Google Ads wprowadza ulepszenie w udostępnianiu list remarketingowych. Dodatkowo w ciągu najbliższych tygodni mają pojawić się eksperymenty wideo pomagające optymalizować kampanię. LinkedIn wprowadza możliwość zaznaczenia stanowisk takich jak ,,mama” i ,,tata” dla rodziców, a Facebook testuje nowe etykiety. Co jeszcze wniósł początek kwietnia do świata digital marketingu? Odpowiedź znaleźć można w najnowszej prasówce.
Spis treści:
1. Ulepszenie w udostępnianiu list remarketingowych.
2. Eksperymenty wideo w Google Ads.
3. Testy widoku rozszerzeń linków do podstron.
4. Aktualizacja specyfikacji danych produktów w Google Merchant Center.
5. Budżet indeksowania Google może obejmować wszystkie subdomeny.
6. Ruch botów innych firm nie wpływa bezpośrednio na rankingi w Google.
7. Panel wiedzy Google wskazuje konkurencje jako alternatywę.
8. Google: Ile czasu zajmuje zmiana rankingu witryny z naprawionymi problemami z jakością?
9. Google Moja Firma: numery telefonów nie są dozwolone w postach.
10. Google Search Console uzyskuje więcej filtrów danych.
11. LinkedIn i stanowiska dla rodziców.
12. Nowe etykiety na Facebooku.
13. Ścieżka umiejętności na LinkedIn.
14. Podsumowanie.
Ulepszenie w udostępnianiu list remarketingowych
Google informowało w zeszłym roku, że można włączyć ciągłe udostępnianie list odbiorców na swoich kontach menedżera. Od teraz można włączyć ciągłe udostępnianie odbiorców z poziomu swoich subkont.
Jeżeli uruchomione zostanie ciągłe udostępnianie odbiorców, to wszystkie istniejące i przyszłe listy remarketingowe utworzone z subkont zostaną automatycznie udostępnione na koncie menedżera.
Opcja ta oznacza, że nie trzeba będzie tworzyć nowych list odbiorców ani ręcznie wybierać odbiorców na każdym koncie.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10572024
Eksperymenty wideo w Google Ads
Google informuje, że w ciągu najbliższych kilku tygodni udostępni globalnie opcje eksperymentów wideo w Google Ads.
Eksperymenty są łatwe w konfiguracji i szybko donoszą wyniki, dzięki którym można jeszcze skuteczniej optymalizować kampanie. Pozwalają zrozumieć wpływ różnego rodzaju reklam na wyniki marki, konwersje czy CPA.
Więcej o eksperymentach wideo znaleźć można pod adresem: https://support.google.com/google-ads/answer/10436762
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10547015
Testy widoku rozszerzeń linków do podstron
Użytkownicy zauważyli nowy widok umiejscowienia rozszerzeń linków do podstron. Aktualnie Google testuje szeregowy widok linków.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-ads-sitelinks-list-vertical-interface-31207.html
Aktualizacja specyfikacji danych produktów w Google Merchant Center
Jak corocznie Google wprowadza zmiany w specyfikacji danych produktu w GMC.
Zmiany wprowadzone natychmiast (6.04.2021) dotyczyć będą między innymi: weryfikacji cen podczas procesu płatności – jeżeli w trakcie sprawdzania konta, Google stwierdzi, że cena któregoś z produktów jest w momencie płatności wyższa niż cena podana na stronie docelowej, to reklamodawca otrzyma ostrzeżenie i będzie mieć 28 dni na rozwiązanie tego problemu.
Czas dostawy w różnych regionach – atrybut ten pozwoli na dostosowanie czasu dostawy w poszczególnych regionach na poziomie produktu bez potrzeby tworzenia usługi dostawy.
Dodatkowe wartości – możliwość dodania wartości „big”, „tall”, „plus”, aby wskazać rozmiar odzieży, zakaz promowania produktów z abonamentem w wielu krajach – google nie zezwala już na promowanie produktów z abonamentem za granicą przy użyciu jednego pliku danych. Aby promować produkty z abonamentem w wielu krajach trzeba będzie zduplikować produkt i przesłać go w oddzielnym pliku danych dla każdego kraju.
Więcej szczegółów na temat powyższych aktualizacji znaleźć można pod adresem: https://support.google.com/merchants/answer/10451760
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/10451760
Budżet indeksowania Google może obejmować wszystkie subdomeny
John Mueller z Google powiedział, że Google może grupować subdomeny na potrzeby budżetu na indeksowanie. Algorytm Google próbuje ustalić co, wchodzi w skład domeny głównej. Społeczność SEO uważała, że Google posiada różne alokacje budżetu na indeksowanie subdomeny i domeny, jednak wszystko zależy od tego, jak Google postrzega stronę i jej subdomeny.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-subdomains-crawl-budget-31186.html
Ruch botów innych firm nie wpływa bezpośrednio na rankingi w Google
John Mueller został zapytany o to czy ruch generowany przez boty wpływa bezpośrednio na rankingi w Google. Odpowiedź brzmi nie. Google nie wykorzystuje danych z Analytics do tworzenia rankingów.
Więcej: https://twitter.com/The_Scorpionboy/status/1378182669381464074
Panel wiedzy Google wskazuje konkurencje jako alternatywę
Google testuje funkcjonalność, która w panelu wiedzy Google wskazuje konkurencję jako alternatywę. Społeczność SEO wskazuje, że informacje pojawiają się tylko na zapytania brandowe.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-knowledge-panels-competitors-alternatives-31182.html
Google: Ile czasu zajmuje zmiana rankingu witryny z naprawionymi problemami z jakością?
John Mueller został zapytany, ile czasu zajmuje Google ponowne indeksowanie i ponowne pozycjonowanie witryny po wprowadzeniu znaczących zmian w jakości strony internetowej. Odpowiedział, obejmując sytuacje, że dokonano poważnych zmian na stronie i stwierdził, że z technicznego punktu widzenia zajmie to około miesiąca. Podkreślił również, że naprawienie problemów z jakością może zająć miesiące.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Google Moja Firma: numery telefonów nie są dozwolone w postach
Google opublikowało nową politykę treści w swoich dokumentach, zabrania przedsiębiorstwom dodawania numeru telefonu w treści ich postów Google. Nowa zasada „Phone stuffing” mówi „Aby uniknąć ryzyka nadużyć, nie zezwalamy na umieszczanie numeru telefonu w treści Twojego posta. Możesz udostępnić swój numer telefonu w profilu firmy lub w witrynie”.
Więcej: https://support.google.com/business/answer/7213077?hl=en#phonestuff
Google Search Console uzyskuje więcej filtrów danych
Google wdrożyło wyrażenia regularne lub RegEx w Google Seach Console - co jest zaawansowanym sposobem wykonywania złożonego filtrowania i technik znajdowania / zastępowania. Tryb porównania raportów skuteczności w Google Search Console teraz w pełni obsługuje przypadki, w których wybrano więcej niż jeden rodzaj danych. Wcześniej, jeśli wybrano więcej niż jedną metrykę, tabela nie zawierałaby kolumny porównawczej ze względną różnicą procentową.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-console-gains-regular-expressions-more-data-filters-31219.html
LinkedIn i stanowiska dla rodziców
LinkedIn wprowadza nową aktualizację dla rodziców! Jak mówi serwis: „kariera zawodowa nie musi być jedyną drogą wyboru i wyznacznikiem realnego równouprawnienia”, dlatego daje on możliwość zaznaczenia takich stanowisk jak „mama”, „tata” oraz „rodzic pozostający w domu”.
Z tej opcji mogą skorzystać wszyscy rodzice, którzy pozostają na urlopie i Ci którzy postanowili zawiesić swoją karierę zawodową z powodu narodzin dziecka.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/stanowisko-mama-i-tata-na-linkedinie-serwis-wprowadza-aktualizacje-dla-rodzicow
Nowe etykiety na Facebooku
Facebook testuje nowe etykiety, które mają nam dostarczyć większej ilości informacji o udostępnianych postach - szczególnie tych, które dotyczą polityki.
Będą one mówić m.in. o tym, czy konto dodające daną wiadomość jest stroną oficjalną, fanowską, czy satyryczną i jakiego typu treści publikuje.
Etykiety pojawią się pod tytułem strony w postach.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-dodaje-nowe-etykiety-poszerzajace-kontekst-udostepnianych-postow
Ścieżka umiejętności na LinkedIn
LinkedIn wprowadza nową opcję, którą nazwał: „Ścieżka umiejętności” (Skills Path).
„Ścieżka umiejętności” ma umożliwić pracodawcom dodawanie testów, które pomogą wykazać się kandydatom na dane stanowisko - swoimi umiejętnościami.
Nowa opcja ma również pomóc rekruterom oceniać kandydatów w sprawiedliwy sposób.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-dodaje-nowy-proces-sciezki-umiejetnosci-ma-ulatwiac-mozliwosci-rekrutacyjne
Podsumowanie
Świat digital marketingu stale wprowadza aktualizacje dla użytkowników, wiele rzeczy zmienia się w dynamicznym tempie. Warto być na bieżąco z tym, w jaki sposób można w nowy sposób wykorzystywać narzędzia, platformy i ich funckje. Dlatego zachęcamy do śledzenia cotygodniowej prasówki. Nowa dawka wiedzy już za tydzień!