Witamy w naszej pierwszej prasówce!
Znajdziesz w niej najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w odniesieniu do popularnych wyszukiwarek, ale nie tylko. Zawarliśmy również największe wydarzenia ze świata Social Media i narzędzi wspierających procesy digital marketingu. Zobaczmy, co słychać w branży.
A co zatem w tej prasówce?
1. Testy Google nad funkcją szukania.
2. Google News Showcase.
3. Wpływ recenzji Google na rankingi.
4. Problemy z indeksowaniem Google.
5. Local Service Ads wchodzą do Europy.
6. Nowe zmienne w panelu z YT.
7. Google for Small Business.
8. Google rozszerza usługi zakupu mediów.
9. BING wdrożył sztuczną inteligencję do autosugestii.
10. Nowe funkcje grup na Facebooku.
11. Więcej formatów Duet na TikToku.
12. Twitter rozszerza dostęp do tweetów głosowych.
13. „Oglądaj razem” na Messengerze.
14. Nowe obostrzenia na LinkedIn.
15. Centrum kont na Facebooku.
16. Facebook usuwa swój 28-dniowy model atrybucji dla konwersji.
17. Nowe funkcje wiadomości na Instagramie.
18. Challenge w grupie na Facebooku.
19. LinkedIn wprowadza Stories oraz integrację wideo Zoom, BlueJeans i Teams.
20. Podsumowanie.
Testy Google nad funkcją szukania
Google testuje nowe rozwiązania w wyszukiwarce. W zapytaniach do wyniku wyszukiwania, oprócz sugestii automatycznego uzupełniania treści, dostarcza również informacje na temat tego, co poszukiwali inni użytkownicy.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-tests-people-also-search-for-search-suggestions-30190.html
Google News Showcase
Google uruchamia nowy produkt newsowy – Google News Showcase. Pozwoli użytkownikowi poznać głębszy kontekst artykułu. Wydawcy będą mieli możliwość kontroli nad pokazywaną treścią. News Showcase został uruchomiony w Niemczech i Brazylii w ramach Google News na telefonach z Androidem.
Więcej: https://searchengineland.com/google-gives-publishers-new-content-showcase-on-news-search-discover-341393
Wpływ recenzji Google na rankingi
Google dokonało zmiany dokumentu dotyczącego lokalnych czynników rankingowych, zmiana zaistniała w sekcji dotyczącej wpływu recenzji na lokalne rankingi. Wcześniejsza wersja zawierała „prawdopodobnie poprawi” na „może poprawić” lokalne rankingi.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-how-reviews-impact-local-rankings-change-30158.html
Problemy z indeksowaniem Google
We are currently working to resolve two separate indexing issues that have impacted some URLs. One is with mobile-indexing. The other is with canonicalization, how we detect and handle duplicate content. In either case, pages might not be indexed....
— Google SearchLiaison (@searchliaison) October 1, 2020
Google informuje o problemach z indeksowaniem URL. Jeden problem dotyczy indeksowania urządzeń mobilnych. Drugi dotyczy kanonizacji, czyli sposobu wykrywania i postępowania z powielonymi treściami. W obu przypadkach strony mogą nie zostać zindeksowane.
Local Service Ads wchodzą do Europy
LSA jest to program pay-per-lead, który miał zaofertować małym firmom prosty produkt reklamowy. Każdy, kto chce zostać reklamodawcą LSA, przejść musi wstępną weryfikację oraz zakwalifikować się do Gwarancji Google. Z zapowiedzi wynika, że LSA dostępne będą na razie w Niemczech, UK, Francji, Austrii, Belgii, Irlandii, Włoszech, Niderlandach, Szwajcarii i Hiszpanii, ale warto już śledzić wprowadzenie tego typu reklam w Polsce.
Więcej: https://searchengineland.com/google-takes-local-services-ads-to-europe-341284
Nowe zmienne w panelu z YT
Pojawiły się nowe kolumny, dzięki którym można sprawdzić czy nie przesadza się z ilością wyświetleń na jednego użytkownika. Jak zapowiedziano, do nowych zmiennych dodane zostaną funkcje takie jak: rozkład częstotliwości, średnią częstotliwość tygodniową oraz średnią częstotliwość miesięczną. Zmienne pozwolą szerzej określić ile osób obejrzało daną reklamę w ramach określonej kampanii.
Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10093524
Google for Small Business
Google uruchomił usługę Google for Small Business. Wstępnie usługa ta będzie dostępna we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i UK. Opcja ta personalizuje plany, w tym wskazówki dotyczące narzędzi, które będą odpowiednie dla firmy.
Rozbudowany również został program Grow My Store, który pozwala lokalnym sprzedawcom zwiększyć ruch klientów, oraz poprawić ich doświadczenia związane z zakupami online. Opcja ta wspiera takie kraje jak: Niemcy, Francja, Holandia, Szwecja oraz Hiszpania.
Obie powyższe usługi, planowane są do wdrożenia w kolejnych krajach końcem tego roku.
Więcej: https://www.blog.google/around-the-globe/google-europe/powering-economic-recovery-through-retail/
Google rozszerza usługi zakupu mediów
Google cały czas pracuje nad rozszerzaniem swoich możliwości i zasobów reklamowych. Gigant w ostatnich dniach poinformował, że poprzez swoją platformę Google Marketign Platform, a konkretnie Display & Video 360 udostępnił kilka nowych opcji związanych z reklamą w telewizji. Część funkcji jest dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych. Co ciekawe gigant nie tylko udostępnia więcej opcji reklamowych, ale także możliwości śledzenia i raportowania prowadzonych działań – mowa o wdrożeniu standardu Identifier for Advertising (IFA) opracowanego przez IAB.
Więcej: https://www.marketingdive.com/news/google-expands-media-buying-services-as-connected-tvs-importance-grows/585299/
BING wdrożył sztuczną inteligencję do autosugestii
Bing zakomunikował, że korzysta z modeli generowania języka naturalnego, aby ulepszyć funkcje autosugestii i People Also Ask. Przetwarzanie języka naturalnego (ang. natural language processing), to dziedzina nauki łącząca zagadnienia sztucznej inteligencji i językoznawstwa. Zajmuje się ona automatyzacją analizy, rozumienia, tłumaczenia i generowania języka naturalnego przez komputer. Generowanie języka naturalnego przez komputer jest niezwykle ciekawą formą komunikacji na linii komputer – człowiek, która do tej pory posiadała mnóstwo wad i barier rozwoju. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy świadkami przełamywania tych barier.
Więcej: https://searchengineland.com/bing-applies-ai-and-natural-language-models-to-autosuggest-people-also-ask-341042
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Nowe funkcje grup na Facebooku
Ludzie szukają nowych sposobów na pozostanie w kontakcie z fizycznym dystansem z powodu COVID-19, grupy na Facebooku odnotowały znaczny wzrost wykorzystania, z których ponad 1,8 miliarda osób korzysta obecnie każdego miesiąca.
Facebook ogłosił szereg nowych funkcji dla grup i dostarczył nowych informacji na temat wykorzystania grup, zaangażowania itp. Nowe opcje dotyczyć będą w pierwszej kolejności usprawnień w zakresie narzędzi administracyjnych i wprowadzenie Admin Assist umożliwiający konfigurację postów w grupach. Pojawią się także możliwości przypinania tematów postów, które definiowane będą za pomocą hashtagów.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-announces-new-groups-features-including-automated-moderation-tool/586277/
Więcej formatów Duet na TikToku
TikTok ogłosił wprowadzenie trzech nowych opcji Duet, które zapewniają nowe układy do zastosowania w klipach Duet i dodają nowe opcje kreatywne do funkcji. Duety umożliwiają użytkownikom TikTok odpowiadanie na klipy innych użytkowników i interakcję z oryginalnym filmem, dodając nowy spin na przesłanym przez oryginalnego twórcę.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-adds-more-duet-formats-to-facilitate-new-collaboration-opportunities/586190/
https://socialpress.pl/2020/10/tiktok-z-nowymi-formatami-w-opcji-duet
Twitter rozszerza dostęp do tweetów głosowych
You can Tweet a Tweet. But now you can Tweet your voice!
