W minionym tygodniu Google ogłosiło wprowadzenie wyników optymalizacji w kampaniach wideo zachęcających do działania. Microsoft Ads dodaje nowy format reklam. Google wprowadza aktualizację jakości strony. Z kolei Clubhouse rozpoczął testy nad androidową wersją aplikacji. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat newsów minionego tygodnia, koniecznie zajrzyj do poniższego przeglądu nowości!
Spis treści:
1. Rozszerzenie podobnych filmów na YouTube dostępne globalnie.
2. Rekomendacje optymalizacji dla kampanii wideo zachęcających do działania.
3. Kampanie TrueView uaktualniane do kampanii VAC (Video action campaigns).
4. Nowy format reklam w Microsoft Ads.
5. Więcej możliwości w profilach firmowych Google.
6. Google Search Console pokazuje błędy indeksowania.
7. Wdrażanie aktualizacji jakości strony.
8. Karuzela artykułów dziennikarzy pod panelami wiedzy.
9. TikTok i kampania o pozytywnym myśleniu.
10. YouTube zakazuje niektórych reklam.
11. Clubhouse rozpoczÄ…Å‚ testy nad androidowÄ… wersjÄ… aplikacji.
12. Instagram wprowadza funkcję filtrowania wiadomości.
13. Podsumowanie.
Rozszerzenie podobnych filmów na YouTube dostępne globalnie
Google informuje, że „rozszerzenia podobnych filmów” od teraz dla reklamodawców Google Ads dostÄ™pne sÄ… na caÅ‚ym Å›wiecie.
Rozszerzenie to pozwala na wyświetlanie w aplikacji mobilnej od 2 do 5 podobnych filmów. Ulepszenie to, ma za zadanie wzmacniać przekaz głównej reklamy utrzymując zainteresowanie.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10746067
Rekomendacje optymalizacji dla kampanii wideo zachęcających do działania
Google informuje o wprowadzeniu wyniku optymalizacji w kampaniach wideo zachęcających do działania.
ZakÅ‚adka „rekomendacje”, pomaga maksymalizować skuteczność kampanii w sieci wyszukiwania, reklamowej, produktowej oraz od teraz kampaniach wideo.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10773813
Kampanie TrueView uaktualniane do kampanii VAC (Video action campaigns)
Google poinformował, że od początku roku 2022, wszystkie istniejące kampanie TrueView zachęcające do działania, zostaną automatycznie uaktualnione do kampanii wideo zachęcających do działania (Video action campaigns).
Według badań Googla zauważono, że kampanie wideo zachęcające do działania generują średnio 20% więcej konwersji w porównaniu z reklamami TrueView.
Dla reklamodawców, którzy będą chcieli już teraz uaktualnić swoje kampanie TrueView, Google w ciągu najbliższych tygodni uruchomi w Google Ads funkcję kopiowania i wklejania kampanii TrueView jako kampanii wideo zachęcających do działania.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10833639
Nowy format reklam w Microsoft Ads
Microsoft informuje o wprowadzeniu nowego formatu reklam „Wycieczki” i „AktywnoÅ›ci”. Nowy format aktualnie bÄ™dzie dostÄ™pny w wersji beta na rynku USA oraz Wielkiej Brytanii.
Reklamy tego typu mogą być wyświetlane w wyszukiwarce Bing, Mapach Bing i przewodnikach turystycznych Bing.
Więcej:https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/june-2021/the-rise-of-the-conscious-traveler
Więcej możliwości w profilach firmowych Google
Google udostępnia więcej możliwości edycji informacji firmy w wyszukiwarce oraz mapach. Teraz dane mogą być edytowane bezpośrednio z wyszukiwarki, co umożliwia szybką i wygodną aktualizację.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-adds-more-ways-to-edit-business-profiles-in-search/410857/
Google Search Console pokazuje błędy indeksowania
Dlaczego GSC pokazuje błędy indeksowania jeśli strona działa? John Mueller odpowiada, że jest to spowodowane błędami serwera. Jak twierdzi, niektóre z tych błędów są tymczasowe. Jeśli strona ładuje się normalnie, ale przeprowadzana jest weryfikacja z wykorzystaniem GSC i weryfikacja się nie powiedzie, oznacza to błąd serwera.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Wdrażanie aktualizacji jakości strony
Google informuje o wprowadzeniu aktualizacji jakości strony. Zmiany są wprowadzane powoli i będzie do trwało do końca sierpnia 2021. Informacja o aktualizacji została udostępniona na Twitterze: Google Search Central.
