Optymalizacja konwersji

Praca nad użytecznością strony internetowej i zmiana nawet niewielkich elementów funkcjonalnych ma bezpośredni wpływ na optymalizację konwersji w witrynie. Wykorzystaj możliwości swojej witryny i popraw doświadczenia użytkowników.

Bezplatna konsultacja
Mateusz Bober
Mateusz Bober
Senior UX / UI Designer, Team Leader
  • tel. 723 988 859

W ramach naszej usługi związanej z User Experience zajmujemy się optymalizacją konwersji nie tylko poprzez jakościowe działania SEO czy SEM, ale również poprzez dokładne analizy użyteczności poszczególnych elementów i procesów na stronach internetowych. Szukamy najlepszych rozwiązań poprawiających konwersję.

UX w służbie konwersji

Celem strony internetowej jest głównie sprzedaż produktów i usług. Pośrednio może to być dzielenie się wiedzą, ale i ono w konsekwencji prowadzi do zainteresowania ofertą, kreowania wizerunku czy budowania rozpoznawalności, za którą idzie na przykład współpraca.

Żeby strona internetowa spełniała swój cel musi, generować sprzedaż, zapytania z formularza kontaktowego, połączenia telefoniczne, albo prostu długi średni czas trwania sesji, który świadczy o tym, że użytkownicy znaleźli na stronie, to czego szukali. Strona internetowa, która realizuje cele, potrzebuje dogłębnej analizy potrzeb firmy, wyznaczenia kluczowych wskaźników efektywności (KPI) i badań użyteczności (UX). Na podstawie uzyskanych w ten sposób informacji możemy zarządzać stroną i optymalizować jej użyteczność w taki sposób, aby procesy kierujące do konwersji były jak najlepszej jakości.

Dlaczego warto inwestować w UX?

  • Pełne wykorzystanie potencjału strony – brak dobrej użyteczności nie pozwala na pełne wykorzystanie potencjału, jakim staje się odwiedzający naszą stronę klient, niezależnie od tego czy będzie to duży sklep internetowy, czy prosta strona typu wizytówka lokalnego biznesu.
     
  • Przemyślane decyzje zakupowe – aby doszło do zamówienia, czy kontaktu ze strony użytkownika należy doprowadzić go do decyzji, że strona, na której przebywa jest godna zaufania i odpowiada jego potrzebom. Analizując behawioralny model B.J. Fogga widzimy, że do danego zachowania zachodzi wtedy, gdy zostaną spełnione 3 elementy:
    • użytkownik będzie miał odpowiednią motywację,
    • realizacja celu będzie odpowiednio łatwa,
    • na stronie znajdzie się odpowiedni element wyzwalający potrzeby.
  • Optymalizacja konwersji – dobrze zaprojektowana użyteczność strony pomaga nam optymalizować konwersję, w taki sposób, aby dla każdego użytkownika oferować rozwiązanie jak najbardziej łatwe i nie powodujące spadku motywacji. Dzięki działaniom optymalizacyjnym powiązanym z analizą UX nie dopuścimy do sytuacji, w której użytkownik jest zmotywowany do zakupu ale odstąpi od niego z powodu zbyt trudnej ścieżki dotarcia do poziomu realizacji transakcji. W skrócie możemy powiedzieć, że dobrze zoptymalizowane pod kątem UX procesy to więcej telefonów od klientów czy transakcji. 

Zapytaj o ofertę na optymalizację konwersji!

