Wdrożenie GA4

Google Analytics 4 to podstawa w analityce, niezależnie od tego czy myślimy o stronie, e-commerce, czy aplikacji. To dzięki narzędziom do analizy ilościowej uzyskujemy dane, będące cyfrowym odbiciem użytkowników, odwiedzających nasz digitalowy ekosystem.

Bezplatna konsultacja
Mateusz Bober
Mateusz Bober
Senior UX / UI Designer, Team Leader
  • tel. 723 988 859

W Ideo Force przeprowadzimy wdrożenie Google Analytics 4, skrojone na miarę Twoich oczekiwań, dzięki czemu będziesz czerpać z analityki to, co najlepsze. Korzystając z GA4, pozyskasz dane, które pozwolą Ci lepiej optymalizować kampanie digital marketingowe i zwiększać przewagi konkurencyjne. Sprawdź, jak przebiega proces wdrożenia tego narzędzia analitycznego, w naszej agencji.

Wdrożenie Google Analytics 4

Google Analytics 4 to narzędzie, dzięki któremu możemy pozyskać informacje o efektywności prowadzonych działań digital marketingowych oraz zachowaniach użytkowników. Wiedzę tę możemy wykorzystać do optymalizacji działań, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym. Ważne jest jednak to, aby w pełni wykorzystać potencjał tego narzędzia, dzięki właściwemu opomiarowaniu strony oraz budowie odpowiednich raportów.

Niezależnie od tego czy nasz cyfrowy produkt to - strona, e-commerce, czy aplikacja, Google Analytics 4 jest narzędziem, które pozwoli nam działać jeszcze bardziej świadomie i precyzyjnie. Działania w oparciu o dane pozwalają podejmować trafne decyzje i być o krok przed konkurencją.

Dlaczego warto przeprowadzić zaawansowane wdrożenie GA4?

Posiadając stronę, e-commerce lub aplikację możemy dodać do nich skrypt śledzący Google Analytics 4 lub Google Tag Managera (i z jego pomocą zaimplementować Google Analytics 4). Następnie narzędzie zacznie gromadzić podstawowe statystyki (m.in takie, jak: źródła ruchu, strony wejścia, czy lokalizacja użytkowników). Oczywiście wówczas możemy uznać, że wdrożenie zostało wykonane, jednak czy przyniesienie nam ono realne korzyści i pozwoli pozyskiwać cenne dla biznesu informacje? W wielu przypadkach niestety nie.

Każde zaawansowane wdrożenie jest kwestią indywidualną i powinno zostać dopasowane do danego biznesu tak, aby przynosić mu realne korzyści. O zakresie wdrożenia decydujemy indywidualnie, wspólnie z klientem, poprzedzając decyzję analizą potrzeb oraz warsztatami. Poniżej jednak wymieniamy kilka przykładów, które doskonale obrazują to, dlaczego warto zdecydować się na zaawansowane wdrożenie:

  • Śledzenie wysłanych formularzy oraz połączeń telefonicznych – jeżeli posiadasz na swojej stronie formularze oraz numery telefonów, to pozyskasz wiedzę o tym, ile i z jakiego kanału konwersji pozyskujesz.
  • Ścieżki nawigacji użytkowników – zdobędziesz wiedzę o ścieżkach użytkowników, w tym o punktach krytycznych, które uniemożliwiają realizację zakładanych przez nich celów.
  • Pomiar wykorzystania wyszukiwarki wewnętrznej – dowiesz się, w jakim stopniu użytkownicy wykorzystują wyszukiwarkę na Twojej stronie.
  • Pomiar zainteresowania sekcjami dosprzedażowymi – sprawdzisz, w jakim stopniu wykorzystywane są sekcje dosprzedażowe w Twoim e-commerce.
  • Popularność opcji filtrowania – sprawdzisz, jakie filtry są najpopularniejsze i najefektywniejsze pod kątem sprzedażowym.
Przejdź na Google Analytics 4 w 1 dzień!
Zapytaj o ofertę!

Dlaczego warto przeprowadzić wdrożenie GA4 właśnie u nas?

Decydując się na wdrożenie Google Analytics 4  w naszej agencji,  możesz liczyć na indywidualne podejście, elastyczność, przejrzystość, a przede wszystkim na to, że wdrożenie przyniesie Ci realne korzyści biznesowe.

