Google wprowadza ulepszenie w strategiach automatycznego określania stawek, pojawiają się inne niż dotychczas grupy kierowania w sieci reklamowej Google Ads, a w Google Moja Firma nowe raporty skuteczności. W WhatsApp aktualizacje umożliwiające przesyłanie wiadomości między Instagramem, Messengerem i WhatsAppem bez konieczności pobierania każdej aplikacji. Co jeszcze przyniósł miniony tydzień? Tego dowiesz się z najnowszej prasówki!
Spis treści:
1. Nowe opcje wykluczania danych na potrzeby inteligentnego określania stawek.
2. YouTube domyślnie włącza reklamy po filmie.
3. Nowe grupy kierowania w sieci reklamowej.
4. Google wstrzymuje reklamy polityczne.
5. Nowe raporty skuteczności w Google Moja Firma.
6. Google pracuje nad ulepszeniem narzędzia testowego Robots.txt.
7. Google potwierdza ranking podtematów dodany w listopadzie 2020 r.
8. Raport wyników Google News w Google Search Console.
9. Aktualizacja zakładki z prywatnymi informacjami użytkowników.
10. Nowa opcja Stories na LinkedIn.
11. Aktualizacja na WhatsApp.
12. Podsumowanie.
Nowe opcje wykluczania danych na potrzeby inteligentnego określania stawek
Google wprowadza ulepszenie w strategiach automatycznego określania stawek. Dotyczy ono możliwości wykluczania danych z okresu, w którym np. występuje problem z tagowaniem lub przerwami w działaniu witryny.
Wykluczenia obejmować będą sieć wyszukiwania, sieć reklamową i kampanie produktowe. Dzięki możliwości wykluczania okresowo danych, dopilnować można, aby inteligentne określanie stawek korzystało tylko z wartościowych i realnych danych.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10325809
YouTube domyślnie włącza reklamy po filmie
YouTube informuje twórców należących do programu partnerskiego o automatycznym wyświetlaniu reklam w filmach, które trwają minimum 10 minut.
Informacja ta pojawiła się w pierwszej wiadomości w tym roku na kanale Creator Insider.
Więcej: https://www.searchenginejournal.com/youtube-turns-on-post-roll-ads-for-all-monetized-videos/392210/
Nowe grupy kierowania w sieci reklamowej
Na kontach Google Ads można zauważyć dostępne nowe grupy kierowania w sieci reklamowej. Ulepszenia te pozwolą na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do użytkowników, którzy nas interesują i podniesienie skuteczności kampanii. Aktualnie pojawiaja się one w kampaniach Discovery i YouTube.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/2497941
Google wstrzymuje reklamy polityczne
Google pauses all political ads through inauguration by @carolynlyden https://t.co/QAioAQ3C46 pic.twitter.com/f4AW4E7PsK
— Search Engine Land (@sengineland) January 13, 2021
Google tymczasowo wyłącza reklamy polityczne, w związku z inauguracją w Stanach Zjednoczonych. Reklamy wstrzymane będą od 14 stycznia na co najmniej tydzień.
Jednak Google informuje, że reklamy polityczne będą nieustannie monitorowane i oceniane. Nie wykluczone, że zakaz zostanie przedłużony.
Więcej: https://searchengineland.com/google-pauses-all-political-ads-through-inauguration-345359
Nowe raporty skuteczności w Google Moja Firma
Google wprowadza nowe raporty skuteczności w sekcji Google Moja Firma. Raporty te były dostępne już w sierpniu wraz ze wskazówkami. Obecnie są one dostępne w zakładce ,,Statystyki".
Więcej: https://searchengineland.com/google-my-business-launches-new-performance-reporting-345252
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Google pracuje nad ulepszeniem narzędzia testowego Robots.txt
Gary Illyes z Google potwierdził, że pracuje nad narzędziem testującym plik robots.txt, które obecnie znajduje się w Google Search Console. Gary oznajmił to, ponieważ pojawiła się skarga, że wystąpił błąd w narzędziu testującym lub w sposobie, w jaki Google odczytuje plik robots.txt witryny.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-new-robots-txt-tester-tool-30718.html
Google potwierdza ranking podtematów dodany w listopadzie 2020 r.
Google potwierdziło, że została uruchomiona funkcja lub algorytm rankingu podtematów w połowie listopada 2020 r. Uczenie maszynowe pozwala Google zrozumieć podkategorię, która dostarcza większą różnorodność treści. Przykładowo, jeśli wyszukiwane jest hasło „sprzęt do ćwiczeń w domu”, podtematy do tego wyszukania to: sprzęt budżetowy, typy premium lub pomysły na małą przestrzeń.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-launched-subtopics-ranking-in-november-2020-30729.html
Raport wyników Google News w Google Search Console
Google uruchomił nowy raport skuteczności Google News w Google Search Console, tylko wydawcy Google News powinni go widzieć. Nowy raport przedstawia dane z news.google.com oraz aplikacji Wiadomości Google na Android i iOS. W raporcie znajdują się kliknięcia, wyświetlenia i średni CTR dla danej usługi.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-console-performance-report-google-news-30745.html
Aktualizacja zakładki z prywatnymi informacjami użytkowników
Najnowsza aktualizacja Facebooka daje użytkownikom dużo prostszy dostęp do informacji na swój temat. Serwis chce znacznie uprościć przeglądanie i pobieranie danych o korzystaniu z serwisu.
Do tej pory informacje miały dwie kategorie: „Your Information” i „Information About You”. Teraz jest ich aż 8: „Your Activity Across Facebook”, „Friends and Followers”, Preferences, „Personal Information”, „Logged Information”, „Ads Information”, „Apps and Websites Off of Facebook” oraz „Security and Login Information”.
Każda z tych kategorii dzieli się również na podkategorie.
W serwisie pojawi się również możliwość wyszukiwania kategorii z danymi oraz informacje o tym, w jaki sposób dane użytkowników mogą być wykorzystywane do wyświetlania spersonalizowanych treści.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-aktualizuje-zakladke-z-prywatnymi-informacjami-o-uzytkownikach
Nowa opcja Stories na LinkedIn
LinkedIn dodał nową opcję w LinkedIn Stories! Od teraz, w relacjach będzie można dodawać linki, prowadzące do wybranych stron internetowych. Otworzyć je można poprzez przesunięcie w górę (swipe up).
Na ten moment opcja nie jest jeszcze jednak dostępna dla wszystkich użytkowników.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-dodaje-swipe-do-swoich-stories
Aktualizacja na WhatsApp
WhatsApp aktualizuje swoją politykę prywatności. Ma ona pomóc użytkownikom w przesyłaniu wiadomości między Instagramem, Messengerem i WhatsAppem bez konieczności pobierania każdej aplikacji przez uczestników rozmowy.
Aktualizacja ma wejść w życie 8 lutego 2021 roku. Jej zaakceptowanie będzie konieczne, jeśli będziemy chcieli dalej korzystać z aplikacji.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/whatsapp-aktualizuje-swoje-zasady-zintegrowac-sie-z-innymi-aplikacjami-z-rodziny
Podsumowanie
Jak wynika z przeglądu newsów minionego tygodnia, środek miesiąca, to kolejna dawka udoskonaleń wprowadzanych w świecie digital marketingu. Nowe raporty, prace nad narzędziami i aktualizacje w Social Media ułatwiające użytkownikom komunikację to coś, co z pewnością wpłynie na podniesienie jakości korzystania z narzędzi i aplikacji. Co jeszcze zaskoczy nas w tym roku? Bądźcie na bieżąco śledząc cotygodniową prasówkę!