Narzędzia analityczne

W Ideo Force w ramach optymalizacji konwersji wykorzystujemy szereg narzędzi analitycznych, a dzięki temu:

  • Oszczędzamy czas i pieniądze – narzędzia analityczne mają za zadanie zbieranie i analizę danych w sposób automatyczny, ich poprawna konfiguracja pozwala na dostarczanie analitykowi niezbędnych i potrzebnych danych. Dzięki temu nie musimy szukać potrzebnej informacji w gąszczu setek metryk i wartości. Już samo wdrożenie Google Tag Managera pozwala na uniezależnienie się w większości przypadków od programistów (brak konieczności wdrażania skryptów bezpośrednio do kodu strony) i zwiększanie rentowności projektów analitycznych.
  • Modelujemy atrybucję konwersji – atrybucja, inaczej przypisanie konwersji pozwala systemowi analitycznemu na dopasowanie konwersji do konkretnego źródła na ścieżce użytkownika na stronie. Domyślny model atrybucji to last click – model w którym konwersja przypisana jest do ostatniego źródła przed dokonaniem konwersji. Nie uwzględnia więc wcześniejszych interakcji użytkownika ze stroną co może prowadzić do błędnych wniosków i wydawania budżetów reklamowych w zły kanał. W ramach naszych prac analizujemy ścieżki wielokanałowe, identyfikujemy najczęstsze ścieżki konwersji i optymalizujemy modele atrybucji.
  • Optymalizujemy konwersje i budżety – analiza danych statystycznych, historycznych, demograficznych oraz kroków podjętych na ścieżce konwersji pozwala nam na typowaniu obszarów, które potencjalnie mogą obniżać współczynnik konwersji oraz stron, które mimo wysokiego udziału ruchu CPC nie generują konwersji. Poprawna analiza tych danych oraz przesunięcie budżetów na właściwą stronę działania to gwarancja sukcesu w Internecie. 

Narzędzia analityczne są niezbędne do planowania i prowadzenia działań marketingowych w Internecie. Można robić niezwykle ciekawe kampanie, które konwertują, ale nie wiedzieć o nich wszystkiego. Bo przy źle skonfigurowanych narzędziach do analityki, nie będziemy w stanie wykazać ich skuteczności, a w najgorszych przypadkach zrezygnujemy z nich, bo narzędzie nie pokaże nam, że to, co robimy działa.

Narzędzia analityczne nie są dostępne tylko dla dużych biznesów i korporacji – dzięki ich popularyzacji oraz stosunkowo niskim kosztom wdrożenia, mogą z nich korzystać wszystkie firmy bez względu na zasięg swoich działań. Wdrażanie narzędzi analitycznych jest niezbędne do tego, by móc śledzić efekty kampanii reklamowych i pozycjonowania strony, badać skuteczność treści na stronie i użyteczność serwisu, a także sprawdzać skąd użytkownicy wchodzą na stronę i jak długo na niej przebywają.

Jak pracujemy?

W naszej pracy wyznaczamy sobie jasno określone cele, które odnosimy do koncepcji S.M.A.R.T. – dzięki temu jesteśmy w stanie określać skonkretyzowane, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie cele.

Case study

Audyt sklepu internetowego pod kątem SEO oraz UX metodami: ekspercki audyt SEO, ekspercki audyt użyteczności, zdalne niemoderowane testy na użytkownikach.

Sprawdź! 

Każdą analizę w kierunku optymalizacji rozpoczynamy od dokładnego wywiadu z klientem, co pozwala poznać jego potrzeby oraz idee. Dzięki temu możemy dobrać odpowiednie narzędzia i metodologię pracy. Klient jest obecny na każdym etapie naszych prac, łączymy jego wiedzę produktową z naszą wiedzą o zachowaniu użytkowników oraz projektowaniu skutecznych serwisów internetowych.

W skład naszych standardowych usług optymalizacji konwersji wchodzą:

  • przeprowadzanie testów A/B (Optimizely, Google Optimize),
  • analiza nagrań użytkowników (HotJar),
  • generowanie scrollmap, heatmap, clickmap (HotJar, MouseFlow),
  • analiza statystyk (Google Analytics, Adobe Analytics, Yandex Metrica),
  • badania wyświetlania strony na różnych urządzeniach (Cross Browser Testing / Browserling).


