Według najnowszych informacji, Google rozszerza zasięg kampanii promujących aplikacje o użytkowników desktopowych. W Microsoft Ads w USA zostają wprowadzone pilotażowo nowe funkcje ułatwiające zarządzanie reklamami cyfrowymi popularnych stron. Z kolei Instagram testuje funkcję z zakładką audio zbliżoną do opcji TikTokowej. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tych i innych newsów, koniecznie zajrzyj do poniższego przeglądu newsów!
Spis treści:
1. Nowe funkcje określania stawek.
2. Rozszerzenie zasięgu kampanii promujących aplikacje.
3. Nowa zakładka „Centrum reklam aplikacji”.
4. Pilotaż nowych funkcji w Microsoft Ads.
5. Działania Google za spam użytkowników.
6. News Showcase Google dostępny na komputerach.
7. Wiadomości z Google I/O.
8. Amazon Alexa.
9. Java Script na stronie?
10. Aktualizacja Google w produktach turystycznych.
11. Instagram dodaje zakładkę wideo.
12. Nowe narzędzia do walki z mobbingiem od TikToka.
13. Twitter wznawia weryfikację profili.
14. Podsumowanie.
Nowe funkcje określania stawek
Google poinformowało o wprowadzeniu nowych funkcji dotyczących strategii określania stawek.
W kampaniach korzystających ze strategii „Docelowy ROAS” i „Maksymalizacja wartości konwersji” pojawi się więcej danych dotyczących skuteczności. Obecnie dodatkowe dane można było wyświetlić tylko w strategiach „Docelowy CPA” i „Maksymalizacja liczby konwersji.
Możliwość tworzenia korekt sezonowych na poziomie konta menedżera. Do tej pory było to możliwe tylko na poziomie konta. Wprowadzenia do zakładki rekomendacji możliwości wdrażania ustalania stawek pod kątem maksymalizacji wartości konwersji.
Prognozowanie skuteczności za pomocą docelowego udziału w wyświetleniach. Do tej pory symulatory dostępne były tylko w przypadku strategii ustalania stawek opartych na konwersjach i kliknięciach.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10715180
Rozszerzenie zasięgu kampanii promujących aplikacje
Google informuje, że od czerwca 2021 rozszerza zasięg kampanii promujących aplikacje o użytkowników desktopowych.
Jeśli użytkownik kliknie reklamę aplikacji w przeglądarce na laptopie lub komputerze stacjonarnym, zostanie przekierowany do witryny sklepu Google Play na komputery. Następnie bezpośrednio z tego miejsca, będzie mógł zainstalować aplikację na dowolnym urządzeniu z androidem połączonym z jego kontem Google Play.
Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/connect-with-users-across-lifecycle/
Nowa zakładka „Centrum reklam aplikacji”
W ostatnim czasie na niektórych kontach reklamodawców można zauważyć nową zakładkę „Centrum reklam aplikacji”.
Zakładkę znaleźć można w narzędziach i ustawieniach w sekcji PLANOWANIE. Aktualnie zakładka zawiera walidator precyzyjnych linków.
Pilotaż nowych funkcji w Microsoft Ads
Microsoft poinformował, że wprowadza w USA pilotażowo nowe funkcje, które pozwolą firmom w łatwy sposób zarządzać reklamami cyfrowymi popularnych platform takich jak Google Ads, Facebook Ads, Instagram.
Opcja ta ogranicza zaangażowanie reklamodawcy do minimum. Po wskazaniu celu reklamowego i adresu URL witryny, system stworzy automatycznie kampanie reklamową w sieci wyszukiwania na podstawie treści witryny.
Sztuczna inteligencja ma zająć się kompleksową optymalizacją kampanii taką jak zarządzanie słowami kluczowymi, stawkami, automatyzacja reklam tekstowych i zarządzanie budżetem na różnych platformach.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/may-2021/get-started-multi-channel-advertising-and-social-media-management
Działania Google za spam użytkowników
Google ostrzega przed działaniami, w których użytkownicy generują spam. Jak podaje Google „Niska jakość treści w niektórych częściach witryny może wpłynąć na ranking całej witryny”.
Mowa tutaj o stronach typu: Forum, księgi gości, itp. Ostrzeżenie można potraktować jako zapowiedź masowych działań zwalczających spam.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/manual-actions-for-ugc-spam/408636/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
News Showcase Google dostępny na komputerach
Niezależnie od wykorzystanego urządzenia, użytkownicy Google News mogą zobaczyć ulepszone panele wiadomości. Warto zadbać o strony wydawców, ponieważ może do nich trafić dodatkowych ruch. Trzeba zadbać o prędkość ładowania strony i brak uciążliwych pełnoekranowych reklam czy banerów.
