[Prasówka #19] Zmiany w dopasowaniu słów w Google i akredytacja MRC dla YT

Google zapowiedział zmiany w typach dopasowania słów kluczowych. YouTube otrzymuje akredytację MRC, a na Facebooku zmieniają się ustawienia atrybucji. Więcej w najnowszej prasówce!
12 lutego 2021

W drugim tygodniu lutego pojawiają się istotne zmiany. Google wprowadza transformacje dotyczące typu dopasowania słów kluczowych. Ujednolicona zostaje atrybucja konwersji w formatach wideo typu in-Stream. Zmiany pojawiają się także na Facebooku w ustawieniach atrybucji. Z kolei Instagram ogłasza, że nie będzie promował w Reels nagrań z TikToka.  Więcej newsów w poniższym przeglądzie!

 

Spis treści:

1. Ważna zmiana! Połączenie typów dopasowania słów kluczowych.
2. Standaryzacja atrybucji konwersji w kampaniach wideo.
3. YouTube jako pierwsza platforma z akredytacją MRC (Media Rating Council).
4. Microsoft Ads zastąpienie CPC --> eCPC.
5. Google może zawiesić witryny handlu elektronicznego, które zmieniają ceny na stronie płatności.
6. Google może rozpoznać, czy witryna ma dobrą reputację w określonym obszarze tematycznym.
7. Google publikuje nowe ręczne działania mające na celu kary w Google News i Discover.
8. Google: Usunięcie komentarzy z bloga może wpłynąć na rankingi wyszukiwania.
9. Google woli zneutralizować skutki spamu, niż karać.
10. Zakaz używania filtrów upiększających..
11. Ustawienia atrybucji na Facebooku.
12. Zmiany w Reels związane z TikTokiem.
13. Podsumowanie.


Ważna zmiana! Połączenie typów dopasowania słów kluczowych


Połączenie dopasowania

Google zapowiedział zmiany w typach dopasowania słów kluczowych. Od lutego 2021 r. dopasowanie do wyrażenia będzie uwzględniać zachowania modyfikatora dopasowania przybliżonego.

Dzięki wprowadzeniu zmiany, słowa kluczowe dopasowane do wyrażenia oraz słowa z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będą mieć wspólny sposób dopasowania.

Od 18 lutego zmiana dotyczyć będzie reklamodawców korzystających ze słów kluczowych w językach: angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, niderlandzkim, portugalskim i rosyjskim.

W lipcu 2021 r. obejmie pozostałe języki. Google uspokaja, że nie trzeba podejmować radykalnych działań w związku z tymi zmianami, ponieważ będą wprowadzane stopniowo i dotyczyć będą zarówno jednego i drugiego typu dopasowania.

W lipcu, kiedy zmiana obejmie wszystkie rynki, nie będzie można już tworzyć słów kluczowych z modyfikatorem dopasowania przybliżonego. Jednak istniejące słowa kluczowe z modyfikatorem będą nada wyświetlać się zgodnie z nowymi zmianami.

Więcej:  https://support.google.com/google-ads/answer/10286719


Standaryzacja atrybucji konwersji w kampaniach wideo


Standaryzacja atrybucji

Google informuje o ujednoliceniu atrybucji konwersji we wszystkich możliwych do pominięcia formatach wideo typu in-Stream, mierzonych za pomocą śledzenia poprzez tag Google Ads.

Standaryzacja ta pozwoli na dokładniejsze porównanie skuteczności konwersji między dwoma różnymi typami kampanii.

Reklamodawcy nie muszą nic zmieniać na kontach. Ulepszenie zostanie wprowadzone automatycznie.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10399809


YouTube jako pierwsza platforma z akredytacją MRC (Media Rating Council)


Media rating

MRC (Media Rating Council) to organizacja, która zarządza akredytacją do oceny mediów.

Platforma YouTube otrzymała jako pierwsza na świecie akredytację MRC.

Akredytacja MRC potwierdza skuteczność systemów bezpieczeństwa platformy YouTube na poziomie treści i dotyczy reklam udostępnianych za pośrednictwem Google Ads, DV360 i YouTube Reserve z wyłączeniem reklam wideo Discovery, YouTube Kids i transmisji na żywo.

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/mrc-youtube-brand-safety/


Microsoft Ads zastąpienie CPC --> eCPC


eCPC

Microsoft Ads informuje, że do końca kwietnia 2021 standardowe określanie stawek CPC zastąpi ulepszone określanie stawek eCPC.

Po analizie danych, Microsoft Ads twierdzi, że ulepszone CPC osiąga zdecydowanie lepsze wyniki przy niższym średnim koszcie CPC, w porównaniu do w pełni manualnego określania stawek.

Reklamodawcy nie muszą dokonywać zmian na kontach. Zastąpienie określania stawek nastąpi automatycznie.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/february-2021/up-level-your-bidding-practice-with-enhanced-manual-bidding


Google może zawiesić witryny handlu elektronicznego, które zmieniają ceny na stronie płatności


Witryny handlu

Od 6 kwietnia 2021 Google zacznie egzekwować, aby cena podawana w Merchant Center nie była wyższa, niż ta, która jest wyświetlana na ekranie kasy. Jeśli cena będzie się różnić, użytkownik otrzyma 28-dniowe ostrzeżenie, pozwalające usunąć ten błąd w innym wypadku konto zostanie zablokowane.

