Miniony tydzień to kolejna dawka rozszerzeń w narzędziach. Między innymi w kampaniach z docelowym CPA zostają dodane opcje wyjaśnień. W rekomendacjach usługodawcy wprowadzają podglądy kampanii w zakładce. Ponadto w Google Maps pojawić się mają ikony punktów orientacyjnych. W Social Media na Facebooku zostaje wprowadzone nowe narzędzie ze wsparciem finansowym dla celebrytów i twórców. Więcej informacji w poniższym, cotygodniowym przeglądzie newsów!
Spis treści:
1. Kampanie z docelowym CPA rozszerzone o wyjaśnienia.
2. Dostosowanie zasad w kontekście treści erotycznych.
3. Ulepszenia w rekomendacjach.
4. Edytor Google w wersji 1.5.
5. Bing testuje wypukły wygląd fragmentu wyniku wyszukiwania.
6. Google testuje wyświetlanie obrazów w fragmentach po najechaniu myszą.
7. Google wyłącza sprawdzanie poprawności problemów w Search Console.
8. Nowe ikony w Google Maps.
9. Awaria Google 14 grudnia 2020.
10. Google przenosi narzędzie do testowania danych strukturalnych na schema.org.
11. Koniec eksperymentu Twittera.
12. Nowe narzędzie na Facebooku.
13. Tik Tok zwalcza nieprawdziwe informacje.
14. Nowa karta dla firm na LinkedIn.
15. Podsumowanie.
Kampanie z docelowym CPA rozszerzone o wyjaśnienia
Google rozszerza opcje wyjaśnień o kampanie z docelowym CPA. Dzięki dodatkowym wyjaśnieniom można szybko wyświetlić przyczyny zmiany skuteczności kampanii i szybko reagować działaniami optymalizacyjnymi. Dodatkowe wyjaśnienia w kampaniach CPA pozwalają szybko określić jak zmiany docelowego CPA, stawek czy budżetów wpłynęły na skuteczność.
Korzystając z wyjaśnień trzeba pamiętać o ważnych kwestiach: można porównywać tylko dwa takie same okresy z ostatnich 90 dni oraz wyjaśnienia nie pojawiają się w każdych kampaniach, tylko w tych gdzie występują istotne zmiany skuteczności.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10307994
Dostosowanie zasad w kontekście treści erotycznych
Google zapowiada, że od lutego 2021 roku, zostają zaktualizowane zasady związane z treściami erotycznymi. Zmiany dotyczyć będą ograniczeń związanych z płatnymi randkami lub spotkań o charakterze seksualnym, w których jeden z uczestników zapewniał będzie różne formy korzyści takie jak: pieniądze, prezenty, wsparcie finansowe, opiekę lub inne cenne dla drugiego uczestnika korzyści.
W związku ze zmianą, część kategorii zostanie przeniesiona z zasad dotyczących treści dla dorosłych do zasad dotyczących nieodpowiednich treści.
Lista przeniesionych kategorii: materiały wizualne związane z wykorzystywaniem seksualny dzieci (Child sexual abuse imagery), treści o charakterze jednoznacznie seksualnym (Sexual explicit content), tematyka dla dorosłych w treściach dla rodziny (Adult themes in family content). W przypadku naruszeń nowych zasad, konto nie zostanie natychmiastowo zawieszone. Reklamodawca zostanie poinformowany minimum 7 dni przed blokadą konta.
Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10212441
Ulepszenia w rekomendacjach
Google wprowadza podgląd celu kampanii w zakładce rekomendacje. Cele kampanii określane są przez wybór strategii określania stawek. Mogą koncentrować się na konwersjach, wartości konwersji, kliknięciach lub udziale w wyświetleniach.
Dla przykładu przy ustalonej wcześniej strategii na „Maksymalizacje liczby konwersji”, wynik rekomendacji pomoże zoptymalizować kampanię pod kątem konwersji. Finalnie rekomendacje będą dostosowywać się do wcześniej ustalonego celu.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10301538
Edytor Google w wersji 1.5
Google udostępnia Edytor Google w wersji 1.5. Aktualizacja ta ulepsza system w nowe narzędzia dotyczące rekomendacji i rozszerzeń graficznych.
Wersja 1.5 obejmuje nowości związane przykładowo z: filtrowaniem według konta, grup reklam, lub elementów z taka samą etykietą, rozszerzeniami graficznymi, ulepszonymi komunikatami o błędach, dodaniem kolumn statystyk i wiele innych, które znaleźć można pod adresem: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/9981449.
Więcej: https://searchengineland.com/google-releases-google-ads-editor-v1-5-344874
Bing testuje wypukły wygląd fragmentu wyniku wyszukiwania
Bing testuje wypukły wygląd fragmentu wyniku wyszukiwania najechanego kursorem myszy. Takie rozwiązanie odznacza wynik wyszukiwania, dzięki czemu użytkownik wie którą stronę odwiedzi.
