W Ideo Force przeprowadzimy wdrożenie Google Analytics 4, skrojone na miarę Twoich oczekiwań, dzięki czemu będziesz czerpać z analityki to, co najlepsze. Korzystając z GA4, pozyskasz dane, które pozwolą Ci lepiej optymalizować kampanie digital marketingowe i zwiększać przewagi konkurencyjne. Sprawdź, jak przebiega proces wdrożenia tego narzędzia analitycznego, w naszej agencji.
Wdrożenie Google Analytics 4
Google Analytics 4 to narzędzie, dzięki któremu możemy pozyskać informacje o efektywności prowadzonych działań digital marketingowych oraz zachowaniach użytkowników. Wiedzę tę możemy wykorzystać do optymalizacji działań, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym. Ważne jest jednak to, aby w pełni wykorzystać potencjał tego narzędzia, dzięki właściwemu opomiarowaniu strony oraz budowie odpowiednich raportów.
Niezależnie od tego czy nasz cyfrowy produkt to - strona, e-commerce, czy aplikacja, Google Analytics 4 jest narzędziem, które pozwoli nam działać jeszcze bardziej świadomie i precyzyjnie. Działania w oparciu o dane pozwalają podejmować trafne decyzje i być o krok przed konkurencją.
Dlaczego warto przeprowadzić zaawansowane wdrożenie GA4?
Posiadając stronę, e-commerce lub aplikację możemy dodać do nich skrypt śledzący Google Analytics 4 lub Google Tag Managera (i z jego pomocą zaimplementować Google Analytics 4). Następnie narzędzie zacznie gromadzić podstawowe statystyki (m.in takie, jak: źródła ruchu, strony wejścia, czy lokalizacja użytkowników). Oczywiście wówczas możemy uznać, że wdrożenie zostało wykonane, jednak czy przyniesienie nam ono realne korzyści i pozwoli pozyskiwać cenne dla biznesu informacje? W wielu przypadkach niestety nie.
Każde zaawansowane wdrożenie jest kwestią indywidualną i powinno zostać dopasowane do danego biznesu tak, aby przynosić mu realne korzyści. O zakresie wdrożenia decydujemy indywidualnie, wspólnie z klientem, poprzedzając decyzję analizą potrzeb oraz warsztatami. Poniżej jednak wymieniamy kilka przykładów, które doskonale obrazują to, dlaczego warto zdecydować się na zaawansowane wdrożenie:
- Śledzenie wysłanych formularzy oraz połączeń telefonicznych – jeżeli posiadasz na swojej stronie formularze oraz numery telefonów, to pozyskasz wiedzę o tym, ile i z jakiego kanału konwersji pozyskujesz.
- Ścieżki nawigacji użytkowników – zdobędziesz wiedzę o ścieżkach użytkowników, w tym o punktach krytycznych, które uniemożliwiają realizację zakładanych przez nich celów.
- Pomiar wykorzystania wyszukiwarki wewnętrznej – dowiesz się, w jakim stopniu użytkownicy wykorzystują wyszukiwarkę na Twojej stronie.
- Pomiar zainteresowania sekcjami dosprzedażowymi – sprawdzisz, w jakim stopniu wykorzystywane są sekcje dosprzedażowe w Twoim e-commerce.
- Popularność opcji filtrowania – sprawdzisz, jakie filtry są najpopularniejsze i najefektywniejsze pod kątem sprzedażowym.
Dlaczego warto przeprowadzić wdrożenie GA4 właśnie u nas?
Decydując się na wdrożenie Google Analytics 4 w naszej agencji, możesz liczyć na indywidualne podejście, elastyczność, przejrzystość, a przede wszystkim na to, że wdrożenie przyniesie Ci realne korzyści biznesowe.
Zlecając wdrożenie nam:
- Masz pewność, że zanim rozpoczniemy prace analityczne, przeanalizujemy Twój e-biznes, poznamy go lepiej i dzięki temu przygotujemy plan działań, dopasowany do Twojej sytuacji.
- Uzyskujesz wdrożenie skrojone na miarę Twoich oczekiwań, dzięki któremu będziesz mógł wyciągnąć z analityki to, co najlepsze.
- Zwiększasz swoje przewagi konkurencyjne dzięki pozyskaniu danych, które pozwolą ci lepiej optymalizować kampanie digital marketingowe.
- Możesz liczyć na stałe doradztwo ekspertów, którzy chętnie Ci doradzą i zarekomendują odpowiednie rozwiązanie.
