Po pokonaniu wszelkich przeszkód, które napotkasz podczas zakładania własnego biznesu musisz upewnić się, że informacja o Twojej firmie szybko się rozejdzie i pozyskasz potencjalnych klientów.
Promowanie firmy może okazać się dla laików kolejną przeszkodą, jednak niesłusznie. Nie jest ona na szczęście tak trudna do przejścia jak się może wydawać. Kluczem do sukcesu jest obranie odpowiedniej dla danej branży strategii i być skrupulatnym w swoich działaniach. Inaczej będą wyglądać działania marketingowe dla sklepu ze zdrową żywnością, inaczej dla firmy produkcyjnej, a jeszcze inaczej dla branży parentingowej. Jednak można z nich wyjąć wspólny mianownik i to przedstawiamy w niniejszym artykule.
Spis treści:
Potęga Social Media
Jeśli jeszcze nie używasz mediów społecznościowych do promowania swojej firmy, zdecydowanie powinieneś rozważyć tę opcję marketingu sieciowego. Oprócz strony internetowej firmy – której posiadanie jest właściwie koniecznością – serwisy społecznościowe to zazwyczaj pierwsze miejsce, w którym potencjalni klienci mogą się zapoznać z Twoją ofertą. Fanpage na głównych platformach, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i YouTube to absolutna podstawa.
Aktywna obecność w mediach społecznościowych jest kluczowym sposobem informowania ludzi zarówno o rodzaju świadczonej usługi, jak i życiu firmy. Przemyślane profile mediów społecznościowych to połowa sukcesu. Atrakcyjne dla oka zdjęcia Twoich produktów, zabawne i pouczające historie na Instagramie oraz aktywne rozmowy z fanami na Facebooku to naprawdę łatwy sposób na podniesienie rozpoznawalności Twojej marki oraz wniesienie luźniejszego sposobu komunikacji i budowania wizerunku. Social media pomogą Ci sprawić, że użytkownik będzie pragnął tego, co sprzedajesz.
Ponadto, jeżeli Twoja firma będzie aktywnie obecna w mediach społecznościowych, to łatwo będzie jej wchodzić w interakcje i komunikować się bezpośrednio z bazą klientów. Ludzie lubią wiedzieć, że po drugiej stronie ekranu siedzi także osoba. Tworzenie tych osobistych kontaktów z odbiorcami zachęca do lojalności wobec danej marki, co z kolei zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownicy staną się stałymi klientami.
Uwaga: Dobra praktyka w mediach społecznościowych sprawi, że Twoi klienci będą bardziej skłonni przypinać, tweetować i udostępniać Twoje posty swoim znajomym i obserwującym. Zasadniczo jest to bezpłatna reklama dla Twojego biznesu.
E-mail Marketing
Ukierunkowane kampanie e-mailowe to doskonały sposób na promocję biznesu w Internecie. Regularne wysyłanie wiadomości e-mail do posiadanej bazy klientów to także doskonały sposób na pozostanie z nimi w kontakcie. Niezależnie od tego czy jest to promowanie sprzedaży, oferowanie kuponów czy też wysyłanie informacji odnośnie nowości lub wyprzedaży – dobra kampania e-mailowa potrafi przynieść wiele korzyści.
Jeśli masz sklep stacjonarny lub organizujesz lokalne eventy, możesz zbierać adresy e-mail poznanych klientów. Zdobyte kontakty będziesz mógł wykorzystać przy najbliższej kampanii e-mail marketingowej. Pamiętaj przy tym o dobrych zasadach pozyskiwania danych. Pisaliśmy o tym w artykule: https://www.ideoforce.pl/akademia/legalny-newsletter-bez-checkboxow-jak-to-zrobic,238.html.
E-mail marketing to jeden z najlepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi i pozyskanie rzeczywistych klientów. Mimo, że jest to stosunkowo stara szkoła, to jest bardzo skuteczna. Najważniejszym będzie zawsze znalezienie dobrego tematu. Nie ma znaczenia jak dobry jest ten e-mail, jeżeli temat nie będzie intrygujący, nikt go nie otworzy. Nadal nie jesteś przekonany? Zastanów się przez chwilę… Wysłanie sporadycznego biuletynu sprawia, że dany produkt jest dla klienta bardziej dostępny. Nawet jeśli się tak nie stanie, to zyskałeś jego uwagę, a to jest równie istotne.
E-mail to de facto elektroniczny podpis Twojego biznesu. Nawet jeżeli nie sprzedajesz bezpośrednio czegoś w swoim e-mailu, ten podpis jest wbudowanym sposobem przypominania ludziom o tym, czym zajmuje się Twoja firma.
Pozycjonowanie
Jak wiemy, najczęściej klikamy w pierwsze wyniki wyszukiwania od Google. Dlatego musimy robić wszystko, by nasza strona znalazła się w jak najwyższych pozycjach. Pozycjonowanie witryny to sposób na to, jak tam dotrzeć. To opłacalna inwestycja.
