Badamy użyteczność
Szacuje się, że ekspert ds. użyteczności stron (web usability) podczas profesjonalnego audytu, potrafi wykryć aż 60 proc. błędów w serwisie internetowym, kóre mogą utrudniać korzystanie z niego i zniechęcać do aktywności.
Przeprowadzimy kompleksową analizę Twojej witryny UX (User Experience), sklepu internetowego lub aplikacji. Porównamy je ze stronami konkurencji, zweryfikujemy pod kątem trendów oraz dobrych praktyk uznanych w sieci. Otrzymane wyniki posłużą nam do przygotowania szczegółowych raportów jakościowych, ilościowych, według scenariuszy użycia lub list kontrolnych. Każdy z raportów dostarczy bezcennej wiedzy, która pomoże zoptymalizować stronę i uczynić ją bardziej przyjazną dla użytkowników. A jak wiadomo, dobrze wykonany i funkcjonalny serwis zachęca do ponownych odwiedzin, przeglądania i korzystania z oferty.
Przeprowadzamy testy A/B
Testy A/B to nieoceniona pomoc podczas sprawdzania użyteczności serwisów internetowych. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w 2013 roku przez Econsultancy, aż 70% firm, które z nich korzystało, odnotowało wzrost konwersji. Przygotowujemy kilka rozwiązań określonego elementu strony (układu informacji, budowy koszyka zakupowego, formularza rejestracji itp.). Projektujemy je korzystając z naszej bogatej wiedzy, doświadczenia i znajomości rynku. Jak jednak wybrać najlepsze z propozycji?
W uzyskaniu odpowiedzi pomagają nam sami użytkownicy. Testują różne warianty, a my weryfikujemy ich efektywność obserwując jak są wykorzystywane. Znajdujemy ewentualne problemy i trudności i je likwidujemy. Największą zaletą tego typu działań są „twarde” dane. Poddajemy je wnikliwej analizie i na jej podstawie wdrażamy najlepsze rozwiązania.
Korzystamy z najbardziej znanych rozwiązań na rynku do przeprowadzania testów A/B.
Badamy użytkowników online
Chciałbyś wiedzieć kto i jak często odwiedza Twoją stronę internetową? Skąd się o niej dowiedział? A może zastanawiasz się jak internauci z niej korzystają? Takie dane pozwalają precyzyjnie rozwijać firmę i odpowiednio dobierać prowadzone wokół niej działania.
Nasi specjaliści mogą się tego dla Ciebie dowiedzieć, analizując zachowania użytkowników za pomocą profesjonalnych narzędzi. Wieloletnie doświadczenie pozwaliło nam wypracować efektywne metody badań.
Przeprowadzane przez nas audyty dostarczą odpowiedzi na wiele nurtujących Cię pytań, a nam pomogą wyciągnąć odpowiednie wnioski. Dzięki nim jesteśmy w stanie określić kluczowe miejsca Twojego serwisu i odpowiednio je zmodyfikować.
Zawsze dążymy do zwiększania efektywności strony i wskaźników konwersji. W końcu to one są miarą Twojego sukcesu!
Udoskonalamy funkcjonalności
Każda strona internetowa musi być właściwie skonstruowana - powinna zostać oparta na przemyślanym projekcie i odpowiedniej architekturze. Dzięki temu, w sposób czytelny i intuicyjny, można zaprezentować użytkownikom jej poszczególne elementy oraz ułatwić nawigację w jej obrębie.
W osiągnięciu tego efektu pomaga projektowanie funkcjonalne. Przygotujemy dla Ciebie specjalistyczny dokument, zawierający szczegółowy opis rozmieszczenia oraz zasad działania poszczególnych elementów witryny. Wskażemy Ci co na Twojej obecnej stronie jest wykonane dobrze, co źle i jak powinno zostać zmienione.
Dzięki raportowi wiadomo jak prawidłowo przebudować istniejący serwis lub przygotować od podstaw zupełnie nowy. Posługiwanie się naszymi wytycznymi pozwala ograniczyć częstotliwość koniecznych zmian w przyszłości, obniżyć koszty modyfikacji strony do minimum i trwale zwiększyć jej efektywność.
Prędkość funkcjonowania sklepu internetowego, wygląd czy UX rzutuje na całokształt prowadzonego biznesu. Po kliku latach działalności niejednokrotnie okazuje się jednak, że wybrana przed laty platforma nie spełnia już naszych wymagań. Biznes rozrósł się na tyle, że konieczne jest zastosowanie bardziej zaawansowanych rozwiązań. Jako marka jesteśmy ściśle związani z Ideo eCommerce Software House, który specjalizuje się w tworzeniu specjalistycznych systemów sprzedaży.
Projektujemy makiety stron
Makiety stron internetowych to nic innego, jak schematy odpowiedniego rozmieszczenia poszczególnych elementów witryny. Dla każdego projektanta czy webdevelopera ich tworzenie powinno być pierwszym i najważniejszym krokiem przy podejmowaniu zlecenia. My o tym wiemy! Przygotujemy dla Twojej witryny lub sklepu online przemyślane makiety, w których uwzględnimy wszelkie informacje dotyczące parametrów technicznych oraz sposobu działania.
