Wdrożenie Cookie Consent Management Platform zgodnego z Google Consent Mode v2
Wdrożymy Consent Management Platform, który sprawi, że Twoja strona będzie zgodna z przepisami GDPR (RODO) oraz ePrivacy, a także pozwoli Ci uniknąć zablokowania konta Google Ads.
Consent mode to tryb uzyskiwania zgody, dzięki któremu użytkownik ma możliwość wyboru ciasteczek, na których zapisanie się zgadza. Dzieje się to dzięki wyświetleniu banera, który ukazuje się odwiedzającemu, podczas pierwszej wizyty na danej stronie. W banerze wyświetlają się informacje o wykorzystywanych plikach cookies i to właśnie w nim, odwiedzający zaznacza, na które z ciasteczek wyraża zgodę bądź też, na które z nich się nie zgadza.
Nie masz Google Consent Mode v2?
Od marca 2024 r. nie będziesz mógł wykorzystywać funkcji pomiaru, personalizacji reklam i remarketingu.
Dlaczego należy wdrożyć Consent Management Platform właśnie teraz?
Zmiany związane z koniecznością pozyskiwania zgód na śledzenie oraz zbierane danych wynikają z przepisów GDPR (RODO) oraz Rozporządzenia ePrivacy. Należy pamiętać o tym, że samo poinformowanie użytkowników, że strona wykorzystuje pliki cookie, nie jest już wystarczające. Użytkownik musi mieć możliwość zarządzania zgodami, co oznacza, że powinien móc wyrazić lub też nie wyrazić zgody na zapisywanie poszczególnych ciasteczek. W dalszej kolejności trzeba zapewnić mu także możliwość modyfikacji zgód.
Jak wygląda błędnie wdrożony baner cookie? Poniżej przykład:
Użytkownik musi mieć opcję wyboru wszystkich ciasteczek, wybranych ciasteczek lub tylko tych, które są niezbędne do działania strony.
Najczęstsze błędy związane z wdrożeniem Consent Mode
Kluczem do spełniania przez Twoją stronę przepisów GDPR (RODO) oraz ePrivacy jest poprawne wdrożenie Consent Management Platform. Samo wdrożenie narzędzia nie daje gwarancji, że powyższe założenia zostaną spełnione. Bardzo ważne jest więc umiejętne ustawienie narzędzia oraz Google Tag Managera. Na co należy uważać podczas wdrożenia oraz, do jakich błędów dochodzi najczęściej?
- Wdrożenie banera i niepowiązanie go z tagami analitycznymi.
- Uruchamianie tagów w Google Tag Managerze w nieodpowiednim momencie.
- Zapisanie wybranych ciasteczek pomimo braku zgody użytkownika.
- Uruchamianie skryptów, które są „poza” kontrolą Consent Management Platform np. konfiguracja CMP w oparciu o GTMa i dodane innych skryptów bezpośrednio na stronę.
- Brak włączenia wymogu dodatkowych zgód w tagach w GTM, które nie posiadają wbudowanych zgód.
Korzyści z wdrożenia Consent Management Platform oraz Google Consent Mode v2
Dlaczego warto wybrać nas?
Realizując wdrożenie, opieramy się na doświadczeniu, które zdobyliśmy, podczas realizacji ponad 100. projektów analitycznych. Wybierając nas, zyskujesz:
- Wsparcie dedykowanego analityka.
- Dostosowanie działania Consent Management Platform do Twojej sytuacji analitycznej.
- Pewność, że Twoja konfiguracja analityczna spełnia przepisy GDRP oraz ePrivacy.
- Wsparcie programistyczne (w razie potrzeby).
- Możliwość ciągłego wsparcia i aktualizacji Consent Management Platform oraz GTMa, w odpowiedzi na nowe ciasteczka.
Potwierdzeniem naszych umiejętności jest, że jesteśmy certyfikowanym partnerem narzędzia Cookiebot.
Jak przebiega proces wdrożenia Consent Mode (v2)?
Proces wdrożenia Consent Management Platform dzielimy na następujące etapy:
Zakres wdrożenia
Zlecając nam prace związane z wdrożeniem Consent Management Platform masz pewność, że usługa zostanie zrealizowana kompleksowo, począwszy od doboru narzędzia, przez konfigurację i uruchomienie, aż po obsługę powdrożeniową.
Realizując wdrożenie, otrzymujesz:
- Audyt aktualnego rozwiązania do zarządzania zgodami.
- Konfigurację platformy do zarządzania ciasteczkami.
- Dodanie baneru zbierającego zgody.
- Aktualizację tagów w GTMie zgodnie z wymogami platformy do zarządzania ciasteczkami.
- Weryfikację poprawności konfiguracji.
- Raport z przeprowadzonych prac.
- Stałe wsparcie oraz konsulting, podczas trwania wdrożenia.