— Twitter (@Twitter) June 17, 2020
Rolling out today on iOS, you can now record and Tweet with audio. pic.twitter.com/jezRmh1dkD
Teraz więcej osób ma dostęp do tweetów audio, a wkrótce jeszcze więcej osób będzie mogło cieszyć się doświadczeniem oglądania tego, co ludzie udostępniają za pomocą klipów dźwiękowych dołączonych do ich tweetów, poszerzając kontekst i rozumiejąc w całej aplikacji.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-expands-access-to-voice-tweets-re-affirms-plans-for-auto-captions/586182/
„Oglądaj razem” na Messengerze
Facebook niedawno ogłosił nową funkcję "Oglądaj razem" dla Messengera, która umożliwia użytkownikom Messengera organizowanie imprez z oglądaniem wideo za pośrednictwem połączeń wideo lub pokojów komunikatorów z maksymalnie 50 znajomymi na raz w aplikacji.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-announces-new-publisher-partnerships-to-bring-more-content-to-mess/586106/
Nowe obostrzenia na LinkedIn
LinkedIn dodał kilka nowych środków mających na celu lepszą ochronę użytkowników przed nieodpowiednimi komentarzami i treściami, a także zaktualizował swoje Zasady dotyczące społeczności zawodowych, aby lepiej odzwierciedlały oczekiwania członków dotyczące profesjonalizmu i szacunku w komunikacji na platformie.
Więcej: https://blog.linkedin.com/2020/september/29/strengthening-our-professional-community-policies-to-keep-members-safe
Centrum kont na Facebooku
Ponieważ wydaje się, że ma nastąpić większe przejście do handlu elektronicznego, Facebook pracuje również nad usprawnieniem procesów płatności, aby użytkownicy zarówno Facebooka, jak i Instagrama mogli jak najłatwiej dokonywać zakupów na podstawie postów i reklam w każdej aplikacji. Centrum kont będzie oferować trzy rodzaje łączenia kont:
- udostępnianie historii i postów
- Facebook Pay Info
- logowanie się naróżnych kontach.
Opcja ta ma na celu pozostawanie zalogowanym i usprawnienie korzystania z aplikacji należących do Facebooka.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-launches-accounts-center-to-better-connect-its-cross-data-and-paym/586095/
Facebook usuwa swój 28-dniowy model atrybucji dla konwersji
Facebook ogłosił, że usuwa opcję 28-dniowego okna atrybucji dla reklam na Facebooku, co oznacza, że reklamodawcy nie będą już mogli śledzić działań bezpośrednich na podstawie swoich kampanii przez dłuższy czas.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-removing-its-28-day-attribution-model-for-conversions-from-ads/586102/
Nowe funkcje wiadomości na Instagramie
Instagram wprowadza nowe funkcje, które doskonale znamy z Messengera. Dzięki nim zyskamy dostęp do najlepszych funkcji rozmów. W komunikacji na Instagramie dodane zostaną między innymi opcje, takie jak: dopasowanie koloru, zmiana pseudonimu rozmówców, wprowadzenie nowych emoji. Dodatkowo zapowiedziano możliwość połączenia Messengera z Instagramem, dzięki czemu komunikacja dla użytkowników będzie w jeszcze większym stopniu ułatwiona.
Więcej: https://socialpress.pl/2020/09/ponad-10-nowych-funkcji-wiadomosci-na-instagramie
Challenge w grupie na Facebooku
Facebook uruchamia nową funkcję, która umożliwia tworzenie wyzwań w grupach i nominowanie do nich pozostałych członków.
Więcej: https://socialpress.pl/2020/09/challenge-w-grupie-na-facebooku-jak-go-utworzyc
LinkedIn wprowadza Stories oraz integrację wideo Zoom, BlueJeans i Teams
LinkedIn wprowadza kilka nowych rzeczy. Przede wszystkim, zaczynając w USA i Kanadzie, a następnie rozwijając się na całym świecie, LinkedIn wprowadza własną wersję Stories - popularne, efemeryczne narracje wideo i fotograficzne, które stały się głównym silnikiem zaangażowania na Snapchacie, Instagramie i Facebooku. Aktualizuje również swoją usługę bezpośredniego przesyłania wiadomości o kilka nowych funkcji, takich jak czat wideo. I przebudował swoją funkcję wyszukiwania, aby uzyskać dostęp do szerszego zestawu parametrów.
Więcej: https://techcrunch.com/2020/09/24/linkedin-launches-stories-plus-zoom-bluejeans-and-teams-video-integrations-as-part-of-wider-redesign/
Podsumowanie
Jak wynika z powyższego przeglądu, miniony tydzień wniósł wiele nowinek do świata wyszukiwarek, narzędzi oraz Social Mediów. Warto wykorzystać potencjał każdego narzędzia i stale monitorować bieżące zmiany oraz wdrażać nowe funkcje do codziennego użytku.
Śledźcie na bieżąco! Już za tydzień wracamy z nową dawką newsów!