Cookie Consent Management

Nie masz Google Consent Mode v2? Od marca 2024 r. nie będziesz mógł wykorzystywać funkcji pomiaru, personalizacji reklam i remarketingu.

Bezplatna konsultacja
Mateusz Bober
Mateusz Bober
Senior UX / UI Designer, Team Leader
  • tel. 723 988 859

Wdrożenie Cookie Consent Management Platform zgodnego z Google Consent Mode v2

Wdrożymy Consent Management Platform, który sprawi, że Twoja strona będzie zgodna z przepisami GDPR (RODO) oraz ePrivacy, a także pozwoli Ci uniknąć zablokowania konta Google Ads.

Consent mode to tryb uzyskiwania zgody, dzięki któremu użytkownik ma możliwość wyboru ciasteczek, na których zapisanie się zgadza. Dzieje się to dzięki wyświetleniu banera, który ukazuje się odwiedzającemu, podczas pierwszej wizyty na danej stronie. W banerze wyświetlają się informacje o wykorzystywanych plikach cookies i to właśnie w nim, odwiedzający zaznacza, na które z ciasteczek wyraża zgodę bądź też, na które z nich się nie zgadza.

Nie masz Google Consent Mode v2?

Od marca 2024 r. nie będziesz mógł wykorzystywać funkcji pomiaru, personalizacji reklam i remarketingu.

Dlaczego należy wdrożyć Consent Management Platform właśnie teraz?

Zmiany związane z koniecznością pozyskiwania zgód na śledzenie oraz zbierane danych wynikają z przepisów GDPR (RODO) oraz Rozporządzenia ePrivacy. Należy pamiętać o tym, że samo poinformowanie użytkowników, że strona wykorzystuje pliki cookie, nie jest już wystarczające. Użytkownik musi mieć możliwość zarządzania zgodami, co oznacza,  że powinien móc wyrazić lub też nie wyrazić zgody na zapisywanie poszczególnych ciasteczek. W dalszej kolejności trzeba zapewnić mu także możliwość modyfikacji zgód. 

Jak wygląda błędnie wdrożony baner cookie? Poniżej przykład:

Użytkownik musi mieć opcję wyboru wszystkich ciasteczek, wybranych ciasteczek lub tylko tych, które są niezbędne do działania strony.

Analitycznie wsparliśmy marki, takie jak:

 

Najczęstsze błędy związane z wdrożeniem Consent Mode

Kluczem do spełniania przez Twoją stronę przepisów GDPR (RODO) oraz ePrivacy jest poprawne wdrożenie Consent Management Platform. Samo wdrożenie narzędzia nie daje gwarancji, że powyższe założenia zostaną spełnione. Bardzo ważne jest więc umiejętne ustawienie narzędzia oraz Google Tag Managera. Na co należy uważać podczas wdrożenia oraz, do jakich błędów dochodzi najczęściej?

  • Wdrożenie banera i niepowiązanie go z tagami analitycznymi.
  • Uruchamianie tagów w Google Tag Managerze w nieodpowiednim momencie.
  • Zapisanie wybranych ciasteczek pomimo braku zgody użytkownika.
  • Uruchamianie skryptów, które są „poza” kontrolą Consent Management Platform np. konfiguracja CMP w oparciu o GTMa i dodane innych skryptów bezpośrednio na stronę.
  • Brak włączenia wymogu dodatkowych zgód w tagach w GTM, które nie posiadają wbudowanych zgód.

Korzyści z wdrożenia Consent Management Platform oraz Google Consent Mode v2

Chronisz się przed blokadą konta Google Ads
Niedostosowanie strony do wytycznych może prowadzić do zablokowania konta Google Ads przez Google, co spowoduje brak ciągłości w Twoich kampaniach performance marketingowych. 
Unikasz potencjalnych kar finansowych
Brak dostosowania do przepisów może skutkować konsekwencjami prawnymi oraz karami finansowymi. Wdrożenie Consent Management Platform sprawi, że unikniesz takiej sytuacji.
Budujesz pozytywny wizerunek u odbiorców
Wdrażając narzędzia do zarządzania zgodami użytkowników, dajesz im poczucie kontroli nad informacjami o nich samych, dzięki czemu Twoja marka jest postrzegana jako firma, dbająca o prywatność klientów. 
Legalność konfiguracji analitycznej
Dzięki poprawnej konfiguracji Consent Management Platform masz pewność, że twoja konfiguracja analityczna jest zgodna z przepisami prawa.

 

Dlaczego warto wybrać nas?

Realizując wdrożenie, opieramy się na doświadczeniu, które zdobyliśmy, podczas realizacji ponad 100. projektów analitycznych. Wybierając nas, zyskujesz:

  • Wsparcie dedykowanego analityka.
  • Dostosowanie działania Consent Management Platform do Twojej sytuacji analitycznej.
  • Pewność, że Twoja konfiguracja analityczna spełnia przepisy GDRP oraz ePrivacy.
  • Wsparcie programistyczne (w razie potrzeby).
  • Możliwość ciągłego wsparcia i aktualizacji Consent Management Platform oraz GTMa, w odpowiedzi na nowe ciasteczka.

