[Prasówka #21] Platforma dla freelancerów na LinkedIn, a na YT raporty atrybucji reklam

Raporty atrybucji reklam na YouTube, zakończenie grupy reklam produktowych z funkcją prezentacji na Google Ads, z kolei LinkedIn pracuje nad serwisem dla freelancerów. Co jeszcze wydarzyło się w minionym tygodniu? Odpowiedź w najnowszej prasówce!
1 marca 2021

Google Ads ogłasza koniec grupy reklam produktowych z funkcją prezentacji, elastyczne reklamy w sieci będą domyślną opcją wyboru przy tworzeniu. Z kolei na YouTube raporty atrybucji reklam. LinkedIn ogłosił, że pracuje nad platformą dla freelancerów, a Twitter wprowadza wiadomości głosowe w tekstach prywatnych. Szczegóły znajdziesz w poniższym przeglądzie newsów!

 

Spis treści:

1. Raporty atrybucji reklam YouTube i display (Google Ads).
2. Elastyczna reklama w sieci wyszukiwania jako opcja domyślna (Google Ads).
3. Koniec reklam produktowych z funkcją prezentacji (Google Ads).
4. Wordpress: błędy odkryte we wtyczce Ninja Forms.
5. Google ponownie testuje tagi lub etykiety słów kluczowych w fragmentach.
6. Korzyści dla SEO z dłuższych title.
7. Całkowita liczba linków przychodzących jest całkowicie nieistotna dla SEO.
8. Platforma dla freelancerów.
9. Twitter i wiadomości głosowe.
10. Centrum informacji o klimacie na Facebooku.
11. Podsumowanie.


Raporty atrybucji reklam YouTube i display (Google Ads)


Top paths

Google niedawno informował o dodaniu do raportu atrybucji reklam YouTube. W ostatnim tygodniu pojawiło się kolejne ulepszenie, a dokładniej dodanie do raportów atrybucji reklam displayowych. Zmiana ta pozwoli na jeszcze skuteczniejsze zrozumienie roli, jaką odgrywają poszczególne kampanie na ścieżce konwersji.

Aby skorzystać z ulepszeń, wystarczy wejść w NARZĘDZIA I USTAWIENIA > ATRYBUCJA. Następnie pojawi się opcja akceptacji. Po zaakceptowaniu możemy już analizować przebieg ścieżki konwersji. Po zaakceptowaniu możemy już analizować przebieg ścieżki konwersji.

Więcej:  https://support.google.com/google-ads/answer/10436829


Elastyczna reklama w sieci wyszukiwania jako opcja domyślna (Google Ads)


Elastyczna reklama

Google informuje, że od 18 lutego 2021 r. elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania będą domyślną opcją wyboru przy tworzeniu.

Nadal będzie można tworzyć standardowe rozszerzone reklamy.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10434300


Koniec reklam produktowych z funkcją prezentacji (Google Ads)


 

Reklamy produktowe

Google informuje, że od 1 kwietnia 2021 r. grupy reklam produktowych z funkcją prezentacji zostaną usunięte i przestaną wyświetlać reklamy.

Dane skuteczności usuniętych reklam będą nadal dostępne w widoku raportów.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/7325107


Wordpress: błędy odkryte we wtyczce Ninja Forms


Wordpress błędy

Exploity wykryte we wtyczce Ninja Forms dla WordPress, zainstalowanej na ponad milionie witryn, mogą doprowadzić do całkowitego przejęcia witryny, jeśli nie zostaną załatane. Wtyczka posiada ponad milion aktywnych instalacji.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/wordpress-bugs-detected-in-ninja-forms-plugin-1m-sites-affected/396657


Google ponownie testuje tagi lub etykiety słów kluczowych w fragmentach


Google tagi

Google testuje nową funkcjonalność w organicznych wynikach wyszukiwania, wyświetla etykiety lub tagi słów kluczowych nad opisem, a pod tytułem i adresem URL.  Funkcjonalność nie jest klikalna.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-testing-keyword-tags-in-snippets-30965.html

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Korzyści dla SEO z dłuższych title


Tagi tytułów

Podczas wydarzenia Google Central Live, Gary Illyes z Google powiedział, że istnieje korzyść z dłuższych znaczników title, niż to co jest wyświetlane w wyszukiwarce. Dodał również, że znacznik tytułowy należy zachowywać „precyzyjnie” w temacie strony.

Więcej:  https://www.seroundtable.com/google-longer-title-tags-seo-30985.html


Całkowita liczba linków przychodzących jest całkowicie nieistotna dla SEO


Linki przychodzące

John Mueller z Google powiedział, że całkowita liczba linków przychodzących jest nieistotna dla rankingów w Google. Dodał również, że Google inaczej waży różne linki i jeden link może być o wiele bardziej wartościowy, niż tysiące linków.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-total-number-of-links-irrelevant-30971.html


Platforma dla freelancerów


LinkedIn freelancer
https://www.theinformation.com/articles/microsofts-new-gig-a-linkedin-freelancer-market-rivaling-upwork-fiverr

LinkedIn pracuje nad nowym serwisem, który ma pomóc w łączeniu freelancerów i zleceniodawców. Serwis najprawdopodobniej pojawi się jesienią tego roku. Mówi się, że nowa platforma od Linkedina będzie stworzona na wzór znanych serwisów dla freelancerów, takich jak Fiverr czy Upwork.

Serwis ma pozwolić użytkownikom na odnajdywanie freelancerów, przekazywanie im zleceń i ułatwianie transakcji.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/02/linkedin-pracuje-nad-platforma-dla-freelancerow


Twitter i wiadomości głosowe


Twitter rozpoczął testy prywatnych wiadomości głosowych. Dzięki tej opcji można nagrać wypowiedź i wysłać ją do innego użytkownika.

Największa zaletą nowej opcji ma być umożliwienie korzystania z serwisu osobom z problemami ze wzrokiem i przełamanie barier językowych, gdyż jak mówi sam Twitter: „czasami łatwiej jest mówić niż pisać”.

Nagrania głosowe mogą trwać do 140 sekund. Niestety, na ten moment funkcja jest obecnie dostępna tylko na iOS.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-testuje-prywatne-wiadomosci-glosowe


Centrum informacji o klimacie na Facebooku


Centrum informacji

Facebook informuje o rozszerzeniu i ulepszeniu swojego Centrum Informacji o Klimacie. Znaleźć w nim można nową sekcję, w której znajdują się fakty obalające powszechne „mity klimatyczne”. Centrum zapewni również dostęp do najnowszych badań naukowych na temat zagrożenia klimatycznego.

Ponadto, serwis zaczyna dodawać specjalne etykiety informacyjne do niektórych postów na temat klimatu (na ten moment jedynie w Wielkiej Brytanii). Będą one odsyłały użytkowników właśnie do Centrum Informacji.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-rozbudowuje-centrum-informacji-o-klimacie


Podsumowanie

Kolejny tydzień ze świeżą porcją zmian w świecie digital marketingu za nami. Każdy tydzień przynosi nowe rozwiązania, dlatego warto być na bieżąco z tym, co się zmienia z tygodnia na tydzień. Już za 7 dni wracamy z kolejną dawką newsów!

 

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy