Co obejmuje konsulting i doradztwo? Oferujemy Ci stworzenie kompleksowej strategii marki, wsparcie i doradztwo naszych ekspertów do spraw e-commerce i marketingu internetowego. Doradzamy w wyborze kanałów komunikacji, narzędzi i rozwiązań informatycznych. Usprawniamy istniejące rozwiązania i tworzymy nowe.
Planujemy strategie
Strategia marki to budowanie jej tożsamości i świadomości pośród odbiorców. Jest nierozerwalnie związana z wizją firmy, jej kulturą organizacyjną, polityką oraz celami biznesowymi. Pozwala na tworzenie spójnego, przejrzystego i wiarygodnego wizerunku, a także określanie kierunków jego rozwoju.
Dobrze przygotowany plan wymaga jednak odpowiedniej wiedzy o rynku, działaniach konkurencji, trendach dotyczących wybranego typu biznesu oraz wiedzy o potrzebach i oczekiwaniach konsumentów. To w końcu ich uwagę trzeba pozyskać i utrzymać ich zainteresowanie firmą. Jeśli wiemy, czego oczekują, łatwiej będzie ich przekonać do większej aktywności niż jednorazowa aktywność. Doradzamy, jakie narzędzia wybrać, jak analizować potrzeby firmy, jak planować działania marketingowe.
Tworzymy plany e-marketingowe
Jak wydobyć drzemiący w Twojej firmie potencjał? Jak sprawić, żeby Twoja marka cieszyła się popularnością i uznaniem? To proste! Potrzebujesz profesjonalnie opracowanej strategii e-marketingowej, czyli najprościej mówiąc spójnego planu działań. Chętnie pomożemy Ci go przygotować!
Świadczymy kompleksowe usługi doradcze z zakresu e-marketingu, e-commerce i nowoczesnych technologii internetowych. Podejmiemy się pracy nad kształtowaniem i rozwojem Twojej marki w sieci. Przeprowadzamy szczegółowe analizy rynku oraz konkurencji, wskazujemy oczekiwania i przyzwyczajenia konsumentów. Dobieramy odpowiednie narzędzia i kanały promocji a finalnie integrujemy strategie e-biznesowe z ogólną koncepcją Twojej firmy.
Dzisiejszy biznes jest zdominowany przez technologię i rozwiązania cyfrowe. Rynek przepełniony jest narzędziami wspomagającymi rozwój, niejednokrotnie brakuje jednak wiedzy, które z nich będą wartościowe w przypadku danego biznesu. We współpracy z Ideo eCommerce Software House pomagamy podejmować właściwe wybory oraz stosując najnowsze narzędzia IT wykorzystujemy w pełni potencjał Twojego biznesu. Sprawdź ofertę rozwiązań informatycznych dedykowanych dużemu biznesowi.
Wykorzystujemy Inbound Marketing
Inbound Marketing jest aktualnie jedną z najpopularniejszych strategii prowadzenia działań e-marketignowych. Dzięki technikom Inbound Marketingu zwiększamy rozpoznawalność firm, przyciągamy użytkowników na strony, konwertujemy ruch na konwersje, pomagamy domykać leady oraz podtrzymujemy dobre relacje. Jako efekt działań, czyli konwersję, uznaje się pozostawienie swoich danych kontaktowych, podanie e-maila, rejestrację w newsletterze bądź założenie konta w serwisie.
Oczywiście finalnie chodzi o realny zarobek – dla sklepu internetowego będzie to każda jednorazowa sprzedaż, dla producenta wygenerowanie wzrostu wolumenu sprzedaży, a dla serwisów informacyjnych po prostu powiększaniw bazy odbiorców przekazu, co finalnie i tak jest monetyzowane.
W pierwszym etapie Inbound Marketingu prowadzimy działania nastawione na klienta, które mają mu dostarczyć informacji, jakich właśnie potrzebuje. W tym celu wykorzystujemy wysokiej jakości, atrakcyjne wizualnie treści, czyli np. e-booki, artykuły eksperckie. Treści takie opracowujemy samodzielnie przy wsparciu merytorycznym klienta bądź wykorzystujemy otrzymane materiały. Wysokiej jakości content pomaga dostrzec ofertę firmy pośród wielu innych propozycji, w tym i reklamy, a także podtrzymywać kontakt z odbiorcami.
W ten oto sposób użytkownicy, którzy otrzymają wartościowe materiały, interesujące i pomocne w rozwiązaniu ich problemu sami zaczną poszukiwać informacji o firmie. Przyciągać uwagę można również poprzez inne osoby. Jeśli jest taka potrzeba, pomagamy znaleźć i nawiązać współpracę z influencerami. To co wyróżnia nas od konkurencji to to, że podchodzimy całościowo do wszystkich kanałów komunikacji i jednocześnie każdy portal traktujemy indywidualnie.
Nasi certyfikowani specjaliści, dzięki planowanym strategiom zwiększą sprzedaż Twoich produktów i usług, dotrą do precyzyjnie określonej grupy klientów wykorzystując wszystkie dostępne możliwości.
Inbound marketing
- Jak przyciągamy użytkowników na strony?
Do przykładowych wykorzystywanych przez nas działań w ramach Inbound Marketingu mających na celu przyciągnięcie użytkowników na stronę można zaliczyć: pozycjonowanie w wyszukiwarkach na frazy ogólne oraz na frazy z długiego ogona, kampanie boksów sponsorowanych w wynikach wyszukiwania oraz kampanie displayowe (kontekstowe, tematyczne oraz remarketingową) poprzez Google Ads (dawniej Google AdWords), content marketing na łamach własnych portali (np. blog) i reklamy poprzez Facebook – remarketingową, ogólne oraz płatne posty. Tworzymy dedykowane microsity dla pojedynczych usług lub produktów.
- Jak konwertujemy ruch na konwersje?
Wśród działań Inbound Marketingowych mających na celu przekształcenie ruchu na sprzedaż lub leady, które stosujemy możemy wymienić: zastosowanie systemów marketing auto, praca nad i z listami remarketingowymi oraz listami subskrypcyjnymi. Na tym etapie niezmiernie ważne jest odpowiednie segmentowanie użytkowników produktów i usług, a także praca z systemami statystycznymi (nie tylko Google Analytics). Analizujemy przychodzący ruch, dogłębnie badamy statystyki, podłączamy narzędzia śledzące użytkowników w ramach witryny – doskonale wiemy (i Tobie też dostarczymy te informacje), co robią użytkownicy i który etap procesu decyzyjnego należy zoptymalizować. Szczegółowym analizom pod kątem użyteczności i dostępności poddajemy sklepy internetowe. Podpowiemy, co warto zmienić w strategii komunikacji.
- Jak pomagamy domykać leady?
Często domykanie leadów jest związane z ponownym przyciągnięcie użytkowników na stronę internetową – w tym celu korzystamy z następujących, przykładowych działań: prowadzenie dialogu z klientami poprzez Facebook, prowadzenie ankiet posprzedażowych, remarketignowe kampanie banerowe oraz e-mailowe, łączenie bazy klientów online z późniejszymi działaniami ofline (np. telemarketing), dystrybuowanie kuponów promocyjnych. Korzystamy z takich narzędzi i rozwiązań jak: Google Analytics, Semstorm, SimilarWeb, Sotrender, Brand24, SentiOne, Newspoint. Ponadto prowadzimy kampanie real-time marketingowe, a także dystrybuujemy kupony promocyjne dla aktualnych klientów sklepów – zarówno drogą elektroniczną jak i offline. Strategorie, które wdrażamy naszym klientom zawsze uwzględniają ten moment Inbound Marketingu i traktują go jako bardzo istotny.
- Jak podtrzymujemy dobre relacje?
Naszym partnerom rekomendujemy następujące, przykładowe rozwiązania w celu podtrzymywania dobrych relacji z ich klientami: posiadanie systemu lojalnościowego, komunikacja poprzez SMS/MMS do własnych baz, wykorzystanie aplikacji mobilnych do promocji, dedykowane newslettery dla aktualnych klientów, posiadanie i aktywne wykorzystywanie systemu CRM wraz z połączeniem z systemem statystycznym (np. Google Analytics). Dodatkowo wykorzystujemy ankiety posprzedażowe oraz zarządzamy doświadczeniem użytkownika (CEM). Liczne badania marketingowe dowodzą, że stali klienci i partnerzy biznesowi są najważniejszym dobrem dla firmy. Pozwalają generować zyski i obniżać koszty. Zatem kluczowym jest zadbanie o nich w odpowiedni sposób - należy zbudować ich lojalność i przywiązanie do marki. Muszą wiedzieć, że warto z Tobą współpracować.
Najczęstsze pytania
- Na czym polega doradztwo marketingowe?
Doradztwo marketingowe to usługa, polegająca na pomocy w ustaleniu, jakie działania marketingowe będą najbardziej efektywne w przypadku naszej firmy. Obejmuje takie aspekty, jak:
- Analiza rynku i konkurencji - proces, od którego należy zacząć tworzenie strategii marketingowej. Pozwala wyznaczyć cele i poznać zarówno tendencje rynkowe, jak i potrzeby naszych konsumentów.
- Określenie oczekiwań i charakterystycznych zachowań odbiorców - dzięki temu będziemy mogli precyzyjniej określić, jakie treści będą najskuteczniejsze w przypadku interesującej nas grupy docelowej.
- Wybór kanałów promocji oraz narzędzi, które będą najlepiej pasować do profilu naszej firmy - dostosowanie kanałów promocji i narzędzi do potrzeb naszej firmy oraz tego, jak chcemy być postrzegani przez naszych odbiorców, pozwoli nam zoptymalizować podejmowane działania marketingowe.
W dobie internetu mamy dostęp do wielu narzędzi, ale aby wykorzystać je w pełni, warto powołać się na specjalistów w dziedzinie marketingu, którzy swoją wiedzę i doświadczenie zbierali przez lata pracy.
- Co powinien zawierać plan e-marketingowy?
Plan e-marketingowy to bardzo indywidualny dokument. Trudno jednoznacznie stwierdzić, jakie punkty powinny się w nim znaleźć. Wszystko zależy od specyfiki naszej firmy, tego, jakie mamy potrzeby i oczekiwania. Możemy jednak wyróżnić elementy, które przeważnie znajdują się w planie e-marktingowym, takie jak:
- analiza konkurencji pod kątem marketingowym,
- charakterystyka grup docelowych, do których chcemy dotrzeć z naszymi działaniami e-marketingowymi,
- wyznaczenie punktów styczności marki z klientem,
- charakterystyka narzędzi, którymi zamierzamy się posłużyć w celach promocyjnych,
- opis strategii marketingowej z uwzględnieniem podziału na poszczególne kanały komunikacji z konsumentami,
- harmonogram działań marketingowych,
- cele wizerunkowe, informacyjne, sprzedażowe i komunikacyjne, a także sposoby ich realizacji.
Pamiętajmy jednak, że segmenty planu e-marketingowego mogą być bardzo różne. Warto zlecić opracowanie takiego planu specjalistom, którzy podzielą się z nami swoją wiedzą oraz zadbają o to, aby nasza strategia e-marketingowa była szyta na miarę, specjalnie dla naszej firmy.
- Jak rozwijać markę firmy w sieci?
Chcąc, aby marka naszej firmy prężnie rozwijała się w internecie, powinniśmy zadbać o kilka spraw. Na początku pomyślmy o tym, jak prezentujemy się w sieci: ustalmy jedną, spójną i dopasowaną do naszego loga kolorystykę, której będziemy się trzymać na wszystkich kanałach komunikacji z konsumentami. Zatroszczmy się o estetykę naszej strony www oraz kont w mediach społecznościowych. Pozwoli nam to zakorzenić w umysłach odbiorców pewien zestaw cech, które będą automatycznie kojarzyć z naszą marką.
Kiedy to już będziemy mieli opanowane, musimy zadbać o dobry kontakt z konsumentami. Przygotujmy treści, które będą dla nich atrakcyjne i którymi będą chcieli podzielić się z innymi - marketing wirusowy w sieci potrafi zdziałać cuda. Starajmy się jak najszybciej reagować na komentarze i wiadomości od naszych odbiorców. To podkreśli nasz profesjonalizm i poważne podejście do problemów naszych klientów.
Oprócz tego cały czas trzymajmy rękę na pulsie. Śledźmy zmieniające się trendy, obserwujmy opinie internautów i na bieżąco wdrażajmy zmiany, aby wizerunek naszej marki w sieci ciągle był atrakcyjny dla konsumentów.
- Jak stworzyć strategię e-marketingową?
Zanim przejdziemy do planowania strategii e-marketingowej, powinniśmy dokonać analizy potrzeb oraz słabych i mocnych stron naszego przedsiębiorstwa. Oprócz tego warto przyjrzeć się działaniom konkurencji. Jest to źródło informacji, dzięki którym będziemy mogli zmieniać i usprawniać nasze własne działania. Na podstawie analizy rynku oraz zachowań konsumentów, możemy wybrać kanały i narzędzia, którymi będziemy posługiwać się w celu osiągnięcia wyznaczonych celów. To wszystko składa się na fundament, na którym później będziemy mogli budować strategię.
Mając taką bazę, możemy przejść do dalszego działania. Jako że trendy w sieci stale ulegają zmianom, nasz plan musi być bardzo dokładnie przemyślany. Powinniśmy określić, jakie działania z największym prawdopodobieństwem przybliżą nas do osiągnięcia celu, a jakie są potencjalną stratą czasu i energii. Cały czas powinniśmy jednak pamiętać, że w przypadku e-marketingu, sztywne trzymanie się wcześniej stworzonej strategii nie jest dobrym pomysłem. Aby odniosła ona sukces, musimy stale monitorować postępy, obserwować rezultaty naszych działań oraz działań konkurencji i na bieżąco reagować na zmieniającą się sytuację w sieci.