Luty wprowadził kolejne ulepszenia do świata digital marketingu. Liczne ułatwienia wprowadza Microsoft Ads. Apple zaktualizowało zasady związane z przejrzystością śledzenia aplikacji. Facebook chce wprowadzić nową opcję dla reklamodawców, a na Instagramie testowe ograniczenie możliwości korzystania z opcji udostępniania postów w Stories. Więcej znajdziesz w najnowszej prasówce!
Spis treści:
1. Nowy atrybut w Google Merchant Center - black-owned (USA).
2. Aktualizacja zasad dotyczących treści erotycznych.
3. Zmiany po aktualizacji iOS 14.
4. Strategia portfolio w MCK.
5. Weryfikacja spójności cen w Google Merchant Center.
6. Ułatwienie w zarządzaniu konwersjami offline.
7. Rozszerzenie dostępności kolumn niestandardowych.
8. Zmiany w dopasowaniu do wyrażenia i modyfikatorze dopasowania.
9. Poprawa rankingu Google przez spełnienie wszystkich funkcji Web Vitals.
10. Google aktualizuje wymagania dotyczące uporządkowanych danych wydarzenia.
11. Google Search Console aktualizuje raport Discover z danymi Chrome.
12. John Mueller zaleca strukturę witryny piramidy.
13. Firma Google uruchomiła funkcję fragmentu wyników „Informacje o tym”.
14. Testy nowej opcji na Facebooku.
15. Koniec udostępniania postów na Stories?
16. Nowy wygląd Instagram Stories na desktopach.
17. Podsumowanie.
Nowy atrybut w Google Merchant Center - black-owned (USA)
Google wprowadza nowy atrybut tożsamości w GMC - black-owned. Atrybut ten pozwoli na identyfikowanie, czy właściciel sklepu jest osobą czarnoskórą.
Oznaczenie pojawiać się będzie w karcie zakupów Google. Funkcja ta dostępna będzie dla wszystkich sprzedawców w USA w ciągu najbliższych miesięcy.
Więcej: https://www.blog.google/outreach-initiatives/small-business/black-history-month-2021/
https://support.google.com/merchants/answer/10342414
Aktualizacja zasad dotyczących treści erotycznych
Google informuje, że w marcu 2021 r. zaktualizuje zasady w Google Ads, dotyczące treści erotycznych.
Aktualizacje mają ograniczyć reklamowanie streamingów i czatów na żywo, oraz gier lub zabaw z podtekstem seksualnym polegającym na odgrywaniu ról, a także treści związanych z randkami zawierającymi elementy i motywy o charakterze seksualnym.
Dla ułatwienia identyfikacji problemu w przypadku odrzuconych reklam w Google Ads, oznaczenia powodu odrzuceń, zostaną zmienione z dotyczących „treści erotycznych” na „treści o charakterze seksualnym”.
Dodatkowo podzielone bardziej szczegółowo zostaną kategorie „Dla dorosłych” i „Nie dla całej rodziny”.
Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10285513
Zmiany po aktualizacji iOS 14
Firma Apple niedawno zapowiedziała aktualizację zasad dotyczących przejrzystości śledzenia aplikacji.
Zmiany te dotyczyć maja wymagań odnośnie poinformowania i ewentualnej akceptacji przez użytkownika wykorzystywanych przez aplikację informacji, które mogą zostać wykorzystane do celów reklamowych, nawet jeśli już taką zgoda została wcześniej zaakceptowana.
Reklamodawcy prowadzący kampanie displayowe, wideo i inne dotyczące aplikacji iOS mogą zauważyć wahania skuteczności.
Google zachęca reklamodawców do ścisłego monitorowania wydajności wszystkich kampanii, oraz dostosowywanie budżetów i stawek, aby jak najmniej odczuć zmiany.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10307993
https://blog.google/products/ads-commerce/preparing-developers-and-advertisers-for-policy-updates/
Strategia portfolio w MCK
Google wprowadza możliwość tworzenia strategii portfolio ustalania stawek z poziomu kont menedżera.