- Uzyskujesz dostęp do wielu różnych specjalistów, w tym m.in. do analityków, czy developerów.
- Otrzymujesz szkolenie, dzięki któremu możesz od razu po wdrożeniu, zacząć w pełni korzystać z możliwości Google Analytics 4.
Nasze wyróżnienia
Jak przeprowadzamy wdrożenie Google Analytics 4?
Wdrożenie Google Analytics 4 realizujemy w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie w analityce internetowej. Wiemy, jak ważne są pierwsze etapy związane z poznaniem specyfiki biznesu oraz planowaniem wdrożenia. To podczas tych prac poznajemy potrzeby klienta, w zakresie danych oraz planujemy wdrożenie, które pozwoli Ci uzyskać realne korzyści biznesowe.
W zakres wdrożenia wchodzą następujące etapy:
- Analiza ekspercka metodą wędrówki poznawczej, pod kątem analityki – analiza pozwala pozyskać pełniejszą wiedzę nt. strony, dla której będzie wdrażana analityka. Ekspert podczas analizy realizuje zadania typowe dla użytkowników odwiedzających stronę. Dzięki temu lepiej poznajemy interakcje, z którymi będą mieli do czynienia użytkownicy, co ułatwia mapowanie ich zachowań z celami biznesowymi.
- Warsztat online – podczas spotkania omawiamy projekt, cele biznesowe, cele użytkowników, funkcjonalności, które będą podlegać opomiarowaniu, aktualne działania w zakresie digital marketingu, potrzeby informacyjne oraz problemy związane z analityką, z którymi mierzy się klient.
- Opracowanie planu pomiaru KPI oraz planu wdrożenia – dzięki opracowaniu planu zwiększamy jakość wdrożenia oraz zmniejszamy czas niezbędny na jego przeprowadzenie. Definiujemy listę metryk, wymiarów oraz KPI.
- Opracowanie dokumentacji datalayer dla programistów – w razie potrzeby przygotowujemy dokumentację dla programistów, zawierającą rekomendacje, wraz z praktycznymi przykładami.
- Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Managera – konfiguracja w oparciu o wcześniej przygotowany plan. Konfigurujemy GA4, dodajemy wymagane wymiary, metryki, łączymy GA4 z innymi narzędziami. Konfigurujemy niezbędne tagi, reguły oraz zmienne w Google Tag Managerze.
- Konfiguracja raportów niestandardowych – Google Analytics 4 domyślnie posiada tylko podstawowe raporty. Na tym etapie konfigurujemy zaawansowane raporty, które pozwolą uzyskać wartościową wiedzę nt. prowadzonych działań digital marketingowych oraz zachowań użytkowników.
- Archiwizacja danych – przeniesienie historycznych danych np. do Big Query.
- Szkolenie online – szkolenie dla zespołu klienta, dzięki któremu uczestnicy pozyskają wiedzę na temat zasad działania GA4, nabędą umiejętność wykorzystana nowych rozwiązań, dostępnych w GA4, umiejętność analizy efektywności strony oraz prowadzonych działań digital marketingowych.
- Spotkanie zamknięcia, optymalizacja i konserwacja – spotkanie, podczas którego podsumowujemy projekt. W razie potrzeby zapewniamy również stałe analityczne wsparcie i konserwacje konfiguracji analityki.
Jak przebiega proces wdrożenia GA4 w Ideo Force?
Zakres wdrożenia i produkty naszej pracy
Zlecając nam wdrożenie analityki, otrzymujesz kompleksowe wsparcie oraz doradztwo w jej zakresie. Analizujemy Twoje potrzeby, planujemy oraz wdrażamy analitykę zgodnie ze specyfiką Twojego biznesu.
W efekcie naszego wdrożenia Google Analytics 4 otrzymujesz:
- Wskazanie elementów na Twojej stronie, które zostaną opomiarowane, jako niestandardowe zdarzenia.
- Listę metryk oraz wymiarów.
- Listę KPI z podziałem na strategiczne i optymalizacje, które pozwolą Ci lepiej kontrolować efektywność Twoich działań digital marketingowych.
- Dokumentację dla programistów (w razie potrzeby).
- Raport z przeprowadzonej konfiguracji Google Analytics 4.
- Listę zdefiniowanych tagów, reguł oraz zmiennych w Google Tag Managerze.
- Listę skonfigurowanych raportów.
- Informację o zakresie archiwizacji danych historycznych.
- Szkolenie, pozwalające na efektywne wykorzystanie GA4 do codziennej pracy z danymi.
- Stałe wsparcie oraz konsulting podczas trwania projektu.