Końcówka stycznia wnosi do świata digital marketingu szereg uaktualnień. W BingAds opcje rozszerzeń linków do podstron z możliwością filtrowania. Zmieniają się także technologie dotyczące prywatności użytkowników. W social media aktualizacje dające dodatkowe możliwości dla użytkowników serwisu oraz kont biznesowych. Szczegóły w najnowszej prasówce!
Spis treści:
1. Zmiany dotyczące prywatności użytkowników (pliki cookie).
2. Nowe opcje rozszerzeń w reklamach.
3. Google przedstawia wynik z elementami rozszerzonymi dotyczącymi spadku ceny.
4. Irytujące nakładki z wezwaniem do działania mogą zaszkodzić rankingom w Google.
5. John Mueller z Google potwierdza, że podstawowe aktualizacje dotyczą Discover.
6. Google Search Console wysyła wiadomości z błędami.
7. Google może nie wyświetlać historii internetowych, które są zajawkami.
8. Google może ukarać sieć witryn za te same ręczne działania.
9. Instagram – nowości dla kont biznesowych.
10. Tik Tok – edukacyjne treści dla twórców.
11. Nowe ustawienia na LinkedIn.
12. Walka z dezinformacją – nowy projekt Twittera.
13. Podsumowanie.
Zmiany dotyczące prywatności użytkowników (pliki cookie)
Google rezygnuje z third-party cookies (pliki cookie innych firm). Alternatywą będzie nowa technologia Privacy Sandbox.
Technologia Privacy Sandbox ma pozwolić na zachowanie prywatności użytkowników, jednocześnie opierając się na anonimowych sygnałach dotyczących targetowania reklam.
Więcej: https://www.blog.google/products/ads-commerce/2021-01-privacy-sandbox/
Nowe opcje rozszerzeń w reklamach
Microsoft Ads (BingAds) wprowadza nowe możliwości rozszerzeń w reklamach. Oprócz dotychczasowych możliwości takich jak rozszerzenia obrazów i promocji, dodaje opcje rozszerzeń linków do podstron z możliwością filtrowania.
Najważniejsze informacje o rozszerzeniach linków filtrowanych to: dostępność na wszystkich rynkach Microsoft Ads na laptopach i urządzeniach mobilnych, możliwość zdefiniowania maksymalnie 36 nagłówków, możliwość łączenia z innymi dostępnymi rozszerzeniami, koszt kliknięcia linku z rozszerzenia, będzie równał się kosztowi kliknięcia nagłówka reklamy.
Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/january-2021/increase-products-services-engagement-with-filter-link-extensions
Google przedstawia wynik z elementami rozszerzonymi dotyczącymi spadku ceny
Firma Google zaktualizowała dokumentację danych strukturalnych produktów o nowy wygląd wyszukiwania „spadek ceny” dla stron produktów. Aby kwalifikować się do pojawienia tej funkcjonalności, wydawca musi korzystać z uporządkowanych danych „offers”, a cena musi być jedną konkretną, a nie zakresem. Właściwość uporządkowanych danych „offers” może być używana z typem „AggregateOffer” w celu wyświetlenia zakresu cen. Właściwość danych strukturalnych „offers” może być również używana z typem danych strukturalnych „Offer” w celu wskazania jednej ceny.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/price-drop-appearance/393383/
Irytujące nakładki z wezwaniem do działania mogą zaszkodzić rankingom w Google
John Mueller został zapytany o pojawiające się popupy przy wejściu na stronę, które wyskakują zanim użytkownik zobaczy treść. Wypowiedział się, że stosując takie działania na stronie uzyskuje negatywny wpływ na witrynę, przekładając się na obniżenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.
Więcej: https://www.seroundtable.com/interstitials-overlays-can-hurt-your-google-rankings-30807.html
John Mueller z Google potwierdza, że podstawowe aktualizacje dotyczą Discover
John Mueller z Google mówi, że częste aktualizacje podstawowych algorytmów mają również wpływ na Discover. Google traktuje Discover jako część wyników wyszukiwania, a nie jako oddzielny produkt. Ponieważ Discover jest częścią wyszukiwania, używa wielu algorytmów tej samej jakości. Oznacza to, że zmiany w algorytmie wyszukiwania Google wpływają na Discover.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/googles-john-mueller-confirms-core-updates-apply-to-discover/393714/
Google Search Console wysyła wiadomości z błędami
Google przyznaje, że Search Console błędnie wysłało wiadomości do webmasterów. Google przesłało email, polecający korzystanie z usług zweryfikowanej domeny, podkreślając ile danych nie posiada webmaster bez nich. Email zaczynał się od nagłówka, który podkreślił liczbę wyświetleń, jakie raporty mogą uzyskać dzięki zweryfikowanej usłudze domeny. Google potwierdza, że błąd dotyczy tylko nazwy domeny, natomiast znajdujące się tam informacje są poprawne. Wiele z tych wiadomości zostało odebranych z rażącym błędem na początku, w którym całkowity adres URL witryny był błędny lub brakowało kilku znaków.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-search-console-sending-messages-with-errors/393908/
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Google może nie wyświetlać historii internetowych, które są zajawkami
Firma Google ogłosiła, że postara się nie wyświetlać historii internetowych opartych na „teaserze” w wyszukiwarce Google i Google Discover. Firma twierdzi, że ekosystem wydawniczy eksperymentuje z nowymi sposobami tworzenia bogatych historii internetowych, ale w oparciu o to, co widzieli, użytkownicy nie chcą zwiastunów, w których są proszeni o kliknięcie, aby uzyskać pełną historię.
