Ranking widoczności agencji emarketingowych

To 1. edycja Rankingu Widoczności Agencji eMarketingowych. Przeanalizowaliśmy rynek agencji emarketingowych i wybraliśmy 50 z nich, które najaktywniej dbają o swoją widoczność w wyszukiwarce Google.
18 listopada 2020

Widoczność witryny to identyfikacja słów, na które się wyświetla w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Dzięki specjalistycznym narzędziom, jesteśmy w stanie precyzyjnie określić frazy oraz konkretne podstrony, które wyświetlają się w wynikach. Jest to istotne dla biznesu, by móc świadomie rozwijać witrynę i skuteczniej dążyć do realizacji biznesowych celów.

Spis treści:

  1. Widoczność agencji emarketingowych
  2. Rankingowane agencje emarketingowe
  3. Metodologia rankingu
  4. Wyniki rankingu
  5. Wnioski
  6. O agencjach
  7. Streszczenie
  8. Podsumowanie

Widoczność agencji emarketingowych

Do stworzenia rankingu widoczności agencji emarketingowych (i interaktywnych) skłoniły nas dwa fakty:

  • istnieje wiele rankingów agencji lecz opierają sie na innych metodologiach - zazwyczaj bazują głównie na przychodach i zyskach, co w przypadku agencji emarketingowych nie oddaje pełnego obrazu sytuacji,
  • chcemy docenić pracę (czasami bardzo ciężką) naszych przyjaciół z branży (i jednocześnie naszych konkurentów) - w przypadku firm z początku naszej listy wkład pracy był ogromny. Tym samym firmy te przyczyniły się do upowszechniania wiedzy.

Ranking opiera się na danych pochodzących z narzędzia Senuto i agreguje w sobie cztery wskaźniki:

  • ilość fraz kluczowych w TOP3,
  • ilość fraz kluczowych w TOP10,
  • ilość fraz kluczowych w TOP50,
  • szacowany miesięczny ruch z organicznych wyników wyszukiwania (widoczność).

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Jak łatwo zauważyć na miejsce w rankingu ogromny wpływ ma ilość i jakość treści umieszczonych w serwisach internetowych należących do agencji. Warto w tym miejscu dodać, że analizie poddawane były tylko główne witryny firmowe.

Rankingowane agencje emarketignowe

W naszym rankingu znalazły sie następujące agencje - kolejność alfabetyczna: 4People (Katowice), Artefakt (Wrocław), BizzIT (Katowice), Bluerank (Łódź), BlueSky System (Poznań), Business Sense (Łódź), Combomarketing (Lublin), CS Group (Warszawa), Cyrek Digital (Zgierz), Delante (Kraków), Dynamite Studio (Łódź), EACTIVE (Wrocław), Exelmedia (Opole), Fabryka Marketingu (Warszawa), Fox Strategy (Wrocław), Getso (Opole), Grupa inVette (Kraków), Grupa TENSE (Poznań), GrupaM40 (Poznań), Ideo (Rzeszów), Ideo Force (Warszawa), INB Marketing (Lublin), Internet Plus (Poznań), ITHolding (Warszawa), Kompan (Warszawa), LTB (Wrocław), MaxRoy.agency (Poznań), Mayko (Białystok), Onely (Wrocław), Performance Media (Warszawa), Pro Pozycje (Wrocław), PromoTraffic (Kraków), Rocket Media (Wrocław), SAMOSEO (Gdańsk), Semahead (Kraków), Semcore (Poznań), Sempai (Kraków), Sempire (Poznań), Semtec (Warszawa), SEOgroup (Gdynia), SOLV (Katowice), Sunrise System (Poznań), Supremum SEO (Kraków), Talem Technologies (Bydgoszcz), Traffic Trends (Poznań), Venti (Łódź), Verseo (Poznań), Whites (Warszawa), Widoczni (Poznań), Widzialni (Częstochowa).

Ranking ograniczyliśmy tylko do 50 agencji o największej widoczności.

Metodologia rankingu

Ustalając ranking braliśmy następujące czynniki z odpowiednimi wagami:

  • ilość fraz kluczowych w TOP3 - waga 3,
  • ilość fraz kluczowych w TOP10 - waga 2,
  • ilość fraz kluczowych w TOP50 - waga 1,
  • szacowany miesięczny ruch z organicznych wyników wyszukiwania (widoczność) - waga 0,5.

Za każde słowo w TOP3 wskazane przez narzędzie SENUTO agencja otrzymywała 3 pkt, za każde słowo w TOP 10 - 2 pkt, a za każde słowo wykazane w TOP50 - 1 pkt.

Dodatkowo doliczaliśmy punkty za wskaźnik widoczności - w przeliczeniu 0,5 pkt w rankingu za 1 pkt widoczności w Senuto.

Ranking oparliśmy na zewnętrznym i obiektywnym narzędziu (SENUTO). Wszystkie pomiary dokonywaliśmy w 1 dniu (17.11.2020 r).

Wyniki rankingu

Poniższa tabela przedstawia wyniki naszej analizy - agencje zostały w niej posortowane według ilości uzyskanych punktów:

#Nazwa firmyIlość fraz
TOP3
Ilość fraz
TOP10
Ilość fraz
TOP50
Widoczność
wg Senuto
Uzyskane
punkty
1EACTIVE6832 2006 1003940032 249
2Artefakt6072 40010 2002190027 771
3Widoczni6561 7006 10026 50024 718
4Grupa TENSE5281 7006 8002120022 384
5Verseo3091 3006 2001970019 577
6Kompan1676692 9002660018 039
7Delante2121 1004 2001970016 886
8Ideo1697935 6001340014 393
9Widzialni3261 2005 200910013 128
10Ideo Force1507554 700860010 960
-------
11Cyrek Digital1504471 6001500010 444
12Sunrise System1284282 7001260010 240
13Sempire1124421 70044005 120
14Sempai592882 80023004 703
15Semtec642511 30041004 044
16Bluerank582652 40015003 854
17Semahead381911 60011002 646
18Fabryka Marketingu6420192017002 364
19Traffic Trends5316114007962 279
20Performance Media43156110014002 241
-------
21LTB5216312009602 162
22Getso3211479518002 019
23CS Group379236023001 805
24Grupa inVette161391 2003541 703
25Rocket Media101271 1004931 631
26Fox Strategy32847988831 504
27BizzIT3395061 5001 343
28PromoTraffic13857666951 323
29ITHolding21884831 1001 272
30SEOgroup161177144731 233
-------
31Semcore334717301 945
32Internet Plus1650561306862
33Whites846526152718
34SOLV949460147659
35MaxRoy.agency751433194653
36Business Sense1040351209566
37GrupaM40941273360562
38Mayko117355159472
39Venti327258207425
40Dynamite Studio1629160270401
-------
41Combomarketing 822206207378
42Onely64221842341
43SAMOSEO430203131341
44BlueSky System42421857307
454People41723634299
46Pro Pozycje02621845293
47INB Marketing102516154268
48Supremum SEO51313879219
49Talem2148281157
50Exelmedia1310837136

 

Wśród agencji o największej widoczności w Google znajdują się: EACTIVE, Artefakt, Widoczni, Grupa TENSE, Verseo, Kompan, Delante, Ideo, Widzialni, Ideo Force. Agencjami o mniejszej widoczności lecz także powyżej 2 000 punktów w rankingu są: LTB, Getso, CS Group, Grupa inVette, Rocket Media, Fox Strategy, BizzIT, PromoTraffic, ITHolding, SEOgroup, LTB, Getso.

Wnioski

Poniższy wykres przedstawia widocznośc poszczególnych agencji emarketingowych. Tylo 9 agencji ma widoczność powyżej 10 000 punktów (wg systemu Senuto), a widocznośc aż 23 agencji jest poniżej progu 500 punktów.

Ciekawe jest, że na widoczności w Googlu zależy tylko 12 pierwszym agencjom z naszego raportu. Kolejnych kilka uzupełnia swoją stronę internetową o nowe treści pozaofertowe. Zdecydowana większość ogranicza się tylko do publikowania informacji o firmie i swojej ofercie. Doskonale przedstawia to poniższy wykres - widać na nim wyraźnie przepaść w widoczności pomiędzy agencjami (włączając w to agencje SEO / SEM, agencje emarketingowe, agencje interaktywne) z początku rankingu, a tymi w jego środkowej części i na końcu.

Warto zwrócić też uwagę na ilość fraz w przedziałach (TOP3, TOP10, TOP50) dla poszczególnych agencji - przedstawia to poniższy wykres.

Poniżej znajduje się wykres przedstawiający zależność pomiędzy uzyskanymi punktami w naszym rankingu a ilością fraz kluczowych w TOP3 - widać, że niskie miejsce w rankingu (mała ilość uzyskanych punktów) jest związana z małą ilością fraz w na pierwszych trzech miejscach wyników wyszukiwania. Firmy, które mają najwięcej fraz w TOP3 prowadzą szerokie działania pozycjonerskie i contentowe dlatego łącznie uzyskują dużo punktów.

Poniżej znajduje się wykres przedstawiający zależność pomiędzy uzyskanymi punktami w naszym rankingu a ilością fraz kluczowych w TOP10 - podobnie jak przy porównaniu ilości punktów w ilością fraz w TOP3 tak i w tym przypadku nasuwa się jasny wniosek, że firmy, które mają najwięcej fraz w TOP10 prowadzą szerokie działania pozycjonerskie i contentowe dlatego łącznie uzyskują dużo punktów.

Poniżej znajduje się wykres przedstawiający zależność pomiędzy uzyskanymi punktami w naszym rankingu a ilością fraz kluczowych w TOP50 - analizują ten wykres można dostrzec, że jest pewna grupa firm, która nie dba o swoją widocznośc w Google - ma mało fraz w TOP50, czyli nie można nawet powiedzieć, że dostarczają content na stronę, ale się on kiepsko pozycjonuje. Bo w takim przypadku na pewno w TOP50 była by większa ilość fraz. Natomiast można też wysunąć wniosek, że jest kilka firm, które zaczynają dopiero walkę o dużą widoczność. Mają już sporo fraz w TOP50, a teraz będą je pozycjonować.

