Widoczność witryny to identyfikacja słów, na które się wyświetla w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Dzięki specjalistycznym narzędziom, jesteśmy w stanie precyzyjnie określić frazy oraz konkretne podstrony, które wyświetlają się w wynikach. Jest to istotne dla biznesu, by móc świadomie rozwijać witrynę i skuteczniej dążyć do realizacji biznesowych celów.
Spis treści:
- Widoczność agencji emarketingowych
- Rankingowane agencje emarketingowe
- Metodologia rankingu
- Wyniki rankingu
- Wnioski
- O agencjach
- Streszczenie
- Podsumowanie
Widoczność agencji emarketingowych
Do stworzenia rankingu widoczności agencji emarketingowych (i interaktywnych) skłoniły nas dwa fakty:
- istnieje wiele rankingów agencji lecz opierają sie na innych metodologiach - zazwyczaj bazują głównie na przychodach i zyskach, co w przypadku agencji emarketingowych nie oddaje pełnego obrazu sytuacji,
- chcemy docenić pracę (czasami bardzo ciężką) naszych przyjaciół z branży (i jednocześnie naszych konkurentów) - w przypadku firm z początku naszej listy wkład pracy był ogromny. Tym samym firmy te przyczyniły się do upowszechniania wiedzy.
Ranking opiera się na danych pochodzących z narzędzia Senuto i agreguje w sobie cztery wskaźniki:
- ilość fraz kluczowych w TOP3,
- ilość fraz kluczowych w TOP10,
- ilość fraz kluczowych w TOP50,
- szacowany miesięczny ruch z organicznych wyników wyszukiwania (widoczność).
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Jak łatwo zauważyć na miejsce w rankingu ogromny wpływ ma ilość i jakość treści umieszczonych w serwisach internetowych należących do agencji. Warto w tym miejscu dodać, że analizie poddawane były tylko główne witryny firmowe.
Rankingowane agencje emarketignowe
W naszym rankingu znalazły sie następujące agencje - kolejność alfabetyczna: 4People (Katowice), Artefakt (Wrocław), BizzIT (Katowice), Bluerank (Łódź), BlueSky System (Poznań), Business Sense (Łódź), Combomarketing (Lublin), CS Group (Warszawa), Cyrek Digital (Zgierz), Delante (Kraków), Dynamite Studio (Łódź), EACTIVE (Wrocław), Exelmedia (Opole), Fabryka Marketingu (Warszawa), Fox Strategy (Wrocław), Getso (Opole), Grupa inVette (Kraków), Grupa TENSE (Poznań), GrupaM40 (Poznań), Ideo (Rzeszów), Ideo Force (Warszawa), INB Marketing (Lublin), Internet Plus (Poznań), ITHolding (Warszawa), Kompan (Warszawa), LTB (Wrocław), MaxRoy.agency (Poznań), Mayko (Białystok), Onely (Wrocław), Performance Media (Warszawa), Pro Pozycje (Wrocław), PromoTraffic (Kraków), Rocket Media (Wrocław), SAMOSEO (Gdańsk), Semahead (Kraków), Semcore (Poznań), Sempai (Kraków), Sempire (Poznań), Semtec (Warszawa), SEOgroup (Gdynia), SOLV (Katowice), Sunrise System (Poznań), Supremum SEO (Kraków), Talem Technologies (Bydgoszcz), Traffic Trends (Poznań), Venti (Łódź), Verseo (Poznań), Whites (Warszawa), Widoczni (Poznań), Widzialni (Częstochowa).
Ranking ograniczyliśmy tylko do 50 agencji o największej widoczności.
Metodologia rankingu
Ustalając ranking braliśmy następujące czynniki z odpowiednimi wagami:
- ilość fraz kluczowych w TOP3 - waga 3,
- ilość fraz kluczowych w TOP10 - waga 2,
- ilość fraz kluczowych w TOP50 - waga 1,
- szacowany miesięczny ruch z organicznych wyników wyszukiwania (widoczność) - waga 0,5.
Za każde słowo w TOP3 wskazane przez narzędzie SENUTO agencja otrzymywała 3 pkt, za każde słowo w TOP 10 - 2 pkt, a za każde słowo wykazane w TOP50 - 1 pkt.
Dodatkowo doliczaliśmy punkty za wskaźnik widoczności - w przeliczeniu 0,5 pkt w rankingu za 1 pkt widoczności w Senuto.