Potwierdzeniem naszych umiejętności jest, że jesteśmy certyfikowanym partnerem narzędzia Cookiebot. 

Jak przebiega proces wdrożenia Consent Mode (v2)?

Proces wdrożenia Consent Management Platform dzielimy na następujące etapy:

1
Wybór narzędzia
Analizujemy Twoje potrzeby m.in. liczbę stron oraz podstron i na tej podstawie rekomendujemy narzędzie, które będzie optymalne pod kątem finansowym oraz funkcjonalności.
2
Konfiguracja narzędzia Consent Management Platform
Konfigurujemy narzędzie w oparciu o poczynione wcześniej ustalenia, a w razie konieczności przypisujemy ręcznie ciasteczka do odpowiedniej kategorii. 
3
Konfiguracja tagów w GTMie, zgodnie z ustawieniami w Consent Management Platform
W kolejnym kroku dokonujemy audytu wszystkich tagów w twoim GTMie oraz konfigurujemy odpowiednie reguły. Dzięki temu poszczególne tagi zewnętrznych narzędzi będą uruchamiać się w momencie, w którym użytkownik wyrazi na nie zgodę.
4
Wdrożenie cookie banera
Dodanie na stronę banera, dzięki któremu użytkownik będzie miał możliwość zarządzania zgodami na ciasteczka. Korzystamy z jednego z dostępnych w narzędziu szablonów banera, a w przypadku potrzeby stworzenia dedykowanego wyglądu, oferujemy wsparcie ze strony developerów.

Zakres wdrożenia

Zlecając nam prace związane z wdrożeniem Consent Management Platform masz pewność, że usługa zostanie zrealizowana kompleksowo, począwszy od doboru narzędzia, przez konfigurację i uruchomienie, aż po obsługę powdrożeniową.

Realizując wdrożenie, otrzymujesz:

  • Audyt aktualnego rozwiązania do zarządzania zgodami.
  • Konfigurację platformy do zarządzania ciasteczkami.
  • Dodanie baneru zbierającego zgody.
  • Aktualizację tagów w GTMie zgodnie z wymogami platformy do zarządzania ciasteczkami.
  • Weryfikację poprawności konfiguracji.
  • Raport z przeprowadzonych prac.
  • Stałe wsparcie oraz konsulting, podczas trwania wdrożenia.

Dlaczego my?

Dlaczego_warto_z_nami_wspolpracowac_ideo_force

Wykorzystujemy wiele serwisów społecznościowych do prowadzenia zróżnicowanych reklam.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projekt oraz doradcy marketingowego.

Nasze kompetencje potwierdzone są certyfikatami: Google Partner i Meta Business Partners.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Opracowujemy reklamy w zgodzie ze standardem dowolnego medium społecznościowego.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Z naszą pomocą zbudujesz stałą grupę odbiorców, zrealizujesz skuteczny remarketing, pozyskasz klientów.

Wiedza o zrachowaniach użytkowników Twojej strony pomoże Ci projektować rozwiązania, które ułatwią im przeglądanie jej i znajdowanie potrzebnych informacji, czego efektem będzie zaangażowanie, konwersja i sprzedaż.
Audyt pod kątem UX dokonywany jest przez naszych ekspertów z ogromnym doświadczeniem w badaniu użyteczności serwisów internetowych. Analityka obejmuje użycie odpowiedniej dla specyfiki projektu metody badania użyteczności.
Testy A/B są narzędziem, które umożliwia optymalizację i wdrażanie na stronę najbardziej skutecznych rozwiązań pod kątem sprzedaży. Decyzje podejmowane na podstawie testów A/B są oparte na niezbędnych danych. Zmiany poprawiają użyteczność i skuteczność strony.
Współczynnik konwersji ma bezpośrednie przełożenie na realizację założonych celów biznesowych. Przeprowadzamy eksperckie audyty użyteczności strony. Działania z zakresu optymalizacji konwersji pozwalają w pełni wykorzystać potencjał strony.
W bliskiej współpracy z naszymi klientami przygotowujemy interaktywne makiety stron www. Poznajemy i analizujemy specyfikę projektu, określamy cele biznesowe, które ma spełniać witryna, wypracowujemy koncepcję estetyczną.
Nawet wstępna analiza ekspercka pod kątem UX może prowadzić do wykrycia krytycznych problemów w sklepie internetowym. Poprawa błędów przełoży się na znaczny wzrost użyteczności serwisu.
Optymalizacja SXO (Search Experience Optimization) obejmuje prace związane ze stroną pod kątem SEO, w tym jej treścią i użytecznością (User Experience). Jej wynikiem będzie strona przyjazna dla Twoich klientów i wyszukiwarek.
Google Analytics 4 to podstawa w analityce, niezależnie od tego czy myślimy o stronie, e-commerce, czy aplikacji. To dzięki narzędziom do analizy ilościowej uzyskujemy dane, będące cyfrowym odbiciem użytkowników, odwiedzających nasz digitalowy ekosystem.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.