Zlecając wdrożenie nam:

  • Masz pewność, że zanim rozpoczniemy prace analityczne, przeanalizujemy Twój e-biznes, poznamy go lepiej i dzięki temu przygotujemy plan działań, dopasowany do Twojej sytuacji.
  • Uzyskujesz wdrożenie skrojone na miarę Twoich oczekiwań, dzięki któremu będziesz mógł wyciągnąć z analityki to, co najlepsze.
  • Zwiększasz swoje przewagi konkurencyjne dzięki pozyskaniu danych, które pozwolą ci lepiej optymalizować kampanie digital marketingowe.
  • Możesz liczyć na stałe doradztwo ekspertów, którzy chętnie Ci doradzą i zarekomendują odpowiednie rozwiązanie.
  • Uzyskujesz dostęp do wielu różnych specjalistów, w tym m.in. do analityków, czy developerów.
  • Otrzymujesz szkolenie, dzięki któremu możesz od razu po wdrożeniu, zacząć w pełni korzystać z możliwości Google Analytics 4.

Nasze wyróżnienia

Jak przeprowadzamy wdrożenie Google Analytics 4?

Wdrożenie Google Analytics 4 realizujemy w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie w analityce internetowej. Wiemy, jak ważne są pierwsze etapy związane z poznaniem specyfiki biznesu oraz planowaniem wdrożenia. To podczas tych prac poznajemy potrzeby klienta, w zakresie danych oraz planujemy wdrożenie, które pozwoli Ci uzyskać realne korzyści biznesowe.

W zakres wdrożenia wchodzą następujące etapy:

  • Analiza ekspercka metodą wędrówki poznawczej, pod kątem analityki – analiza pozwala pozyskać pełniejszą wiedzę nt. strony, dla której będzie wdrażana analityka. Ekspert podczas analizy realizuje zadania typowe dla użytkowników odwiedzających stronę. Dzięki temu lepiej poznajemy interakcje, z którymi będą mieli do czynienia użytkownicy, co ułatwia mapowanie ich zachowań z celami biznesowymi.
  • Warsztat online – podczas spotkania omawiamy projekt, cele biznesowe, cele użytkowników, funkcjonalności, które będą podlegać opomiarowaniu, aktualne działania w zakresie digital marketingu, potrzeby informacyjne oraz problemy związane z analityką, z którymi mierzy się klient.
  • Opracowanie planu pomiaru KPI oraz planu wdrożenia – dzięki opracowaniu planu zwiększamy jakość wdrożenia oraz zmniejszamy czas niezbędny na jego przeprowadzenie. Definiujemy listę metryk, wymiarów oraz KPI.
  • Opracowanie dokumentacji datalayer dla programistów – w razie potrzeby przygotowujemy dokumentację dla programistów, zawierającą rekomendacje, wraz z praktycznymi przykładami.
  • Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Managera – konfiguracja w oparciu o wcześniej przygotowany plan. Konfigurujemy GA4, dodajemy wymagane wymiary, metryki, łączymy GA4 z innymi narzędziami. Konfigurujemy niezbędne tagi, reguły oraz zmienne w Google Tag Managerze.
  • Konfiguracja raportów niestandardowych – Google Analytics 4 domyślnie posiada tylko podstawowe raporty. Na tym etapie konfigurujemy zaawansowane raporty, które pozwolą uzyskać wartościową wiedzę nt. prowadzonych działań digital marketingowych oraz zachowań użytkowników.
  • Archiwizacja danych – przeniesienie historycznych danych  np. do Big Query.
  • Szkolenie online – szkolenie dla zespołu klienta, dzięki któremu uczestnicy pozyskają wiedzę na temat zasad działania GA4, nabędą umiejętność wykorzystana nowych rozwiązań, dostępnych w GA4, umiejętność analizy efektywności strony oraz prowadzonych działań digital marketingowych.
  • Spotkanie zamknięcia, optymalizacja i konserwacja – spotkanie, podczas którego podsumowujemy projekt. W razie potrzeby zapewniamy również stałe analityczne wsparcie i konserwacje konfiguracji analityki.

Jak przebiega proces wdrożenia GA4 w Ideo Force?