Więcej: https://searchengineland.com/google-page-experience-update-now-slowly-rolling-out-349649
Karuzela artykułów dziennikarzy pod panelami wiedzy
Google przeprowadza testy wyświetlania karuzeli artykułów pod panelami wiedzy, co zostało ostatnio ogłoszone przez Google. Jest to wersja beta, mocno ograniczona do ograniczonej liczby mobilnych wyszukiwarek w USA dla niektórych dziennikarzy.
Więcej: https://blog.google/products/news/learn-more-about-person-behind-news-article/
TikTok i kampania o pozytywnym myśleniu
Nowa kampania TikToka zachęca do pozytywnego myślenia. Kampania będzie obejmować animowany serial wideo, w którego zaangażowani będą twórcy przedstawiający fakt, że za każdym kontem kryją się prawdziwe osoby, którym należy się szacunek. Głównym celem kampanii jest szerzenie życzliwości.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-launches-new-createkindness-campaign-to-combat-online-bullying/601566/
YouTube zakazuje niektórych reklam
Jak podaje strona socialmediatoday.com, serwis YouTube zabrania publikowania reklam banerowych, które dotyczą hazardu, alkoholu, leków na receptę i treści politycznych. Działanie ma na celu wyeliminowanie nadużywania reklam - podczas zeszłorocznych wyborów prezydenta USA jeden z kandydatów (Donald Trump) postanowił wykupić reklamę na YouTube na dwa dni przed wyborami, co zapewniło mu przewagę ekspozycji w serwisie.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-will-no-longer-allow-alcohol-gambling-and-political-ads-its-promin/601786/
Clubhouse rozpoczÄ…Å‚ testy nad androidowÄ… wersjÄ… aplikacji
Clubhouse - innowacyjna aplikacja oparta na gÅ‚osie do tej pory byÅ‚a dostÄ™pna tylko dla użytkowników iOSa. Wszystko ma siÄ™ zmienić już niedÅ‚ugo. Clubhouse ogÅ‚osiÅ‚, że testuje wersjÄ™ aplikacji, która ma być dostÄ™pna dla użytkowników Androida. Brak tej wersji sprawiaÅ‚, że aplikacjÄ™ traktowano ekskluzywnie – aby móc siÄ™ do niej dostać należaÅ‚o być posiadaczem telefonu z systemem iOS i otrzymać zaproszenie do rejestracji w aplikacji od znajomego.
Więcej: https://techcrunch.com/2021/05/03/clubhouse-begins-externally-testing-its-android-app/?
Instagram wprowadza funkcję filtrowania wiadomości
Instagram chce zwalczać szerzenie obraźliwych treÅ›ci na aplikacji i wprowadza nowÄ… funkcjÄ™ – mowa o filtrowaniu wiadomoÅ›ci. Walka ze sÅ‚ownymi nadużyciami polegać bÄ™dzie na automatycznym filtrowaniu prywatnych wiadomoÅ›ci w skrzynce „Inne”. Instagram wprowadza również opcjÄ™ blokowania możliwoÅ›ci kontaktu z nowymi kontami osób, które wczeÅ›niej zablokowaliÅ›my.
Więcej: https://about.instagram.com/blog/announcements/introducing-new-tools-to-protect-our-community-from-abuse
Podsumowanie
Nowy tydzień pokazał użytkownikom udoskonalone możliwości w funkcjonalności narzędzi i platform. Dynamiczne zmiany pozwalają na coraz to pełniejsze wykorzystywanie możliwości, jakie oferują producenci. Po więcej newsów zapraszamy już za tydzień.