Zmiany minionego tygodnia dotyczą ulepszeń wprowadzanych w aplikacji mobilnej Google Ads, oprócz tego Microsoft Ads wprowadza większą kontrolę w kreacji reklamy poprzez nagłówki statyczne. Ogłoszone zostało również wprowadzenie nowego interfejsu filmów z kluczowymi momentami. Z kolei w social media zapowiedzi nowych funkcji. Więcej na te i inne tematy w poniższej prasówce.
Spis treści:
1. Wsparcie sprzedawców detalicznych w Irlandii dzięki skanerom Pointy (od Google).
2. Darmowe linki do rezerwacji hoteli.
3. Aktualizacja zasad dotyczących nadużyć w sieci reklamowej.
4. Nowości w aplikacji mobilnej Google Ads.
5. Statyczne nagłówki w reklamach dynamicznych.
6. Google wprowadza nowy interfejs filmów z kluczowymi momentami.
7. Jeśli Google nie może pobrać / odczytać pliku mapy witryny? John Mueller z Google przedstawia nowy sposób.
8. Microsoft Bing ogłosił więcej aktualizacji wizualnych.
9. Google: podczas usuwania indeksowania stron z wyszukiwania użyj Noindex, a nie Robots.txt.
10. Google może zobaczyć strony internetowe jako duplikaty, jeśli adresy URL są zbyt podobne.
11. Automatyczne dodawanie napisów na Stories.
12. Cofnięcie wpisu na Twitterze.
13. Nowe funkcje na TikToku!
14. Podsumowanie.
Wsparcie sprzedawców detalicznych w Irlandii dzięki skanerom Pointy (od Google)
Firma Pointy (od Google) od teraz oferuje małym i średnim firmom w Irlandii, bezpłatne urządzenia umożliwiające eskpozycję produktów w wyszukiwarce Google..
Dodatkowo Irlandzcy sprzedawcy otrzymają dodatkowe 100 euro na reklamę, jeżeli połączą się z Pointy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Jak działają urządzenia Pointy?
Podczas skanowania produktu, Pointy pobiera z kodu kreskowego produktu obraz, tytuł i opis. Następnie zeskanowane produkty trafiają do katalogu online Pointy. Pointy od tej pory wspomaga ekspozycję produktów w wyszukiwarce Google. Dodatkowo pozwala na integracje z funkcją „Zobacz co znajdziesz w naszym sklepie” w wizytówce firmy.
Więcej: https://www.blog.google/around-the-globe/google-europe/irish-retailers-can-build-online-presence-pointy/
Darmowe linki do rezerwacji hoteli
Google poinformował, że będzie bezpłatnie wyświetlał linki rezerwacyjne do hoteli w swojej wyszukiwarce. Będzie to duże wsparcie dla hoteli i biur turystycznych na całym świecie.
Oznacza to nowy, darmowy sposób dotarcia do potencjalnych klientów. W przypadku reklamodawców, którzy aktywnie korzystają z reklam rezerwacyjnych mogą zauważyć zwiększenie zasięgu istniejących kampanii.
Reklamodawcy, którzy już uczestniczą w Hotel Prices API i Hotel Ads, nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań, aby pojawiać się w bezpłatnych linkach do rezerwacji.
Dodatkowo w najbliższych miesiącach Google chce wprowadzić narzędzia ułatwiające wprowadzanie cen i dostępności terminów bez skomplikowanych wymagań technicznych.
Więcej: https://www.blog.google/products/flights-hotels/more-choice-travelers-free-hotel-booking-links/
Aktualizacja zasad dotyczących nadużyć w sieci reklamowej
Google informuje, że od maja 2021r. zaktualizuje zasady dotyczące nadużyć w sieci reklamowej, które mają pozwolić na zwiększenie czytelności i zrozumienia przekazu.
Co się zmienia?
Wytyczne dotyczące manipulacji tekstem, które obecnie egzekwowane są w ramach zasady „Oszukiwanie systemów”, zostaną przeniesione do nowej niezależnej zasady „Treść reklamy obchodząca zasady”. Zabronione zostaje manipulowanie hasłami będącymi znakami towarowymi w tekście reklamy na domeny, subdomeny i logo. Zabronione również będzie używanie niewidocznych znaków UNICODE, które nie dodają wartości do treści reklamy.
Aktualizacja zasad nastąpi 4 maja 2021 r. Naruszenie zasad nie prowadzi do natychmiastowego zawieszenia konta bez wcześniejszego ostrzeżenia.
Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10449222
Nowości w aplikacji mobilnej Google Ads
Google informuje o nowych ulepszeniach swojej aplikacji mobilnej dotyczącej systemu reklamowego Google Ads.
W najnowszej wersji będzie można konfigurować niestandardowe powiadomienia, dotyczące wydajności kampanii czy też zmian statusów na których zależy użytkownikowi.
Poza tym ulepszenie obejmuje statystyki skuteczności, które pozwolą na bieżąco analizować i optymalizować kampanie.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10473551
Statyczne nagłówki w reklamach dynamicznych
Microsoft Ads ogłosił wprowadzenie ulepszenia, które dotyczy dynamicznych reklam w wyszukiwarce (DSA).
Do tej pory dynamiczne reklamy generowały nagłówki automatycznie na podstawie zawartości witryny. Od teraz będzie możliwa większa kontrola dotycząca kreacji reklamy, dzięki statycznym nagłówkom.