Więcej:  https://www.seroundtable.com/google-merchants-checkout-price-enforcement-30873.html


Google może rozpoznać, czy witryna ma dobrą reputację w określonym obszarze tematycznym


Dobra reputacja

Google może rozpoznać i zrozumieć czy strona internetowa cieszy się dobrą opinią w określonym obszarze tematycznym. Ważne jest, aby witryny doskonaliły swoją wiedzę merytoryczną. Dobra opinia strony może pomóc w osiągnięciu wysokich wyników w organicznych wynikach wyszukiwania.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-site-reputation-topic-area-30889.html


Google publikuje nowe ręczne działania mające na celu kary w Google News i Discover


Kary Google

Firma Google po cichu opublikowała nowy zestaw ręcznych działań dotyczących zasad i wskazówek Google News oraz Google Discover. Ręczne działania mają miejsce w przypadku, gdy Google nakłada karę na witrynę po otrzymaniu przez Google informacji, że wykonano działania niezgodne z opublikowanymi wskazówkami dla webmasterów.

Więcej:  https://support.google.com/webmasters/answer/9044175#news_discover


Google: Usunięcie komentarzy z bloga może wpłynąć na rankingi wyszukiwania


Usunięcie komentarzy

John Mueller z Google mówi, że usunięcie wszystkich komentarzy ze strony internetowej może zaszkodzić rankingom wyszukiwania. Google uwzględnia komentarze w rankingu stron internetowych. Właściciele witryn powinni mieć świadomość, że Google traktuje komentarze jako część treści. Jeśli komentarz zawiera informacje, których szuka osoba wyszukująca, może to pomóc w wyświetleniu strony w wynikach wyszukiwania.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-removing-blog-comments-may-impact-search-rankings/395400/#close


Google woli zneutralizować skutki spamu, niż karać


Neutralizacja spamu

John Mueller z Google powiedział, że wystarczy zneutralizować wpływ złych linków, nie ma wtedy potrzeby całkowicie usuwać witryny z wyszukiwarki, w większości przypadków algorytmy samodzielnie rozwiązują problem. Wygląda na to, że Google woli po prostu ignorować lub neutralizować wpływ spamu w wyszukiwarce, zamiast karać go.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-neutralize-search-spam-30903.html


Zakaz używania filtrów upiększających


Filtry upiększające
https://www.bbc.com/news/uk-england-55824936

Brytyjski rząd stwierdził, że instagramerzy nie powinni używać upiększających filtrów do zdjęć, które promują kosmetyki, ponieważ często mogą wprowadzać obserwujących w błąd.

ASA uznała, że używanie filtrów upiększających jest mylące dla użytkowników i może wyolbrzymiać efekty promowanego produktu, nawet wtedy, jeśli w treści reklamy jest podana nazwa zastosowanego filtru. Organizacja chce również, by reklamy łamiące te zasadę mogły być usuwane.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/influencerzy-w-wielkiej-brytanii-maja-nie-uzywac-mylacych-upiekszajacych-filtrow


Ustawienia atrybucji na Facebooku


Atrybucja Fb

Apple ogłosił wprowadzenie zmian w systemie iOS 14, które wpływają na mierzenie konwersji przez m.in. piksel Facebooka.

Każda aplikacja w App Store będzie teraz musiała wyświetlić użytkownikowi specjalne powiadomienie, w którym użytkownik wyrazi zgodę (bądź nie) na monitorowanie jego działań. W odpowiedzi na tą zmianę, Facebook wprowadza kilka modyfikacji.

Jedną z takich zmian wiąże się z „ustawieniami atrybucji”. Dotychczasowe ustawienia w Menagerze Reklam - przedział konwersji i atrybucji zostały scalone w jedno ustawienie.

Przedziały atrybucji będą od teraz obejmować: 7 dni po kliknięciu lub 1 dzień po wyświetleniu reklamy, 7 dni po kliknięciu, 1 dzień po kliknięciu, 1 dzień po kliknięciu lub 1 dzień po wyświetleniu reklamy.

Przedziały: 28 dni po kliknięciu, 28 dni po wyświetleniu i 7 dni po wyświetleniu reklamy przestaną być dostępne do raportowania konwersji.

Więcej: https://nowymarketing.pl/a/30901,czy-zauwazyles-balagan-w-panelu-reklamowym-facebooka-i-nowa-kolumne-ustawienia-atrybucji


Zmiany w Reels związane z TikTokiem


Reels
https://www.engadget.com/instagram-reels-repost-tiktoks-best-practices-200536658.html?bbL5t28VXvW68YsLS5-Z8N64aRB_O5oZPdNB1dQaWtadQJRzBDeAs&guccounter=2

Instagram nie będzie promował w Reels nagrań z TikToka.

Portal poinformował użytkowników, by nie powielali w serwisie filmów stworzonych za pomocą TikToka. Chodzi o to, by nie przetwarzali wideo z konkurencyjnej platformy.

Instagram nie chce działać „jako witryna sklepowa dla konkurencyjnej platformy”.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-nie-bedzie-juz-promowal-powielonych-nagran-z-tiktoka-w-reels


Podsumowanie

Newsy, które pojawiły się w minionym tygodniu pokazują, jak wiele udoskonaleń wprowadzają dostawcy do świata digital marketingu już na początku roku. Warto śledzić na bieżąco, jakie rozszerzenia będą pojawiały się z tygodnia na tydzień, by móc wykorzystywać maksymalnie właściwości narzędzi i aplikacji. Zachęcamy do śledzenia cotygodniowej porcji newsów!

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy