Przemyślany, planowany, analizowany i konsekwentnie realizowany marketing przyczynia się do sukcesu marki w internecie. Koncepcje kreatywne, które tworzymy powalają markom na pozyskiwanie klientów i budowanie przewagi nad konkurencją za pomocą przekazu spójnego z ich wizją, celami i wartościami.
Odpowiedni pomysł
Już samo zatrzymanie uwagi potencjalnego klienta jest dla firm coraz trudniejsze. Z jednej strony możliwości ogranicza aktywność konkurencji, z drugiej panujący szum komunikacyjny, a do tego dochodzi przekaz, który nie odpowiada na potrzebę klienta. Konsumenci coraz częściej odcinają się od przekazów reklamowych, w szczególności tych powielanych i ze względu na swą formę i miejsce publikacji, zniechęcających do kliknięcia. Wszystko dlatego, że reklama nie pasuje do ich zainteresowań – nie tego i nie w takiej formie szukają.
Dlatego tak ważna jest koncepcja kampanii bazująca na danych o klientach. Jeśli znamy potrzeby i motywacje grupy docelowej oraz słabe i moce strony firmy, jesteśmy w stanie personalizować komunikację. Dzięki temu stworzymy przekaz skupiający uwagę, zawierający obietnicę spełnienia oczekiwań i angażujący do działania.
Opracowywanie koncepcji kreatywnych
Przed przystąpieniem do prac nasz zespół możliwie dokładnie poznaje liczne aspekty firmy i jej otoczenia – ofertę, klientów, konkurencję, dotychczasowe działania marketingowe. Dzięki takiej wiedzy, mogą przygotować dedykowaną koncepcję odpowiadającą konkretnym potrzebom i spójną z dotychczasowymi działaniami wokół marki.
Efektem prac naszego zespołu jest dokument prezentujący:
- założenia koncepcji marketingowej,
- cele działań promocyjnych,
- rekomendowane narzędzia, kanały i sposoby dotarcia do klientów,
- sposoby budowania komunikacji i prowadzenia dialogu z odbiorcami, w tym styl stosowanego języka,
- wyróżniane atuty i zalety marki, pozwalające budować przewagę rynkową,
- konkretne koncepcje kampanii reklamowych.
Celem dokumentu jest nie tylko dostarczenie konkretnych pomysłów i inspiracji, które firma może w przyszłości rozwijając i adaptować do zmieniających się potrzeb. To także swego rodzaju przewodnik pozwalający na zachowanie spójności wizerunku, wzmacnianie wiarygodności marki i skuteczne docieranie do potencjalnych odbiorców.
Projektowanie identyfikacji wizualnej
W naszej agencji projektowanie identyfikacji wizualnej zaczyna się dość daleko od działu graficznego. W pierwszej kolejności staramy się jak najlepiej przeanalizować powierzoną nam markę i jej otoczenie – poznać jej wartości, zrozumieć specyfikę branży, grup docelowych, produktów, a także przyglądamy się działaniom je j konkurencji.
Bazując na takich informacjach jesteśmy w stanie sprofilować brand i przypisać mu określone cechy, najlepiej obrazujące jego charakter. Dopiero wtedy do akcji wkracza nasz dział graficzny, który przekłada te wstępne koncepcje na konkretne propozycje wizualne. Te z nich, które najlepiej oddają komunikacyjne założenia są przedstawiane klientowi. Po otrzymaniu jego akceptacji, wybrana kreacja graficzna jest finalnie dopracowywana.
Ostatnim etapem prac jest przygotowanie tzw. księgi znaku, czyli zbioru zasad dotyczących wykorzystywania logotypu, kolorystyki i kroju pisma w różnych kanałach, przez które marka komunikuje się ze swoim otoczeniem. Z reguły tego typu dokumenty zawierają także dodatkowe projekty graficzne materiałów firmowych. Dysponując takimi wytycznymi klient ma pewność, że wszystkie materiały tworzone na potrzeby działań marki zachowają jednolity, spójny charakter.
Poznaj klientów
Bezpośrednia konkurencja jest doskonałym punktem odniesienia dla analityki. Warto ją dobrze poznać, ponieważ to ona stanowi głównego rywala w zdobywaniu klientów. Umożliwi nam to adaptację własnej strategii, maksymalizację osiąganych korzyści i minimalizację strat. Warto spojrzeć na dokonania dalszej konkurencji (krajowej i zagranicznej), stanowiącej cenne źródło informacji poszerzającej punkt widzenia.
Rzeczywistość rynkowa nie jest stała. Istnieje ogromna ilość zmiennych wpływających na aktualną pozycję marki. Obserwacja zachodzących zmian pozwala możliwie wcześnie na nie reagować, unikać zaskoczeń i wykorzystywać nadarzające się szanse.
Świadomość motywacji i oczekiwań klientów pozwala zaprojektować skuteczną komunikację. Wiedza o tym, kto jest odbiorcą marki to nie tylko możliwość prowadzenia efektywnego marketingu, ale także spersonalizowanie oferty handlowej. A takiego podejścia oczekują dzisiejsi konsumenci.
Nasi eksperci, dzięki doświadczeniu i znajomości rynku, pomagają definiować grupy docelowe i przypisywać im odpowiednie cechy. Na tej podstawie budowane są następnie tzw. persony – modelowi reprezentanci każdej z nich. Możliwość wyobrażenia sobie konkretnej postaci pomaga kształtować wszystkie działania skupione wokół marki.