Klient
Opak-System zajmuje się dystrybucją materiałów do pakowania, tj. taśm pakowych, folii bąbelkowych, pianek polietylenowych etc.
Z oferty firmy korzystają przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, firmy logistyczne oraz transportowe.
Początkowo działalność firmy opierała się na kontakcie telefonicznym.
Obecnie Opak-System posiada własny e-commerce, a także prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Allegro.
Klient
Opak-System zajmuje się dystrybucją materiałów do pakowania, tj. taśm pakowych, folii bąbelkowych, pianek polietylenowych etc.
Z oferty firmy korzystają przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, firmy logistyczne oraz transportowe.
Początkowo działalność firmy opierała się na kontakcie telefonicznym.
Obecnie Opak-System posiada własny e-commerce, a także prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Allegro.
O firmie
Opak-System to dystrybutor materiałów do pakowania. Obecność marki na rynku trwa już ponad 10 lat. Początkowo działalność przedsiębiorstwa polegała głównie na sprzedaży produktów, w oparciu o zakupy telefoniczne. Następnym krokiem w rozwoju marki była strona internetowa, jako wizytówka firmy w sektorze B2B. Przełomem był moment wejścia ze sprzedażą na platformę Allegro. Finalnie firma zdecydowała się na założenie własnego e-sklepu, w którym prowadzi efektywną sprzedaż swoich produktów.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Współpracując z Opak-System prowadzimy na rzecz klienta działania z zakresu usług, takich jak m.in. UX, Google Ads, komunikacja posprzedażowa oraz pozycjonowanie. Pozycjonowanie to proces, w którym skupiamy się m.in. na zwiększeniu pozycji firmy w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jednym z pierwszych etapów naszej współpracy na tej płaszczyźnie był dogłębny audyt SEO. To właśnie na jego podstawie wdrożyliśmy w witrynie zmiany, które poprawiły jej widoczność w wyszukiwarce. Zwiększenie widoczności przełożyło się również na wzrost zaufania użytkowników do strony i pozytywnie wpłynęło na reputację marki. Wspólnymi siłami doprowadziliśmy także do znaczącego podniesienia sprzedaży. Strona zaczęła pozycjonować się na trafne słowa kluczowe, dzięki którym firma dotarła do klientów zainteresowanych jej ofertą. To z kolei przełożyło się na zwiększenie sprzedaży.
Pozycjonowanie to długofalowy proces, dlatego na bieżąco monitorujemy sytuację w Google i optymalizujemy rozwiązania tak, aby odpowiadały aktualnym potrzebom strony. Wszystkie prace konsultujemy z Klientem, zapewniając mu stały kontakt i wsparcie.
Grupa docelowa
Grupą docelową działalności Opak-System, są przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, firmy logistyczne i przedsiębiorstwa, którym zależy na bezusterkowym transporcie produktów.
Wzrost dzięki pozycjonowaniu
Proces efektywnego promowania marki w Internecie, w zasadzie nie może być prowadzony bez pozycjonowania. Widoczność witryny bezpośrednio wpływa na czynniki takie jak świadomość marki czy sprzedaż. Strona sklepu internetowego, która nie wyświetla się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, nie dotrze do zbyt dużej liczby potencjalnych klientów.
Wzrost liczby odwiedzin witryny, większa konwersja oraz sprzedaż to zdecydowanie najważniejsze efekty, które powinny przynieść odpowiednio prowadzone działania pozycjonerskie. Warto jednak mieć na uwadze to, że pozycjonowanie jest długotrwałym procesem, którego rezultaty są widoczne dopiero po pewnym czasie (np. po kilku miesiącach). Niewątpliwie jest to jednak inwestycja, która zwraca się z nawiązką.
Przebieg działań
W pierwszych miesiącach funkcjonowania sklepu internetowego, w witrynie znajdowało się kilka kategorii zoptymalizowanych pod kątem obowiązkowych elementów. Każdy kolejny miesiąc funkcjonowania sklepu, przynosił jednak stopniowe rozszerzanie asortymentu, co wymagało opracowania odpowiedniej architektury menu i ustaleń na linii klient – Ideo Force. Niektóre podkategorie były do siebie mocno zbliżone, dlatego analiza pod kątem pozycjonerskim była stałą częścią prowadzonych działań.
Od samego początku duży nacisk kładliśmy na content zamieszczany na stronie i w publikacjach zewnętrznych. Content jest bardzo istotny w procesie pozycjonowania, gdyż odpowiednio dobrane i wartościowe treści oddziałują na decyzje zakupowe użytkowników. Duże znaczenie ma także efektywne stosowanie słów i fraz kluczowych.
Na bieżąco monitorowaliśmy efekty prowadzonych prac, dzięki czemu pozycjonowanie strony było bardzo skuteczne i pozwoliło na zwiększenie transakcji od użytkowników, docierających na stronę w wyniku wzrostu ruchu organicznego,
Wyniki
- Wzrost ilości fraz w TOP10.
- Większa sprzedaż z wejść organicznych.
- Podwojony czas przebywania użytkowników na stronie internetowej.
Wnioski
Systematyczna praca naszych specjalistów, elastyczne podejście do rynku i reagowanie na potrzeby konsumentów sprawiły, że strona Opak-System stała się widoczna w Google. Dzięki przeprowadzeniu dogłębnej analizy witryna została skutecznie dostosowana do zasad SEO i zaczęła pozycjonować się na zwroty wyszukiwane przez użytkowników, zainteresowanych jej ofertą.
Działania z zakresu pozycjonowania obejmowały m.in. publikowanie w Internecie wartościowych i wiarygodnych informacji o e-sklepie, wraz z linkami, które miały wpływ na generowanie ruchu w witrynie. Zamieszczanie na stronie contentu zawierającego właściwe frazy i słowa kluczowe spowodowało, że użytkownicy trafiali do witryny we właściwym momencie. Wpisanie przez internautę konkretnej frazy w wyszukiwarkę oznacza, że posiada on intencję zakupową. To właśnie dlatego tak ważne jest to, aby strona posiadała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Udało nam się to osiągnąć, gdyż witryna zanotowała znaczny wzrost liczby fraz w TOP10, a zwiększeniu uległa liczba jej odwiedzin z ruchu organicznego.
Dzięki pozycjonowaniu firma Opak-System stała się widoczna na rynku, a co za tym idzie, zyskała przewagę konkurencyjną. Doszło również do wzrostu konwersji i sprzedaży, co jest jednym z głównych celów biznesowych klienta.