O agencjach

Poniżej został zamieszczony króki opis agencji z pierwszej dziesiątki zestawienia:

  • EACTIVE - zajmuje się marketingiem internetowym nieprzerwanie od 4 września 2000 roku, kiedy w jednym z oławskich mieszkań powstała firma Eactive (fragment ze strony internetowej agencji EACTIVE: https://www.eactive.pl/firma/).
  • Artefakt - skupiamy się na pozycjonowaniu i kampaniach w wyszukiwarce Google. Ale także projektujemy serwisy internetowe, prowadzimy działania z zakresu Social Media Marketingu i e-PR, przeprowadzamy audyty i oferujemy profesjonalne doradztwo z zakresu marketingu internetowego (fragment ze strony internetowej agencji Artefakt: https://www.artefakt.pl/o-nas).
  • Widoczni - agencja marketingu internetowego z Poznania. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron i pozycjonowaniu sklepów, prowadzeniu kampanii Adwords  oraz skutecznej optymalizacji konwersji (fragment ze strony internetowej agencji Widoczni: https://widoczni.com/o-nas/).
  • Grupa TENSE - specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach (SEO), kampaniach PPC, zarządzaniu marką w social media, content marketingu oraz tworzeniu stron (fragment ze strony internetowej agencji Grupa Tense: https://www.grupa-tense.pl/o-firmie/).
  • Verseo - specjaliści z zakresu Google Ads, Strategii i Optymalizacji kampanii Google Ads, Paid Social, specjaliści Organic Social, doświadczeni Pozycjonerzy, biegli w słowie specjaliści Content Marketing, kreatywni graficy, skrupulatni i pomysłowi programiści, ambitni technolodzy, komunikatywni analitycy i profesjonalni trenerzy (fragment ze strony internetowej agencji Verseo: https://verseo.pl/o-nas/).
  • Kompan - od 2004 roku dbamy o wysokie pozycje naszych Klientów w wynikach wyszukiwania. Firma doradcza Deloitte trzykrotnie sklasyfikowała nas na 3. miejscu wśród najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych w Europie Centralnej (fragment ze strony internetowej agencji Kompan: https://kompan.pl/kim-jestesmy/).
  • Delante - wszystko zaczęło się w 2014 roku kiedy Michał, Mateusz i Jacek założyli Delante. Wcześniej każdy z nich miał doświadczenia w innym obszarze związanym z marketingiem: Mateusz rozwijał duży e-commerce z branży IT, Jacek był jednym z pierwszych w Polsce Growth Hackerów, a Michał przedsiębiorcą z wieloma sukcesami biznesowymi na koncie (fragment ze strony internetowej agencji Delante: https://delante.pl/o-nas/).
  • Ideo - w najnowszym zestawieniu Diamenty Forbesa 2020, Ideo znalazło się w gronie najszybciej rozwijających się firm. Dwa lata z rzędu byliśmy wyróżniani w zestawieniu Deloitte Technology Fast 50 CE. Posiadamy także tytuły: Magento Business Solution Partner, Microsoft Gold Certified Partner, Google Premium Partner (fragment ze strony internetowej agencji Ideo: https://www.ideo.pl/firma/o-nas/).
  • Widzialni - agencja SEO/SEM Widzialni.pl to ponad 30 pasjonatów marketingu internetowego. Jako agencja SEO/SEM od lat specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych - chętnie udzielimy odpowiedzi na to pytanie.
    (fragment ze strony internetowej agencji Widzialni: https://www.widzialni.pl/).
  • Ideo Force - kreujemy wizerunki marek, tworzymy angażujące treści, zwiększamy zasięgi i poprawiamy konwersje, pozycjonujemy w Google, rozwijamy e-commerce. Łączymy kompetencje e-marketingowe z technologicznymi. Potrafimy obsłużyć nawet najbardziej zaawansowane projekty.

Opisy powstały w oparciu o zadeklarowane dane agencji, które pochodzą z ich stron internetowych i są prezentowane ich potencjalnym klientom.

Podsumowanie

Kończąc, warto mieć świadomość, że obecny kształt content marketingu (i widoczności w wyszukiwarce) wynika ze zmian zachodzących w marketingu internetowym, ale i większej świadomości konsumentów. Z czasem marketing treści stał się nie tyle opcją do uwzględnienia w strategii marki, ile koniecznością.

W początkowym etapie, content marketing wykorzystywano jako wsparcie dla działań związanych z pozycjonowaniem – nazywany był nowym SEO. Słabnąca rola link buildingu sprawiła, że ważną siłą budowania pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania okazały się treści. Content jednak powinien być głęboki i merytoryczny. TOP agencje marketignowe zdają sobie z tego sprawę.

To nieco inne podejście do rankingu agencji pokazuje, że są agencje, których częścią działalności jest też edukowanie i rozwój rynku.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 2.3 na podstawie 3 ocen

Inne wpisy