Zmiana ta pozwala wykorzystać wszystkie możliwości reklam DSA w dopasowaniu stron docelowych do zapytań użytkowników, zachowując jednocześnie pełną kontrolę nad treścią reklamy.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/march-2021/get-full-control-over-your-dynamic-search-ads-with-static-headlines
Google wprowadza nowy interfejs filmów z kluczowymi momentami
Google wprowadza nowy interfejs dla kluczowych momentów filmów. Wyniki pokazują lokalizację kluczowego momentu, ale także dodają tekst z filmu wideo. Blok służył do wyświetlania klipów wideo lub miniatur z tej sekcji wideo, jednak teraz również pokazuje tekst.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-key-moment-videos-new-interface-31031.html
Jeśli Google nie może pobrać/odczytać pliku mapy witryny? John Mueller z Google przedstawia nowy sposób
John Mueller z Google został zapytany o błąd w mapach witryny, co zrobić, gdy Google nie może odczytać kilka z nielicznych plików mapy witryny XML? W przypadku gdy problem leży po stronie Google, John rekomenduje zmianę nazwy/adresu URL. Takie działanie może zresetować działanie po stronie Google i ponownie przetworzyć je od zera.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-fetch-process-sitemap-file-31042.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Microsoft Bing ogłosił więcej aktualizacji wizualnych
Microsoft Bing ogłosił szereg zmian wizualnych, ulepszających interfejs wyników wyszukiwania. Aktualizacja obejmuje wyniki przepisu z dodatkowymi informacjami, rozwijane karuzele wyszukiwania, lokalne odpowiedzi pokazują więcej informacji, funkcja wyszukiwania obrazów podobnie wyglądających przedmiotów.
Więcej: https://searchengineland.com/microsoft-bing-updates-search-results-interface-to-make-it-more-visually-immersive-346665
Google: podczas usuwania indeksowania stron z wyszukiwania użyj Noindex, a nie Robots.txt
John Mueller poinformował, że usuwając stronę z indeksu, nie należy blokować Google podstrony za pomocą pliku robots.txt, natomiast rekomenduje zastosowanie do tego noindex.
Więcej: https://twitter.com/JohnMu/status/1368903811696390148
Google może zobaczyć strony internetowe jako duplikaty, jeśli adresy URL są zbyt podobne
Google wykorzystuje metodę przewidywania do wykrywania zduplikowanych treści na podstawie wzorców adresów URL, co może prowadzić do nieprawidłowego identyfikowania stron jako duplikatów. Google ma wiele poziomów określania, kiedy strony internetowe mają zduplikowaną treść. Jednym z nich jest bezpośrednie spojrzenie na zawartość strony, a drugie to przewidywanie, kiedy strony są duplikatami na podstawie ich adresów URL. Kiedy Google uważa, że strona jest zduplikowaną wersją innej strony, ponieważ ma podobny adres URL, nawet nie zaindeksuje tej strony, aby zobaczyć, jak naprawdę wygląda zawartość.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-may-see-web-pages-as-duplicates-if-urls-too-similar/398452
Automatyczne dodawanie napisów na Stories
NEW! @Instagram has added a ‘Captions’ sticker for Stories
— 🟣 Matt Navarra (@MattNavarra) March 9, 2021
You can now auto-caption videos in stories with a range of different styles… pic.twitter.com/cijk7nWGC3
Już jakiś czas temu Instagram dodał opcję automatycznego dodawania napisów na IGTV, teraz planuje również rozszerzyć ją na Stories. Automatyczne napisy maja ułatwić pracę wszystkim instagramowym twórcom, a osobom niesłyszącym – zapewnić lepsze funkcjonowanie na portalu.
Na ten moment funkcja jest w fazie testów.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/03/instagram-testuje-automatyczne-dodawanie-napisow-na-stories
Cofnięcie wpisu na Twitterze
Twitter is working on “Undo Send” timer for tweets pic.twitter.com/nS0kuijPK0
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) March 5, 2021
Twitter pracuje nad możliwością wycofania tweeta tuż po jego wysłaniu!
Użytkownicy Twittera mieliby wtedy określony czas na przemyślenie swojej publikacji i zadecydowanie o cofnięciu wpisu lub wprowadzeniu do niego ewentualnych poprawek. To wszystko miałoby miejsce jeszcze przed oficjalną publikacją wpisu w serwisie.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-testuje-mozliwosc-szybkiego-wycofania-wpisu
Nowe funkcje na TikToku!
Na Tik-Toku pojawiły się dwie nowe funkcje! Jak mówi sam serwis, mają one zapewnić „wzajemną życzliwość, szacunek i przyjazną atmosferę” wśród społeczności portalu.
Pierwsza z nich daje możliwość większej kontroli nad komentarzami umieszczanymi pod ich filmami.
Druga ma zachęcać użytkowników do „ponownego rozważenia zamieszczenia niemiłych lub nieodpowiednich komentarzy”.
Filtrowanie komentarzy zostało wprowadzona dla użytkowników powyżej 16 roku życia. Dzięki niemu mamy możliwość kontroli nad umieszczanymi komentarzami poprzez „możliwość wyszukania niewłaściwych treści i zdecydowania, które z nich będą pojawiać się na platformie”.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-chce-zyczliwej-dyskusji-na-platformie-wprowadza-nowe-funkcje
Podsumowanie
Dzięki minionemu tygodniowi wiemy, jakich nowości można spodziewać się w narzędziach i aplikacjach w najbliższym czasie. Zwiększone możliwości analizy i optymalizacji kampanii, rozbudowane funkcje publikacji w social media, to zmiany które pozwolą na szersze wykorzystanie funkcjonalności. Już niebawem kolejne nowości!