Dla naszych Klientów tworzymy wersje uproszczone makiet (low fidelity), które zawierają podstawowe elementy i dane, wystarczające do prawidłowego funkcjonowania serwisu. Dla bardziej wymagających klientów oraz złożonych projektów opracowujemy koncepcje rozbudowane (high fidelity) - mające postać interaktywnych makiet, obejmujących wszystkie kluczowe obszary i mechanizmy serwisu.
Zadbamy o to, żeby użytkownicy pokochali Twoją stronę.
Więcej informacji znajdziesz tutaj: tworzenie makiet stron www.
Optymalizujemy sklepy internetowe
W naszej historii pomogliśmy już wielu sklepom internetowym poprawić ich konwersje.
Case study
Audyt sklepu internetowego pod kątem SEO oraz UX. Zastosowane metody: ekspercki audyt SEO, ekspercki audyt użyteczności, zdalne niemoderowane testy na użytkownikach.
Sprawdź!W ramach optymalizacji sklepów internetowych dokonujemy analizy eksperckiej, przeprowadzamy testy multiwariacyjne (w tym test A/B), wykonujemy badania z użyciem "Heatmap" i nagrań wideo sesji użytkowników, dokonujemy badań jakościowych i ilościowych użytkowników oraz przeprowadzamy testy scenariuszy "Call to Action".
Pracujemy nad analizą lejka konwersji (lejka sprzedaży) oraz wdrażamy narzędzia testujące szybkość i poprawność działania strony.
Dla wielu naszych klientów prowadzimy również działania polegające na wyszukiwaniu nowych metod generowania sprzedaży.
Z wieloma sklepami internetowymi pracujemy w trybie ciągłym i na stałe zajmujemy się poprawą konwersji.
Najczęstsze pytania
- Czym są badania UX i kiedy warto je przeprowadzać?
Badania UX (badania user experience) dotyczą „doświadczenia użytkownika”. Podczas przeprowadzania badań specjaliści sprawdzają daną witrynę pod kątem funkcjonalności, przejrzystości, czy intuicyjności jej obsługi. Bada się także szatę graficzną strony oraz zaprojektowane drobne elementy, jak np. przyciski i ich umiejscowienie. W rezultacie osoba zlecająca badanie UX otrzymuje szereg rekomendacji odnoszących się do potrzeb oraz zachowań klientów, które pozytywnie wpłyną na przygotowywany projekt strony lub pozwolą zoptymalizować już istniejącą witrynę.
Badania UX warto przeprowadzić już na początkowym etapie projektu strony. Dzięki dostarczonym zaleceniom i informacjom na temat klientów, już we wczesnych fazach można wprowadzać odpowiednie funkcjonalności i uniknąć poprawek w przyszłości. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by badanie UX wykonać na istniejącej już stronie – w czasach wysokiej i wciąż rosnącej konkurencji, to szczegóły decydują o wyborze danego produktu, usługi lub firmy. Funkcjonalna, intuicyjna i przejrzysta strona, dostosowana do potrzeb jej odbiorców, pozwoli przebić się przez konkurencję w Twojej branży.
- Jakie są koszty badań UX?
Koszt badań UX w znacznej mierze zależy od zakresu, jaki mają obejmować badania, wielkości samego serwisu oraz od wykorzystanych technologii i grup docelowych.
Przeprowadzenie samych testów A/B, polegających na stworzeniu dwóch lub więcej wersji strony, różniących się jakąś zmienną, będzie tańszym rozwiązaniem niż połączenie ich z analizą zachowania użytkowników z użyciem technologii map ciepła czy eye-trackingu. Dodatkowo badanie UX można uzupełnić o makietę strony internetowej (schemat rozmieszczenia poszczególnych elementów) w wersji uproszonej (low fidelity), która będzie zawierać podstawowe elementy niezbędne do funkcjonowania witryny lub rozbudowanej/interaktywnej (high fidelity), obejmującej wszystkie istotne obszary serwisu.
Dogłębne badania user expirience to inwestycja dla Twojej firmy – znając potrzeby i zachowania klientów, łatwiej będzie Ci przygotować skuteczne komunikaty, które zachęcą ich do konkretnych działań (np. zakupu produktów) oraz dostosować ofertę, by odpowiadała ich wymaganiom.
- Jak zadbać o użyteczność strony?
Użyteczna strona www cechuje się łatwością znalezienia szukanych informacji. Użytkownik, który porusza się po takiej stronie, nie ma problemu z wyszukaniem interesujących go produktów lub usług oraz równie łatwo może sfinalizować swoje zamówienie. Im mniej przeszkód postawisz na drodze konsumenta, tym większa szansa, że stanie się on Twoim klientem.
Twoja strona powinna być więc:
- przejrzysta – zamieszczone informacje powinny być czytelne, dobór kolorów nie powinien razić i męczyć wzroku, wybrana czcionka nie powinna utrudniać czytania,
- funkcjonalna – wszystkie odnośniki i przyciski powinny działać prawidłowo i być prawidłowo zaprojektowane,
- intuicyjna – elementy takie jak panel logowania, przycisk zamknięcia, menu itp. należy umieścić w miejscach, które są dla odbiorców „naturalne” i do których odbiorcy intuicyjnie kierują wzrok w poszukiwaniu danej funkcji.
Jeśli strona Twojej firmy nie przynosi Ci oczekiwanych zysków, warto zastanowić się, co wpływa na decyzje odbiorców. Możesz zacząć od audytu UX, który pozwoli Ci wykryć błędy w projekcie oraz wskaże elementy wymagające zmiany lub modyfikacji.