SEO jako jeden z obszarów z zakresu działania pozycjonerskiego oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. A dokładniej dostosowanie strony pod kątem wyszukiwarki internetowej. Zmiany, które są wprowadzane nie są widoczne dla użytkowników, a jedynie dla robotów Google. SEO obejmuje działania usprawniające elementy, takie jak: treść i nagłówki, słowa kluczowe, kod strony czy też struktura witryny.
Podstawą skutecznego pozycjonowania po za optymalizacją witryny pod kątem technicznym jest także napełnianie strony wartościowym contentem bogatym w odpowiednio wyselekcjonowane frazy kluczowe. Google docenia strony nasycone wartościową treścią przyjazną dla użytkownika, dlatego słowa kluczowe trzeba zamieszczać z umiarem i zdrowym rozsądkiem. Ważne jest, aby content był stale aktualizowany, nie był zduplikowany oraz o słabej jakości. Bądź ekspertem w swojej branży i dziel się tym.
Linkuj! Mówi się, że powoli odchodzi się od linkowania na rzecz innych „zabiegów”, jednak nadal uważamy, że pozyskanie linka z mocnej strony to duża korzyść dla witryny. Likowanie zwiększa ruch w witrynie, a co za tym idzie widoczność w sieci.
Kampania Google Ads
Wyszukiwarka Google jest doskonałym źródłem informacji. Miliony ludzi na całym świecie za jej pomocą szukają ofert, porównują produkty i wymieniają się opiniami. Z racji, że skupia wiele osób jest idealnym miejscem do promocji produktów czy usług.
Google Ads to jeden z obecnie najpopularniejszych systemów reklamowych w Internecie. Daje szereg możliwości. To reklamy z wynikami wyszukiwania (pierwszy element pojawiający się podczas wyszukiwania w Google, wyświetlany z dopiskiem reklama), reklamy wideo i reklamowe (na pasku bocznym i filmy z YouTube) oraz reklamy w aplikacji (dla wszystkich użytkowników telefonów komórkowych).
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Poprawna konfiguracja kampanii reklamowych sprawi, że Twoja firma będzie widoczna tam, gdzie tego zapragniesz. Reklamy dają firmom dużą kontrolę nad treściami oraz zasięgiem ich działań marketingowych. Firmy mogą kontrolować budżet reklam, pozwalając tym samym na wydatki wedle uznania. Mogą również kontrolować czas wyświetlania i geolokalizację odbiorców, którym wyświetlimy reklamę. Pełna kontrola nad udostępnianą treścią, odbiorcami widzącymi treść oraz budżetem, który chcesz wydać na reklamę to ułatwienie w działaniach marketingowych.
Streszczenie
- Aktywna obecność w mediach społecznościowych jest kluczowym sposobem informowania ludzi zarówno o rodzaju świadczonej usługi, jak i życiu firmy.
- Przemyślane profile mediów społecznościowych to połowa sukcesu.
- Jeżeli Twoja firma będzie aktywnie obecna w mediach społecznościowych, to łatwo będzie jej wchodzić w interakcje i komunikować się bezpośrednio z bazą klientów.
- Ludzie lubią wiedzieć, że po drugiej stronie ekranu siedzi także osoba.
- Ukierunkowane kampanie e-mailowe to doskonały sposób na promocję biznesu w Internecie.
- Regularne wysyłanie wiadomości e-mail do posiadanej bazy klientów to także doskonały sposób na pozostanie z nimi w kontakcie.
- SEO jako jeden z obszarów z zakresu działania pozycjonerskiego oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek.
- Wyszukiwarka Google jest doskonałym źródłem informacji. Miliony ludzi na całym świecie za jej pomocą szukają ofert, porównują produkty i wymieniają się opiniami.
- Poprawna konfiguracja kampanii reklamowych sprawi, że Twoja firma będzie widoczna tam, gdzie tego zapragniesz.
Podsumowanie
W celu podsumowania wypada zaznaczyć, że najlepsza taktyka marketingowa to nadal odpowiednio dobrana strategia. Nie można wybrać tylko jednego ze wskazanych sposobów promowania firmy. Kanały dotarcia należy dobrać odpowiednio do profilu Twojej firmy.
Przygotowaliśmy dla Was darmowy e-book: Mapę kanałów, która nakreśli sposób działania według celu jaki sobie postawisz. Zgromadzone w niej informacje pomogą Ci obrać dobry kurs promocji. Później pozostanie już tylko kwestia by robić to w najbardziej kreatywny i wyjątkowy sposób. Promowanie biznesu w sposób, który się wyróżnia, sprawi, że firma zapadnie w pamięć potencjalnych klientów, a oni będą bardziej skłonni do powrotu na stronę.