Więcej: https://www.seroundtable.com/bing-testing-embossed-snippets-on-overlay-30595.html
Google testuje wyświetlanie obrazów w fragmentach po najechaniu myszą
Google testuje nowe rozwiązania w organicznych wynikach wyszukiwania. Najechanie na wynik, dynamicznie ładuje obrazy znajdujące się na stronie internetowej pod wynikiem wyszukiwania. Taka funkcjonalność dostarczy więcej informacji użytkownikowi na temat zawartości strony.
Więcej: https://twitter.com/vladrpt/status/1337303230275940359
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Google wyłącza sprawdzanie poprawności problemów w Search Console
Google tymczasowo wyłączyło funkcje sprawdzania poprawności problemu w Google Search Console tłumacząc się zmianami nadchodzącymi w raporcie. Funkcja poinformowała Google o rozwiązaniu problemu na stronie.
Więcej: https://searchengineland.com/google-temporarily-disables-issue-validation-in-search-console-344854
Nowe ikony w Google Maps
Google dodało w Google Maps ikony punktów orientacyjnych, mapy zawierają ikony z najważniejszymi miejscami, obecnie ta funkcjonalność obejmuje jedynie największe miasta.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-maps-landmark-icons-30580.html
Awaria Google 14 grudnia 2020
14 Grudnia 2020 roku doszło do dużej awarii platform Googla. Nastąpiły problemy z dostępnością usług YouTube, Gmail, Dysk Google i Mapy Google. Użytkownicy nie mogli skorzystać z tych serwisów na przeglądarkowej i mobilnej wersji. Problemy trwały około godziny. Rzecznik Google informuje, że problem spowodował wewnętrzny mechanizm przydzielania zasobów serwera.
Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-youtube-gmail-awaria-przyczyny
Google przenosi narzędzie do testowania danych strukturalnych na schema.org
W lipcu Google ogłosiło, że wycofuje narzędzie do testowania uporządkowanych danych strukturalnych, społeczność SEO nie była z tego zadowolona. Google usłyszało opinię społeczności i postanowiło przenieść narzędzie na nową domenę do kwietnia 2021 roku.
Więcej: https://searchengineland.com/google-to-move-the-structured-data-testing-tool-to-schema-org-344815
Koniec eksperymentu Twittera
Jakiś czas temu Twitter mocno zachęcał użytkowników do komentowania udostępnionych tweetów, zamiast retweetowania. Eksperyment miał zmobilizować użytkowników do większego zastanowienia się nad treściami, które udostępniają. Pomysł nie odniósł sukcesu, więc serwis z niego rezygnuje. Mimo to, Twitter będzie dalej zachęcał do bardziej przemyślanych treści m.in. poprzez funkcję, która ma przypominać o przeczytaniu wpisu przed jego udostępnieniem.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-odwoluje-probe-zachecania-uzytkownikow-do-udostepniania-tweetow-z-cytatem
Nowe narzędzie na Facebooku
,,Super" to nowe narzędzie, które tworzy Facebook. Umożliwi ono wsparcie finansowe przez użytkowników dla celebrytów oraz twórców. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Aplikacja umożliwi organizowanie wydarzeń na żywo, podczas których będzie można sprzedawać produkty. Podczas ich trwania widz może m.in. dokonać zakupu lub zapłacić za pojawienie się obok twórcy aby zadać mu pytanie lub zrobić sobie z nim zdjęcie.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-umozliwi-wplacanie-pieniedzy-dla-tworcow-i-celebrytow-prowadzacych-livey
Tik Tok zwalcza nieprawdziwe informacje
Tik Tok walczy z dezinformacją na temat szczepionek przeciwko Covid-19. Serwis podjął działania, które mają na celu zatrzymanie rozprzestrzeniania się błędnych informacji. Firma m.in. aktualizuje treści w Centrum Informacji, w ten sposób aby osoby szukające informacji o szczepionce były kierowane do zaufanych i wiarygodnych źródeł. Serwis planuje również stworzyć specjalny tag związany ze szczepionką, który ma umożliwić wykrycie i oznaczenie wszystkich udostępnionych filmów na ten temat. Następnie, dołączy on do nich informację: Dowiedz się więcej o szczepionkach przeciw COVID-19.
Więcej: https://socialpress.pl/2020/12/tiktok-walczy-z-rozprzestrzenianiem-blednych-informacji-na-temat-szczepionki-przeciw-covid-19
Nowa karta dla firm na LinkedIn
LinkedIn tworzy nową kartę dla firm – Product Pages. Ma ona na celu pomoc firmom w budowaniu społeczności i prowadzeniu rozmów o oferowanych produktach. Nowa karta pozwoli również na wyrażanie opinii użytkowników, zbieranie ocen i recenzji czy kontakt klientów z firmą.
Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-tworzy-nowa-karte-dla-firm
Podsumowanie
Jak wynika z podanych w połowie grudnia zapowiedzi, na użytkowników czekają liczne rozszerzenia narzędzi. Pojawiają się również testy funkcjonalności nowych opcji jakie Google chce wprowadzić w przeglądarce. Social Media również robi wszystko, by być przyjaznym miejscem dla użytkowników, bez nienawiści i nieprawdziwych informacji. Patrząc na rozwój w świecie digital marketingu, z niecierpliwością oczekujemy newsów z przyszłego tygodnia!