Kolejne nowości, które pojawiły się w minionym tygodniu, wnoszą do świata digital marketingu udoskonalenia dla użytkowników. Wiele zmian zapowiedziano na corocznej konferencji partnerów Microsoft Ads. Dotyczyć będą one reklam wideo, importowania z Fb i wielu innych aspektów. W social media, na Twitterze kolejne opcje dla twórców i nowe narzędzie do pomocy również dla firm do zaprezentowania się w serwisie. Więcej newsów i szczegółów w poniższej prasówce!
Spis treści:
1. Wskazówki Google do nowych zasad Apple dotyczących śledzenia (ATT).
2. Microsoft Advertising Partner Summit - nowości.
3. Googlebot nie ocenia podstawowych funkcji Web Vitals.
4. Google dodaje więcej szczegółów do dokumentu pomocy specyfikacji pliku Robots.txt.
5. Google Testuje bardziej szczegółowe pole wyszukiwania.
6. Microsoft Bing testuje powiązane sugestie wyszukiwania w stopce.
7. Twitter – nowe opcje dla twórców.
8. Reklamy w opcji Reels.
9. Profesjonalne profile na Twitterze.
10. Podsumowanie.
Wskazówki Google do nowych zasad Apple dotyczących śledzenia (ATT)
W zeszłym tygodniu firma Apple ogłosiła, że aplikacje na iOS udostępnione użytkownikom 26 kwietnia lub później, muszą być zgodne z zasadami przejrzystości śledzenia aplikacji (ATT) i prosić o pozwolenie, gdy wykorzystują określone informacje z aplikacji do celów reklamowych, nawet jeśli już mają tego typu zgodę.
Google, aby pomóc dostosować się do celów kampanii udostępnił najnowsze wskazówki i sprawdzone metody, aby zmiany były jak najmniej odczuwalne.
Szczegółowe wskazówki znaleźć można pod adresem: https://support.google.com/google-ads/answer/10635155
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10635155
Microsoft Advertising Partner Summit - nowości
Na corocznej konferencji partnerów Microsoft Ads ogłoszono wiele nowości.
Oto niektóre z najważniejszych:
Reklamy wideo – Microsoft Ads rozpoczyna pilotaż reklam wideo w USA i Wielkiej Brytanii.
Importowanie z Facebooka – możliwość przeniesienia struktury kampanii Facebooka wraz z kreacjami takimi jak obrazy i treści.
Kupony i porównywarka cen w przeglądarce EDGE – w USA pojawi się pilotażowy system porównań cen i kuponów. Zapewni to reklamodawcom nowe możliwości ekspozycji.
Prywatność w interfejsie API Bing – Bing ogłasza uruchomienie funkcji Private Search for Bing, która umożliwia partnerom takim jak DuckDuckGo wyświetlanie reklam do ich użytku bez przesyłania danych osoby wyszukującej. Rozwiązanie oparte jest na platformie Azure i gwarantuje, że firma Microsoft nie otrzyma żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.
Więcej:https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/april-2021/accelerate-your-digital-strategy-with-new-product-experiences
Googlebot nie ocenia podstawowych funkcji Web Vitals
John Mueller z Google zwrócił uwagę na ważny fakt, że wielu ludzi z branży nie rozumie podstawowych funkcji internetowych. Googlebot przeszukuje sieć i dostarcza większość sygnałów używanych przez Google do oceniania stron, ale podstawowe funkcje sieciowe nie pochodzą od Googlebota ani z indeksowania, ale z raportu danych terenowych Chrome CRuX.
Więcej: https://www.seroundtable.com/googlebot-doesnt-evaluate-the-core-web-vitals-31301.html
Google dodaje więcej szczegółów do dokumentu pomocy specyfikacji pliku Robots.txt
Firma Google dodała kilka nowych szczegółów pomocniczych do dokumentu specyfikacji pliku robots.txt. Zostały dodane wyraźne szczegóły dotyczące plików IDN, adresów IP oraz nazw hostów z numerami portów.
Więcej: https://developers.google.com/search/docs/advanced/robots/robots_txt?hl=en
Google Testuje bardziej szczegółowe pole wyszukiwania
Google testuje nowe rozwiązania w wyszukiwarce, dostarcza użytkownikowi „bardziej szczegółowe wyszukiwania”, podając próbkę powiązanych wyszukiwań.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-more-specific-searches-31315.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Microsoft Bing testuje powiązane sugestie wyszukiwania w stopce
Właściciele witryn mogą teraz zgłaszać problemy z indeksowaniem za pomocą nowej opcji w Google Search Console. Ta funkcja jest testowana w ramach programu pilotażowego w USA po pomyślnym zakończeniu poprzedniego testu, który umożliwił użytkownikom Search Console zgłaszanie pilnych błędów. Przycisk „Zgłoś problem z indeksowaniem” ma być używany w ostateczności. Google twierdzi, że najlepszym sposobem rozwiązania problemów z indeksowaniem jest skonsultowanie się z forami społeczności i dokumentacją pomocy.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/how-to-report-indexing-issues-in-google-search-console/404239/
Twitter – nowe opcje dla twórców
Twitter testuje nowe opcje dla twórców, dzięki którym będą oni mogli zarabiać w serwisie.
Mowa o przycisku „Super Follow”, zastępująca dotychczasowe „Follow” oraz możliwość otrzymywania napiwków, za „zablokowane, ekskluzywne treści dla płacących obserwatorów”. Na ten moment Twitter pracuje nad szczegółami testów.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-testuje-nowe-przyciski-pozwalajace-na-zarabianie-tworcom
Reklamy w opcji Reels
Instagram wprowadza reklamy w Reels!
Mają one przypominać reklamy w Stories. Będą mogły trwać do 30 sekund, a użytkownicy będą mogli je pominąć lub kliknąć przycisk „kup teraz”. Na ten moment taka opcja pojawi się tylko w kilku krajach. W serwisie ma pojawić się również nowy format reklam w relacjach. Będą to naklejki, które pozwolą na linkowanie do konkretnych produktów, które będzie można kupić.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-wprowadza-reklamy-do-reels
Profesjonalne profile na Twitterze
Na Twitterze pojawiło się nowe narzędzie, a dokładniej nowy typ profili – profile profesjonalne. Mają one pomóc m.in firmom i twórcom w lepszym zaprezentowaniu się w serwisie. Profile zawierałyby np. adres, godziny pracy czy dane kontaktowe.
Na ten moment z narzędzia może korzystać grupa testowa w Stanach Zjednoczonych, serwis jednak obiecuje, że w kolejnych miesiącach będzie ono dostępne dla większej ilości kont.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/04/twitter-testuje-profile-profesjonalne
Podsumowanie
Jak wynika z przeglądu newsów, koniec kwietnia to owocny czas dla nowinek i udoskonaleń w digital marketingu. Już za tydzień, kolejna porcja wiedzy. Z niecierpliwością czekamy na to, jakie zmiany zaskoczą nas początkiem maja!
Zachęcamy do śledzenia cotygodniowej prasówki!