Audyt SXO

Optymalizacja SXO (Search Experience Optimization) obejmuje prace związane ze stroną pod kątem SEO, w tym jej treścią i użytecznością (User Experience). Jej wynikiem będzie strona przyjazna dla Twoich klientów i wyszukiwarek.

Bezplatna konsultacja
Mateusz Bober
Mateusz Bober
Senior UX / UI Designer, Team Leader
  • tel. 723 988 859

Audyt SXO i optymalizacja witryny pod tym kątem jest naturalnym połączeniem trzech kluczowych obszarów e-marketingu związanych ze stroną internetową. Skupia się na pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarek internetowych, dostarczaniu użytkownikom treści związanych z ich intencją zakupową oraz dbaniem o użyteczność strony internetowej.

Audyt (analiza) SXO

Celem audytu SXO jest doprowadzenie do zwiększenia liczby konwersji. SXO jest taktyką e-marketingową mającą na celu przyciągnięciu klientów na stronę internetową poprzez pozycjonowanie, a następnie utrzymanie ich na stronie internetowej dzięki UX, czyli doświadczeniu użytkownika, na które oddziałują między innymi treści. Search Experience Optimization łączy User Experience z Search Engine Optimization.

Bardzo często poszczególne funkcje i obszary strony internetowej bada się osobno, wykonując audyt SEO, audyt contentu i audytu UX, co może prowadzić do zamieszania i nakładania się niektórych elementów. Jeśli podejrzewasz, że Twoja strona ma problemy w tych trzech obszarach, optymalnym rozwiązaniem jest jeden audyt prowadzony przez zespół ekspertów ds. SEO, użyteczności oraz content marketingu.

Co zawiera audyt SXO?

Audyt SXO w porównaniu do pojedynczo zlecanych audytów SEO, UX i contentu jest szybszy i tańszy. Wykonanie usługi przez jedną agencję pozwala uzyskać całościowy obraz sytuacji bez ponoszenia dodatkowych nakładów finansowych i logistycznych. W jednym raporcie otrzymasz wnioski i rekomendacje z kilku płaszczyzn.

Wśród elementów SEO badamy między innymi:

  • indeksowanie i komunikację witryny z botami wyszukiwarki, w tym także stopień indeksacji witryny, łatwość indeksacji witryny,
  • poprawność pod kątem SEO funkcji i funkcjonalności witryny,
  • strukturę serwisu i nawigację pod kątem SEO,
  • optymalne dla pozycjonowania wdrożenie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • istnienie w serwisie duplicate content lub thin content,
  • poprawność pod kątem SEO kodu HTML, ostylowania CSS oraz javascript,
  • poprawność pod kątem SEO .HTACCESS, ROBOTS.TXT, SITEMAP.XML,
  • czas ładowania się witryny, rozmiar (wagę) witryny, optymalizacja wagi contentu,
  • dostosowanie witryny pod urządzenia mobilne wraz z szybkością ładowania się na tych urządzeniach,
  • poprawność adresacji (w tym także przyjazność dla wyszukiwarek),
  • poprawność tagów TITLE oraz DESCRIPTION,
  • poprawność zamieszczonych nagłówków H1-H6,
  • błędy zwracane przez Google Search Console,
  • poprawność atrybutów ALT,
  • wydajność infrastruktury serwerowej, szybkość pracy serwera (w tym load balancing) oraz wykorzystanie Content Delivery Network (CDN),
  • poprawność wdrożenia certyfikatu SSL,
  • stopień i poprawność przekierowań,
  • stopień i poprawność cachowania witryny,
  • poprawność wdrożenia AMP,
  • optymalizację plików graficznych wyświetlanych na stronie celem osiągnięcia przez nie wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • optymalizację plików tekstowych (np.PDF) wyświetlanych w witrynie,
  • dostosowanie strony do potrzeb pozycjonowania lokalnego,
  • wdrożenie narzędzi niezbędnych w procesie pozycjonowania,
  • widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli kondycję witryny w wyszukiwarce,
  • ilość i jakość linków prowadzących do witryny,
  • naturalność profilu linkowania,
  • istnienie kar od Google,
  • sygnały z social media związane z zaufaniem,
  • reputacja witryny wraz ze stworzeniem listy linków niekorzystnych,
  • analiza działań konkurencji (benchmarking) pod kątem zdobywania linków do strony internetowej.

 

W ramach obszaru UX i contentu stronę oceniamy pod kątem układu i atrakcyjności, architektury informacji, funkcjonalności, dostosowania do aktualnych oczekiwań użytkowników, zachowania dobrych praktyk użyteczności i  przejrzystości prezentacji treści. Ponadto audyt użyteczności i treści obejmuje m.in.:  

  • optymalność TITLE I DESCRIPTION pod kątem CTR (ruch z wyszukiwarek jest równie istotny, jak pozycje),
  • optymalizacja nawigacji pod kątem przyjazności dla użytkownika,
  • poprawność pod kątem UX funkcjonalności witryny, struktury serwisu i nawigacji,
  • możliwość odnalezienia potrzebnych treści przez użytkownika,
  • adekwatność treści do zapytania, z którego użytkownik wszedł na stronę z wyników wyszukiwania,
  • odpowiedniość i zasadność linkowania zewnętrznego,
  • potencjał wyszukiwawczy witryny (ilość i jakość contentu),
  • benchmarking serwisu z konkurencją pod kątem ilości i jakości contentu oraz wdrożonych rozwiązań funkcjonalnych,
  • elementy rozszerzone (rich snippets) – zasadność ich użycia zależy od typu strony klienta,
  • wykorzystanie możliwości płynących z wdrożenia rich snippets,
  • czynniki User Experience mające związek z oceną witryny przez robota wyszukiwarki (tzw. czynniki behawioralne),
  • zapewnienie odpowiednich doświadczeń w każdym urządzeniu (desktop vs mobile vs tablet),
  • przyspieszenie czasu ładowania witryny,
  • analiza fraz kluczowych w celu ekspansji treści.
Zamów audyt SXO Twojej witryny!

