Zdajemy sobie sprawę, z tego że SEO nie jest rozwiązaniem, od którego możemy oczekiwać błyskawicznych efektów. Dlatego najlepszym wyjściem będzie połączenie tego narzędzia z Google Ads na zasadach PPC. Musimy wziąć pod uwagę specyfikę środowiska Google. Pamiętajmy, że jest to przedsiębiorstwo, czyli na pierwszym miejscu stawia swoje potrzeby.
Co znajdziesz w raporcie?
Reklama w wyszukiwarce
W pierwszej kolejności zajęto się całościowym zagadnieniem marketingu w wyszukiwarce. Wskazano na ilość nakładów, jakie firmy inwestują w reklamę i powiązano to z rosnącym wzrostem gospodarczym w Polsce. Z tej części dowiemy się, w jakie formy reklamy inwestuje się najchętniej. Co ważne, udział wydatków na reklamę w Internecie stale rośnie, obecnie jest to około 35 procent i zostawia w tyle reklamę w radiu i prasie. W sieci inwestuje się głównie w reklamę umieszczaną na Facebooku oraz serwisie YouTube i Google. Powodami prowadzenia marketingu w wyszukiwarce na tak szeroką skale są między innymi takie cechy jak natywność, widoczność i nieinwazyjność, mierzalność czy też dynamiczny rozwój.
Kampania SEM
Druga część to garść porad dotyczących prowadzenia kampanii SEM (SEO i PPC). Pokazuje jak istotna jest analiza zachowań użytkowników na podstawie całej ścieżki konwersji oraz dlaczego model LastClick nie jest dobrym rozwiązaniem. Dowiemy się, że łączenie SEO i SEM przynosi wzrost efektywności działań marketingowych w postaci konkretnych korzyści wśród, których są dotarcie do innych rodzajów użytkowników, korzystanie z danych obydwu kanałów czy budowanie większego zaufania do produktów lub marki, a w konsekwencji zdobycie przewagi nad konkurencją.
Promocja w Google
Z trzeciej części uzyskamy informacje o SEO i reklamie Google Ads w modelu PPC. Już teraz podpowiemy, że łączenie SEO z PPC to bardzo dobre rozwiązanie, jednak musi zostać właściwie skorelowane. Sposoby te potrafią się wzajemnie uzupełniać. Google to najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka, która daje ogromne możliwości rozreklamowania się. Dlatego w raporcie poruszono również kwestię Google Analytics, Google Search Consol oraz Google Display Network. Przedstawiono wskazówki, które pomogą w przygotowaniu dobrych treści pod Google.
Fenomen kampanii SEM polskich firm
Ta część to dwie historie reklamodawców, które inspirują do działań marketingowych, bo pokazują, że reklama w sieci może mieć spektakularne efekty! Przedstawione zostały etapy strategii wdrożonej u siebie kampanii reklamowej poprzez określenie głównych celów biznesowych i grupy docelowej, pokazanie strategii i planu działania oraz wyników.
Jak wybrać agencję do promocji w wyszukiwarce?
Na SEM (Search Engine Marketing), czyli marketing w wyszukiwarce, składają się SEO (Search Engine Optimization) oraz PPC. W tej części zawarto porady dotyczące wyboru agencji SEM/SEO, oraz zwrócono uwagę na pułapki, w jakie można wpaść podczas pracy współpracy z agencją. Sporą część poświęcono kampanii Google Ads. Dowiemy się, czy warto ją prowadzić, jakie są koszty i co robić, żeby była skuteczna.
Które strony wyszukiwarka wyświetla wysoko w wynikach?
W ostatniej część ujęto zagadnienia contentu, konwersji oraz działań, na które Google nie patrzy przychylnie. Wojciech Szymański z Ideo Force, zaznaczył, że pozycjonowanie to nie wszystko, a Google lubi wartościowy marketing. Oznacza to, że właściciele witryn powinni mieć na uwadze użytkownika, czyli zadbać o takie elementy strony, jak intuicyjność, użyteczność i szybkość. Co jeszcze? W zależności od branży i typu witryny, warto zamieszczać na stronie, to czego nie będzie miała nasza konkurencja, a widoczność witryny w wyszukiwarce zależy od wielu czynników. Wśród nich jest ilość podstron, liczba i jakość stron konkurencyjnych, rozpoznawalność marki, obecność tagów „noindex”, historia wcześniejszych filtrów lub banów nałożonych przez Google, rodzaj wykorzystywanego CMS czy wiek domeny.
Na zakończenie
Z raportu jasno wynika, że SEO warto, a nawet trzeba łączyć z innymi działaniami w Google. Jeśli chcesz robić to skutecznie i czerpać maksymalne korzyści dla swojej witryny, warto rozważyć współpracę z agencją. Zachęcamy do zapoznania się z raportem i nawiązania kontaktu ze specjalistami. Chcesz efektów? Dla Ideo Force SEO nie ma tajemnic!
Patronami raportu są Onet, WP, Interia, Gazeta.pl oraz Business Insider Polska, a partnerem – Brandbay.
Artykuł ukazał się (i w tym miejscu możesz pobrać raport) na stronie: https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-marketing-w-wyszukiwarkach-wszystko-o-seo-i-sem-258850.