Środek lutego, to kolejne wprowadzone udoskonalenia w digital marketingu. Ulepszone zostają rozszerzenia formularzy Google Ads, w kampaniach wideo wymagane będzie śledzenie równoległe pomagające zwiększyć szybkość witryny. W social media również wiele zmian. Najważniejszą z nich jest wprowadzenie na YouTube opcji Shorts, dzięki której można publikować filmiki trwające 15 sekund. Więcej na te i inne tematy poczytać można w poniższym przeglądzie newsów!
Spis treści:
1. Blokada reklam branży ślusarskiej (Google Ads).
2. Wycofanie kategorii „nieznana” z opcji kierowania na płeć.
3. Śledzenie równoległe w kampaniach wideo.
4. Ulepszenie rozszerzeń formularzy w Google Ads.
5. Core Web Vitals mogą obejmować strony Noindex.
6. Automatycznie wypełniane usług Google Moja Firma.
7. Ranking fragmentów jest dostępny w amerykańskich wynikach.
8. Przegląd restauracji w lokalnych wynikach Google według filmów.
9. Bing Local zastępuje recenzje Yelp recenzjami z Facebooka i Foursquare.
10. Czy YouTube zastąpi TikToka?
11. Treści polityczne na Facebooku.
12. Instagram wspiera działania przeciwko nękaniu.
13. Podsumowanie.
Blokada reklam branży ślusarskiej (Google Ads)
Google informuje, że zaktualizował zasady dotyczące reklam branży ślusarskiej. Od lutego 2021 reklamy tego typu nie będą mogły wyświetlać się w Niemczech, Szwecji, Belgii i Holandii. Naruszenie zasad nie prowadzi do natychmiastowego zawieszenie konta. Reklamodawcy dostaną ostrzeżenie o naruszeniu zasad minimum 7 dni wcześniej. Powodem aktualizacji zasad i zakazanie reklam jest nieuczciwość ślusarzy, którzy wykorzystują potrzebujących do naliczania wygórowanych cen za niskiej jakości usługi.
Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10356925
Wycofanie kategorii „nieznana” z opcji kierowania na płeć
Google informuje, o planowanym zaktualizowaniu zasad dotyczących ograniczania możliwości kierowania lub wykluczania użytkowników na podstawie kategorii płeć „nieznana”.
Zmiany motywowane są, ograniczeniem dyskryminacji osób o płci „nieznanej”.
Więcej: https://searchengineland.com/a-google-ads-setting-allowed-advertisers-to-exclude-people-of-unknown-gender-346045
Śledzenie równoległe w kampaniach wideo
Google informuje, że od 30 kwietnia 2021 r. wymagane będzie śledzenie równoległe dotyczące kampanii wideo.
Śledzenie równoległe pomaga zwiększyć szybkość witryny, kierując użytkowników bezpośrednio na stronę docelową, podczas gdy pomiary są wykonywane w tle. Google sugeruje, aby reklamodawcy, którzy współpracują z dostawcami narzędzi do pomiaru kliknięć, skontaktowali się z nimi i upewnili czy nie występują zakłócenia.
Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/mrc-youtube-brand-safety/.
Ulepszenie rozszerzeń formularzy w Google Ads
Google informuje o ulepszeniu rozszerzeń formularzy, gdzie opcja wyświetlenia formularza może pojawić się po kliknięciu w nagłówek reklamy. Aby skorzystać z tej opcji wymagane jest utworzenie kampanii w sieci wyszukiwania z celem „Potencjalni klienci” i wybraniu sposobu osiągnięcia celu jako „Przesłanie formularza kontaktowego”.