Można tworzyć i zarządzać tą strategią w obrębie wielu kont dla kampanii w sieci wyszukiwania, jak i standardowych kampanii produktowych.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10397693
Weryfikacja spójności cen w Google Merchant Center
Google informuje o nadchodzącej zmianie dotyczącej wnikliwej weryfikacji cen produktów.
Jeśli cena produktu w kasie będzie wyższa niż cena wyświetlana w reklamie lub na stronie docelowej produktu, zwiększamy ryzyko rezygnacji użytkownika z zakupu.
Od 6 kwietnia 2021 r. Google oprócz sprawdzania spójności cen pomiędzy danymi w GMC a stronami docelowymi, zacznie sprawdzać dokładność cen podczas płatności.
Jeśli podczas weryfikacji konta Google stwierdzi, że cena podana za produkt przy kasie jest wyższa niż cena produktu na stronie docelowej, reklamodawca otrzyma 28-dniowe ostrzeżenie, aby usunąć niezgodności. W przeciwnym razie konto zostanie zawieszone.
Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/10307781
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Ułatwienie w zarządzaniu konwersjami offline
Od lutego 2021 Microsoft Ads uaktualnia system importowania konwersji offline, wprowadzając ulepszenia w celu jeszcze skuteczniejszej automatyzacji i możliwości dokładniejszej analizy wpływu konwersji na kampanie.
Najważniejsze zmiany to: dostosowanie konwersji, automatyzacja pobierania konwersji offline.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/february-2021/better-offline-conversions-management-february-key-product-updates
Rozszerzenie dostępności kolumn niestandardowych
Microsoft Ads rozszerza kolumny niestandardowe o wszystkie dostępne widoki.
Rozszerzenie tego ulepszenia pozwala zaoszczędzić czas, ponieważ nie trzeba dokonywać ręcznych obliczeń za każdym razem, gdy chcemy sprawdzić skuteczność kampanii.
Przykłady kolumn niestandardowych: koszt konwersji, koszt przychodu, marża netto.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/february-2021/better-offline-conversions-management-february-key-product-updates
Zmiany w dopasowaniu do wyrażenia i modyfikatorze dopasowania
21 lutego 2021 roku cele uproszczenia słowa kluczowego, dopasowanie do wyrażenia ma brać pod uwagę zachowanie modyfikatora przybliżonego BMM. Dzięki tej zmianie, słowa kluczowe, które są dopasowane do wyrażenia wraz z tymi które mają modyfikator dopasowania przybliżonego sprawią, że reklama wyświetli się w wyszukiwaniach zawierających znaczenie danego słowa kluczowego.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10286719?hl=pl
Poprawa rankingu Google przez spełnienie wszystkich funkcji Web Vitals
Google twierdzi, że wszystkie wskaźniki ,,trzy testy Core Web Vitals” muszą osiągnąć minimalny próg, aby skorzystać na tym i uzyskać wyższą ocenę w rankingu. Sprawa dotyczy przyszłego update, który ma mieć miejsce w maju 2021. W przyszłości powinno pojawić się więcej informacji, które pomogą dopasować witrynę do standardów Google.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-all-core-web-vitals-must-be-met-for-ranking-boost/394358/
Google aktualizuje wymagania dotyczące uporządkowanych danych wydarzenia
Firma Google zmieniła wymagania dotyczące uporządkowanych danych wydarzenia. Wydawcy, którzy pobierają opłaty za wydarzenia, muszą aktualizować dane strukturalne. Firma zaktualizowała również wymagania dotyczące danych strukturalnych w wydarzeniach. Aktualizacja dotyczy właściwości offers.priceCurrency. Ta zmiana dotyczy wydawców, którzy pobierają opłaty za wydarzenia i chcą, aby ich wydarzenia były wyświetlane w Google. Te wymagania dotyczą również płatnych wydarzeń online / domowych.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-updates-event-structured-data-requirements/394370/
Google Search Console aktualizuje raport Discover z danymi Chrome
