Kolejny tydzień przyniósł wiele nowości i zmian w digital marketingu. Reklamy Google zauważono w nowych umiejscowieniach, pojawił się nowy typ dopasowania słów kluczowych w Google Ads. Instagram chce wprowadzić opcję zapisywania wersji roboczych Stories, a Twitter ulepsza wiadomości prywatne. Szczegóły na temat tych i innych newsów w najnowszej prasówce!
Spis treści:
1. Nowe umiejscowienia reklam w Google Maps.
2. Inteligentne dopasowanie słów kluczowych w Google Ads.
3. Reklamy hoteli dostępne globalnie (Google Ads).
4. Automatyczne zastosowanie rekomendacji w Microsoft Ads.
5. Google wyjaśnia wiadomość e-mail SharedArrayBuffer.
6. Google testuje przycisk czatu w panelu lokalnym (zamiast wiadomości).
7. Liczba wyszukiwań w Google bez kliknięć wzrosła do prawie 65% w 2020 roku.
8. Google: nie martw się o współczynnik odrzuceń do celów SEO.
9. Filtry przycisków opcji wyszukiwarki grafiki Google.
10. Naklejki na Instagramie odpowiedzią na Stories.
11. Wersje robocze Stories na Instagramie.
12. TikTok i automatyczne odpowiedzi dla kont firmowych.
13. Twitter ulepsza wiadomości prywatne.
14. Podsumowanie.
Nowe umiejscowienia reklam w Google Maps
W ostatnim czasie zauważono reklamy Googla w nowych umiejscowieniach. Kreacje pojawiają się w interfejsie map Google pod wizytówkami firm.
Reklamy tego typu wcześniej zauważono w branży prawniczej, więc można wnioskować, że nowe umiejscowienie będzie pojawiać się coraz częściej.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-maps-new-ad-placement-31097.html
Inteligentne dopasowanie słów kluczowych w Google Ads
W zeszłym tygodniu jeden z użytkowników systemu Google Ads zauważył nowy typ dopasowania słów kluczowych o nazwie „smart matching”.
Opcja ta pojawiła się podczas tworzenia filtru w sekcji „wyszukiwane hasła”. Według odpowiedzi Googla nowy typ dopasowania był spowodowanych błędem i reklamodawcy nie powinni jej widzieć.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-ads-smart-matching-31118.html
Reklamy hoteli dostępne globalnie (Google Ads)
Google poinformował o globalnej dostępności reklam hoteli. Jest to format, który pomaga reklamodawcom dotrzeć do użytkowników zainteresowanych rezerwacją.
Reklamy widoczne są w wynikach wyszukiwania dla lokalizacji geograficznych, umożliwiając reklamodawcom umieszczenie hoteli w określonych miejscach.
Standardowe reklamy z linkami do rezerwacji hoteli przeznaczone są dla reklamodawców, chcących przechwycić rezerwację, która już została wybrana przez klienta, a reklamy promujące obiekty mają na celu zwiększenie wpływu na użytkowników, którzy nadal są na etapie poszukiwania hotelu.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10541931
Automatyczne zastosowanie rekomendacji w Microsoft Ads
Microsoft Ads poinformował, że wprowadza automatyczną akceptacje rekomendacji.
Jeżeli użytkownik w ciągu 14 dni nie podejmie żadnej czynności związanej z rekomendacją, to zostanie ona po tym czasie automatycznie zastosowana.
Po automatycznym zastosowaniu rekomendacji pojawi się data jej uruchomienia, a reklamodawca zostanie o tym poinformowany mailowo.