Ranking oparliśmy na zewnętrznym i obiektywnym narzędziu (SENUTO). Wszystkie pomiary dokonywaliśmy w 1 dniu (17.11.2020 r).
Wyniki rankingu
Poniższa tabela przedstawia wyniki naszej analizy - agencje zostały w niej posortowane według ilości uzyskanych punktów:
# | Nazwa firmy | Ilość fraz TOP3 | Ilość fraz TOP10 | Ilość fraz TOP50 | Widoczność wg Senuto | Uzyskane punkty |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | EACTIVE | 683 | 2 200 | 6 100 | 39400 | 32 249 |
2 | Artefakt | 607 | 2 400 | 10 200 | 21900 | 27 771 |
3 | Widoczni | 656 | 1 700 | 6 100 | 26 500 | 24 718 |
4 | Grupa TENSE | 528 | 1 700 | 6 800 | 21200 | 22 384 |
5 | Verseo | 309 | 1 300 | 6 200 | 19700 | 19 577 |
6 | Kompan | 167 | 669 | 2 900 | 26600 | 18 039 |
7 | Delante | 212 | 1 100 | 4 200 | 19700 | 16 886 |
8 | Ideo | 169 | 793 | 5 600 | 13400 | 14 393 |
9 | Widzialni | 326 | 1 200 | 5 200 | 9100 | 13 128 |
10 | Ideo Force | 150 | 755 | 4 700 | 8600 | 10 960 |
- | - | - | - | - | - | - |
11 | Cyrek Digital | 150 | 447 | 1 600 | 15000 | 10 444 |
12 | Sunrise System | 128 | 428 | 2 700 | 12600 | 10 240 |
13 | Sempire | 112 | 442 | 1 700 | 4400 | 5 120 |
14 | Sempai | 59 | 288 | 2 800 | 2300 | 4 703 |
15 | Semtec | 64 | 251 | 1 300 | 4100 | 4 044 |
16 | Bluerank | 58 | 265 | 2 400 | 1500 | 3 854 |
17 | Semahead | 38 | 191 | 1 600 | 1100 | 2 646 |
18 | Fabryka Marketingu | 64 | 201 | 920 | 1700 | 2 364 |
19 | Traffic Trends | 53 | 161 | 1400 | 796 | 2 279 |
20 | Performance Media | 43 | 156 | 1100 | 1400 | 2 241 |
- | - | - | - | - | - | - |
21 | LTB | 52 | 163 | 1200 | 960 | 2 162 |
22 | Getso | 32 | 114 | 795 | 1800 | 2 019 |
23 | CS Group | 37 | 92 | 360 | 2300 | 1 805 |
24 | Grupa inVette | 16 | 139 | 1 200 | 354 | 1 703 |
25 | Rocket Media | 10 | 127 | 1 100 | 493 | 1 631 |
26 | Fox Strategy | 32 | 84 | 798 | 883 | 1 504 |
27 | BizzIT | 3 | 39 | 506 | 1 500 | 1 343 |
28 | PromoTraffic | 13 | 85 | 766 | 695 | 1 323 |
29 | ITHolding | 21 | 88 | 483 | 1 100 | 1 272 |
30 | SEOgroup | 16 | 117 | 714 | 473 | 1 233 |
- | - | - | - | - | - | - |
31 | Semcore | 3 | 34 | 717 | 301 | 945 |
32 | Internet Plus | 16 | 50 | 561 | 306 | 862 |
33 | Whites | 8 | 46 | 526 | 152 | 718 |
34 | SOLV | 9 | 49 | 460 | 147 | 659 |
35 | MaxRoy.agency | 7 | 51 | 433 | 194 | 653 |
36 | Business Sense | 10 | 40 | 351 | 209 | 566 |
37 | GrupaM40 | 9 | 41 | 273 | 360 | 562 |
38 | Mayko | 1 | 17 | 355 | 159 | 472 |
39 | Venti | 3 | 27 | 258 | 207 | 425 |
40 | Dynamite Studio | 16 | 29 | 160 | 270 | 401 |
- | - | - | - | - | - | - |
41 | Combomarketing | 8 | 22 | 206 | 207 | 378 |
42 | Onely | 6 | 42 | 218 | 42 | 341 |
43 | SAMOSEO | 4 | 30 | 203 | 131 | 341 |
44 | BlueSky System | 4 | 24 | 218 | 57 | 307 |
45 | 4People | 4 | 17 | 236 | 34 | 299 |
46 | Pro Pozycje | 0 | 26 | 218 | 45 | 293 |
47 | INB Marketing | 10 | 25 | 161 | 54 | 268 |
48 | Supremum SEO | 5 | 13 | 138 | 79 | 219 |
49 | Talem | 2 | 14 | 82 | 81 | 157 |
50 | Exelmedia | 1 | 3 | 108 | 37 | 136 |
Wśród agencji o największej widoczności w Google znajdują się: EACTIVE, Artefakt, Widoczni, Grupa TENSE, Verseo, Kompan, Delante, Ideo, Widzialni, Ideo Force. Agencjami o mniejszej widoczności lecz także powyżej 2 000 punktów w rankingu są: LTB, Getso, CS Group, Grupa inVette, Rocket Media, Fox Strategy, BizzIT, PromoTraffic, ITHolding, SEOgroup, LTB, Getso.
