Facebook testuje nową platformę
Facebook rozpoczął testy nad nową platformą dla pisarzy i podcasterów. Mowa o Bulletin - miejscu, które ma zrzeszać te dwie grupy twórców i dawać możliwość tworzenia treści. Wszyscy twórcy będą mogli tworzyć swoje indywidualne strony od podstaw. Dochód uzyskany z płatnych treści ma w całości trafiać do twórców.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/07/bulletin-nowa-platforma-dla-pisarzy-i-podcasterow-od-facebooka
TikTok bada wyniki reklamowe marek
TikTok postanowił skupić się na badaniu i analizowaniu wyników marki, aby firmy zyskały możliwość bardziej przejrzystego wglądu do danych i możliwości ich optymalizacji. Całość działań dotyczy ankietowania użytkowników aplikacji na temat promowanych kampanii. W tym celu użytkownicy aplikacji będą mieli za zadanie odpowiedzieć na jedno z czterech pytań wyświetlających się w zakładce „Dla Ciebie”.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-adds-brand-lift-study-option-to-help-advertisers-glean-more-insight/602242/
Twitter testuje Super Follows i Ticketed Spaces
Twitter rozpoczął testy nad nowymi opcjami aplikacji. Narzędzia mają pomóc w zarabianiu na publikowanych treściach w serwisie. Już niedługo użytkownicy będą mogli dokonywać opłat za treści audio (dzięki narzędziu Ticketed Spaces). Natomiast Super Follows będzie się opierał na możliwości płatnej subskrypcji, za którą użytkownicy otrzymają dostęp do dodatkowych treści ulubionych twórców.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/06/twitter-testuje-ticketed-spaces-i-super-follows
YouTube wprowadza pakiet 4K Plus dla fanów sportu
Serwis YouTube postanowił skupić się na kibicach sportowych i wprowadził nową jakość 4K Plus. Poprawie uległ też dźwięk. Działanie ma na celu poprawę wrażeń i podniesienie komfortu odbioru. Dodatkowo stworzono pakiet, który pozwala wyszukiwać ulubione rozgrywki i nagrywać je bez limitu. Jego cena to około 80 złotych.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/06/youtube-stworzyl-nowy-pakiet-4-k-plus-dla-fanow-sportu
Podsumowanie
Kolejny owocny tydzień z aktualizacjami i zmianami w marketingu cyfrowym. Z niecierpliwością wyczekujemy dawki newsów, które ukażą się już w następny poniedziałek. Zachęcamy do śledzenia!