1
Analiza ekspercka metodą wędrówki poznawczej pod kątem analityki
Analizujemy cyfrowy produkt, pod kątem wdrożenia analityki. Poznajemy interakcje, z którymi będą mieli do czynienia użytkownicy, odwiedzający stronę, co ułatwia mapowanie ich zachowań z celami biznesowymi.
2
Warsztat online
Podczas spotkania omawiamy projekt, cele biznesowe, cele użytkowników, funkcjonalności, które będą podlegać opomiarowaniu, potrzeby informacyjne oraz problemy związane z analityką, z którymi mierzy się klient.
3
Opracowanie planu pomiaru KPI oraz planu wdrożenia
Dzięki opracowaniu planu zwiększamy jakość wdrożenia oraz zmniejszamy czas niezbędny na jego przeprowadzenie. Definiujemy listę metryk, wymiarów oraz KPI.
4
Wdrożenie
Wdrażamy GA4 na podstawie przygotowanego wcześniej planu. Dodajemy wymagane wymiary, metryki, łączymy GA4 z innymi narzędziami. Konfigurujemy niezbędne tagi, reguły oraz zmienne w Google Tag Managerze.
5
Szkolenie online, spotkanie zamknięcia. Optymalizacja i konserwacja.
Organizujemy szkolenie online, w trakcie którego przedstawiamy zasady działania GA4. Podsumowujemy projekt, podczas spotkania zamknięcia. W razie potrzeby zapewniamy również stałe analityczne wsparcie i konserwację konfiguracji analityki.

 

Zakres wdrożenia i produkty naszej pracy

Zlecając nam wdrożenie analityki, otrzymujesz kompleksowe wsparcie oraz doradztwo w jej zakresie. Analizujemy Twoje potrzeby, planujemy oraz wdrażamy analitykę zgodnie ze specyfiką Twojego biznesu.

W efekcie naszego wdrożenia Google Analytics 4 otrzymujesz:

  • Wskazanie elementów na Twojej stronie, które zostaną opomiarowane, jako niestandardowe zdarzenia.
  • Listę metryk oraz wymiarów.
  • Listę KPI z podziałem na strategiczne i optymalizacje, które pozwolą Ci lepiej kontrolować efektywność Twoich działań digital marketingowych.
  • Dokumentację dla programistów (w razie potrzeby).
  • Raport z przeprowadzonej konfiguracji Google Analytics 4.
  • Listę zdefiniowanych tagów, reguł oraz zmiennych w Google Tag Managerze.
  • Listę skonfigurowanych raportów.
  • Informację o zakresie archiwizacji danych historycznych.
  • Szkolenie, pozwalające na efektywne wykorzystanie GA4 do codziennej pracy z danymi.
  • Stałe wsparcie oraz konsulting podczas trwania projektu.

Klienci o nas

Wiedza o zrachowaniach użytkowników Twojej strony pomoże Ci projektować rozwiązania, które ułatwią im przeglądanie jej i znajdowanie potrzebnych informacji, czego efektem będzie zaangażowanie, konwersja i sprzedaż.
Audyt pod kątem UX dokonywany jest przez naszych ekspertów z ogromnym doświadczeniem w badaniu użyteczności serwisów internetowych. Analityka obejmuje użycie odpowiedniej dla specyfiki projektu metody badania użyteczności.
Testy A/B są narzędziem, które umożliwia optymalizację i wdrażanie na stronę najbardziej skutecznych rozwiązań pod kątem sprzedaży. Decyzje podejmowane na podstawie testów A/B są oparte na niezbędnych danych. Zmiany poprawiają użyteczność i skuteczność strony.
Współczynnik konwersji ma bezpośrednie przełożenie na realizację założonych celów biznesowych. Przeprowadzamy eksperckie audyty użyteczności strony. Działania z zakresu optymalizacji konwersji pozwalają w pełni wykorzystać potencjał strony.
W bliskiej współpracy z naszymi klientami przygotowujemy interaktywne makiety stron www. Poznajemy i analizujemy specyfikę projektu, określamy cele biznesowe, które ma spełniać witryna, wypracowujemy koncepcję estetyczną.
Nawet wstępna analiza ekspercka pod kątem UX może prowadzić do wykrycia krytycznych problemów w sklepie internetowym. Poprawa błędów przełoży się na znaczny wzrost użyteczności serwisu.
Optymalizacja SXO (Search Experience Optimization) obejmuje prace związane ze stroną pod kątem SEO, w tym jej treścią i użytecznością (User Experience). Jej wynikiem będzie strona przyjazna dla Twoich klientów i wyszukiwarek.
Google Analytics 4 to podstawa w analityce, niezależnie od tego czy myślimy o stronie, e-commerce, czy aplikacji. To dzięki narzędziom do analizy ilościowej uzyskujemy dane, będące cyfrowym odbiciem użytkowników, odwiedzających nasz digitalowy ekosystem.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.