Więcej: https://searchengineland.com/google-may-not-display-web-stories-that-are-teasers-345666
Google może ukarać sieć witryn za te same ręczne działania
Google może ukarać sieć witryn w przypadku, gdy mają taką samą ogólną strukturę witryny i używają tego samego systemu zarządzania treścią. Jeśli Google przypisze ręczne działanie do jednej witryny i wie, że jest częścią większej sieci witryn, może zastosować to ręczne działanie w innych witrynach w sieci.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-penalize-network-manual-action-30824.html
Instagram – nowości dla kont biznesowych
Professional Dashborad to nowa funkcja na Instagramie, stworzona z myślą o kontach biznesowych. Firmy i twórcy będą mogli skorzystać ze specjalnego pulpitu nawigacyjnego, który zapewni im dostęp m.in. do statystyk i narzędzi, służących do pomocy w rozwoju profilu.
Obecnie pulpit posiada trzy możliwości: „Track Your Performance”, „Grow Your Business” oraz „Stay Informed”.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-stworzyl-nowy-pulpit-nawigacyjny-dla-kont-biznesowych
Tik Tok – edukacyjne treści dla twórców
Tik Tok stworzył Creator Portal – hub, w którym znajdują się treści o tematyce edukacyjnej, które ułatwić mają działania prowadzone w serwisie.
Portal ma służyć pomocą osobom początkującym, ale i doświadczonym użytkownikom. Hub został podzielony na sześć kategorii, w których pojawią się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz informacje na temat działań, jakie należy podjąć, aby „dobrze się bawić i rozwijać jako twórca na TikToku”.
Znajdą się tam także artykuły, które pomogą w zrozumieniu obecnych trendów w serwisie czy tworzeniu różnorodnych treści.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-stworzyl-hub-z-edukacyjnymi-tresciami-dla-tworcow
Nowe ustawienia na LinkedIn
LinkedIn wprowadza nowe ustawienia dotyczące postów. Użytkownicy serwisu będą mogli zdecydować, kto będzie mógł wyświetlić wpis (wszyscy, osoby z listy kontaktów, członkowie jednej z grup, do których się należy lub będzie można go umieścić w wydarzeniu) oraz kto będzie mógł go skomentować (wszyscy użytkownicy, tylko osoby z listy kontaktów lub nie będzie mógł go komentować nikt).
Ustawienia będzie można zmienić również po opublikowaniu postu. Dodatkowo, pojawi się także funkcja usuwania komentarzy.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-pozwoli-zdecydowac-kto-moze-zobaczyc-wybrany-post
Walka z dezinformacją – nowy projekt Twittera
Twitter podejmuje nowe działania w walce z dezinformacją. Birdwatch – to jego pilotażowy program uruchomiony w Stanach Zjednoczonych.
W programie może wziąć udział mała grupa osób. Niektórzy użytkownicy uzyskają możliwość oznaczania informacji we wpisach innych osób jako wiadomości wprowadzające w błąd. Pojawi się również opcja dodania specjalnych notatek do tweetów, które zapewnią kontekst informacji oraz możliwość oceny ich przydatności.
Portal informuje jednak, że w początkowej fazie programu notatki będą widoczne jedynie na stronie internetowej birdwatch.twitter.com.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-uruchamia-nowy-projekt-walczyc-z-dezinformacja
Podsumowanie
Jak wynika z przeglądu newsów minionego tygodnia, w najbliższym czasie pojawiło się lub dopiero wejdzie do użytku wiele zmian dających szersze perspektywy użytkownikom. Z niecierpliwością oczekujemy kolejnej dawki aktualizacji. Zachęcamy do śledzenia cotygodniowej prasówki. Bądźcie na bieżąco!