Za nami 6. edycja Konferencji Lunch z e-commerce!
Lunch z e-commerce to Konferencja, którą organizujemy od 2018 roku. Od początku naszym celem jest przekazywanie uczestnikom merytorycznej wiedzy i praktycznych rozwiązań, które można wykorzystać we własnym e-biznesie. 6. edycja wydarzenia nie była jednak poświęcona narzędziom, wspomagającym realizację celów biznesowych, ale rozwojowi przywództwa i umiejętności miękkich, niezbędnych do skutecznego zarządzania zespołem w e-commerce. A to wszystko w wyjątkowym, świątecznym klimacie, który towarzyszył nam podczas wydarzenia.
Nowe oblicze KPI, czyli Keep People I…
Wyjątkowy był nie tylko klimat, ale przede wszystkim tematyka, którą poruszyliśmy w trakcie Konferencji. Motyw przewodni wydarzenia to: „Nowe oblicze KPI, czyli Keep People I…”. Podjęcie takiej tematyki to odpowiedź na wyzwania, z którymi codziennie mierzą się przedstawiciele kadry zarządzającej w e-commerce. Do wyzwań tych zalicza się m.in. budowę relacji, przy zachowaniu autorytetu i jednoczesnej egzekucji strategii biznesowej, umiejętne rozwiązywanie konfliktów, czy pełne wykorzystanie potencjału zespołu, w celu osiągnięcia wymiernych efektów.
By sprostać tak licznym wyzwaniom, warto rozwijać kompetencje przywódcze i umiejętności komunikacyjne oraz wyznaczyć sobie swoje własne KPI, w zakresie skutecznego zarządzania zespołem. Kluczem do sukcesu jest m.in. efektywna komunikacja, prowadzona w nurcie „Keep People Informed”. Równie ważne jest jednak utrzymanie odpowiedniego zaangażowania „Keep People Involved” i zainteresowania „Keep People Interested” członków załogi, a także wiele innych kwestii, które poruszyliśmy w trakcie Konferencji.
Przeżyjmy to jeszcze raz. O czym mówili zaproszeni prelegenci?
W 6. edycji Konferencji uczestniczyło kilkadziesiąt osób, które miały okazję wsłuchać się w prelekcje topowych ekspertów z branży, których zaprosiliśmy do udziału w wydarzeniu. Prelegenci przygotowali dla gości 7. specjalistycznych prelekcji, w których skupiali się na różnych obszarach, związanych z zarządzaniem firmą i zespołem w e-commerce.
Konferencję rozpoczął dr Wojciech Szymański – Dyrektor Zarządzający Ideo Force, który przywitał zaproszonych gości i podzielił się swoimi spostrzeżeniami, dotyczącymi tematyki spotkania.
Tuż po uroczystym rozpoczęciu wydarzenia, na scenie pojawił się dr Maciej Sikorski, będący wykładowcą akademickim na Uczelni Techniczno-Handlowej, która od wielu lat wspiera organizację Konferencji, jako jej partner główny. Maciej jako pierwszy z występujących prelegentów, podjął tematykę zmian w zarządzaniu zespołem, do których doszło po okresie pandemii oraz wyzwań, z którymi mierzą się nie tylko przedstawiciele kadry zarządzającej, ale także pracownicy e-commerce.
Tuż po Macieju Sikorskim na scenie pojawiła się Joanna Kucharska, która swoim wystąpieniem udowodniła, że „miękkie” kompetencje mają przełożenie na twarde wyniki w e-biznesie, a mięśnie empatii można trenować dokładnie tak samo, jak bicepsy na siłowni. A to wszystko z wykorzystaniem tego, co posiada każdy lider, czyli głowy, serca i chęci.
Po wystąpieniu Joanny odbyła się przerwa networkingowa. Była to jedna z pierwszych okazji do wspólnej wymiany doświadczeń i nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Tuż po przerwie wystąpił Łukasz Wysokiński, który opowiedział o zarządzaniu w logistyce e-commerce, skupiając się na aspektach związanych z budową relacji.
Po szeregu specjalistycznych prelekcji przyszedł czas na dawkę inspiracji, którą przekazał gościom Sebastian Kotów, mówiąc o szansie, czyli o tym, jak dostrzegać możliwości rozwoju w każdych okolicznościach. To był prawdziwy power speech, który z pewnością na długo pozostanie w pamięci uczestników.
Wystąpienie Sebastiana zakończyło pierwszą część Konferencji, po której przyszła pora na wyczekiwany przez wszystkich lunch, będący nieodłączną częścią wydarzenia. Ten odbył się w iście świątecznym klimacie, któremu sprzyjały nie tylko serwowane potrawy, ale też szereg branżowych rozmów.
Drugą część Konferencji otworzył prof. UW, dr hab. Dariusz Tworzydło, który opowiadał o komunikacji wewnętrznej, jako jednym z bardzo istotnych czynników, wpływających na zarządzanie zespołem w e-commerce.
Tuż po wystąpieniu Dariusza na scenie pojawiła się Joanna Kwiatkowska, która wygłosiła prelekcję pt. „E-commerce w czasach kryzysu”, opowiadając o prowadzeniu handlu online, w czasach recesji, inflacji i wyzwań, stojących przed przedstawicielami kadry zarządzającej. Prelegentka podzieliła się z uczestnikami cennymi wskazówkami, bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w handlu elektronicznym.
Po wystąpieniu Joanny swoją prelekcję wygłosił François Nail, który poruszył zagadnienie ważne w pracy każdego lidera, opowiadając o sztuce feedbacku, czyli jak mówić o KPI językiem serca? Wystąpienie Francois było nie tylko merytoryczne, ale też inspirujące, stąd też idealnie wpisało się w zakończenie 6. edycji Konferencji Lunch z e-commerce.
Jesteśmy dumni, że po raz kolejny stworzyliśmy przestrzeń do wspólnej wymiany wiedzy, spostrzeżeń i doświadczeń biznesowych, dla prezesów, managerów i przedstawicieli kadry zarządzającej w e-commerce, którym przedstawiliśmy zupełnie nowe oblicze KPI, jako wskaźników ważnych w pracy każdego lidera.
W tym miejscu chcemy podziękować wszystkim uczestnikom, prelegentom oraz naszym partnerom, którzy wspierali organizację wydarzenia.
Już teraz zapraszamy na 7. edycję Konferencji Lunch z e-commerce!
Kolejna edycja Konferencji utwierdziła nas w przekonaniu o tym, że z pewnością wciąż będziemy organizować ją cyklicznie. Już teraz zapraszamy więc na 7. edycję wydarzenia, która odbędzie się w 2023 roku.
Do zobaczenia!