Google aktualizuje raport Discover w Search Console, aby uwzględnić dane z przeglądarki mobilnej Chrome. Wcześniej raport w Search Console był ograniczony do danych z aplikacji Google na Androida i iOS. Innym miejscem, w którym użytkownicy uzyskują dostęp do Google Discover, jest otwieranie nowej karty w Chrome. Do tej pory te dane nie były uwzględniane w Search Console. Google twierdzi, że dane Discover z Chrome zostaną dodane do Search Console w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-search-console-updates-discover-report-with-chrome-data/394576/
John Mueller zaleca strukturę witryny piramidy
John Mueller z Google został zapytany o nawigacje w witrynie, zalecił budowę piramidy, omawiając wady i zalety tego rozwiązania. Koncepcja polega na utworzeniu witryny, w której strona główna koncentruje się na słowach kluczowych najwyższego poziomu i ogólnych, a im głębiej wchodzi się w witrynę, tym bardziej szczegółowe stają się kategorie i strony. Ostatecznie na najgłębszym poziomie witryny, na dole piramidy, pojawi się więcej słów kluczowych typu longtail, które są bardzo specyficzne co do marki produktu, rozmiaru i koloru.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/pyramid-site-structure/394528/
Firma Google uruchomiła funkcję fragmentu wyników „Informacje o tym”
Firma Google uruchomiła funkcję fragmentów wyników wyszukiwania, które pokazują więcej informacji o wyniku wyszukiwania. Jest to funkcja, w której klikasz trzy kropki we fragmencie wyniku wyszukiwania, a Google wyświetla więcej informacji „o tym wyniku”. Obecnie funkcjonalność wdrażana jest w Stanach Zjednoczonych.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-about-this-result-30857.html
Testy nowej opcji na Facebooku
Facebook testuje nową funkcję dla reklamodawców: marki będą mogły same zdecydować, przy jakich tematach nie chcą wyświetlać swoich reklam. Serwis tłumaczy funkcję przykładem: jeśli producent zabawek nie będzie chciał by jego reklamy pojawiały się przy nowym programie kryminalnym, wystarczy, że wykluczy temat „Zbrodnie i tragedie”.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/reklamodawcy-zdecyduja-przy-jakich-tresciach-na-facebooku-nie-chca-sie-pojawiac
Koniec udostępniania postów na Stories?
Instagram testowo ogranicza możliwość korzystania z opcji udostępniania postów w Stories. Część użytkowników serwisu otrzymała już powiadomienie o jej zablokowaniu.
Instagram wyjaśnia że test jest odpowiedzią na sygnały, które dostaje od użytkowników. Jak się okazuje, to właśnie oni chcą widzieć mniej postów z aktualności w relacjach. Sam serwis również uważa, że powielanie tych samych treści może być irytujące, a taka zmiana ma zachęcić wszystkich do większej kreatywności.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-nie-chce-uzytkownicy-udostepniali-posty-w-stories
Nowy wygląd Instagram Stories na desktopach
Użytkownicy Facebooka będą mogli korzystać z nowego wyglądu relacji na desktopach!
Serwis dopasował rozmiar, wprowadził elementów sterujące (pozwalające na wstrzymanie i odtwarzanie historii) oraz dodał możliwość włączenia lub wyłączenia wyciszania dźwięku. Wszystkie zmiany mają na celu ułatwienie korzystania z tej opcji – jej testy rozpoczęły się w styczniu tego roku, ale efekty już wkrótce będą dostępne dla wszystkich.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-planuje-nowy-wyglad-stories-na-komputerach-stacjonarnych
Podsumowanie
Kolejny miesiąc, który wniósł liczne newsy w świat aplikacji i narzędzi. Ulepszenia i aktualizacje dla reklamodawców, ale i zwykłych użytkowników, oferują coraz to więcej funkcjonalności i ułatwiają korzystanie z narzędzi. Z niecierpliwością wypatrujemy nowości, które pojawią się już niebawem!