Więcej: https://searchengineland.com/google-news-showcase-now-available-on-desktop-adds-enhanced-panels-on-mobile-348845
Wiadomości z Google I/O
Na konferencji Google I/O pojawiły się informacje dotyczące Google Chrome. Wprowadzone zostają między innymi nowe funkcje bezpieczeństwa, zmiana w plikach cookie i wiele innych. Nowości obejmą również funkcje w aplikacji internetowej.
Więcej: https://searchengineland.com/news-from-google-i-o-for-technical-seo-practitioners-and-site-developers-348854
Amazon Alexa
Alexa posiada bardzo szeroki wachlarz możliwość interakcji z użytkownikiem. Może odtworzyć muzykę, oferować restauracje i co najważniejsze umożliwia zakup produktów wykorzystując polecenia głosowe. Chcąc znaleźć się w pozycjach Alexy, należy dodać stronę do katalogu Yext i Yelp. Daje to duże możliwości sprzedaży w sklepach. Odpowiednia optymalizacja produktów fizycznych może pozwolić na zwiększenie sprzedaży.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/complete-guide-amazon-alexa-seo/185383/
Java Script na stronie?
Martin Splitt wyjaśnia, że nie ma różnicy między treścią generowaną przez JS, a treścią statyczną. Jedynym skrajnym przypadkiem jest fakt, że treść generowana przez JS jest niewidoczna.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-no-need-to-worry-about-using-javascript/408788/
Aktualizacja Google w produktach turystycznych
Google podczas Marketing Live ogłosił wprowadzenie nowych produktów oraz aktualizacje dla turystyki. Według najnowszych zmian domy wakacyjne pojawiają się w wynikach wyszukiwania z hotelami, rozszerzone zostają dane z pliku reklam hoteli na tekstowe reklamy z rozszerzeniem rezerwacji hoteli. Zaktualizowane zostaną raporty dotyczące prowizji, wsparcia i rozliczeń.
Więcej: https://searchengineland.com/348972-348972
Instagram dodaje zakładkę wideo
Nowa propozycja od Instagrama, która jest obecnie w fazie testów, to zakładka audio, przypominająca do złudzenia opcję dostępną na TikToku.
Zakładka Audio miałaby docelowo pojawić się w karcie Eksploruj, na początku jedynie dla wybranych użytkowników. Pozwoli ona użytkownikom aplikacji na wyszukiwanie utworów, za pomocą słów kluczowych.
Serwis zapewni odbiorcom w ten sposób listę zarejestrowanych na Instagramie utworów. Po wpisaniu słowa kluczowego, aplikacja wyszuka odpowiedni plik audio, a po kliknięciu w niego, przeniesie użytkownika na osobną kartę. Dzięki temu będziemy mogli zapisać plik lub wykorzystać go do stworzenia własnego posta. Zapowiada się ciekawie!
Więcej: https://socialpress.pl/2021/05/instagram-coraz-bardziej-upodabnia-sie-do-tiktoka-i-dodaje-zakladke-audio
Nowe narzędzia do walki z mobbingiem od TikToka
TikTok wprowadził nowe funkcje, które umożliwiają kontrolowanie treści i sprawiają, że zachowanie bezpieczeństwa w aplikacji będzie zdecydowanie łatwiejsze. Twórcy otrzymali możliwość usuwania wielu komentarzy jednocześnie bądź też zgłaszania ich za potencjalne naruszenie Zasad Społeczności TikTok. Konta, z których będą publikowane zastraszające innych użytkowników negatywne komentarze, mogą być dzięki temu masowo blokowane.
Dla TikToka priorytetem jest stworzenie zintegrowanej, kreatywnej, a przede wszystkim bezpiecznej społeczności.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/05/nowe-narzedzia-do-walki-z-mobbingiem-od-tiktoka
Twitter wznawia weryfikację profili
Twitter oficjalnie poinformował, że wznawia proces weryfikacji kont. W ciągu kilku najbliższych tygodni nowa opcja zostanie dodana. Pojawi się ona w ustawieniach konta i to właśnie z tego miejsca będzie można rozpocząć ubieganie się o uzyskanie niebieskiej plakietki.
Niestety, nie każdy będzie mógł ją uzyskać. Początkowo szansę dostaną: dziennikarze, urzędnicy państwowi, aktywiści oraz inne "ważne" postacie. Weryfikować będą się mogły także marki. Warto zaznaczyć, że proces obejmie tylko konta, które założono co najmniej pół roku temu lub wcześniej.
Więcej: https://ithardware.pl/aktualnosci/twitter_wznawia_weryfikacje_profili_dotyczy_to_jednak_wybranych_grup-16274.html
Podsumowanie
Ostatni tydzień maja wniósł wiele zmian i nowości w świat digital marketingu. Urozmaicone funkcje platform i narzędzi z pewnością posłużą nie jednemu użytkownikowi w codziennym wykorzystaniu. Z kolejną dawką newsów wracamy już za tydzień!