Wnioski
Poniższy wykres przedstawia widocznośc poszczególnych agencji emarketingowych. Tylo 9 agencji ma widoczność powyżej 10 000 punktów (wg systemu Senuto), a widocznośc aż 23 agencji jest poniżej progu 500 punktów.
Ciekawe jest, że na widoczności w Googlu zależy tylko 12 pierwszym agencjom z naszego raportu. Kolejnych kilka uzupełnia swoją stronę internetową o nowe treści pozaofertowe. Zdecydowana większość ogranicza się tylko do publikowania informacji o firmie i swojej ofercie. Doskonale przedstawia to poniższy wykres - widać na nim wyraźnie przepaść w widoczności pomiędzy agencjami (włączając w to agencje SEO / SEM, agencje emarketingowe, agencje interaktywne) z początku rankingu, a tymi w jego środkowej części i na końcu.
Warto zwrócić też uwagę na ilość fraz w przedziałach (TOP3, TOP10, TOP50) dla poszczególnych agencji - przedstawia to poniższy wykres.
Poniżej znajduje się wykres przedstawiający zależność pomiędzy uzyskanymi punktami w naszym rankingu a ilością fraz kluczowych w TOP3 - widać, że niskie miejsce w rankingu (mała ilość uzyskanych punktów) jest związana z małą ilością fraz w na pierwszych trzech miejscach wyników wyszukiwania. Firmy, które mają najwięcej fraz w TOP3 prowadzą szerokie działania pozycjonerskie i contentowe dlatego łącznie uzyskują dużo punktów.
Poniżej znajduje się wykres przedstawiający zależność pomiędzy uzyskanymi punktami w naszym rankingu a ilością fraz kluczowych w TOP10 - podobnie jak przy porównaniu ilości punktów w ilością fraz w TOP3 tak i w tym przypadku nasuwa się jasny wniosek, że firmy, które mają najwięcej fraz w TOP10 prowadzą szerokie działania pozycjonerskie i contentowe dlatego łącznie uzyskują dużo punktów.
Poniżej znajduje się wykres przedstawiający zależność pomiędzy uzyskanymi punktami w naszym rankingu a ilością fraz kluczowych w TOP50 - analizują ten wykres można dostrzec, że jest pewna grupa firm, która nie dba o swoją widocznośc w Google - ma mało fraz w TOP50, czyli nie można nawet powiedzieć, że dostarczają content na stronę, ale się on kiepsko pozycjonuje. Bo w takim przypadku na pewno w TOP50 była by większa ilość fraz. Natomiast można też wysunąć wniosek, że jest kilka firm, które zaczynają dopiero walkę o dużą widoczność. Mają już sporo fraz w TOP50, a teraz będą je pozycjonować.
O agencjach
Poniżej został zamieszczony króki opis agencji z pierwszej dziesiątki zestawienia:
- EACTIVE - zajmuje się marketingiem internetowym nieprzerwanie od 4 września 2000 roku, kiedy w jednym z oławskich mieszkań powstała firma Eactive (fragment ze strony internetowej agencji EACTIVE: https://www.eactive.pl/firma/).