W ramach optymalizacji konwersji wykonujemy eksperckie audyty użyteczności przy użyciu różnych modeli dopasowanych do potrzeb takich jak:

  • analiza heurystyczna (heuristic evaluation) – oceniamy serwis w oparciuo 10 heurystyk użyteczności Nielsena,
  • wędrówka poznawcza (cognitive walktrough) – jest to analiza z punktu widzenia użytkownika, na podstawie określonych scenariuszy oceniamy krok po kroku proces jaki musi przejść każdy użytkownik do jego realizacji,
  • lista kontrolna (usability checklist) – oceniamy serwis pod kątem z góry określonej listy cech jakie powinien posiadać.


Najczęściej na stronach naszych klientów usprawniamy karty produktowe i strony kategorii, koszyk zakupowy, działanie filtrów w sklepach on-line, formularze kontaktowe, nawigacje i menu okruszkowe, wyświetlanie stron na urządzeniach mobilnych. Tylko dla jednego z klientów optymalizacja koszyka przyniosła wzrost współczynnika konwersji o blisko 1%.

Dlaczego my?

  • Posiadamy dwudziestoletnie doświadczenie w marketingu internetowym.
  • Gwarantujemy stały kontakt i bieżące raportowanie wykonywanych działań. 
  • Tworzymy zgrany team, którego celem jest osiągniecie sukcesu Klienta.
  • Jesteśmy specjalistami i praktykami zarówno w dziedzinie użyteczności, jak też e-commerce.
  • Przeprowadziliśmy dziesiątki analiz dla małych i dużych podmiotów gospodarczych.
  • Współpracujemy na co dzień z największymi e-commerce w Polsce zwiększając cały czas ich przychody.
  • Mamy w zespole wybitnych specjalistów UX w Polsce, którzy dokładnie zanalizują wszelkie zgromadzone materiały i wyznaczą jasny kierunek zmian.
  • Mamy dostęp do najlepszego na rynku oprogramowania analitycznego, dokładnie badamy każdy najmniejszy nawet proces.
  • Posiadamy setki zadowolonych klientów, którzy chętnie wracają i polecają nasze usługi dalej. 
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, Melvit, Szynaka Meble, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Klienci o nas

Wiedza o zrachowaniach użytkowników Twojej strony pomoże Ci projektować rozwiązania, które ułatwią im przeglądanie jej i znajdowanie potrzebnych informacji, czego efektem będzie zaangażowanie, konwersja i sprzedaż.
Audyt pod kątem UX dokonywany jest przez naszych ekspertów z ogromnym doświadczeniem w badaniu użyteczności serwisów internetowych. Analityka obejmuje użycie odpowiedniej dla specyfiki projektu metody badania użyteczności.
Testy A/B są narzędziem, które umożliwia optymalizację i wdrażanie na stronę najbardziej skutecznych rozwiązań pod kątem sprzedaży. Decyzje podejmowane na podstawie testów A/B są oparte na niezbędnych danych. Zmiany poprawiają użyteczność i skuteczność strony.
Współczynnik konwersji ma bezpośrednie przełożenie na realizację założonych celów biznesowych. Przeprowadzamy eksperckie audyty użyteczności strony. Działania z zakresu optymalizacji konwersji pozwalają w pełni wykorzystać potencjał strony.
W bliskiej współpracy z naszymi klientami przygotowujemy interaktywne makiety stron www. Poznajemy i analizujemy specyfikę projektu, określamy cele biznesowe, które ma spełniać witryna, wypracowujemy koncepcję estetyczną.
Nawet wstępna analiza ekspercka pod kątem UX może prowadzić do wykrycia krytycznych problemów w sklepie internetowym. Poprawa błędów przełoży się na znaczny wzrost użyteczności serwisu.
Optymalizacja SXO (Search Experience Optimization) obejmuje prace związane ze stroną pod kątem SEO, w tym jej treścią i użytecznością (User Experience). Jej wynikiem będzie strona przyjazna dla Twoich klientów i wyszukiwarek.
Google Analytics 4 to podstawa w analityce, niezależnie od tego czy myślimy o stronie, e-commerce, czy aplikacji. To dzięki narzędziom do analizy ilościowej uzyskujemy dane, będące cyfrowym odbiciem użytkowników, odwiedzających nasz digitalowy ekosystem.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.