Początek marca, to kolejne nowości w digital marketingu. Google wstrzymuje możliwość śledzenia i kierowania reklam z plików cookie. Witryny Google przestały generować pliki mapy witryny w formacie XML. W social media na Instagramie nowa funkcja umożliwiająca transmisje na żywo aż przez 4 osoby. Więcej na te i inne tematy w poniższym przeglądzie nowości!
Spis treści:
1. Google wycofuje pliki cookie.
2. Podatek od reklam cyfrowych w Hiszpanii.
3. Google o znaczeniu numerów GTIN dla produktów w wyszukiwaniu.
4. Linkowanie wewnętrzne nadaje Google poczucie ważności na poziomie strony.
5. Struktura adresów URL ma znaczenie dla witryn międzynarodowych i treści dla dorosłych.
6. Witryny Google przestały generować pliki mapy witryny w formacie XML.
7. Google o oczekiwanym wpływie aktualizacji Core Web Vitals.
8. Nowość na Instagramie.
9. ,,Bezpieczny tryb” na Twitterze.
10. Integracja na Snapchacie.
11. Podsumowanie.
Google wycofuje pliki cookie
Firma Google w obliczu nacisków ze strony organów zajmujących się prywatnością danych i przepisów antymonopolowych, wstrzyma możliwość śledzenia i kierowania reklam na podstawie plików cookie.
Dodatkowo odnosząc się do wcześniejszych zapowiedzi tej zmiany, Google informowało, że pracuje nad alternatywą, która pozwoli na osiągnięcie kompromisu pomiędzy zachowaniem prywatności użytkowników, a możliwością targetowania reklam. Jednak ostatecznie się z tego wycofuje cyt. „Wyraźnie informujemy, że po wycofaniu plików cookie, nie będziemy tworzyć alternatywnych identyfikatorów do śledzenia użytkowników, oraz nie będziemy ich używać w naszych produktach” – napisał David Temkin dyrektor zarządzający produktami.
Na ten moment ciężko jest przewidzieć z jakimi konsekwencjami wiąże się ta zmiana.
Więcej: https://digiday.com/media/we-will-not-build-alternate-identifiers-in-drastic-shift-google-will-end-behavioral-targeting-profile-building-in-its-ad-products/
Podatek od reklam cyfrowych w Hiszpanii
Google informuje swoich reklamodawców, którzy wyświetlają reklamy w Hiszpanii, o dodatkowej opłacie w wysokości 2% od reklam, w celu pokrycia części kosztów związanych z nowym podatkiem od niektórych usług cyfrowych zatwierdzonych przez Hiszpański rząd.
Dopłata ma obowiązywać od 1 maja 2021 r.
Google o znaczeniu numerów GTIN dla produktów w wyszukiwaniu
Google opublikowało post na blogu „Dostarczanie lepszych informacji o produktach dla kupujących”. Aby jak najlepiej pomóc użytkownikom w znajdowaniu Twoich treści i produktów w wyszukiwarce, zaleca się, aby witryny wyraźnie identyfikowały wymienione produkty. Do oznaczenia produktów, można użyć unikalnych indentyfikatorów produktów takich jak: Globalny Numer Jednostki Handlowej, numery części producenta, nazwy marek.
Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2021/02/product-information
Linkowanie wewnętrzne nadaje Google poczucie ważności na poziomie strony
John Mueller z Google powiedział, że Google indeksuje tylko około 10% stron znajdujących się w sitemapie. Rekomenduje, aby wyraźnie zakomunikować jakie strony są ważne dla strony internetowej poprzez wewnętrzne linkowanie. Im więcej łączy się z ważniejszych stron do innych stron, tym lepiej Google zrozumie, że strony, do których prowadzą linki w witrynie, są ważne. Często oznacza to, które strony mają linki ze strony głównej witryny. Jeśli umieści się link do 10% swoich stron ze strony głównej, Google prawdopodobnie uzna, że te 10% stron, do których prowadzą linki ze strony głównej, jest ważniejsze niż pozostałe 90%. Oczywiście zawsze są wyjątki, ale taka jest ogólna zasada.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-internal-linking-page-level-importance-31004.html
Struktura adresów URL ma znaczenie dla witryn międzynarodowych i treści dla dorosłych
John Mueller z Google powiedział, że struktura adresu URL ma największe znaczenie w międzynarodowych i stronach internetowych z sekcją treści dla dorosłych. Dzięki temu Google lepiej rozumie zawartość strony, segmentując lub filtrując elementy. W przypadku witryn międzynarodowych, powiedział, że witryny w gTLD z podkatalogami krajów, taka struktura pomaga Google określić, które części witryny są kierowane na które kraje lub języki. W przypadku treści dla dorosłych w częściach witryny posiadanie oddzielnych katalogów może pomóc Google zrozumieć każdą sekcję, a następnie odfiltrować za pomocą filtru SafeSearch tylko te sekcje, a nie całą witrynę.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-url-structure-matters-for-international-sites-adult-sites-30997.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Witryny Google przestały generować pliki mapy witryny w formacie XML
Witryny Google przez ponad dekadę, prawie 15 lat, automatycznie generowały pliki map witryn XML do wykorzystania w Google Search Console, jednak w ostatnim czasie uległo to zmianie. Firma Google usunęła szczegóły map witryn Google z dokumentacji . Opcja została usunięta 1 marca 2021 r.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-sites-xml-sitemap-files-31014.html
Google o oczekiwanym wpływie aktualizacji Core Web Vitals
Danny Sullivan z Google podczas Search Central omawiał wpływ aktualizacji z maja 2021. Uspokoił wydawców i społeczność SEO, że nie będzie miało to dużego wpływu na ranking. Web Core Vitals to jeden z wielu czynników rankingowych, którego celem jest dostarczenie użytkownikowi odpowiednich stron internetowych.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-discusses-core-web-vitals-update/397319/
Nowość na Instagramie
Instagram umożliwia prowadzenie transmisji na żywo nawet czterem osobom jednocześnie!
Wszystko za sprawą funkcji Live Rooms. To dzięki niej pojawi się możliwość zaproszenia do live’a 3 osób. Ponadto umożliwi to organizację zbiórek na rzecz organizacji non profit i stworzy nowe możliwości do zarabiania – Instagram przypomina wprowadzonych już wcześniej rozwiązaniach, takich jak zakupy podczas transmisji czy kupowanie odznak.
W jaki sposób otworzyć Live Room? Wystarczy przesunąć palcem w lewo i wybrać opcję transmisji na żywo, następnie dodać tytuł i zaprosić innych użytkowników. Gości można dodać już na samym początku albo dołączyć ich w trakcie transmisji.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-umozliwia-prowadzenie-liveow-nawet-4-osobom-jednoczesnie
,,Bezpieczny tryb” na Twitterze
Twitter pracuje nad nową funkcją – „bezpiecznym trybem”, który będzie chronić użytkowników serwisu przed tzw. trollami.
Funkcja miałaby ostrzegać użytkowników, gdy ich wpisy zostaną opatrzone obraźliwymi reakcjami. Kiedy użytkownik dotknie powiadomienia, zostanie przeniesiony do „trybu bezpiecznego”, gdzie będzie mógł włączyć „automatyczne blokowanie i wyciszanie”. Dzięki temu konta, które obrażaj innych użytkowników zostaną automatycznie wstrzymane na tydzień.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-pracuje-nad-bezpiecznym-trybem-chce-ograniczyc-naduzycia-na-platformie
Integracja na Snapchacie
Na Snapchacie pojawią się animacje wózków inwalidzkich dla awatarów Bitmoji. Jak mówi serwis, jest to pierwszy krok w stronę integracji ludzi na całym świecie.
Dzięki naklejkom (będzie ich kilka do wyboru), użytkownik będzie mógł lepiej wyrazić siebie. Twórcy aplikacji bardzo mocno zaznaczają, iż wciąż zgłębiają tematy związane z niepełnosprawnością i chcą uwrażliwiać ludzi na problemy drugiego człowieka.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/03/na-snapchacie-pojawia-sie-animacje-wozkow-inwalidzkich-dla-awatarow-bitmoji
Podsumowanie
Dzięki przeglądowi newsów, wiemy jak wiele zmian i nowości zostaje wprowadzone do świata digital marketingu z tygodnia na tydzień. Stałe monitorowanie wiadomości pomaga w pełnym wykorzystaniu narzędzi w życiu codziennym. Co pojawi się w przyszłym tygodniu? Już niebawem odpowiedź na to pytanie w naszej prasówce!