Druga połowa czerwca, to szereg newsów w świecie digital marketingu. Trwają prace nad utworzeniem studia do zarządzania i tworzenia projektów reklam od Google – Ads Creative Studio. YouTube upraszcza proces tworzenia reklam wideo. Social media rozszerza funkcje swoich aplikacji o większe możliwości kontroli w grupach na Facebooku, a także planuje wprowadzić pokoje audio i podcastów. Więcej znaleźć można w poniżej zamieszczonych newsach minionego tygodnia!
Spis treści:
1. Ads Creative Studio.
2. Łatwiejsze reklamy wideo na YouTube.
3. Google Merchant Center wprowadza zmiany.
4. John Mueller podpowiada, gdzie umieścić słowa kluczowe na stronie.
5. Nowa aktualizacja algorytmu spamu w Google.
6. Google pokazuje w karuzeli inne strony niż tylko AMP.
7. Shopify umożliwia edycję pliku robots.txt.
8. Facebook i funkcja pokoi audio i podcastów.
9. TikTok wprowadza nową funkcję Jump.
10. Facebook i nowa funkcja kontroli w grupach.
11. Instagram testuje ,,Fan Club” Stories.
12. Podsumowanie.
Ads Creative Studio
Google zapowiedziało, że pracuje nad studiem do zarządzania i tworzenia projektów reklam internetowych. Na tę chwilę wiadomo o niektórych narzędziach, jakie pojawią się w serwisie.
Dynamic display i HTML5 – generowanie niestandardowych i interaktywnych kreacji. Director Mix - tworzenie materiałów i reklam wideo. Audio Mixer -tworzenie reklam audio.
Ads Creative Studio będzie dostępne w lipcu dla klientów Display & Video 360 i wrześniu dla wybranych klientów YouTube Ads, jednak tylko w wersji demo.
Więcej: https://www.blog.google/products/ads-commerce/ads-creative-studio-launch-cannes/,
https://dailyweb.pl/canva-doczeka-sie-wreszcie-konkurencji-google-szykuje-swoje-studio-do-reklam/
Łatwiejsze reklamy wideo na YouTube
Google uprościło proces tworzenia reklam wideo w YouTube dla małych firm. Reklamodawcy nie muszą mieć dostępu do pełnej funkcjonalności Google Ads. Reklamę wideo mogą stworzyć dodając film, wybierając odbiorców i określając budżet.
Więcej: https://searchengineland.com/google-simplifies-youtube-ad-creation- for-smbs-349736
Google Merchant Center wprowadza zmiany
Google Merchant Center wprowadza zmiany dotyczące niedokładnej dostępności produktów. Jeśli produkt wyświetlany jest jako dostępny, ale po przejściu do płatności widnieje już jako niedostępny zniechęca to klientów do zakupów.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/10725932
John Mueller podpowiada, gdzie umieścić słowa kluczowe na stronie
John Mueller został zapytany o umieszczanie słów kluczowych na stronie, a szczególnie na takiej, która zawiera długi artykuł. Jego poradą było, aby frazy kluczowe dodawać w takich miejsca jak: tytuły, nagłówki, podtytuły i podpisy obrazów co umożliwi zorientowanie się użytkownikowi oraz Google jakiej frazy dotyczy strona.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/john-mueller-on-keyword-placement-on-a-page/411160/
Nowa aktualizacja algorytmu spamu w Google
Nowa aktualizacja algorytmu do zwalczania spamu została potwierdzona przez Danny Sullivan z Google. Aktualizacja została zakończona 23 czerwca 2021r, kolejna ma zostać wprowadzona już w przyszłym tygodniu.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-rolls-out-new-spam-update/411526/#close
Google pokazuje w karuzeli inne strony niż tylko AMP
Google zezwolił na wyświetlanie stron w karuzeli innych niż AMP z najlepszymi artykułami. Wraz z tą zmiana czynnikiem rankingowym w Top Stories stanie się jakość strony. Daje to szerokie możliwości wydawcom do odpowiedniej optymalizacji stron i wyprzedzenia konkurencji.
Więcej: https://searchengineland.com/google-top-stories-carousel-now-showing-non-amp-listings-349826
Shopify umożliwia edycję pliku robots.txt
Shopify udostępnił możliwość modyfikacji i edycje pliku robots.txt. Wcześniej obsługa tego pliku odbywała się automatycznie. Teraz jednak użytkownicy będą mieć możliwość zmian lub pozostawienie w dalszym ciągu automatycznej obsługi tego pliku.
Więcej: https://www.seroundtable.com/shopify-now-lets-you-edit-your-robots-txt-file-31639.html
Facebook i funkcja pokoi audio i podcastów
Od kilku miesięcy można zauważyć wzrost popularności podcastów i rozmów głosowych na portalach społecznościowych. Po sukcesie aplikacji Clubhouse, która opierała się jedynie na rozmowach użytkowników nadszedł czas na Facebooka!
To już oficjalne, Facebook wprowadza pokoje audio i możliwość słuchania podcastów w aplikacji. Obecnie funkcje są dostępne jedynie w USA i obejmują możliwość słuchania i uczestniczenia w rozmowach osób publicznych i ekspertów. Z kolei podcasty obejmują słuchowiska w tzw. „miniodtwarzaczu lub odtwarzaczu pełnoekranowym”.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-uruchamia-pokoje-audio-i-podcasty
TikTok wprowadza nową funkcję Jump
Jak podaje portal proto.pl TikTok wprowadza nową funkcję skierowaną do twórców. Jest to nowy sposób pozwalający twórcom na angażowanie użytkowników. Funkcja Jump będzie zapewniać zewnętrzne miniprogramy i usługi, które twórcy będą mogli linkować w swoich filmach. Kliknięcie w link sprawi, że użytkownicy będą mogli rozwiązywać quizy, odkrywać przepisy kulinarne, wykonywać ćwiczenia oddechowe, czy odkrywać narzędzia do nauki języków.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-udostepnia-tworcom-funkcje-jump
Facebook i nowa funkcja kontroli w grupach
Facebook postanowił przydzielić administratorom grup jeszcze więcej kontroli i wprowadził opcję nadzorowania nad publikowanymi treściami. Administratorzy będą mogli kontrolować formaty postów dostępnych na grupach. Narzędzie ma na celu ułatwienie moderowania grup i utrzymania wysokiego zaangażowania członków.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-dodaje-nowe-opcje-kontroli-postow-w-grupach
Instagram testuje ,,Fan Club” Stories
Instagram rozpoczął testy nad nową opcją Stories. Obecnie możliwe jest publikowanie relacji dostępnych dla wszystkich followersów lub dla kręgu tzw. „bliskich znajomych”. Wszystko ma się zmienić za sprawą nowej funkcji, która miałaby pozwolić na oglądanie i dodawanie relacji na grupowe Stories, które byłyby widoczne tylko dla członków grupy. W tej funkcji Instagram chce postawić na prywatność użytkowników, dlatego fanklubowe relacje mają nie mieć możliwości robienia zrzutów ekranów.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-fan-club-stories-nft-style-collectibles-in-app/602180/
Podsumowanie
Jak wynika z przeglądu newsów, w marketingu cyfrowym zmiany zachodzą dynamicznie z tygodnia na tydzień. Rozszerzenia funkcji, rozbudowa narzędzi i platform pozwala na jeszcze lepsze ich wykorzystywanie do pracy i życia codziennego. Już za tydzień kolejna dawka nowości! Zachęcamy do śledzenia.