- Artefakt - skupiamy się na pozycjonowaniu i kampaniach w wyszukiwarce Google. Ale także projektujemy serwisy internetowe, prowadzimy działania z zakresu Social Media Marketingu i e-PR, przeprowadzamy audyty i oferujemy profesjonalne doradztwo z zakresu marketingu internetowego (fragment ze strony internetowej agencji Artefakt: https://www.artefakt.pl/o-nas).
- Widoczni - agencja marketingu internetowego z Poznania. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron i pozycjonowaniu sklepów, prowadzeniu kampanii Adwords oraz skutecznej optymalizacji konwersji (fragment ze strony internetowej agencji Widoczni: https://widoczni.com/o-nas/).
- Grupa TENSE - specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach (SEO), kampaniach PPC, zarządzaniu marką w social media, content marketingu oraz tworzeniu stron (fragment ze strony internetowej agencji Grupa Tense: https://www.grupa-tense.pl/o-firmie/).
- Verseo - specjaliści z zakresu Google Ads, Strategii i Optymalizacji kampanii Google Ads, Paid Social, specjaliści Organic Social, doświadczeni Pozycjonerzy, biegli w słowie specjaliści Content Marketing, kreatywni graficy, skrupulatni i pomysłowi programiści, ambitni technolodzy, komunikatywni analitycy i profesjonalni trenerzy (fragment ze strony internetowej agencji Verseo: https://verseo.pl/o-nas/).
- Kompan - od 2004 roku dbamy o wysokie pozycje naszych Klientów w wynikach wyszukiwania. Firma doradcza Deloitte trzykrotnie sklasyfikowała nas na 3. miejscu wśród najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych w Europie Centralnej (fragment ze strony internetowej agencji Kompan: https://kompan.pl/kim-jestesmy/).
- Delante - wszystko zaczęło się w 2014 roku kiedy Michał, Mateusz i Jacek założyli Delante. Wcześniej każdy z nich miał doświadczenia w innym obszarze związanym z marketingiem: Mateusz rozwijał duży e-commerce z branży IT, Jacek był jednym z pierwszych w Polsce Growth Hackerów, a Michał przedsiębiorcą z wieloma sukcesami biznesowymi na koncie (fragment ze strony internetowej agencji Delante: https://delante.pl/o-nas/).
- Ideo - w najnowszym zestawieniu Diamenty Forbesa 2020, Ideo znalazło się w gronie najszybciej rozwijających się firm. Dwa lata z rzędu byliśmy wyróżniani w zestawieniu Deloitte Technology Fast 50 CE. Posiadamy także tytuły: Magento Business Solution Partner, Microsoft Gold Certified Partner, Google Premium Partner (fragment ze strony internetowej agencji Ideo: https://www.ideo.pl/firma/o-nas/).
- Widzialni - agencja SEO/SEM Widzialni.pl to ponad 30 pasjonatów marketingu internetowego. Jako agencja SEO/SEM od lat specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych - chętnie udzielimy odpowiedzi na to pytanie.
(fragment ze strony internetowej agencji Widzialni: https://www.widzialni.pl/). - Ideo Force - kreujemy wizerunki marek, tworzymy angażujące treści, zwiększamy zasięgi i poprawiamy konwersje, pozycjonujemy w Google, rozwijamy e-commerce. Łączymy kompetencje e-marketingowe z technologicznymi. Potrafimy obsłużyć nawet najbardziej zaawansowane projekty.
Opisy powstały w oparciu o zadeklarowane dane agencji, które pochodzą z ich stron internetowych i są prezentowane ich potencjalnym klientom.
Podsumowanie
Kończąc, warto mieć świadomość, że obecny kształt content marketingu (i widoczności w wyszukiwarce) wynika ze zmian zachodzących w marketingu internetowym, ale i większej świadomości konsumentów. Z czasem marketing treści stał się nie tyle opcją do uwzględnienia w strategii marki, ile koniecznością.
W początkowym etapie, content marketing wykorzystywano jako wsparcie dla działań związanych z pozycjonowaniem – nazywany był nowym SEO. Słabnąca rola link buildingu sprawiła, że ważną siłą budowania pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania okazały się treści. Content jednak powinien być głęboki i merytoryczny. TOP agencje marketignowe zdają sobie z tego sprawę.
To nieco inne podejście do rankingu agencji pokazuje, że są agencje, których częścią działalności jest też edukowanie i rozwój rynku.