Zalety Search Experience Optimization

Audyt Search Experience Optimization (SXO) jest pierwszym krokiem do zmian, które doprowadzą do osiągania zamierzonych wyników – wysokiej pozycji w wyszukiwarce i zaangażowania użytkowników. Prawidłowo przeprowadzony audyt SXO, analiza i trafne wnioski oraz wprowadzenie zmian przy monitorowaniu ich efektywności, daje efekty takie, jak:

  • Większa konwersja (w tym sprzedaż) – wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania wraz z poprawą doświadczeń użytkownika.
  • Powracający klienci – strona internetowa staje się wygodna i szybka, kupowanie nie sprawia problemów, użytkownik otrzymuje treści, których szuka.
  • Wiedzę pozwalająca na projektowanie doświadczeń użytkownika – informacje, które uzyskujemy w toku prac audytowych pozwalają na tworzenie rozwiązań zgodnych z oczekiwaniami potencjalnych klientów.
  • Kompleksowe spojrzenie na sytuację – analiza wyników audytu uwzględnia nie tylko do pozycję strony w Google, ale bierze pod uwagę potrzeby użytkownika. 
  • Więcej odsłon strony – wraz z wysoką pozycją strony w wyszukiwarce rośnie zainteresowanie i zaufanie użytkowników.
  • Dłuższy czas sesji i wyższy współczynnik CTR – internauci znajdujący na stronie internetowej potrzebne informacje, spędzają na jej przeglądaniu więcej czasu i wykonują oczekiwane 
  • Przygotowanie treści odpowiadającym potrzebom grupy docelowej – otrzymujemy informacje, które posłużą do opracowania planu contenu z użyciem właściwych słów kluczowych. 
 
 

Jak pracujemy?

Zlecenie audytu SXO jednej agencji umożliwia kompleksowe podejście do optymalizacji strony internetowej. Nasi eksperci od User Experience, SEO i contentu współpracują sobą na wszystkich etapach projektu.

Case study

Audyt serwisu www w zakresie SEO oraz UX. Zastosowane metody: ekspercki audyt SEO, ekspercki audyt użyteczności.

Sprawdź! 

Nasze podejście łączy tradycyjne taktyki SEO z najlepszymi praktykami dotyczącymi doświadczenia użytkownika na stronie. Dzięki analizie słów kluczowych zidentyfikujemy brakujące elementy w strategii treści. Wyszukiwarka Google regularnie wprowadza zmiany, których celem jest dopasowanie wyniku  do intencji użytkownika (np. update Google RankBrain) i dostarczenie mu najistotniejszych informacji. Na bieżąco śledzimy zmiany zachodzące w algorytmach Google – gwarantujemy pracę uwzględniającą najważniejsze czynniki rankingujące.

Szczególnie zalecamy audyt SXO sklepom internetowym, zwłaszcza przy małej ilościowo i procentowo konwersji. Audyt składający się z analizy contentu, SEO oraz UX – a dokładnie wdrożenie zaleceń poaudytowych – prowadzi do wzrostu konwersji i podniesienia sprzedaży sklepu internetowego. 

Koncentrując się na zwiększeniu zaangażowania i dostosowaniu treści poprzez wdrożenie najlepszych praktyk SEO i UX poniesiemy współczynnik konwersji w Twoim e-sklepie.

Pomożemy w Ci poszerzyć perspektywę odnośnie ekspansji treści i osiągnąć sukces w widoczności organicznej.   Komu jeszcze polecamy audyt SXO? Uważamy, że audyt Search Experience Optimisation (SXO) warto przeprowadzić w następujących sytuacjach:

  • przed przystąpieniem do pracy nad nową witryną internetową (i przeprowadzeniem audytu w 2 częściach: przed i powdrożeniowej), 
  • zamiast osobnych audytów SEO i UX,
  • przy długo utrzymującej się stagnacji w ruchu z wyszukiwarek internetowych.

 

Każdy audyt Search Experience Optimization zawiera wskazówki odnośnie tego, co należy poprawić, zmienić bądź dodać. Powiemy również co powinno zostać usunięte ze strony. Dodatkowo przygotowujemy rekomendację dotyczącą tego, jak rozszerzyć treści, czyli jakie moduły contentowe wdrożyć i na jakie tematy pisać.

Klienci o nas

Audyt SEO przeprowadzamy w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie i przy pomocy specjalistycznych narzędzi. Badamy wszystkie parametry, wpływające na pozycjonowanie strony.
W celu precyzyjnego trafienia do wybranej grupy klientów i zainteresowania ich ofertą, konieczne jest efektywne pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarkach internetowych.
Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z naszych głównych usług z działu e-marketingu. Audyt SEO, optymalizację SEO, link building pozostaw nam i zaufaj specjalistom Ideo Force.
Audyt SXO i optymalizacja witryny pod tym kątem jest naturalnym połączeniem trzech kluczowych obszarów e-marketingu związanych ze stroną internetową.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.