Więcej: https://searchengineland.com/microsoft-advertising-introduces-more-automation-via-ad-suggestions-with-auto-apply-347238
Google wyjaśnia wiadomość e-mail SharedArrayBuffer
Centrum wyszukiwania Google wydało wyjaśnienie dotyczące mylącej wiadomości wysłanej w zeszłym tygodniu przez Google Search Console w sprawie problemów SharedArrayBuffer. SAB najprościej mówiąc, to ukryte za kulisami metody działania JavaScript, które pomagają im wydajnie wykonywać swoje zadania. Aby naprawić problem SharedArrayBuffer, należy zidentyfikować użycie SAB w swojej witrynie oraz usunąć lub naprawić tę funkcjonalność.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-sharedarraybuffer-clarification/399694/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Google testuje przycisk czatu w panelu lokalnym (zamiast wiadomości)
Panel lokalny Google umożliwia wysyłanie wiadomości lub czatowanie z niektórymi firmami, które włączają funkcję przesyłania wiadomości w Google Moja Firma. Wcześniej Google nazywał to „wiadomością” w panelu lokalnym, ale teraz Google testuje nazywanie tego „czatem”.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-chat-button-in-local-panel-31119.html
Liczba wyszukiwań w Google bez kliknięć wzrosła do prawie 65% w 2020 roku
Od stycznia do grudnia 2020 r. prawie 65% wyszukiwań w Google kończyło się bez kliknięcia w wynik wyszukiwania - wzrost z 50% w stosunku do czerwca 2019 r. Wyszukiwanie bez kliknięć może oznaczać, że zapytania użytkowników są rozwiązywane bezpośrednio na stronie wyników. Wyświetlając reklamy lub własne produkty, Google może wyodrębnić wartość z wyszukiwań bez kliknięć, podczas gdy inne witryny mogą tego nie robić. Może to być szczególnie kłopotliwe, biorąc pod uwagę, że Google pobiera większość treści, które pojawiają się na stronach wyników wyszukiwania, od wydawców, a wraz ze wzrostem odsetka wyszukiwań bez kliknięć wydawcy mogą tracić ruch.
Więcej: https://searchengineland.com/zero-click-google-searches-rose-to-nearly-65-in-2020-347115
Google: nie martw się o współczynnik odrzuceń do celów SEO
John Mueller powiadomił, że wskaźnik odrzuceń witryny nie jest używany do SEO, więc nie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-bounce-rate-seo-31124.html
Filtry przycisków opcji wyszukiwarki grafiki Google
Google wyświetla nowy filtr wyboru przycisku opcji dla wyszukiwania grafiki. Interesujące jest to, że nie można jednocześnie wybrać wielu opcji filtra w tym samym typie. Można wybrać tylko jedną.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-image-search-radio-button-filters-31131.html
Naklejki na Instagramie odpowiedzią na Stories
#instagram is testing a quick reply with a sticker in four categories in Stories. pic.twitter.com/FwuaLYIDnC
— InstaLeaks (@insta_leaks) March 24, 2021
Instagram testuje nowe naklejki – mają być formą reakcji na Stories innych użytkowników, która pozwoli jeszcze lepiej wyrażać uczucia związane z publikowanymi relacjami.
Naklejki będą podzielone na 4 kategorie: happy, love, funny i sad.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/03/instagram-testuje-nowe-naklejki-jako-szybka-odpowiedz-na-stories
Wersje robocze Stories na Instagramie
Instagram zamierza wprowadzić nową opcję zapisywania wersji roboczych Stories! Będą one mogły zostać opublikowane w serwisie w wybranym przez użytkownika czasie.
Zdaniem serwisu funkcja może być przydatna nie tylko wśród zwykłych użytkowników, ale i marek, gdyż zapewniałaby „większą elastyczność w korzystaniu z relacji”.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-zapowiada-wersje-robocze-stories
TikTok i automatyczne odpowiedzi dla kont firmowych
TikTok wprowadza automatyczne odpowiedzi na wiadomości dla profili biznesowych!
W narzędziach Business Suite użytkownicy mogą przejść do „Ustawień wiadomości” i stworzyć np. wiadomość powitalną lub automatyczną odpowiedź na podstawie wybranych słów kluczowych - słowa kluczowe mają pomóc odpowiedziach na często powtarzające się pytania (np. o godziny otwarcia firmy).
Odpowiedzi byłyby sprawdzane tuż przed uruchomieniem przez moderatorów Tik-Toka.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-dodaje-opcje-automatycznej-odpowiedzi-dla-kont-firmowych
Twitter ulepsza wiadomości prywatne
Twitter pracuje nad ulepszeniem opcji bezpośrednich wiadomości! Chce on pozwolić na wyszukiwanie rozmów za pomocą słów kluczowych. Do tej pory było to możliwe jedynie przez wpisanie nazwy danego użytkownika.
Serwis nie podaje szczegółów, jednak prawdopodobnie aktualizacji można spodziewać się w maju 2021 roku.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-pracuje-nad-umozliwieniem-wyszukiwania-wiadomosci-prywatnych-za-pomoca-slow
Podsumowanie
Kolejny owocny tydzień pod względem aktualizacji narzędzi i aplikacji w świecie digital marketingu. Z niecierpliwością czekamy na dawkę wiedzy i aktualizacji, które ukażą się już niebawem. Co przyniesie przełom marca i kwietnia? Zachęcamy do śledzenia cotygodniowej prasówki!