Końcówka roku 2020 i początek 2021 to kolejna dawka nowości w świecie digital marketingu. Aktualizacja iOS 14 ingeruje w Facebooka, w Google nowe funkcje pozwalające na wizualizację produktów kosmetycznych, a w Google Shopping rekomendacje ekspertów. Udostępnione zostały również wyniki badania CSR w praktyce. Więcej szczegółów znaleźć można w poniższej prasówce!
Spis treści:
1. Możliwość wizualizacji produktów kosmetycznych.
2. Rekomendacje ekspertów i pasjonatów w Google Shopping i Discover.
3. Szacowany rozmiar listy odbiorców.
4. Testy reklam w wizytówkach Google.
5. Aktualizacja iOS 14.
6. Facebook i Instagram wyłączają niektóre funkcje w Europie.
7. Wyniki badania „CSR w praktyce”.
8. Podsumowanie.
Możliwość wizualizacji produktów kosmetycznych
Google nawiązało współprace z producentami produktów kosmetycznych takich jak L’oreal, MAC Cosmetics, Black Opal i Charlotte Tilbury. Zaowocowało to innowacyjną prezentacją produktów. Można korzystać z wizualizacji tysiąca odcieni szminek i cieni do powiek bezpośrednio na zdjęciu lub w kamerce na żywo. Wizualizacje tego typu dostępne są bezpośrednio z aplikacji Google.
Aktualnie powyższe funkcje dostępne są w USA. Google poinformuje w osobnym komunikacie o rozszerzeniu na kolejne kraje.
Więcej: https://www.blog.google/products/shopping/shopping-beauty-product-try-it-google/
Rekomendacje ekspertów i pasjonatów w Google Shopping i Discover
Google wprowadza rekomendacje od ekspertów lub pasjonatów podczas przeglądania Google Shopping na telefonie lub przewijaniu kanału Discover. Rekomendacje dotyczyć będą kategorii „piękna”, mody, domu i ogrodu.
Dzięki temu ulepszeniu, gdy konkretny produkt przyciągnie uwagę można będzie natychmiast usłyszeć od ekspertów i entuzjastów dlaczego uwielbiają ten produkt i w jaki sposób go używają. Funkcjonalność ta sprawi, że decyzja zakupowa będzie podejmowana dużo szybciej, a produkty będą wybierane bardziej świadomie.
Więcej: https://www.blog.google/products/shopping/shopping-beauty-product-try-it-google/
Szacowany rozmiar listy odbiorców
Google wprowadza ulepszenia w zakładce zarządzanie odbiorcami. Do tej pory można było podglądać ogólną szacunkową liczbę tylko tych odbiorców, które były stosowane w kampaniach.
Według nieoficjalnych informacji, szacunki te, dostępne są dla list, które zawierają minimum 20 000 użytkowników w sieci wyszukiwania oraz dla list Youtube, zawierających minimum 5 000 użytkowników.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-ads-estimated-list-size-audience-manager-30648.html
Testy reklam w wizytówkach Google
Google testuje reklamy w wizytówkach Google dla kolejnych branż. Tym razem zauważono je w branży prawniczej. Wcześniej można było zaobserowować tego typu reklamy w przypadku salonów samochodowych.
Ulepszenie tego typu stwarza jeszcze więcej możliwości dotarcia do klienta.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-local-panel-ad-for-lawyers-30642.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Aktualizacja iOS 14
Od początku 2021 roku Apple będzie pokazywać użytkownikom Facebooka i Instagrama monit umożliwiający im rezygnację ze śledzenia danych w aplikacjach. Na stronie produktu każdej aplikacji użytkownicy będą mogli dowiedzieć się, jak aplikacja wykorzystuje ich dane. Zmiany dotyczyć będą również zarządzania zdarzeniami, konwersji w witrynie i wiele innych.
Więcej: https://pl-pl.facebook.com/fbgaminghome/blog/preparing-our-partners-for-ios14-latest-guidance-skadnetwork
Facebook i Instagram wyłączają niektóre funkcje w Europie
Facebook i Instagram wyłączają niektóre dotychczasowe funkcje dla użytkowników w Europie! Ma to związek z nową, unijną dyrektywą, która dotyczy prywatności użytkowników. Od pewnego czasu w serwisach wyświetla się specjalny komunikat, który o tym informuje. Jakie funkcje zostały wyłączone? Mowa np. o sondach w czatach grupowych czy opcji nadawania pseudonimów w Messengerze.
Więcej: https://nowymarketing.pl/a/30295,facebook-wylaczyl-niektore-funkcje-na-messengerze-i-instagramie-w-zwiazku-z-nowa-unijna-dyrektywa
Wyniki badania „CSR w praktyce”
Poznaliśmy wyniki piątej edycji badania „CSR w praktyce – barometr CCIFP”, które tym razem zostało wzbogacone o ankietę dotyczącą pandemii Covid-19.
90% ankietowanych firm podejmowało aktywne działania zapobiegające pandemii. Skierowane były one przede wszystkim do pracowników by wzmocnić ich ochronę oraz umożliwić bezpieczną pracę zdalną. Pośród działań wspierających pojawiły się również te, które skierowane były na klientów – mowa m.in o wprowadzeniu nowych produktów i usług. 44% ankietowanych przeciwdziałało ekonomicznym skutkom kryzysu, 39% działało na rzecz służby zdrowia, a 31% wspierało społeczeństwo.
Z pełnym raportem można zapoznać się tutaj: https://www.ccifp.pl/komunikacja/aktualnosci-ccifp/n/news/ponad-90-firm-angazuje-sie-w-walke-z-pandemia-co-trzecia-wspiera-sluzbe-zdrowia-wyniki-5-edycji.html
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/jakie-dzialania-prowadza-marki-w-czasie-pandemii-ccifp-dzieli-sie-wynikami-badania-csr-w
Podsumowanie
Rok 2020 wprowadził ogrom rozwiązań w digital marketingu. Dzięki innowacjom wprowadzonym w świecie narzędzi i nie tylko, ich potencjał może być wykorzystywany przez użytkowników na jak najwyższym poziomie. Co przyniesie rok 2021? Zachęcamy do śledzenia cotygodniowego przeglądu newsów!