Dokładna instrukcja pod adresem: https://support.google.com/google-ads/answer/10091318
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10364931
Core Web Vitals mogą obejmować strony Noindex
John Mueller wyjaśnia, że strony z noindex mogą wypływać na ranking strony w przypadku Core Web Vitals. Google może w niektórych przypadkach obliczyć podstawowy wynik analizy strony jako średnią z wielu stron.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/core-web-vitals-noindex/395578/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Automatycznie wypełniane usług Google Moja Firma
Społeczność SEO w ostatnich kilku miesiącach zauważyła, że Google automatycznie zapełnia listę usług w Google Moja Firma, w oparciu o zawartość strony internetowej. Właściciel konta może edytować lub usunąć usługę.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-my-business-auto-populating-services-30929.html
Ranking fragmentów jest dostępny w amerykańskich wynikach
Danny Sullivan napisał na Twitterze, że ranking fragmentów został wdrożony w wynikach wyszukiwania po angielsku. W najbliższej przyszłości system będzie aktualizowany o inne kraje i języki. Aktualizacja wpłynie na około 7% zapytań w Google.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-passage-ranking-live-30920.html
Przegląd restauracji w lokalnych wynikach Google według filmów
Google wyświetla przeglądanie restauracji według filtrów, filtrowanie może mieć wpływ na listę restauracji w organicznych wynikach wyszukiwania. Przeglądanie może odbywać się według kategorii dostawy, rodzaju dania i wielu innych.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-local-browse-by-type-30940.html
Bing Local zastępuje recenzje Yelp recenzjami z Facebooka i Foursquare
Microsoft zrezygnował z korzystania z recenzji Yelp w Bing Local, wyniki są z Facebooka i Foursqare lub innych. W bloku znajduje się informacja Bing wziął dane.
Więcej: https://www.seroundtable.com/bing-local-drops-yelp-reviews-for-facebook-foursquare-30932.html
Czy YouTube zastąpi TikToka?
https://support.google.com/youtube/thread/96358511?hl=en
YouTube wprowadza krótkie wideo oraz raporty, które mają być podpowiedzią dla twórców, korzystających lub mających zamiar korzystać z takiej formy nagrań. Raporty pojawiające się co 2 tygodnie będą zawierać przegląd trendów, najnowsze aktualizacje oraz cenne wskazówki dotyczące dodawania materiałów filmowych.
Opcja nosi nazwę Shorts i dzięki niej, użytkownik może dodawać filmiki trwające 15 sekund.
Na ten moment jest ona dostępna wyłącznie dla użytkowników w Indiach. Takie posunięcie nie jest przypadkiem – Indie to kraj, w którym dostęp do Tik Toka został zablokowany, a YouTube chce w ten sposób go zastąpić.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/02/youtube-chce-zastapic-tiktoka-i-wprowadza-nowy-raport-dotyczacy-krotkich-wideo
Treści polityczne na Facebooku
Mark Zuckerberg zamierza ograniczyć reklamy polityczne. Jak się okazuje – ma na to wpływ zdanie samych użytkowników. Już w najbliższym czasie serwis chce wprowadzić kilka rozwiązań, a pierwszym krokiem będzie ograniczenie treści politycznych w zakładce: Aktualności.
Media donoszą, że decyzja może być również spowodowana spadkiem liczby użytkowników korzystających z Facebooka – codziennie i aktywnie.
Więcej: https://socialpress.pl/2021/02/facebook-walczy-o-uzytkownika-i-planuje-ograniczyc-tresci-polityczne
Instagram wspiera działania przeciwko nękaniu
Instagram chce wyeliminować nękanie w prywatnych wiadomościach.
Serwis będzie trwale blokował konta, które grożą i znęcają się nad innymi. Wyłączone mają być również nowe konta, które zostały stworzone specjalnie w tym celu. Do tej pory Instagram w podobnych sytuacjach jedynie tymczasowo ograniczał możliwość korzystania z wiadomości prywatnych.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-reaguje-na-nekanie-w-bezposrednich-wiadomosciach
Podsumowanie
Jak wynika z newsów, które ukazują się co tydzień, w świecie digital marketingu wiele się zmienia. Warto być na bieżąco, aby móc wykorzystać w pełni potencjał narzędzi i aplikacji. Zachęcamy do śledzenia cotygodniowej prasówki.