Końcówka maja i początek czerwca, to czas na kolejne aktualizacje w świecie digital marketingu. Rozpoczął się Google Core Update. Zmieniają się zasady zakupów Google. Zaktualizwane zostały również reklamy dotyczące kryptowalut. W social media informacja o zamknięciu portalu nasza klasa i liczne testy reklam we Fleets na Twitterze. Szczegóły w poniższej prasówce!
Spis treści:
1. Zmiany w zasadach Zakupów Google: strona wymaga ulepszenia.
2. Elastyczne opcje realizacji zakupu.
3. Aktualizacja wymagań dotyczących reklam kryptowalut.
4. „Podobni odbiorcy” w Microsoft Ads.
5. Ocena źródeł wiadomości przez Google.
6. Automatyczne generowanie treści przez Tłumacz Google.
7. Usunięcie sitemap nie blokuje indeksowania witryny.
8. Sygnały rankingowe bez przekierowania 301.
9. Google Core Update rozpoczęty.
10. Portal Nasza Klasa zostanie zamknięty.
11. Twitter testuje reklamy w Fleets.
12. Podsumowanie.
Zmiany w zasadach Zakupów Google: strona wymaga ulepszenia
Google informuje o zmianach w zasadach Zakupów Google. Od teraz reklamodawcom, którzy nie spełniają podstawowych wymagań, zostanie wyświetlony stan zgodności z zasadami „Strona wymaga ulepszenia”, a konto zostanie zawieszone do czasu spełnienia wymagań.
Zasada ta, ma na celu ochronę użytkowników przed negatywnym odbiorem z zakupów wynikającym z niekompletności witryny, wprowadzających w błąd lub niedokładnych informacji o produktach, uszkodzonych linków w witrynie itp.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/10670168
Elastyczne opcje realizacji zakupu
Google wprowadza elastyczne opcje realizacji transakcji. Reklamy lokalnego asortymentu produktów, będą mogły wyświetlać produkty, które są dostępne do odbioru natychmiast w sklepie.
Więcej: https://blog.google/products/shopping/gml-2021-build-your-brand/
Aktualizacja wymagań dotyczących reklam kryptowalut
Google aktualizuje zasady dotyczące reklam promujących spekulacyjne produkty finansowe (kontrakty różnicy kursowej, kontrakty typu „rolling spot forex”, inwestycje finansowe typu „spread betting” i ich odpowiedniki) lub giełdy kryptowalut.
Zmiany dotyczą uzyskania wymaganego certyfikatu Googla, oraz wymagań dotyczących stron docelowych, które muszą spełniać wszystkie wymagania prawne obowiązujące w kraju, dla którego chcą uzyskać certyfikat.
Wnioski o certyfikację można składać tutaj: https://support.google.com/google-ads/contact/AdWords_CSFP_certification_Application
Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10688110
„Podobni odbiorcy” w Microsoft Ads
Microsoft Ads informuje, że już w czerwcu na rynku USA pojawi się opcja tworzenia grup „podobnych odbiorców”.
Opcja ta ma za zadanie docierać do potencjalnych klientów, najbardziej skłonnych do konwersji. Listy tworzone są na podstawie list remarketingowych.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/june-2021/similar-audiences-and-other-key-product-updates-for-june
Ocena źródeł wiadomości przez Google
Google informuje o zasadach przejrzystości wiadomości dla wydawców. Zostały przedstawione czynniki warunkujące na poziomie artykułu oraz na poziomie witryny. Ma to związek z opublikowanymi nowymi, ręcznymi działaniami dotyczącymi Google News oraz Google Discovery.
Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2021/06/google-news-sources?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A%20blogspot%2FamDG%20(Google%20Search%20Central%20Blog)
Automatyczne generowanie treści przez Tłumacz Google
Zapytany John Mueller mówi, że wykorzystanie Tłumacza Google do stworzenia wersji językowej na stronie nie będzie odebrane jako duplikat treści. Jednak może zostać odebrane jako spam z racji automatycznego generowania treści. Zaznaczył również, że treść przetłumaczona przez narzędzia może zostać uznana jako treść niskiej jakości.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/using-google-translate-to-autogenerate-content/409042/#close
Usunięcie sitemap nie blokuje indeksowania witryny
John Mueller informuje, że usunięcie mapy witryny nie powstrzyma indeksowania. Dodana mapa strony do Search Console umożliwia szybsze indeksowanie strony. Usunięcie mapy w celu nieindeksowania adresów URL jest niewłaściwym rozwiązaniem.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-deleting-a-sitemap-wont-stop-us-crawling-your-site/409108/
Sygnały rankingowe bez przekierowania 301
John Muller wyjaśnia, że Google w niektórych przypadkach nie potrzebuje przekierowań 301 do przekazania sygnałów rankingowych. Jeśli adres URL zostanie zmieniony, a treść nie, Google może przekazać sygnały rankingowe ze starego adresu na nowy. Jest to zależne czy Google rozpozna nowy adres URL jako wersję kanoniczną.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Google Core Update rozpoczęty
Google ogłosiło aktualizacje Core Update. Aktualizacja czerwcowa została rozpoczęta 4 dni temu. Kolejna aktualizacja będzie wprowadzana już w lipcu. Google „wypuszcza” dwie podstawowe aktualizację miesiąc po miesiącu z racji, iż niektóre ulepszenia nie są jeszcze gotowe.
Więcej: https://searchengineland.com/google-june-2021-core-update-rolling-out-349121
Portal Nasza Klasa zostanie zamknięty
Nasza klasa powstała w 2006 roku, a w szczytowym momencie popularności posiadała nieco ponad 12 milionów zarejestrowanych użytkowników. Serwis pozwalał odnajdywać znajomości po latach, pełnił funkcje informacyjną oraz pomagał dzielić zainteresowania użytkowników za sprawą grup tematycznych. 27 lipca 2021 roku, po 15 latach portal społecznościowy zakończy swoją działalność.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/06/nasza-klasa-jaki-wplyw-mial-serwis-ktory-wkrotce-zostanie-zamkniety
Twitter testuje reklamy w Fleets
Twitter postanowił zamieścić reklamy na Fleets - odpowiedniku facebookowych relacji, czy instagramowych stories. Reklamy będą pojawiać się na całym ekranie, a ich zadaniem ma być wzmożenie przychodów poprzez generowanie płatnych reklam i możliwość przekierowywania użytkowników na strony reklamodawców.
Więcej: https://marketingprzykawie.pl/espresso/twitter-testuje-reklamy-we-fleets/
Podsumowanie
Z niecierpliowścią oczekujemy kolejnych newsów, które pojawią się już za tydzień w kolejnej prasówce. Warto być na bieżąco z wdrażanym zmianami dla użytkowników w digital marketingu.